Oorspronkelijk geplaatst door Geert
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
En nee, ik heb niets tegen suv's. Wel tegen de mensen die ermee rijden.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWeer een held met een dashcam die flikje wilt spelen. Want oh ja, wat een gevaarlijk manoeuvre.
Wat er vooraf gebeurd is zien we uiteraard weer niet. Altijd spijtig.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-e40~a3101cb5/
Ik reed zelf 110 (te rap dus) en er is niks voorafgaand gebeurt.
Gewoon nen eikel dus.
Heb zo al een 20 tal van die eikels tot spookrijders met de middelvinger omhoog ook.
Zal er eens een compilatie van maken.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
Ook als je rechts gaat rijden zal je het aankomende verkeer zien afkomen.
Dat is dus, zoals bij de meeste fietsers, zever vertellen om je overtreding te rechtvaardigen.
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Serieus????
Hoeveel fietsers worden er niet van het fietspad gemaaid? Gebeurd vaak, als je de wagen ziet aankomen gereden dan maak je tenminste nog kans om deze te ontwijken als deze van zijn vak afwijkt. Vind het soms bangelijk dat ik iets hoor afkomen, snel, zwaar,... maar het niet kan zien wat er afkomt. Destijds genoeg meegemaakt dat er wagens langs mijn stuur komen gevlogen, als ik ze dan zou zien afkomen kunt ge u tenminste voorbereiden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Dus als jij rechts van de baan rijdt zie je de auto's achter u aankomen gereden? Straf, tenzij je een zijspiegel op je fiets hebt natuurlijk.
Ja serieus.
Hoeveel fietsers worden er niet van het fietspad gemaaid? Gebeurd vaak, als je de wagen ziet aankomen gereden dan maak je tenminste nog kans om deze te ontwijken als deze van zijn vak afwijkt. Vind het soms bangelijk dat ik iets hoor afkomen, snel, zwaar,... maar het niet kan zien wat er afkomt. Destijds genoeg meegemaakt dat er wagens langs mijn stuur komen gevlogen, als ik ze dan zou zien afkomen kunt ge u tenminste voorbereiden.
Fietsers die, als er fietspadden zijn op de weg rijden, om de meest onzinnige reden, of van die angsthazen die meer achter zich zitten te kijken dan voor hen uit, dat zijn juist de mensen die problemen creëren. Soms vraag ik me af of fietsers al hun verstand verliezen van zodra ze op hun stalen ros stappen.
Comment
-
Toekers op de baan, eerst vlamt er ene voor mij in op een rond punt en dan gaat die achteréén volgens taffelen omdat die iets op z'n achterbank ligt te zoeken of tegoei aan het leggen is... uiteraard terwijl we aan het rijden zijn tegen 5 km/u... grrrrr als ik daar bij kan op dat moment
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenToekers op de baan, eerst vlamt er ene voor mij in op een rond punt en dan gaat die achteréén volgens taffelen omdat die iets op z'n achterbank ligt te zoeken of tegoei aan het leggen is... uiteraard terwijl we aan het rijden zijn tegen 5 km/u... grrrrr als ik daar bij kan op dat moment
Zolang als hij niet aan het GSM'en is en geen 51 km/u aan het rijden is, mag dat dus.
Comment
-
Dat heeft de politie dus graag. Dat is dus veilig in het verkeer.
Zolang als hij niet aan het GSM'en is en geen 51 km/u aan het rijden is, mag dat dus.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
't Is met van die zever af te komen, je niet aan het verkeersreglement, te houden dat er ongelukken gebeuren.
Fietsers die, als er fietspadden zijn op de weg rijden, om de meest onzinnige reden, of van die angsthazen die meer achter zich zitten te kijken dan voor hen uit, dat zijn juist de mensen die problemen creëren. Soms vraag ik me af of fietsers al hun verstand verliezen van zodra ze op hun stalen ros stappen.
Als ik mij op de een of andere reden meer zichtbaar kan maken in het verkeer en daardoor de verkeersregels overtreed ja, niet alle verkeersregels zijn zoals ze zouden moeten zijn, zo vind ik op veel plaatsen 50 km/u rijden gewoon belachelijk, 30 km/u al helemaal...
Als ik van de scooter op de fiets kruip mis ik wel de achteruitkijkspiegels, toch altijd fijn om te weten wat er achter je gebeurd en je je zicht naar voor kunt houden.
Comment
-
Op de baan gaan rijden als er fietspaden zijn vind ik ook ni gepast.
Als ik mij op de een of andere reden meer zichtbaar kan maken in het verkeer en daardoor de verkeersregels overtreed ja, niet alle verkeersregels zijn zoals ze zouden moeten zijn, zo vind ik op veel plaatsen 50 km/u rijden gewoon belachelijk, 30 km/u al helemaal...
Als ik van de scooter op de fiets kruip mis ik wel de achteruitkijkspiegels, toch altijd fijn om te weten wat er achter je gebeurd en je je zicht naar voor kunt houden.
30 is belachelijk en niet belachelijk. In centrum dorp/stad waar zebrapaden tussen parkeerplaatsen gezet worden zie je niet of er een voetganger wilt/gaat oversteken. Als je dat 50km/h maakt gaan er mensen zijn die andere bestuurders pushen om sneller te rijden terwijl dit ongepast is.
Als je achteruitkijkspiegels wilt kan je ze gewoon kopen en op je fiets zetten.
Comment
-
Het maakt niet uit wat er voordien gebeurd is! Wat die daar doet is volledig onwettig en gevaarlijk. Two wrongs do not make a right! Dashcamheld of niet..
Bovendien weet je niet ééns wat en of er voordien iets gebeurd is, dus dat is speculatie. Enige wat ik wel kan vaststellen is dat die Skoda niet net achter hem kan hebben gereden, want hij stak hem in volle snelheid over...en dat soort idioten bestaan wel degelijk die je plots langs achter in volle snelheid oversteken over de pechstrook..
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWeer een held met een dashcam die flikje wilt spelen. Want oh ja, wat een gevaarlijk manoeuvre.
Wat er vooraf gebeurd is zien we uiteraard weer niet. Altijd spijtig.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-e40~a3101cb5/Last edited by Vitus; 08/11/2018, 11:08.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenHet maakt niet uit wat er voordien gebeurd is! Wat die daar doet is volledig onwettig en gevaarlijk. Two wrongs do not make a right! Dashcamheld of niet..
Bovendien weet je niet ééns wat en of er voordien iets gebeurd is, dus dat is speculatie. Enige wat ik wel kan vaststellen is dat die Skoda niet net achter hem kan hebben gereden, want hij stak hem in volle snelheid over...en dat soort idioten bestaan wel degelijk die je plots langs achter in volle snelheid oversteken over de pechstrook..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Onwettig wel, gevaarlijk vind ik het persoonlijk niet meteen. En zolang iemand niet onmiddellijk een gevaar vormt voor derden, dan kan ik er eigenlijk gemakkelijk mee leven. Maar, dat is niet het voornaamste wat me stoort. Wel dat zo'n dashcamheld pers se de behoefte heeft deze mens op het wereldwijde web te gooien voor zo'n futiliteit. Op bijvoorbeeld de Antwerpse ring zie je constant zulke dingen. En ja, dat we niet te zien krijgen wat er voordien gebeurd is, speelt wel degelijk een rol in het ganse relaas. Ik speculeer trouwens niets, ik vind het gewoon spijtig dat we niet te zien krijgen wat er aan het 'incident' vooraf ging.
Tegenwoordig is het de mode dat ze u filmen en direct op het internet smijten ongeacht de lompigheden die ze (misschien) zelf eerst hebben uitgestoken.Mijn alter ego Willy met ne Toyota
Comment
-
Zo is dat. Je ziet maar een kant van de camera, en dan nog een momentopname. Zegt bitter weinig over het totaalplaatje. Oordelen onmogelijk dus.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Onwettig wel, gevaarlijk vind ik het persoonlijk niet meteen. En zolang iemand niet onmiddellijk een gevaar vormt voor derden, dan kan ik er eigenlijk gemakkelijk mee leven. Maar, dat is niet het voornaamste wat me stoort. Wel dat zo'n dashcamheld pers se de behoefte heeft deze mens op het wereldwijde web te gooien voor zo'n futiliteit. Op bijvoorbeeld de Antwerpse ring zie je constant zulke dingen. En ja, dat we niet te zien krijgen wat er voordien gebeurd is, speelt wel degelijk een rol in het ganse relaas. Ik speculeer trouwens niets, ik vind het gewoon spijtig dat we niet te zien krijgen wat er aan het 'incident' vooraf ging.
Comment
-
In mijn ogen is er maar 1 reden om die manoeuvre uit te voeren. Dat is als er iemand vol gas op je bumper probeert te rijden. Dan kan je weer de vraag stellen wat heb je die mens ervoor misdaan.
En als de reden om voorbij te steken te traag rijden is dan is de oplossing heel simpel pak een pilleke en kalmeert is wat.
Comment
-
is gevaarlijk gedrag van de pechstrookrijder. Je al maar net op de pechstrook staan als die komt voorbij geraasd. Geen problemen mee dat men die publiek te kakken zet op het internet, want wie zo'n gedrag stelt hoort simpelweg niet thuis in een auto.
Wat vooraf gebeurd kan evengoed zijn weggeknipt door het laatste nieuws omdat het anders teveel bandbreedte inneemt voor hun website.
Comment
-
Het bovenstaande gaat dan wel over een autosnelweg, maar ik heb jaren terug iets gelijkaardigs meegemaakt op de N80 (expressweg Sint-Truiden - Hasselt).
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Niet gevaarlijk? Laat die wagen is net pech krijgen en de pechstrook nodig hebben, tzal dan wel gevaarlijk zijn!
Is trouwens hier: https://www.google.be/maps/@51.15841...2!8i6656?hl=nl
Van twee rijstroken naar één. Kan op voorhand wel wat gebeurd zijn hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
Wat vooraf gebeurd kan evengoed zijn weggeknipt door het laatste nieuws omdat het anders teveel bandbreedte inneemt voor hun website.
Comment
Comment