Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Tja, zo kan je nagenoeg elk manoeuvre gevaarlijk gaan noemen hé. Trouwens, dan moet onze dashcamheld ook in eerst in z'n rechterspiegel zien vooraleer hij zich op de pechstrook zet. Het kan altijd zijn dat er een prioritair voertuig langs rechts over de pechstrook aan komt hé. Kom kom, geen spijkers op laag water gaan zoeken. Dit is gewoon langs rechts voorbij steken in een overzichtelijke flauwe bocht. Dus dat er plots ene in panne zou staan voor onze Octavia crimineel is hier ook al niet van toepassing.

    Is trouwens hier: https://www.google.be/maps/@51.15841...2!8i6656?hl=nl

    Van twee rijstroken naar één. Kan op voorhand wel wat gebeurd zijn hé.
    En wat moet er dan gebeurd zijn en wat maakt dat uit?
    En wat doet de dashcamheld dan verkeerd op de beelden waardoor de octavia over de witte lijn invoegt? (nee ik heb het niet over die van de pechstrook maar wel die van het rijstrook)
    Last edited by turboslak; 15/11/2018, 13:31.

    Comment


    • Gelijk die komt afgevlogen, zou mij verwonderen dat er voordien iets zou gebeurd zijn met diegene met de dashcam, dan zou je hem eerder nog zien accelereren. Dees kan gewoon niet, simpel!

      Comment


      • Er zijn ergere dingen.
        2012 Abarth 500 'esseesse'

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

          En wat moet er dan gebeurd zijn en wat maakt dat uit?
          En wat doet de dashcamheld dan verkeerd op de beelden waardoor de octavia over de witte lijn invoegt? (nee ik heb het niet over die van de pechstrook maar wel die van het rijstrook)
          Moest onze dashcamheld iets fout gedaan hebben op de beelden, dan zou ie wel heel dom zijn om z'n filmpje naar HLN door te sturen hé. Ik zeg het nog eens, het is altijd spijtig dat we niet zien wat er voorafging aan dit feit. Kan zijn dat de 'zware crimineel' in de Octavia gewoon den onnozelaar aan 't uithangen is hé. Maar, 't kan ook zijn dat ie misschien al een hele tijd uitgedaagd, gepest wordt door onze HLN fan. Dat maakt zijn handeling nog niet wettig, maar wel meer begrijpbaar. Ik kan ook echt niet vatten dat je zelfs nog maar de moeite doet om zo'n futiliteit naar de gazet te sturen. En nog eens. Als ik de locatie bekijk waar die Octavia z'n manoeuvre uitvoert, dan vind ik dat niet zo levensgevaarlijk.

          Onwettig en gevaarlijk hoeven niet altijd bij elkaar te horen.

          Comment


          • Gisternamiddag was er een zwaar ongeval op de E40 in Ternat richting Gent met 2 versperde rijstroken Kan gebeuren natuurlijk. Lange file natuurlijk als er op dat uur maar 1 rijstrook is maar de weg was relatief snel weer vrij. Iedereen tevreden dus, of niet? Neen, want dit was maar het halve verhaal. Blijkbaar heeft iemand beslist dat het wegdek moest worden schoongemaakt maar dat dit werkje kon wachten. Tot wanneer? Iemand besliste dat 21u30 wel een,goed moment zou zijn. NEWSFLASH: om 21u30 de E40 naar 1 rijstrook brengen is echt not done! Daar is het echt nog veeeeeeeeeeel te vroeg (lees: veel te druk) voor. In no time dus file vanaf de Texaco in Groot-Bijgaarden. En wat zie je dan als je 40 minuten hebt aangeschoven?? 1 camionette en 3 'werkers' die op hun dooie gemakje met borstels in de weer zijn. Kon dit nu echt niet wachten tot na middernacht? Iemand die van België-IJsland kwam wist me te vertellen dat tegen 23u de wachttijd was opgelopen tot bijna een uur....Wie beslist nu eigenlijk zoiets? Denken die mensen dan echt niet na?

            Comment


            • tja ze doen soms werken op de brusselse ring die minder dan een uur duren maar wel zorgen dat er voor een uur of 4 file veroorzaakt is... dingen die ze volgens mij ook perfect tussen 00h en 04h kunnen uitvoeren
              lets have some more member berries

              Comment




              • P
                Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                Gisternamiddag was er een zwaar ongeval op de E40 in Ternat richting Gent met 2 versperde rijstroken Kan gebeuren natuurlijk. Lange file natuurlijk als er op dat uur maar 1 rijstrook is maar de weg was relatief snel weer vrij. Iedereen tevreden dus, of niet? Neen, want dit was maar het halve verhaal. Blijkbaar heeft iemand beslist dat het wegdek moest worden schoongemaakt maar dat dit werkje kon wachten. Tot wanneer? Iemand besliste dat 21u30 wel een,goed moment zou zijn. NEWSFLASH: om 21u30 de E40 naar 1 rijstrook brengen is echt not done! Daar is het echt nog veeeeeeeeeeel te vroeg (lees: veel te druk) voor. In no time dus file vanaf de Texaco in Groot-Bijgaarden. En wat zie je dan als je 40 minuten hebt aangeschoven?? 1 camionette en 3 'werkers' die op hun dooie gemakje met borstels in de weer zijn. Kon dit nu echt niet wachten tot na middernacht? Iemand die van België-IJsland kwam wist me te vertellen dat tegen 23u de wachttijd was opgelopen tot bijna een uur....Wie beslist nu eigenlijk zoiets? Denken die mensen dan echt niet na?
                Ik heb na de match gelukkig m’n Google Maps opgezet, en die maande me aan de N8 te nemen in plaats van de E40 om tot in Ninove te geraken. Maps sprak op dat moment van een vertraging van 1u10 minuten, totale reistijd 1u40 minuten. Via de N8 op 45 minuten thuisgeraakt, gelukkig.

                In het heenrijden had Maps me al gered door aan te manen in Ternat de E40 op te rijden, en niet in Aalst, omdat in de richting van de kust tussen Ternat en Affligem een Pipo het nodig vond z’n camionette in de middenberm te planten. In de andere richting (die ik moest hebben) een klein halfuur kijkfile...

                Stel me vragen bij de manier van ‘opkuisen’. De economische schade van zo twee gigantische files is immens erg, veel erger dan gelijk welke camionette. Pak dus een bulldozer en gooi ze letterlijk in de gracht en laat iedereen rijden.

                Neen, mooi afgekeken, mooi opruimen, netjes takelen. Dat duurt ongehoord lang.



                Hoe ze in België dergelijke dingen aanpakken vind ik beneden alle peil.
                Last edited by timothy; 17/11/2018, 18:15.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • Op dat vlak vind ik de gps in mijn auto ook zalig, je ziet altijd direct waar er serieuze files zijn, dus welke wegen je moet ontwijken.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                    P

                    Ik heb na de match gelukkig m’n Google Maps opgezet, en die maande me aan de N8 te nemen in plaats van de E40 om tot in Ninove te geraken. Maps sprak op dat moment van een vertraging van 1u10 minuten, totale reistijd 1u40 minuten. Via de N8 op 45 minuten thuisgeraakt, gelukkig.

                    In het heenrijden had Maps me al gered door aan te manen in Ternat de E40 op te rijden, en niet in Aalst, omdat in de richting van de kust tussen Ternat en Affligem een Pipo het nodig vond z’n camionette in de middenberm te planten. In de andere richting (die ik moest hebben) een klein halfuur kijkfile...

                    Stel me vragen bij de manier van ‘opkuisen’. De economische schade van zo twee gigantische files is immens erg, veel erger dan gelijk welke camionette. Pak dus een bulldozer en gooi ze letterlijk in de gracht en laat iedereen rijden.

                    Neen, mooi afgekeken, mooi opruimen, netjes takelen. Dat duurt ongehoord lang.



                    Hoe ze in België dergelijke dingen aanpakken vind ik beneden alle peil.
                    Dat is inderdaad zo. Ze zouden effectief de weg binnen de 15 min moeten vrij krijgen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Op dat vlak vind ik de gps in mijn auto ook zalig, je ziet altijd direct waar er serieuze files zijn, dus welke wegen je moet ontwijken.
                      Op het moment dat je van de R0 de E40 opreed zag je het nog nergens, ook niet op Waze, eens voorbij Texaco zit je gevangen

                      N8 of N9 nemen was toen idd. het beste wat je kon doen (maar je moest het op tijd weten natuurlijk...)

                      Gasten die over de timing van zo'n opkuiswerken beslissen zitten op het moment van de file wellicht allemaal thuis in hun zetel...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                        tja ze doen soms werken op de brusselse ring die minder dan een uur duren maar wel zorgen dat er voor een uur of 4 file veroorzaakt is... dingen die ze volgens mij ook perfect tussen 00h en 04h kunnen uitvoeren
                        Het probleem is dat ge tegenwoordig een bedrijf moet vinden die dit wil doen.
                        Het personeel moet ook nog willen en het moet nog in hun arbeidsovereenkomst zitten.
                        Als het een job van een uurke is dan moet ge uw bedrijf op een ongewoon uur opendoen, personeel voor 3 uur laten komen.
                        Personeel die je dan overdag niet kan gebruiken en daar dan volk te kort komt enz..

                        Vroeger werden in vele bedrijven de onderhoudswerken ‘s nachts gedaan.
                        Dat kostte handen vol geld door al die speciale regelingen.
                        Nu komen die terwijl het bedrijf open is.
                        den borre


                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                        Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                        Comment


                        • Ik weet dat het utopisch is, maar zo'n belangrijke dingen zou de overheid eigenlijk niet mogen uitbesteden.

                          Het zal iets kosten, maar bij zo'n dingen speelt kwaliteit de allergrootste rol vind ik.
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • Er is al langer geopperd voor met 3-ploegensysteem te werken aan de wegen, maar dan komen er telkens toeslagen bij. Ik weet niet meer hoe die percentages zitten, maar op Ford vroeger, kreeg ge met morgenpost 6,25% toeslag, middagpost, 12,50% toeslag en nachtpost 25% toeslag. Dat gaat dus een pak meer kosten voor de overheid en dus de belastingbetaler. Maar persoonlijk denk ik dat dit wel een terugverdieneffect heeft doordat er veel minder file's gaan zijn en op die toeslagen ook nog extra belastingen betaald worden.

                            Maar een ander probleem is lawaaihinder. Eender waar ge hier in België aan de autostrades of ring werkt, gaan mensen er last van hebben.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Er is al langer geopperd voor met 3-ploegensysteem te werken aan de wegen, maar dan komen er telkens toeslagen bij. Ik weet niet meer hoe die percentages zitten, maar op Ford vroeger, kreeg ge met morgenpost 6,25% toeslag, middagpost, 12,50% toeslag en nachtpost 25% toeslag. Dat gaat dus een pak meer kosten voor de overheid en dus de belastingbetaler. Maar persoonlijk denk ik dat dit wel een terugverdieneffect heeft doordat er veel minder file's gaan zijn en op die toeslagen ook nog extra belastingen betaald worden.

                              Maar een ander probleem is lawaaihinder. Eender waar ge hier in België aan de autostrades of ring werkt, gaan mensen er last van hebben.
                              Dat ze eens offertes laten maken in Nederland (weet niet of dit kan/mag, gezien de aanbestedingen). 't Zal rap verbeteren. Als ik zie met welke materialen en aantallen ze in Nederland afkomen om nieuw te asfalteren of herstellingen te doen, is het wel lachen als ik de verhakkelde machines van de Belgische aannemers zie.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Mag zeker in Nederland. Maar velen van die NL firma’s hebben afdelingen in België. Bv Van de Kreeke, BAM,...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                  Mag zeker in Nederland. Maar velen van die NL firma’s hebben afdelingen in België. Bv Van de Kreeke, BAM,...
                                  BAM zijn dan ook (politiek) niet onbesproken! Net zoals Van Wellen uit Kapellen.


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Kan goed zijn, maar wat heeft dat te maken met de ergernis over wegenwerken?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                      Kan goed zijn, maar wat heeft dat te maken met de ergernis over wegenwerken?
                                      Dat als ze die der aan zetten, het omzeil is!


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Ergernis van de week: op goed tempo aan komen rijden en die op het rechtse vak die beslist om een halve km voor de volgende kamion al opzij te gaan en zich zo voor mij te smijten, terwijl er achter mij niemand is.

                                        Comment


                                        • Wss reed de mens 120 en gij ‘een goed tempo’

                                          Comment

                                          Working...
                                          X