Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Snap ik ook niet. Voor mijn wintervelgen pas exact hetzelfde aan de hand. 1 van de 5 gaf binnen de dag antwoord. 1 gaf antwoord na 3 dagen. De andere 3 niets van teruggehoord.

Comment

• Als ik voor het werk offertes opvraag, hangt het er een beetje van af.
      Is het gewoon even een prijs opzoeken en doorgeven, dan verwittig ik ook niet altijd.
      Als het gaat over grote bedragen of offertes waar duidelijk werk in gestoken is, dan maak ik er een zaak van om altijd even contact op te nemen.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ja dat begrijp ik, als je bv. een mailtje moet krijgen :

"Heyy! Wat kost een nieuw dak? Dnakje!"

Dat begrijp ik als men daar niet op antwoord.

Maar ik zet er direct alle informatie in die men maar kan wensen, merk, model, jaar auto (wat men meestal gebruikt om deze informatie op te zoeken), maar ook velgbreedte, steekmaat, ET-waarde, ... had ik allemaal reeds opgezocht en mee voorzien. En nog komt er geen reactie op. Snap ik dus echt niets van.

Comment

• Toch ook maar eens een (kleine) ergernis: waarom als je uit Duitsland het land komt binnengereden lijkt het alsof je ineens omringd wordt door idioten? Ik kijk specifiek naar die blauwe BMW 1-reeks op de E314 vandaag. Eerst zitten duwen om voorbij te steken, vervolgens voor je neus invoegen en aan 115 beginnen rijden. Dan zelf maar terug voorbij steken (op cruise control) om een minuut later weer voorbij gestoken te worden door dezelfde die nu beslist heeft om aan 115 op linkervak te blijven rijden. Ja, ik heb hem later nog eens voorbij gestoken op cruise control, maar toen hij me weer voorbij stak heb ik cruise control dan maar uitgeschakeld om hem een eind voorop te laten lopen.

Aan de andere kant was het aangenaam in Duitsland. Lekker cruisen, geen enkele debiel die komt kleven en veel hoffelijkheid (in vergelijking met België). Wat een apenland is dit toch

Comment

• Bende frustros hier in Belgie
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• In belgie hebben we een cultuur van moeien. Als je een luidere uitlaat hebt mag je rijden zo traag je wil iedereen staat teken te doen dat je trager moet. Iedereen vindt dat ze zich met anderen mogen moeien. Zelfde bij een vernauwing vlak bij ons. In een richting heb je voorrang. Al ontelbare keren zijn er mensen die onrechtmatig de weg versperren en de helft vindt dan nog dat ze tekens moeten doen dat jij trager moet of dat je zot bent terwijl zij zelf in de fout zijn. Op de snelweg zelfde: ze rijden 115 omdat hun teller vermoedelijk te veel aangeeft en dan vinden ze dat ze de weg mogen versperren want dat dat de legale snelheid is die ze iedere andere weggebruiker mogen opleggen. Dan krijg je frustratie langs twee kanten en bumperkleven en ander agressief gedrag. Als je gewoon mag rijden wat je wil dan heeft niemand er bezwaar tegen dat een ander sneller rijdt. Dan gaan ze gewoon opzij. Duitsland is ook veel logischer. Op snelweg als het kan mag je onbeperkt maar in dorpskernen 30. 99 procent van de bevolking hebben wel nog boerenverstand en wil niemand omverrijden dus als je de wegcode kan begrijpen, krijg je veel minder frustratie en een hoffelijker verkeer

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Nog steeds onbegrijpelijk dat mensen die het goed met ons zouden moeten voorhebben (politiekers dus) tegen het alcoholverbod langs snelwegen zijn. On-be-grijp-e-lijk!
                Onze dierenvriend Benneke en ons breedbeeld model Maggie oa. Neen want het probleem doet zich meer voor op Provinciale wegen...
                Dat er bij zijn die speciaal naar de snelweg rijden (omdat ze niet kunnen parkeren voor hun nachtwinkel, of omdat het geen echte nachtwinkel is en dus al gesloten is) om daar hun voorraad in te slagen en vervolgens de volgende afrit nemen en langs locale wegen naar hun "doel" rijden, blijkt een moeilijke oefening voor sommigen.
                In Nederland & Frankrijk kan je al jaren geen alcohol meer aankopen. Ja maar er is protest van de shop's...misschien eens controle doen op hun aan/verkoop, 't zal rap gedaan zijn met alcohol te verkopen. Begrijp wel waarom het protest zo groot is.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                  Nog steeds onbegrijpelijk dat mensen die het goed met ons zouden moeten voorhebben (politiekers dus) tegen het alcoholverbod langs snelwegen zijn. On-be-grijp-e-lijk!
                  Onze dierenvriend Benneke en ons breedbeeld model Maggie oa. Neen want het probleem doet zich meer voor op Provinciale wegen...
                  Dat er bij zijn die speciaal naar de snelweg rijden (omdat ze niet kunnen parkeren voor hun nachtwinkel, of omdat het geen echte nachtwinkel is en dus al gesloten is) om daar hun voorraad in te slagen en vervolgens de volgende afrit nemen en langs locale wegen naar hun "doel" rijden, blijkt een moeilijke oefening voor sommigen.
                  In Nederland & Frankrijk kan je al jaren geen alcohol meer aankopen. Ja maar er is protest van de shop's...misschien eens controle doen op hun aan/verkoop, 't zal rap gedaan zijn met alcohol te verkopen. Begrijp wel waarom het protest zo groot is.
                  Zo is dat! Maar voor mijn part mogen ze nog een stuk strengen worden op het vlak van alcohol. En dan heb ik het niet enkel over alcohol in het verkeer maar over het algemeen. Tblijft een vuil beestje, alcohol.
                  2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Als je dan de verhalen van de uitbaters hoort dat er de ganse dag volk aan de tafeltjes halve liters staan binnen te kappen om daarna weer in de auto of vrachtwagen te stappen is het al zeker niet te begrijpen.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• ergernis van de dag: al die Opel Mokka's (en vooral die met TURBO logo) ... daar rijden nu is 10 op de 10 dikke toekers mee die amper op dat rechter pedaal durven duwen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                        Als je dan de verhalen van de uitbaters hoort dat er de ganse dag volk aan de tafeltjes halve liters staan binnen te kappen om daarna weer in de auto of vrachtwagen te stappen is het al zeker niet te begrijpen.
                        Dat is ook zo en niet alleen langs snelwegen. Ken verschillende tankstations langs normale wegen waar de locale trucker, postbode of huisvuilophaler zijn pintje(s) komt drinken.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• die gaan natuurlijk direct van hun verslaving af zijn als dat verbod er komt, en tegelijk geraken mensen op de achterbank of onderweg naar een feesje of gebrek aan nachtwinkel, niet meer aan hun gerief

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            die gaan natuurlijk direct van hun verslaving af zijn als dat verbod er komt, en tegelijk geraken mensen op de achterbank of onderweg naar een feesje of gebrek aan nachtwinkel, niet meer aan hun gerief
                            Sarcasme troef!
                            Je moet de kat niet bij de melk zetten!

Waarom wij altijd persé anders moeten blijven redeneren dan bij onze buurlanden is mij een raadsel, zeker nu ze, en dat is weer eens typisch Belgisch, het in Wallonië wel gaan verbieden.

Comment

• Alcohol... weer een te grote bron van inkomsten voor de staat zeker? Vandaar de twijfel...
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Voor we weer allemaal in het rond beginnen te roepen en het in het belachelijke beginnen te trekken. Ik ben niet voor absurd lage max. snelheden. Maar op de E313 is het haast gans de dag door ellende, met als gevolg dat we meer stilstaan dan wat anders. Een verlaging van de max. snelheid naar 70 per uur op de E313 richting Antwerpen is dan ook geen absurde max. snelheid. In de praktijk ga je echt niet minder snel op je bestemming komen aan die snelheid (integendeel zelfs), simpelweg omdat het aantal ongevallen zeker zal minderen tegen die snelheid. Ik weet ook wel dat smartphones, mensen onder pillen, oververmoeide zotgedraaide voyageurs, zatlappen, opgefokte koeriers, enz... aangepakt dienen te worden. Maar op korte termijn is zoiets moeilijk te realiseren in de praktijk. We zijn met teveel op die wegen in en rond Antwerpen, zeker sinds de Waaslandhaven aan een enorme expansie bezig is. Dit vraagt om maatregelen, dringende maatregelen.
                                En daarnet weer van dat... .

Op de E313 richting Antwerpen ter hoogte van Massenhoven is maandagochtend een zwaar verkeersongeval gebeurd. Eén slachtoffer werd met acuut levensgevaar naar het ziekenhuis gebracht.

Comment

Heb ik weer chance gehad dat het al opgeruimd was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                                    Toch ook maar eens een (kleine) ergernis: waarom als je uit Duitsland het land komt binnengereden lijkt het alsof je ineens omringd wordt door idioten? Ik kijk specifiek naar die blauwe BMW 1-reeks op de E314 vandaag. Eerst zitten duwen om voorbij te steken, vervolgens voor je neus invoegen en aan 115 beginnen rijden. Dan zelf maar terug voorbij steken (op cruise control) om een minuut later weer voorbij gestoken te worden door dezelfde die nu beslist heeft om aan 115 op linkervak te blijven rijden. Ja, ik heb hem later nog eens voorbij gestoken op cruise control, maar toen hij me weer voorbij stak heb ik cruise control dan maar uitgeschakeld om hem een eind voorop te laten lopen.

Aan de andere kant was het aangenaam in Duitsland. Lekker cruisen, geen enkele debiel die komt kleven en veel hoffelijkheid (in vergelijking met België). Wat een apenland is dit toch
                                    Heb net hetzelfde gevoel als ik uit Duitsland of Nederland België binnenrij... ligt het aan onze wegen, aan de drukt of weet ik veel maar bij onze buren zijn ze toch iets gedisciplineerder, je ziet daar ook vervelende kwieten maar het verschil is gigantisch. Hier is het elk voor zich heb ik de indruk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Heb ik weer chance gehad dat het al opgeruimd was.
                                      En weeral...

Op de Antwerpse Ring is maandag grote hinder ontstaan ten gevolge van een kop-staartaanrijding tussen in totaal vier voertuigen. Ondertussen is de weg terug vrijgemaakt, maar gevolgvertragingen zijn onvermijdelijk.

Comment

• Het was weer erg vandaag. Tientallen ongevallen al van deze ochtend vroeg. Feitelijk schrik ik er nog van dat er niet meer zijn als ik vele zie rijden.
                                        Hier aan’t rondpunt kan er op elk moment van de dag ene tegen je aanknallen. Geen enkele bestuurder houd zich op zijn linker rijvak bij het naderen van de rotonde. Telkens zij die van Brussel komen, rechts van hen rijdend en gezamenlijk de rotonde zouden op moeten, worden door de linkse gewoon gedwongen om op hun rem te gaan staan of het gras/beton in/tegen te rijden. Geen enkele chauffeur kijkt blijkbaar in zijn rechter zijspiegel.

Comment

Ben enkel deze morgen om 10u vertrokken in Boechout en via de E313 naar Hasselt gereden. Terug moest ik niet, want ik woon in het Leuvense

Comment

Working...
                                          X