Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vermits ik enorm veel op de baan zit, nog eens een frustratie.
    Moet toegeven dat ik in het verleden 3 x een boete heb gehad voor bellen achter het stuur. De eerste keer was in een periode dat er enkel en alleen nog maar carkits bestonden die achteraf werden ingebouwd voor ne Nokia 6-reeks Die was op dat moment kapot en ze pakten mij, samen met de gordel die ik niet droeg (ook een jeugdzonde). Daarna omdat ik een auto had zonder carkit. Heb me na die boete dan ook direct een oortje aangeschaft op eigen kosten en niets zo fijn. Dan een 7-tal jaar geleden nog eentje onterecht gehad omdat die flik niet het verschil kende tussen een BT oortje en een gsm toestel. Stond achter mij en ik drukte op dat oortje om het gesprek te beëindigen en ik mocht aan de kant. Serieuze discussie geweest, maar kunt er toch niets tegen doen. Uiteindelijke PV waren 2 A4's vol met de grootste leugens die ge u maar kunt inbeelden. Om zich zelf in de dekken schreef hij zelfs dat ik met mijn linkerhand aan het bellen was, want ik nog nooit van mijn leven gedaan heb.

    Maar soit, sindsdien altijd oortjes en sinds 3 wagens steeds BT handsfree aanwezig.

    Maar toch zie ik dagdagelijks nog massa's mensen bellen achter het stuur. Op zich is dat al een beetje frustrerend op zich, maar wat mij het meeste frustreerd is dat dat nog het meeste gebeurt in de laatste nieuwe Cayennes, Range Rovers, X5'en en dat type wagens, waarvan ge dus 500% zeker weet dat die BT hebben om handsfree mee te bellen. Dus ze verdommen het gewoon om een super uitgevonden systeem te gebruiken. Soms denk ik dat ze die mensen gewoon 3 x die boete moeten laten betalen omdat ze het moedwillig doen, maar veel verschil maakt het niet, want degene die gene BT in de wagen hebben, verdommen het ook om €20 uit te geven aan een BT oortje.

    Comment


    • Daar ben ik het volledig mee eens, vroeger had ik ook zo een BT oortje en sinds de huidige wagen zit het ingebouwd en ik ben nooit zonder.
      Wanneer de gsm niet verbonden is met de BT en ik word gebeld dan neem ik gewoon niet op.
      Veiligheid boven alles.
      Ook ben ik in de auto altijd in de eerste plaats met het auto rijden bezig, dan pas komt het bellen.
      Niet zoals veel mensen die tijden een telefoongesprek afgeleid zijn van het auto rijden.


      Dan mijn ergernissen van de laatste weken:
      Mensen die zonder lichten rijden, levensgevaarlijk.
      Vandaag er weer 5 tegen gekomen, zijn die mensen zo lomp of zijn ze gewoon hun leven beu?

      Dan op de tweede plaats, mensen die met slecht afgestelde lichten rijden.
      Lichten die te hoog schijnen waardoor ze je verblinden wanneer je voor zo iemand rijd, of zo iemand tegemoet rijd.

      Ook nog mensen die met kapotte lichten rijden en die je dagelijks opnieuw tegen komt, dus laten die ook niet vervangen.
      Last edited by knight-rider; 06/12/2018, 01:17.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • En dan nog een ergernis op het werk (aangezien die hier ook al eens tussen staan):
        Drukkers die hun werk niet goed doen en te laat leveren waardoor wij onze post niet op tijd kunnen rondbrengen, de laatste tijd valt dat meer en meer voor.
        Ook de paletten die niet goed ingepakt worden, waardoor alles begint te schuiven en eraf valt waardoor er dan boekjes stuk gaan en wij uiteindelijk te weinig materiaal hebben.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Mensen die zonder lichten rijden, levensgevaarlijk.
          Vandaag er weer 5 tegen gekomen, zijn die mensen zo lomp of zijn ze gewoon hun leven beu?
          tis ongelooflijk, heeft veel te maken met auto-lichten, en 1 van de partners beslist de auto-lichten af te zetten (mijn discussie met jocar over het nooit kunnen afzetten van de lichten bij ongs merk )...of er is nog een wagen in het gezin zonder auto-lichten

          + het feit dat bij de meeste wagens de dashboardverlichting dag en nacht brandt

          Comment


          • Ja, wat je tegenwoordig bij de nieuwere auto's ziet is dat de dagrijlichten vooraan gewoon branden en verder niks.
            Wat ik dan wel erg vind is dat die mensen u als een koe aankijken, of totaal niet reageren als ge hen teken doet dat ze hun lichten niet aan hebben staan.
            Voordeel van de nieuwste auto's is dan weer dat de achterlichten mee branden met de dagrijlichten overdag, dus al die dan 's nachts hun dimlichten niet op zetten zie je ze toch nog rijden.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Voordeel van de nieuwste auto's is dan weer dat de achterlichten mee branden met de dagrijlichten overdag, dus al die dan 's nachts hun dimlichten niet op zetten zie je ze toch nog rijden.
              das een goeie zaak, maar is dat een regel, of per merk?
              ik dacht te lezen dat het in nl verplicht ging worden, dat de achterlichten altijd met de drl's gingen branden...maar ik twijfel of een land binnen de eu zo'n regel kan opleggen

              Comment


              • Ik had ook gehoord dat dat een verplichting ging worden, maar ik zie nog altijd nieuwe auto's die het niet hebben.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                  das een goeie zaak, maar is dat een regel, of per merk?
                  ik dacht te lezen dat het in nl verplicht ging worden, dat de achterlichten altijd met de drl's gingen branden...maar ik twijfel of een land binnen de eu zo'n regel kan opleggen
                  Tja, dan ist een kwestie van verplicht met de lichten oprijden eigenlijk?

                  In Tsjechië is het reeds verplicht om altijd met de drl of dimlichten op rond te rijden. Ook overdag.

                  Comment


                  • in feite wel, zoals de zweden al sinds 1967

                    maar de nl'ers wouen de constructeurs verplichten achterlichten altijd aan te schakelen, of dat europees regelen

                    https://kassa.bnnvara.nl/gemist/nieu...er-achterlicht

                    reacties van de importeurs, in nl



                    er is zelfs een heuse website

                    Last edited by bobo; 06/12/2018, 03:40.

                    Comment


                    • Drl moet hier ook aan staan hè.
                      Je kan deze meestal niet uitzetten denk ik.

                      Er is daar al een jarenlange discussie over geweest omdat je zo de motoren minder herkenbaar maakt.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • Telefoneren achter 't stuur is één ding, maar volk dat met hunne gsm op schoot zit te sms'n , facebooken, instagrammen ... das pas levens gevaarlijk! Hoeveel zie je er tegenwoordig niet die met hun ogen naar de pedalen gericht zitten te rijden ... dit mogen ze voor mijn part beboeten met boetes van 1000 euro. Altijd maar de snelheid, alcohol, telefoneren achter het stuur... dit is zeker even gevaarlijk (zo niet gevaarlijker)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                          tis ongelooflijk, heeft veel te maken met auto-lichten, en 1 van de partners beslist de auto-lichten af te zetten (mijn discussie met jocar over het nooit kunnen afzetten van de lichten bij ongs merk )...of er is nog een wagen in het gezin zonder auto-lichten

                          + het feit dat bij de meeste wagens de dashboardverlichting dag en nacht brandt
                          Hahaha, klopt! Ik wil alles zelf bedienen maar ik ben niet tegen verlichting tijdig inschakelen hé, daar moesten ze idd nog veel strenger in zijn. Gezien worden is belangrijk!



                          Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Ik had ook gehoord dat dat een verplichting ging worden, maar ik zie nog altijd nieuwe auto's die het niet hebben.
                          Ik heb het in ieder geval niet op de A.

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                            tis ongelooflijk, heeft veel te maken met auto-lichten, en 1 van de partners beslist de auto-lichten af te zetten (mijn discussie met jocar over het nooit kunnen afzetten van de lichten bij ongs merk )...of er is nog een wagen in het gezin zonder auto-lichten

                            + het feit dat bij de meeste wagens de dashboardverlichting dag en nacht brandt
                            Ik had het vroeger wel eens aan de hand. Telkens mijn wagens (Citroën's) op onderhoud gingen, zette de garagist ze af omdat ze in de 'iets' donkerdere garage continu brandden als ze contact hadden opstaan. Maar dan kon het wel eens zijn dat ik tegen de avond flikkerende tegenliggers kreeg. Bij VW doen ze dat gelukkig niet

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                              Tja, dan ist een kwestie van verplicht met de lichten oprijden eigenlijk?

                              In Tsjechië is het reeds verplicht om altijd met de drl of dimlichten op rond te rijden. Ook overdag.
                              In de scandinavische landen is het al meer dan 20 jaar standaard op de wagens dat de lichten gewoon branden. Ik heb in 1996 en 1997 op Ford gewerkt aan de dashboarden, en daar moesten we een bijkomende diode steken op de kabelboom in het dashboard bij de wagens uit die betreffende landen. De diode zorgde ervoor dat de lichten constand branden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                Ik had het vroeger wel eens aan de hand. Telkens mijn wagens (Citroën's) op onderhoud gingen, zette de garagist ze af omdat ze in de 'iets' donkerdere garage continu brandden als ze contact hadden opstaan. Maar dan kon het wel eens zijn dat ik tegen de avond flikkerende tegenliggers kreeg. Bij VW doen ze dat gelukkig niet
                                Dat is bij mij ook het probleem, ik moet die lichten niet hebben in mijn ondergrondse garage maar ik kan ze niet meer uitschakelen. Bij de meeste merken heb je nog steeds de keuze om ze uit te doen, bij MB niet. Nuja, stilaan word ik het gewoon, het systeem is gemaakt voor verstrooide mensen
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • bijft natuurlijk het probleem van mist, bij veel licht en toch mist reageert vaak de sensor niet, en blijven de auto's achteraan onzichtbaar als ze dan niet manueel gaan aanschakelen



                                  deze jongen heeft een doel

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                    Dat is bij mij ook het probleem, ik moet die lichten niet hebben in mijn ondergrondse garage maar ik kan ze niet meer uitschakelen. Bij de meeste merken heb je nog steeds de keuze om ze uit te doen, bij MB niet. Nuja, stilaan word ik het gewoon, het systeem is gemaakt voor verstrooide mensen
                                    Gij rijdt dan uren lang in uw ondergrondse garage? Snap het probleem niet. Als ik in een ondergrondse garage rij, stoort het mij niet dat mijn lichten branden. En als ik geparkeerd sta, gaan ze ook uit als ik de auto sluit

                                    Dus snap uw probleem eerlijk gezegd niet

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                      Gij rijdt dan uren lang in uw ondergrondse garage? Snap het probleem niet. Als ik in een ondergrondse garage rij, stoort het mij niet dat mijn lichten branden. En als ik geparkeerd sta, gaan ze ook uit als ik de auto sluit

                                      Dus snap uw probleem eerlijk gezegd niet
                                      Jij hoeft dat ook niet te snappen hé, als ik het maar snap

                                      Bv. Ik zit om het nieuwe Mbux systeem te leren regelmatig in mijn auto in de garage en dan blijven al mijn lichten branden. Dus een knopje om uit te schakelen zou gerust mogen voor mij
                                      Last edited by Jocar; 06/12/2018, 12:49.
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • en van die lichten: zit je achter die mensen een half uur lang met uw grote lichten te knipperen en snappen die maar niet dat je hen iets wil duidelijk maken. gewoon halsstarrig doorrijden zonder licht. Ook heel veel fietsers weer zonder licht en dan vooral jongeren tussen de 7 en 10 jaar. Blijkbaar geen prioriteit meer van de ouders om de lichten van de kinderen na te kijken...
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                          Jij hoeft dat ook niet te snappen hé, als ik het maar snap

                                          Bv. Ik zit om het nieuwe Mbux systeem te leren regelmatig in mijn auto in de garage en dan blijven al mijn lichten branden. Dus een knopje om uit te schakelen zou gerust mogen voor mij
                                          Uwe auto gaat daar niet dood van hoor dat die lichten branden. Ga dan ergens langs de straat staan, dan hebt ge er minder last van

                                          Comment

                                          Working...
                                          X