Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Ik had ook gehoord dat dat een verplichting ging worden, maar ik zie nog altijd nieuwe auto's die het niet hebben.
    Tuurlijk hebben niet alle auto's dat. Is ook niet verplicht. Mijne is een nieuwe en enkele vooraan DRL's.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

    Comment


    • Ik Ben deze winter al effectief 3 keer gestopt of langs een jonge fietser gaan rijden om om hem er op te wijzen dat zijn licht niet brandde.

      Vanmorgen heb ik dezelfde gast dus voor de 2 de keer aangemaand.
      Was een Hollander van een jaar of 14, met een grote klep. Maar heb hem toch eens flink de levieten gelezen.
      Snapt dus écht niet dat hij amper zichtbaar is, op zo'n binnenbaantje, zonder licht bij schemerdonker.
      Last edited by Bud Wijzer; 06/12/2018, 18:06.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

        Uwe auto gaat daar niet dood van hoor dat die lichten branden. Ga dan ergens langs de straat staan, dan hebt ge er minder last van
        Ik zit rustig in mijn garage, waarom zou ik dan mijn auto uitrijden en langs straat gaan staan. De auto kan dat niet veel maken maar de batterij wel, hoewel nu met die LED verlichting dat ook al zo erg niet meer is.

        Maja, ieder zijn voorkeur hé en trouwens, bij de meeste merken kun je ze wel nog altijd uitschakelen. Maar zoals gezegd, na 4 jaar ben ik het stilaan gewoon
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          De auto kan dat niet veel maken maar de batterij wel, hoewel nu met die LED verlichting dat ook al zo erg niet meer is.
          mijn ouders zijn ook zo (ikzelf trouwens ook zuinig opgevoed maar had tot voor 2 jaar geen garage ), hun auto lichten staan ook altijd af omdat ze hun garage inrijden en de lichten opspringen, als ik of mijn broer met hun auto vertrekken hebben we het altijd aan onze rekker dat we zonder lichten rijden

          dan de realiteit, de eerste batterij van mijn auto is na 6 jaar (productiedatum 2011) vervangen, start/stop staat nooit af en rond en door antwerpen ligt de auto door de files - in tijd - enorm veel stil met de verwarming, verwarmde zetels ev, lichten, radio, allemaal ingeschakeld...omdat ik een hond heb die overal mee naar toe gaat gebruik ik in de winter altijd de restverwarming omdat ik dat beest niet in de kou wil zetten als er moet gesupermarkt worden
          ik vind 6 jaar niet voortijdig, ze is preventief gewisseld

          jij wisselt na 4 jaar een kwasi nieuwe auto in, pffft...heeft de gla ooit een nieuwe batt gezien?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Ik Ben deze winter al effectief 3 keer gestopt of langs een jonge fietser gaan rijden om om hem er op te wijzen dat zij licht niet brand.

            Vanmorgen heb ik dezelfde gast dus voor de 2 de keer aangemaand.
            Was een Hollander van een jaar of 14, met een grote klep. Maar heb hem toch eens flink de levieten gelezen.
            Snapt dus écht niet dat hij amper zichtbaar is, op zo'n binnenbaantje, zonder licht bij schemerdonker.
            nu met al die nieuwe spedelecs en het opbod van om ter krachtigste verlichting op hun velo's vallen gewone fietsers met een dynamo en hun erg flauwe lampjes helemaal in het niet

            in het begin van het koude seizoen zag ik 1 fietser met een integraalhelm, vond dat een raar...maar wel slim en warm zicht...nu zijn we een maand verder en dat blijkt dus een nieuwe en veilige rage te zijn, tegen 45 zullen uw ogen bij koude serieus tranen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Tuurlijk hebben niet alle auto's dat. Is ook niet verplicht. Mijne is een nieuwe en enkele vooraan DRL's.

              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
              M'n E91 had voor- en achteraan DRL. M'n F31 nu, enkel vooraan.

              Comment


              • edit!
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                  mijn ouders zijn ook zo (ikzelf trouwens ook zuinig opgevoed maar had tot voor 2 jaar geen garage ), hun auto lichten staan ook altijd af omdat ze hun garage inrijden en de lichten opspringen, als ik of mijn broer met hun auto vertrekken hebben we het altijd aan onze rekker dat we zonder lichten rijden

                  dan de realiteit, de eerste batterij van mijn auto is na 6 jaar (productiedatum 2011) vervangen, start/stop staat nooit af en rond en door antwerpen ligt de auto door de files - in tijd - enorm veel stil met de verwarming, verwarmde zetels ev, lichten, radio, allemaal ingeschakeld...omdat ik een hond heb die overal mee naar toe gaat gebruik ik in de winter altijd de restverwarming omdat ik dat beest niet in de kou wil zetten als er moet gesupermarkt worden
                  ik vind 6 jaar niet voortijdig, ze is preventief gewisseld

                  jij wisselt na 4 jaar een kwasi nieuwe auto in, pffft...heeft de gla ooit een nieuwe batt gezien?
                  Neen, geen nieuwe batterij gezien. Maar vermits ik mijn auto's voor een mooie prijs meestal aan familie of vrienden verkoop, net zoals de GLA, heb ik toch belang erbij dat alles nog een tijdje ok blijft. Ik zou het anders snel mogen horen

                  Ach, zoveel gedoe over een aan/uit knoppeke. Niemand is trouwens verplicht om dat uit te zetten hé maar er kunnen altijd uitzonderingen zijn, dus laten ze het er beter opstaan. Ook in garages waar auto's hersteld en vaak moeten gestart worden. Verspilling is in deze tijden toch zonde blijkbaar
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                    nu met al die nieuwe spedelecs en het opbod van om ter krachtigste verlichting op hun velo's vallen gewone fietsers met een dynamo en hun erg flauwe lampjes helemaal in het niet

                    in het begin van het koude seizoen zag ik 1 fietser met een integraalhelm, vond dat een raar...maar wel slim en warm zicht...nu zijn we een maand verder en dat blijkt dus een nieuwe en veilige rage te zijn, tegen 45 zullen uw ogen bij koude serieus tranen
                    Die lampjes kunnen inderdaad ook behoorlijk verblinden, als ze niet op de juiste hoogte staan.

                    Een flauw lampje is nog altijd beter dan helemaal geen hé? In dit geval was de kerel in kwestie dan ook nog's helemaal in't zwart gekleed.
                    Het baantje daar is redelijk smal, dus moest ik daar op dat moment een tegenligger gehad hebben, ik had hem waarschijnlijk mee geschept. Ik zag hem écht pas op het allerlaatste moment.

                    Comment


                    • jaja, beter een flauwe lamp als 0...maar ik zou mezelf in de ochtendspits op een velo niet meer durven voortbewegen zonder deftige verlichting...en een geel hesje

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                        nu met al die nieuwe spedelecs en het opbod van om ter krachtigste verlichting op hun velo's vallen gewone fietsers met een dynamo en hun erg flauwe lampjes helemaal in het niet

                        in het begin van het koude seizoen zag ik 1 fietser met een integraalhelm, vond dat een raar...maar wel slim en warm zicht...nu zijn we een maand verder en dat blijkt dus een nieuwe en veilige rage te zijn, tegen 45 zullen uw ogen bij koude serieus tranen
                        Ik merk dat er 2 soorten fietsverlichting de ronde doen: het lichtje op 1,5v batterij waarmee je kan zeggen tegen meneer de agent: "ik heb toch een licht!" en het ik brand je ogen uit licht.

                        Uiteindelijk, op een bromfiets is een integraalhelm toch geen raar zicht? En een honda camino bijvoorbeeld is niet veel meer dan een fiets met motor. Solex is zelfs gewoon een fiets met een motor op het voorwiel.



                        Comment


                        • ik ben intussen al gewoon aan dat zicht, maar ik kom nog uit een tijd dat er weerzin was tegen alles wat veilig was, dat was belachelijk en voor onzekere mensen...nu is veiligheid hip, liever blode jan dan dode jan

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

                            Ik merk dat er 2 soorten fietsverlichting de ronde doen: het lichtje op 1,5v batterij waarmee je kan zeggen tegen meneer de agent: "ik heb toch een licht!" en het ik brand je ogen uit licht.

                            Uiteindelijk, op een bromfiets is een integraalhelm toch geen raar zicht? En een honda camino bijvoorbeeld is niet veel meer dan een fiets met motor. Solex is zelfs gewoon een fiets met een motor op het voorwiel.


                            3 soorten. De 2 die gij opnoemt, en degene die ik thuis in de kast heb liggen van een paar 1000 lumen (volgens de chinese fabrikant 20000 lumen, maar zal eerder 6000 lumen zijn) Maar deze lampen dienen dan ook voor 's nachts in het bos te gaan fietsen en zijn onverantwoord op de openbare weg. Ik had er eens eentje op mijn vrouw hare racefiets gezet toen ze met een 5-tal dames gingen fietsen. Gewoon in het geval ze de weg kwijt zouden zijn en in het donker moesten terug komen. En was ook zo. Zij was de enige met licht op de fiets. Ze heeft de hele rit naar huis achteraan gereden en zelfs de eerste had er nog genoeg licht van. Enkel de automobilisten die ze tegen kwamen, waren minder enthousiast

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                              Deze dus: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06/19/e34-ongeval/

                              De auto ervoor kon nog stoppen, hij diende spijtig genoeg als bumper voor de aanrijder.

                              Ik rij daar dikwijls, dat is daar altijd een file gevoelige plaats. En ook al zie je de remlichten oplichten, altijd paljaskes die nog gas bijgeven en in uw gat komen plakken. En ja, dikwijls zijn het overbeladen camionetten. Wat verderop na de samenvloeiing met de E313 staan er dynamische verkeersborden, bij file of vertraagd verkeer gaat dat van 90 wat verder naar 70 om uiteindelijk bij 50 te eindigen. Ook altijd wel helden die zich daar geen bal van aantrekken. Die E313, maak daar vanaf Massenhoven gewoon 70 per uur van overdag met strenge snelheidscontroles. Hetzelfde voor de E34 vanaf Oelegem. Dan heb je zulke dingen als die van vandaag niet. Het zijn weer twee mensen die niet meer thuiskomen.
                              En deze morgen weer van dat... .

                              De E34 is richting Antwerpen raakte dinsdagmorgen volledig versperd net voor Ranst door een dodelijk ongeval. Een lichte bestelwagen reed in op een voorliggende vrachtwagen. De bestuurder van het eerste voertuig overleed. Om 13 uur werd de snelweg weer vrijgegeven. Het verkeer moet de snelweg niet langer verlaten in Zoersel en de file lost er nu snel op.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                die zal wel met andere dingen bezig geweest zijn dan het verkeer in de gaten houden. Jammer voor zijn familie maar weer een gevaar minder op de weg

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                                  die zal wel met andere dingen bezig geweest zijn dan het verkeer in de gaten houden. Jammer voor zijn familie maar weer een gevaar minder op de weg
                                  Zelfs de meest ervaren chauffeur kan wel eens in de fout gaan. Zeg nooit mij overkomt het niet. Maar ik heb het meer over de situatie daar. Je mag daar 120 rijden, maar de files beginnen 9 op de 10 altijd vlak voor de aansluiting met de E313. Maak daar 70 km/h van mét controle, en zulke dingen zouden in heel veel gevallen vermeden kunnen worden.

                                  Comment


                                  • dan verschuif je probleem een paar km :-(
                                    geen oplossing

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                      dan verschuif je probleem een paar km :-(
                                      geen oplossing
                                      Echt niet.

                                      Je moet de snelheid stelselmatig verlagen, zoals nu het geval al is met de dynamische borden op de Ring. Van 120 naar 0 of van 120 naar 100 naar 70 naar 50,... . Dat vermijdt wel zulke dingen.

                                      Comment


                                      • jakkel niet veel mensen gaan gelukkig zijn, vooral die zonder vooruitzienheid

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                          Echt niet.

                                          Je moet de snelheid stelselmatig verlagen, zoals nu het geval al is met de dynamische borden op de Ring. Van 120 naar 0 of van 120 naar 100 naar 70 naar 50,... . Dat vermijdt wel zulke dingen.
                                          Daar hebben we het hier al eens overgehad maar zonder trajectcontrole nutteloos en dan nog, zulke ongevallen ga je nooit kunnen vermijden. Meer dan waarschijnlijk is die niet met het verkeer bezig geweest en dan zou die ook bij (traject)controle er vanachter opknallen. Inderdaad jammer voor zijn familie maar had zijn leven wel zelf in de hand.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X