Dat vind ik een van de legitieme bestaansredenen van trajectcontrole, als we er nu eens voor konden zorgen dat 1 km voor de eigenlijke file de snelheid nog maar naar 90 km/h ging.. met snel werkende dynamische borden, een zichzelf enorm snel aanpassende trajectcontrole, ...
Die mens in z'n camionette moet het dan nog niet gezien hebben het verkeer rondom hem zal wel trager gaan rijden waardoor hij automatisch moet volgen.
Ik ben de eerste om mijn hand op te steken als het om "omhoog met die snelheidslimieten" gaat, maar op onze drukke autosnelwegen en ringwegen mag het wat mij betreft in de spits gerust een stukje trager. 90 km/h in plaats van 120 km/h betekent heus niet overal dat je later gaat aankomen.
Die mens in z'n camionette moet het dan nog niet gezien hebben het verkeer rondom hem zal wel trager gaan rijden waardoor hij automatisch moet volgen.
Ik ben de eerste om mijn hand op te steken als het om "omhoog met die snelheidslimieten" gaat, maar op onze drukke autosnelwegen en ringwegen mag het wat mij betreft in de spits gerust een stukje trager. 90 km/h in plaats van 120 km/h betekent heus niet overal dat je later gaat aankomen.
Comment