Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat ik op autosnelwegen vaak zie is dat er komen afgevlogen op het 3de rijvak en net op die moment iemand van het 2de rijvak naar het 3de invoegt, met bruuske rem manoeuvres tot gevolg om dan vervolgens gewoon in da gat te blijven plakken tot deze terug naar het 2de rijvak gaat.
Begin deze week zag je ook dat er heel wat zondagsrijders op de baan waren door de staking bij de Lijn hier in Limburg.
Ik reed 's morgens op de N80 naar het werk, reed op het tweede rijvak zo'n 120 km/h en er komt ineens eentje van rechts zonder pinker voor mij in gevlamd.
Goed dat de auto zelf alles dicht sloeg, want ik had die reactietijd gewoon niet meer gehad.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Zondag avond de ring van Antwerpen is gereden, de toeren die ge daar ziet, verschiet ervan dat er ni meer accidenten gebeuren! In de week zou ik da ni overleven denk ik.
gebruik die alle dagen, de volledige van noord naar west en andersom...mijn job zie ik mij tot mijn 65 doen, maar alle dagen die ring als je 65 bent
verschiet daar zelf ook van dat daar niet nog veel meer accidenten gebeuren
dat gatplakken is echt degoutant, en je zal zien het zijn zij die elke dag erover moeten vaak nog de ergste zijn, en waarom...de kick van iemand naar rechts te pushen, das al
Gaat dat helpen?
Ze gaan toch wat controle moeten doen.
De delen waar je nu al maar 90 mag blijft ook iedereen doorstomen.
Vind het zelf ronduit gevaarlijk om daar 90 te rijden als de rest het niet doet.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
ik lees: "ik wil geen file's in mijn stad dus zorg ik ervoor dat ze beginnen buiten het stad dan is het niet meer mijn probleem".
Dan krijgen iets soortgelijkaardig aan de lez waarbij antwerpen (vlaanderen) A regels toepast en Brussel B regels toepast.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
gebruik die alle dagen, de volledige van noord naar west en andersom...mijn job zie ik mij tot mijn 65 doen, maar alle dagen die ring als je 65 bent
verschiet daar zelf ook van dat daar niet nog veel meer accidenten gebeuren
dat gatplakken is echt degoutant, en je zal zien het zijn zij die elke dag erover moeten vaak nog de ergste zijn, en waarom...de kick van iemand naar rechts te pushen, das al
Zou niets voor mij zijn!
Idd diegene die het gewoon zijn rijden daar als cowboys door het verkeer, zouden er meer rekening moeten mee houden dat daar veel mensen rijden die het niet gewoon zijn want zo creëer je gevaarlijke toestanden.
Wat mij ook opgevallen was op de E17 richting Antwerpen, eerst een troep auto's, veel te snel aant rijden en dan ineens niets meer, iets later weer van hetzelfde, een hoop auto's, paar snelheidsduivels en dan weer niets meer... Als iedereen gewoon zijn snelheid rijdt, dan kunt ge da toch nooit hebben? Ik was toen gewoon continu 120 aan het rijden op het 1ste rijvak en moest soms is een vrachtwagen inhalen op het 2de rijvak.
Normaal rij ik altijd via de A12 naar Antwerpen en daar zie ik net hetzelfde, net voor je aan het stuk van 90 komt, de eerste lichten, voor je daar aankomt zie je nen hoop auto's u voorbij steken en maar vlammen, om ze nadien aan die lichten op een hoopje te zien staan aanschuiven, zo creëer je toch net files?
Ik rij ni vaak autostrades, das voor mij totaal ni ontspannen rijden ook ni, maar volgens mij rijden de meeste toch niet zoals het zou moeten, iedereen wil precies altijd de eerste zijn, snap er niets van!
Begin deze week zag je ook dat er heel wat zondagsrijders op de baan waren door de staking bij de Lijn hier in Limburg.
Ik reed 's morgens op de N80 naar het werk, reed op het tweede rijvak zo'n 120 km/h en er komt ineens eentje van rechts zonder pinker voor mij in gevlamd.
Goed dat de auto zelf alles dicht sloeg, want ik had die reactietijd gewoon niet meer gehad.
Da zie je dus vaak op de Antwerpse ring! Mijn vriendin werd er zelf zot van. Links van u rijden ze bijna in elkaars gat en rechts van u rijden ze ook veel te snel en dan zonder pinkers invoegen,... waanzin eigenlijk.
Best nooit op de périphérique in Parijs gaan rijden dan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Vroeger had ik overal wat werven, maar nooit in de steden zelf. 11 jaar geleden bij mijne huidige baas begonnen en na een week moest ik al ergens centrum Brussel zijn. Ik ben lijkbleek op de werf aangekomen. Wat was me dat. Nu 11 jaar later rij ik er blindelings door, evenals Antwerpen centrem. Péréphérique in Parijs heb ik vorig jaar nog gedaan en ook peanuts. Maar mensen die het nooit doen, is het echt wel een helse karwei.
Mijn vader destijds zag er wel het nut van in voor de rijlessen om zelfs de kleine ring in Brussel te gaan doen. Elke zondag gingen we op uitstap ergens in het land. Was ideaal voor mij om te leren rijden. En zo dus ook een keer over de kleine ring in Brussel. Desondanks het op een zondag was, was het toch een hele prestatie om daar te rijden.
Maar als ik mag kiezen naar Brussel of Antwerpen, dan kies ik steevast Brussel. Daar zit nog iets structuur in, wat in Antwerpen totaal niet is. In Brussel is het precies het amerikaanse systeem van dambordpatroon, maar dan met diagonalen erbij. Maar in Antwerpen is alles kris kras door mekaar.
Best nooit op de périphérique in Parijs gaan rijden dan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ook maar vooral omdat je het niet gewoon bent
tis vooral omdat je geen rechterrijvak hebt waar je kunt schuilen op die ringwegen, rechts is te vaak een afrit of 2-3-4 dus je moet weten waar je zijn moet, dat geeft stress
tis vooral omdat je geen rechterrijvak hebt waar je kunt schuilen op die ringwegen, rechts is te vaak een afrit of 2-3-4 dus je moet weten waar je zijn moet, dat geeft stress
Op de Antwerpse ring heb ik het ondertussen al wel door, maar op die op en afritten wordt veel te snel gereden! Toch ni normaal dat ze daar sneller rijden dan de eigenlijke autostrade (3 linker rijstroken)? Ik hou me dan meestal op het 3de rijvak van links, het eigenlijke eerste vak van een autostrade. Als je dus op de moment bent gekomen dat je van de ring af moet, kijk dan maar goed in de spiegel want ze staan bij u voorda get weet!
Op andere plaatsen zie je vaak dat ze op en afritten laten kruisen, nog zoiets. Maja tijdens de spits is het wsl zodanig druk dat er toch ni hard kan worden gereden.
tis vooral omdat je geen rechterrijvak hebt waar je kunt schuilen op die ringwegen, rechts is te vaak een afrit of 2-3-4 dus je moet weten waar je zijn moet, dat geeft stress
In Parijs zijn het vooral de honderden scooters die zich in alle bochten door de file proberen te maneuvreren. Heb je hier zo goed als (nog) geen last van.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
in de zomer of als het ff ophoudt met regenen op linkse rijvak steeds meer, geen scooters maar echte motors
die wringen niet maar willen wel voorbij en zij mogen dat
scooters gaan we ni hebben, maar echt veel speedelcs
in de zomer of als het ff ophoudt met regenen op linkse rijvak steeds meer, geen scooters maar echte motors
die wringen niet maar willen wel voorbij en zij mogen dat
scooters gaan we ni hebben, maar echt veel speedelcs
Rij al bijna 2 jaar met de scooter (125cc) en nog geen sec spijt van, zit nu zo te twijfelen voor nen elektrische fiets, maar daar kan ik nooit zo snel mee zijn als met de scooter, wel gezonder, maar ook veel geld! Dus als ik zou wisselen gaat het mij meer geld kosten en ga ik meer tijd verliezen, kweet het zo ni. Ik blijf +2500€ veel geld vinden voor ne fiets. Hoelang gaan die batterijen meegaan? Want die zijn ook ni goedkoop... veel hogere slijtage en herstellingskosten liggen ook hoger dan bij een gewone fiets. Op het werk zijn er wel steeds meer die met de elektrische fiets komen, benieuwd hoelang deze trend zich gaat voortzetten.
Comment