Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eigenlijk wel grappig. In het buitenland betalen, hebben we geen probleem mee.

In je eigen land, dat kan niet...

Waar is de logica naar toe.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
      Eigenlijk wel grappig. In het buitenland betalen, hebben we geen probleem mee.

Omdat we al rijtaks betalen...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

• Dat ze ons per km laten betalen, da zou pas eerlijk zijn, iemand die 10 000 km per jaar doet betaalt evenveel als ene die er 40 000 doet op een jaar, logica, kweetni...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
          Dat ze ons per km laten betalen, da zou pas eerlijk zijn, iemand die 10 000 km per jaar doet betaalt evenveel als ene die er 40 000 doet op een jaar, logica, kweetni...
          Ja dacht het niet... Er zijn geen winnaars. Heb je al.gehoord wat de richtprijzen zijn per km? Ondanks u taksen vervallen ga je 4 keer meer betalen.

Want ja, dat milieu-probleem lost zijn eigen niet op hé..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            Omdat we al rijtaks betalen...

Omdat je je rijtaks betaald aan "Vlaanderen", niet "België".

En waarom mag iemand, die een oudere wagen bezit, dan met de rijtaks die hij betaald niet binnen in bepaalde zogenaamde zones?
            Moet die minder betalen? Neen, de volle pot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Ja dacht het niet... Er zijn geen winnaars. Heb je al.gehoord wat de richtprijzen zijn per km? Ondanks u taksen vervallen ga je 4 keer meer betalen.

Want ja, dat milieu-probleem lost zijn eigen niet op hé..

Nee, geen idee. Hoeveel dan?

Comment

• Er zijn toch nog geen prijs/kilometer verhoudingen gekend?

De eerste bedragen van 0,14 en 0,02 zijn ondertussen al achterhaald.
                Moesten die verhouden toch blijven dan zou ik jaarlijks +- € 1.272 moeten betalen als rekeningrijder. (4.800km tijdens de spitsuren en +- 30.000 pure funkilometers.)

En dan zullen ze nog wel met een CO2 coëfficiënt werken.

In ieder geval, ik woon binnenkort op 1 straat van de Nederlandse grens. Dan zal ik al mijn inkopen daar gaan doen. simpel.

Ze zijn helemaal de weg kwijt met dat groene gedoe.
                Last edited by kefkie; 12/02/2019, 18:29.
                BMW X5 45e

Comment

• 9 cent in stedelijk gebied, 5 cent op autostrade en 6.5 op de overige wegen.

Comment

• Beter een vignet dan dat achterlijke gedoe, elektronische registratievoorziening (On Board Unit), zoals nu met de vrachtwagens.

Als dat niet werkt... mag je niet rijden en kan je je aan het belangrijkste van allemaal, een boete, verwachten.

Plus met dat elektronisch gedoe kan me je je constant volgen, privacy is dus ver te zoeken.

20 jaar geleden zat iedereen voor de tv met spanning Big Brother te volgen, heel België is ondertussen één groot Big Brother huis.

Comment

• Waar staat dat?

De huidige regering gaat daar zeker niets meer over (kunnen) beslissen, dus zal het voor de volgende regering zijn om bedragen uit te geven.
                      BMW X5 45e

Comment

• Neen is niet meer voor deze regering.. maar hou u hart maar vast na mei en de Groenen zouden mee regeren.

Bedragen komen van het onderzoek van de KUL die in opdracht van de regering deze studie moest maken.

Comment

• Als de groenen aan de macht komen is het gedaan me België.
                          Gedaan met de economie en welvaart en de mensen met geld gaan hun vermogen uit België halen.

En ik kan ze dat niet kwalijk nemen.

Ik bedoel, de groenen vinden dawe te groot wonen dus liefst woningen onder de 100m2. Goed bezig.

Of het afschaffen van bedrijfswagens

Dan gaat het CO2 gemiddelde zo terug de hoogte in.
                          Last edited by kefkie; 12/02/2019, 18:56.
                          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                            Eigenlijk wel grappig. In het buitenland betalen, hebben we geen probleem mee.

De meerderheid van de Belgen heeft voor deze toestanden zelf in het stemhokje gekozen.

Alleen begrijpt de meerderheid, niet wat de gevolgen zijn van hun stemgedrag…(idem: Brexit, verkiezing Hitler...)

Volgens een partij, moeten we nog verder gaan in deze logica, dan staan er binnen 100 jaar weer tolpoorten met slagbomen, in elke stad of dorp...

Comment

• van een overdrijving gesproken...
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Of het afschaffen van bedrijfswagens

Dan gaat het CO2 gemiddelde zo terug de hoogte in.
                                Leg eens uit.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Leg eens uit.
                                  +1
                                  Ook interesse in deze theorie
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Massaal hun secundaire wegen gaan gebruiken. De vrachtwagens in VL doen er nu ook alles aan om zo veel mogelijk gewestwegen te vermijden. Het gevolg is gedaver en gedonder in kleine dorpskernen.
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      Als de groenen aan de macht komen is het gedaan me België.
                                      .
                                      Not sure if serious

30.000 pure funkilometers.
                                      Hm, hoe zou je nu toch in hemelsnaam kunnen besparen op die hoge taksen... I wonder...

Hét fileland van de wereld (drie steden in de top vijf van filesteden wereldwijd) en dan gaat de overheid nog eens 500.000 auto's sponsoren.
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Not sure if serious

30.000 pure funkilometers.
                                        Hm, hoe zou je nu toch in hemelsnaam kunnen besparen op die hoge taksen... I wonder...

Hét fileland van de wereld (drie steden in de top vijf van filesteden wereldwijd) en dan gaat de overheid nog eens 500.000 auto's sponsoren.
                                        Funkilometers (ik doe er ook 30.000 ongeveer), ritjes die nergens voor nodig zijn, zijn per definitie op momenten of plaatsen dat je daar geen ander verkeer mee hindert.

Een funritje, da’s via de binnenbanen op een feestdag naar Parijs, koffie drinken en rustig weercruisen. Of dat is voor een paar uurtjes naar de Ring op zondag. Of een Disney-cadeau gaan kopen in de Disney-Village voor de kinderen.

Niet: in de file gaan staan op de Antwerpse ring.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

+1
                                          Ook interesse in deze theorie
                                          Zeer eenvoudig en ook aangetoond door studies en relevante bevragingen: als de huidige firmawagens (steeds vervanging na 4-5 jaar) wegvallen, zal een groot deel van deze mensen rondrijden met een wagen die gemiddeld 8 jaar of ouder is. Nieuwe(te) wagen —> minder CO2 (op papier toch) —> minder uitstoot.
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X