Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

    Als die een paar kilometer van hun werk wonen niet nee, ze maken de files nu alleen maar langer. Vroeger gingen ze met de fiets en nu nemen ze de auto.
    Dat is zoals bobo zegt oa de schuld van de belachelijk hoge loonkost.

    Als ik zie wat netto overhou en wat mijn baas dat kost. Dat is gewoon belachelijk.
    BMW X5 45e

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

      Dat is zoals bobo zegt oa de schuld van de belachelijk hoge loonkost.

      Als ik zie wat netto overhou en wat mijn baas dat kost. Dat is gewoon belachelijk.
      Dat er iets strikt verkeerd zit met het hele systeem is mij bekend
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

        Dat er iets strikt verkeerd zit met het hele systeem is mij bekend
        Das maar een gedacht
        BMW X5 45e

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten


          Echt hé.

          Ik ben vorig jaar met een member naar Stuttgart gereden om met een Porsche te gaan rijden. Tripje van +1.000km (de diesel zelf moeten betalen !!), terwijl ik die porsche bv bij een Belgische dealer kon testrijden.

          Dat is toch de charme van autorijden imo..
          Ais dat met jou salariswagen is gebeurt, lijkt mij dat niet meer dan normaal dat je zelf die brandstof moet betalen.


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

            Ais dat met jou salariswagen is gebeurt, lijkt mij dat niet meer dan normaal dat je zelf die brandstof moet betalen.


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Tuurlijk.

            Ik zette het er gewoon als knipoog omdat er een paar post geleden iets passeerde dat het met een salariswagen makkelijk kilometers doen is als ge niets moet betalen .
            BMW X5 45e

            Comment


            • Het is sowieso interessanter in mijn geval, maar of ik het daarom nu zou laten omdat het een privé-wagen is?

              Neen dus.

              Met mijn privé-wagens heb ik al volgende 'fratsen' uitgehaald:

              - Naar Reims op en af op 1 dag via binnenbanen volledig (te gierig om tol te betalen), 420 km en 7 uur in de auto, om Burger King te eten
              - Naar Luxemburg, Aire De Capellen (BP-naftpomp) achter Dunkin' Donuts.
              - Op en af naar de Nurburgring voor een uurtje ter plaatse te zijn.
              - Naar Parijs om letterlijk koffie te drinken
              - Meerdere keren op en af naar Cap Gris/Blanc Nez, gewoon om eens te gaan zien of er wind staat
              - Ben al met madam op en af geweest naar Nice voor 4 dagen (dagje rijden, dagje keren en 2 volle dagen ter plaatse)
              -...

              Een ander pakt op zondag zijne koersfiets, zijn visgerief, gaat naar de schietbaan of kijkt een hele dag films.

              Ik stap (nu en dan) in m'n auto, zoek een bestemming in de buurt (of minder in de buurt) en rij er heen en keer terug.

              Hobby's, noemt men dat.

              Ik breng graag tijd door in de wagen met een goed muziekje op, of luister naar een goede comedy-podcast.
              Tussendoor enkele bochtjes pakken en wat acceleraties doen, en ik ben weer helemaal blij.
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

              Comment


              • nu dat mijn ouders beide ziek zijn doe ik wat extra km's, maar beroepskilometers zijn 80*205 werkdagen, das 16400km...moet binnekort jaarlijks onderhoud en dan resetten ze mijn bc...die staat op 18000 dit jaar

                mijn auto is een werkauto dus, zonder kan ik niet gaan werken want geen openbaar vervoer

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten


                  Denk dat op den duur een vervuilender vliegtuig goedkoper is
                  Da's al lang zo voor quasi alle Europese bestemmingen. Vliegtuig wint het qua prijs bijna altijd van de auto. In plaats van 'kunt ge mij ne keer naar Zaventem voeren?' is het nu 9 keer van de 10 'kunt ge mij ne keer naar Charleroi voeren?'

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

                    renovatie van de brug in Erpe Mere, brug is gerenoveerd maar camera's zijn nog niet teruggeplaatst & na terugplaatsen moeten ze terug geijkt worden...
                    Amai hangen die nog altijd niet terug, is al bijna een jaar intussen dat die renovatie startte. Wat een sukkelaars toch

                    Comment


                    • een vol vliegtuig verbruikt 3 liter diesel per 100km per persoon, das in feite zo slecht nog niet...maar het zijn vaak extra km's hee

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        deze week op vtm nieuws: auto's gemiddelde leeftijd auto's op 5 jaar tijd 2 jaar ouder geworden...nu bijna 10 jaar oud

                        Dat valt nog mee, hier is de gemiddelde leeftijd van het wagenpark 21,5

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                          - Meerdere keren op en af naar Cap Gris/Blanc Nez, gewoon om eens te gaan zien of er wind staat
                          .
                          Zalig

                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            een vol vliegtuig verbruikt 3 liter diesel per 100km per persoon, das in feite zo slecht nog niet...maar het zijn vaak extra km's hee
                            Extra km's? Die gaan in vogelvlucht

                            Comment


                            • Late to the party. Maar toch op een paar dingen inpikken :
                              • Kost van salariswagens (dus excl. zelfstandigen/vertegenwoordigers/...) zou rond de 4 Miljard liggen.
                              • Bedrijfswagens zijn over het algemeen grotere/duurdere wagens.
                              • Met bedrijfswagens word er MEER gereden.
                              Zo leggen mensen met een bedrijfswagen wekelijks gemiddeld 58,2 km meer met de auto af voor pendelverkeer en dagelijks 8,2 km meer af voor privéperplaatsingen.

                              (Komt neer op zo'n 6000km op jaarbasis)
                              Mensen met een bedrijfswagen hebben vaker grotere, duurdere en meerdere wagens én leggen voor privéverplaatsingen ook significant meer kilometers met de wagen af. Dat blijkt uit een studie van het federaal Planbureau. Deze “overconsumptie” zou zorgen voor maatschappelijke meerkosten van 905 miljoen euro per jaar.


                              Om daarmee dan in te pikken op het CO² verhaal.

                              Zelfs al is een nieuwere wagen beter voor het milieu om rond te rijden (Met inderdaad nuances gelijk, op papier, zonder productie mee te tellen, ...) dan ga je er met die assumptie al direct vanuit dat er ook eenzelfde wagen zou gekocht worden particulier en evenveel km's zouden afgelegd worden. Wat duidelijk niet het geval is. Mijn nicht kreeg bv. een audi A4 als salariswagen. Daarvoor reed ze met een Clio Break. En zo zullen de meeste mensen "een categorie lager" gaan shoppen als ze zelf de wagen moeten aanschaffen. Waarbij de kleinere auto zelf dus gemiddeld gezien zuiniger zal zijn dan de bedrijfswagen. En dan gaan deze mensen ook nog eens minder km's afleggen omdat ze hunne naft zelf moeten betalen (of toch minstens aan volle pot).

                              Daarnaast vind ik een km-heffing inderdaad ook een goed idee. Maar NIET om de manier waarop de studiebureaus er inderdaad op uit komen, dat volg ik zelf niet helemaal. Ik heb hier al eens op het autoforum een berekening neergegooid, dus ga er niet helemaal opnieuw aan beginnen. Maar een km-heffing zou "budget-neutraal" moeten zijn en vooral op basis van vervuiling zijn. Ik geloof dat ik toen iets had "voorgesteld" in de grote orde van 1 cent per km vast tarief + 0-4 cent naargelang vervuiling. (simplistisch ff, groteorde van : 1 cent voor elektrisch, 2 cent voor kleine benzine, 3 cent voor 2.0 diesel, ...)

                              Maar met een dergelijke km-heffing op de vervuiling, dan gaan de veelrijders ook veel sneller een milieuvriendelijk wagen kopen. En dan bereik je tenminste wat je wilt bereiken. Dat opa met zijn 3000km per jaar een auto heeft van 15 jaar oud, daar maalt toch niemand om...

                              *Edit*: En dan ben ik zelfs de bovenvermelde kost van 4 Miljard nog vergeten. Van mij moet het systeem niet volledig weg, maar toch zeker afgebouwd. Met die 4 Miljard (of een deel daarvan), kan men gemakkelijk op een andere manier het loonpakket interessanter maken.
                              Last edited by Phate; 13/02/2019, 12:17.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                *Edit*: En dan ben ik zelfs de bovenvermelde kost van 4 Miljard nog vergeten. Van mij moet het systeem niet volledig weg, maar toch zeker afgebouwd. Met die 4 Miljard (of een deel daarvan), kan men gemakkelijk op een andere manier het loonpakket interessanter maken.
                                Dikke +1 !!

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                  Dikke +1 !!
                                  Als gepensioneerde moet gij u niet komen moeien

                                  Comment


                                  • stel je voor dat we in belgie een vergelijkbaar aantal overheid zouden hebben zoals gemiddeld in eu, zouden we samen met het stoppen van het subsidieren bedrijfswagens, een begroting in evenwicht hebben...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      stel je voor dat we in belgie een vergelijkbaar aantal overheid zouden hebben zoals gemiddeld in eu, zouden we samen met het stoppen van het subsidieren bedrijfswagens, een begroting in evenwicht hebben...

                                      http://www.ceo-limburg.be/nieuws-027.cshtml?nav=6
                                      Klopt, maar die ambtenaren moeten dan wel overgeheveld worden naar de privé en daarvoor heeft men privé investeerders nodig. En België is nu niet bepaald een ondernemingsvriendelijk land waar de investeerders op hun knieën staan te smeken om hier iets te mogen beginnen.

                                      Ge staat er mss niet bij stil, maar moesten de transfers naar Brussel en Wallonië van vandaag op morgen volledig stoppen, dan is Vlaanderen zowat de rijkste regio van heel Europa. Er gaat elk jaar een smak geld naar Wallonië en Brussel.

                                      Maar van de andere kant is Wallonië dan gewoonweg failliet. Probleem in Wallonië is dat ze daar vooral hebben ingezet op ambtenarij. Ooit eens een grafiek gezien (vind ze jammer genoeg niet meer terug), waar aangegeven stond dat in Wallonië 28% tewerkgesteld in in de privé, 40% in de ambtenarij en 32% inactieven zijn (gepensioneerden, invaliden, schoolkinderen, werklozen,...). Dus met andere woorden moeten die 28% mensen geld opbrengen voor 72% van de Walen te onderhouden. Dat is dus onmogelijk waardoor ze echt wel die miljarden Vlaams geld nodig hebben. In Vlaanderen is die verdeling compleet anders.

                                      Ooit komt er het basisinkomen en dan zien we wel weer

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                        Als gepensioneerde moet gij u niet komen moeien
                                        En toch lijkt het of jij meer tijd hebt dan ik om tijdens de werkuren hier wat onzin te schrijven

                                        Ik ga mij zeker moeien want elke morgen komen die leasekletten met hoge snelheid over ons pleintje gevlogen dat als sluikweg gebruikt wordt. Gelukkig kunnen we ons af en toe eens verkneukelen als er weer eens een dolgedraaide dwaas bij de buren de tuin omploegt
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Cirkel zonder einde, België niet investeringsvriendelijk omdat loonkosten te hoog ligt owv overheidsbeslag


                                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X