Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• En wie heeft er afgedokt dan want die 'Fransman' was wellicht niet verzekerd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
      En wie heeft er afgedokt dan want die 'Fransman' was wellicht niet verzekerd?
      Die was inderdaad niet verzekerd. Er is een fonds die dat voorziet, je krijgt daar dan een gedeelte van terug maar de economische (echte)waarde van het voertuig is niet meer hetzelfde natuurlijk. Heeft ons een kleine €6000 gekost bij ING lease. Ook al omdat toen bleek dat ons voertuig niet verzekerd was voor nieuwwaarde maar effectieve waarde. Foutje geweest van de toenmalige makelaar (onmiddellijk hier buiten gegooid), ING-lease (die het feitelijk niet hadden mogen toestaan die effectieve waarde) en mezelf natuurlijk.
      Sindsdien geen financiële lease meer en verzekerd voor nieuwwaarde. (degressief -1%/maand na x-aantal maanden).

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ze zouden beter wat sneller/kordater ingrijpen bij zo'n achtervolging ... iemand die niet wil stoppen is krapuul met 0,0 respect voor een ander.
        Als je soms leest van waar de achtervolging al begonnen is en waar ze uiteindelijk maar gestopt is ... en dan meestal door een crash, stel ik mij toch vragen waarom ze dat altijd zo lang laten aanslepen.
        Eindigt zo goed als altijd met een hoop onschuldige mensen die finaciele/lichaamelijke schade hebben.
        Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• als dat dan een gepikte auto is draait de vezekering van de eigenaar er voor op, en kunnen ze beginnen met terugeisen aan de dief

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
            Ze zouden beter wat sneller/kordater ingrijpen bij zo'n achtervolging ...
            Graag een verduidelijking...
            Hoe moeten 'ze' het dan aanpakken volgens u?
            Direct schieten of zo?
            Ik zou denken dat ''ze'' juist omwille van de veiligheid van andere weggebruikers niet als echte cowboys onnodige risico's nemen bij zo'n achtervolging.
            En vele van die achtervolgingen eindigen idd met een crash... van het crapuul...
            Als het dan, zoals in dit geval, toch min of meer slecht afloopt, is het natuurlijk gemakkelijk om kritiek te leveren.
            De beste stuurlui staan aan wal zeker?

Comment

• Man man man...

Burgemeester Marc Doutreluingne (Open Vld) werkt aan een ingrijpend klimaatplan. Het staat nu al zo goed als vast dat de rally 6 uren van Kortrijk uit Zwevegem geweerd wordt. Verder wil de burgemeester ook een tweewekelijkse autoluwe zondag invoeren. Alle concrete maatregelen worden na overleg met de bewoners voorgesteld in het eerste weekend van oktober.

Comment

• Man man man.

Alles gaat hier verboden worden met dat onnozel gedoe
                BMW X5 45e

Comment

• We mogen geen plezier meer hebben. Nog efkes en we gaan terug naar paard en kar.

Oh nee wacht, dat is ook niet 'milieuvriendelijk'
                  2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• en binnen 20 jaar water in uw living
                    www.peugeotforum.be

Comment

• De verzuring slaat keihard toe. De groene azijnpissers kunnen niets meer verdragen.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• De groene weten gewoon niet wat ze willen. Ze focussen zich enkel op de auto’s en op de mensen met geld.

Ze kunnen roepen van het moet anders en het is niet goed. Maar een deftig voorstel kunnen ze niet op tafel leggen
                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          De groene weten gewoon niet wat ze willen. Ze focussen zich enkel op de auto’s en op de mensen met geld.

Ze kunnen roepen van het moet anders en het is niet goed. Maar een deftig voorstel kunnen ze niet op tafel leggen
                          En "mensen zoals u", lezen het artikel niet en steken alles op de groenen?

En er zijn wel veel voorstellen door groen die op tafel gelegd worden. Maar dat negeren "mensen zoals u".

Ik ben niet PRO groen, maar ik kan hun wel vinden in bepaalde dingen. En doe niet gelijk de N-VA aan pure stemmenronselarij en machtsgeilheid.

Comment

• Ik heb het artikel gelezen, de burgemeester is een open vld aanhanger. Die partij draait zich naar wie “hip” is. Ooit naar Nva toen die opkwamen en nu naar groen.

Sorry, maar de groenen spelen té veel in op het doemscenario imo. Als je die bezig hoort lijkt het alsof we binnen 10 jaar in afrika leven.

Een groene delegatie heeft mij op kantoor eens aangesproken om te horen of wij bereid waren kleiner te gaan wonen. Want wij moeten onder de 100m2 gaan wonen. En of wij bereid waren om onze auto’s te verkopen en gaan rijden cambio of toestanden. Want salariswagens is toch niet meer van deze tijd, een symbool van kapitalisme!

Als je dan wat dieper discussieert of hen bv tegenspreekt dan merk je gewoon dat ze niet teveel weten terug te zeggen.

Ik ga met mijn vrouw nu een nieuwbouwwoningkje zetten met ongeveer 270m2 bewoonbare oppervlakte. In andere projecten die ik heb lopen zie ik inderdaad dat appartementen tussen 70m2 a 130m2 enorm in trek zijn.
                            Dat mensen daar gelukkig mee zijn, ideaal voor hun.
                            Maar die groene groep (om ze zo te noemen) moeten niet gaan doemroepen dat wij geen “groot huis” mogen zetten want dat is niet goed voor het milieu. Wij moeten begot +30.000€ aan eco-systemen in het huis zetten om aan de wetgeving te kunnen voldoen

Nee het groene gedachtengoed zoals de partij Groen oproept is niet aan mij besteed. Dat er iets moet gebeuren, tot daar akkoord, maar niet op hun manier.

Imo hé
                            BMW X5 45e

Comment

• Oh nee, ik volg je hoor, daar niet in. Ik vind ook dat er heel veel dingen te doorgedreven zijn. (LEZ Vlaanderen, wtf)

Maar ik kan er iets van krijgen als er op zo'n reacties als "Die groenen..." komen, terwijl zij er in dit geval bitter weinig mee te maken hebben. Op facebook ben ik zo'n reacties odnertussen gewoon, maar hier verwacht ik meer.

Ik ben zelf voor een REALISTISCH, maar daadkrachtig groen beleid. Niet het beleid wat groen voorsteld.

Comment

• Ja de LEZ, nog zoiets

In Antwerpen een LEZ zetten maar wel uitzondering voor de grote cruiseschepen en de haven die erlangs ligt

Het moet idd realistisch zijn. En dat lukt nog geen enkele partij om iets realistisch/betaalbaar/leefbaar op tafel te leggen.

Volgens de linkse kant is het de schuld van de auto’s en rijken en volgens de rechtse kant is het de schuld van de buitenlanders
                                BMW X5 45e

Comment

• Groen, altijd maar op de andere mensen zitten zagen en doen, maar zelf zijn ze alles behalve groen bezig.
                                  Ik ken verschillende mensen die in die partij zitten en allemaal rijden ze met oude stinkende diesels, auto's die niet meer van deze tijd zijn.
                                  Maar een ander zou met de fiets of het openbaar vervoer moeten gaan omdat hun auto's slecht zouden zijn voor het milieu!
                                  hetzelfde wat de huizen betreft, ze wonen in oude slecht geïsoleerde huizen, maar gaan een ander wel de les spellen.

Ik moet kotsen van zo een mensen!
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Groen, altijd maar op de andere mensen zitten zagen en doen, maar zelf zijn ze alles behalve groen bezig.
                                    Ik ken verschillende mensen die in die partij zitten en allemaal rijden ze met oude stinkende diesels, auto's die niet meer van deze tijd zijn.
                                    Maar een ander zou met de fiets of het openbaar vervoer moeten gaan omdat hun auto's slecht zouden zijn voor het milieu!
                                    hetzelfde wat de huizen betreft, ze wonen in oude slecht geïsoleerde huizen, maar gaan een ander wel de les spellen.

Ik moet kotsen van zo een mensen!
                                    En ik van dergelijke belachelijke veralgemeningen die er uiteindelijk niet toe doen, nefast onjuist zijn en alleen maar polariseren.

Comment

• Een rally afschaffen. Als dat geen zgz groen gedachtengoed is, weet ik het niet meer. Of het nu van een vlder komt of niet. Probleem is dat veel van die mensen onverdraagzaam geworden zijn, enkel hun eigen habitat goedkeuren. Terwijl je iedereen moet proberen te begrijpen. Als een rally afschaffen werken aan het milieu is, noem ik dat kinderlijk denken. Milieu moet mondiaal aangepakt worden, kijk naar bvb het vliegwezen. Daar zijn bijna geen regels, iedereen vliegt maar op zonder normen. Doe daar eerst iets aan. Daarnaast moet iedereen voor zichzelf haalbare inspanningen doen.
                                      En autoloze zondag? Ik doe iedere werkdag autoloze dag, terwijl ik perfect de auto zou kunnen nemen. Dan zou ik de zondag niet een klein plezierritje mogen doen? Waar gaat die zever heen.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Een autoloze zondag in een landelijke gemeente waar op zondag al weinig auto's rijden, welk nut heeft dat?

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                          Een rally afschaffen. Als dat geen zgz groen gedachtengoed is, weet ik het niet meer. Of het nu van een vlder komt of niet. Probleem is dat veel van die mensen onverdraagzaam geworden zijn, enkel hun eigen habitat goedkeuren. Terwijl je iedereen moet proberen te begrijpen. Als een rally afschaffen werken aan het milieu is, noem ik dat kinderlijk denken. Milieu moet mondiaal aangepakt worden, kijk naar bvb het vliegwezen. Daar zijn bijna geen regels, iedereen vliegt maar op zonder normen. Doe daar eerst iets aan. Daarnaast moet iedereen voor zichzelf haalbare inspanningen doen.
                                          En autoloze zondag? Ik doe iedere werkdag autoloze dag, terwijl ik perfect de auto zou kunnen nemen. Dan zou ik de zondag niet een klein plezierritje mogen doen? Waar gaat die zever heen.
                                          Daar ga ik volledig mee akkoord.

Waar ik vooral naartoe wil is dat er, zoals ik hierboven al zei, een eerlijk, maar daadkrachtig milieu-beleid gevoerd wordt. Niet met van die fluts of pest-maatregelen. Net zoals ik dat van die rally verbieden belachelijk vind, want dat zal amper een impact hebben op het milieu, vind ik overdreven reacties ook belachelijk. Zo'n discours zorgt niet dat we tot oplossingen komen.

Met

Probleem is dat veel van die mensen onverdraagzaam geworden zijn
                                          en
                                          Daarnaast moet iedereen voor zichzelf haalbare inspanningen doen.
                                          Sla je een paar nagels op de kop.
                                          Dat kappen op mensen die milieubewust proberen te zijn op bepaalde vlakken, puur omdat ze op een paar andere manieren niet milieubewust zijn, daar bereik je niets mee. En dat wilt ook niets zeggen. Aangezien het voor een stuk ook ALTIJD met de portefuille te maken heeft en andere zaken.

Net zoals je voorbeeld van het vliegverkeer. Ik wil gerust wat moeite doen. Maar niet EN langer onderweg zijn (met de trein) EN TIEN keer zoveel betalen voor die trein. Ben ik hypocriet als ik zeg dat dit aangepakt moet worden, maar wel het vliegtuig blijf nemen? Neen. Er zijn voor ELKE persoon gewoon MEERDERE dingen belangrijk. Zo heb je als autoliefhebber ook meerdere prioriteiten. Ja, je wilt misschien die porsche 911, maar tegelijkertijd wil je ook nog wat geld op je bankrekening en een auto waar je met het hele gezin inkunt. Je bent geen hypocriete autoliefhebber omdat je compromissen maakt.

Heel het zwart-wit denken, daar krijg ik gewoon het schijt van.

Comment

Working...
                                          X