Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
En ik van dergelijke belachelijke veralgemeningen die er uiteindelijk niet toe doen, nefast onjuist zijn en alleen maar polariseren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenHier staan ook wel een paar zinnige dingen in. Haar conclusie van eerst het volk dan de bomen kan ik wel begrijpen.
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/j...erde~a255159a/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Ge ziet, die sossen zijn zo slecht nog niet hé.
Zij kan het inderdaad goed vertellen, nu hopen daze het kan waarmaken
BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten+ dat ze aanhaalt dat zonder india (en bij uitbreiding de rest van de wereld) het niet gaat lukken
Ik las vorige week iets van een ‘expert’ dat als België van vandaag op morgen CO2 tot een minimum zou herleiden, dit 0,1% zou doorwegen op wereldniveau. Vind het artikel ni meer terug.
Ook vorige week zag ik dees filmke: https://youtu.be/SaU_xbsuwr4
Heb volkomen begrip voor de bekommernissen, en dat wil niet zeggen dat we er niets aan moeten doen. Stilaan wordt eraan gewerkt en op ietske langere termijn zal dat in ons land zeker in orde komen. Maar het grote probleem zit in andere landen en die liggen niet wakker van bosbrossers, maar hopelijk weken die spijbelaars wel iets los zodat de wereldleiders eens in die landen gaan aankloppen, als dat al zou helpen.
Comment
-
India zou volop bezig zijn met hernieuwbare energie(of ten minste investeerders). Feit is, hoe meer mensen hoe meer vervuiling en des te minder grondstoffen om vervuiling tegen te gaan. Maar ja we willen kinderen of we deze al dan niet kunnen onderhouden boeit niet. De anderen moeten er maar voor opdraaien want ik wil een goede toekomst voor mijn (klein)kinderen (zoals de leuze gaat voor elke stakingsactie). Beter is 10 keer nadenken voordat er aan kinderen word begonnen denk ik dan ( vooral in situaties waar de ouders zelf al moeite hebben met hunzelf te voeden, is eigenlijk puur crimineel om in dergelijke omstandigheden een kind op de wereld te zetten).
- Likes 1
Comment
-
En daar zitten net de pro's en contra's. Sommige mensen beweren dat er nog een paar miljard bij kunnen, maar naar mijn gevoel zijn er al 2 miljard te veel.
Jammer dat men daar dezer dagen zeer weinig over spreekt, maar ben er ook zeker van dat daar een zeer grote oplossing zit.
Las laatst dit interessant artikel: https://www.gva.be/cnt/dmf20190202_0...aatverandering
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
ze mogen dan ook de pleziervaart afschaffen en de vliegtuigskes van beter bedeelden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ik las vorige week iets van een ‘expert’ dat als België van vandaag op morgen CO2 tot een minimum zou herleiden, dit 0,1% zou doorwegen op wereldniveau.
Comment
-
We zijn met veel te veel. In bepaalde delen van de wereld weigeren ze/kunnen ze geen zak over hun piet trekken. Godsdiensten spelen hier ook een rol in. Zet wereldwijd eens een beperking op het aantal kinderen. Het milieuprobleem zal al uit zichzelf verbeteren. Maar neen, vrijheid van kweken, enz... wtf man.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
en die krijgen - terecht he - ook allemaal toegang tot medicijnen en gezodsheidszorg als hun uitstoot stijgt en daarmee gepaard hun levensstandaard
kindersterft is daar wel hoger, en er is geen sociaal stelsel dat ze pensioen hebben, dus moeten ze el veel kinderen om hen te onderhouden op hun oude dag
2 generaties terug, mijn grootouders kweekten ook als konijnen, zie de babyboom
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenWe zijn met veel te veel. In bepaalde delen van de wereld weigeren ze/kunnen ze geen zak over hun piet trekken. Godsdiensten spelen hier ook een rol in. Zet wereldwijd eens een beperking op het aantal kinderen. Het milieuprobleem zal al uit zichzelf verbeteren. Maar neen, vrijheid van kweken, enz... wtf man.
Voor de politiek correcten is dit 10 bruggen te ver.
Vermeersch mocht dat zeggen wegens professor, ethicus, zelf kinderloos en oude man
Zeg dat als jonge politicus en je kan een kruis maken over je carrière
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenen die krijgen - terecht he - ook allemaal toegang tot medicijnen en gezodsheidszorg als hun uitstoot stijgt en daarmee gepaard hun levensstandaard
kindersterft is daar wel hoger, en er is geen sociaal stelsel dat ze pensioen hebben, dus moeten ze el veel kinderen om hen te onderhouden op hun oude dag
2 generaties terug, mijn grootouders kweekten ook als konijnen, zie de babyboom
Comment
-
china, het enige land met 1-kind politiek (india ook, maar door anafabetisme kwam daar weinig van in huis), is er vanaf gestapt owv vergrijzing
een land MOET groeien in ons huidig piramide-model, of het gaat langzaam failliet en de sociale zekerheid komt zwaar onder druk...japan trappelt in dat opzicht al een hele tijd ter plaatse, maar dankzij hun aziatische werkethiek (die bij ons wat minder is) houden ze het hoofd boven water + ze beginnen open te staan voor migratie
Comment
Comment