En zo worden Pk-bulkende karren nuttelozer en nuttelozer...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHet einde komt langzaam maar zeker dichterbij.
https://www.hln.be/auto/europese-par...2022~ad323ad6/“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Einde? Helemaal niet. Gewoon oudere autos kopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ik heb eens ooit een aantal grafieken gezien vroeger op de website van het NIS waarin men kon zien dat het aantal ongevallen van de jaren 70 tot 00 gehalveerd waren, terwijl het wagenpark verdubbeld was. Er waren wel 2 jaren dat het terug steeg, maar weet niet meer welke.
Dus politiekers gebruiken zoiets natuurlijk graag om aan te tonen dat hun trukjes werken, zoals bv de flitspalen. Maar er stond ook toen bij dat een enorm deel van die daling vooral te wijten is aan de autoconstructeurs door enerzijds wagens minder 'kwetsend' te maken, maar ook door technologieën zoals ABS, airbags, ... . En desondanks we een zeer slechte infrastructuur hebben, zijn er sinds de jaren 70 ook wel verbeteringen aangebracht.
Dus, alle beetjes helpen.
Met al die maatregelen hadden velen toen een probleem, want het beperkte hun vrijheid....maar de geschiedenis herhaald zich....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Da's waar. Maar die blijven ook niet bollen tot in het oneindige hé.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Nee idd, maar aan het tempo dat ik kilometers doe met onze wagens, kan ik ermee rijden tot in de kist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Dan verzinnen ze wel weer iets als een retrofit snelheidsbegrenzer ofzo. In onze zakken gaan ze altijd zitten.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Het is vooral de fors gedaalde gemiddelde snelheid die maakt dat er minder doden zijn. In de file vallen er ook geen doden of het moet een hartaanval zijn van ene die zich teveel opwindt. Nog een beetje en dan staan we allemaal stil, hoera...
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenHet is vooral de fors gedaalde gemiddelde snelheid die maakt dat er minder doden zijn. In de file vallen er ook geen doden of het moet een hartaanval zijn van ene die zich teveel opwindt. Nog een beetje en dan staan we allemaal stil, hoera...
denk ook dat bewustwording rond alcohol ook veel invloed heeft, er wordt nog veel gezopen en gereden, maar toch niet meer iedereen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
De belangrijkste reden dat het aantal verkeersdoden zo spectaculair daalde, in de jaren 60 en 70 is niet door de veiliger auto’s, maar omdat de politiekers toen de eerste snelheid beperkingen invoerden (60 /90 /120 km/u) en nadien door de invoering van het rijexamen.....
Met al die maatregelen hadden velen toen een probleem, want het beperkte hun vrijheid....maar de geschiedenis herhaald zich....
Er wordt veelal naar de buurlanden gekeken en zeker naar Nederland, maar de mensen die vaak in Nederland komen, zullen het verschil zeker zien. Op bijna elke secundaire weg is het fietspad van de auto's gescheiden door bv borduur, vangrail, bomen, of zelfs meters grasveld. In België maken ze gewoon rode stroken en gebruiken ze de fietser als afremmer In NL moet ge al echt zot doen om ne fietsers van de weg te maaien op een secundaire baan.
Comment
-
Volvo is sneller en durft meer als politici....
https://www.autocar.co.uk/car-news/n...top-speed-2020
https://www.irishtimes.com/life-and-style/motors/volvo-to-impose-180km-h-speed-limit-on-all-its-cars-from-2020-1.3813604Last edited by quovadis; 04/03/2019, 13:32.
Comment
-
een ontwerp tegen 250 of meer stabiel laten rijden, zorgen dat de ramen niet uit de kaders worden gezogen, geen spiegels toeklappen, de vegers hun werk nog doen, kost duur gewicht, dure research, duur bandenrubber...allemaal om ze autobahn gepruft te maken waar 95% van de mensen au fond geen ruk meer mee zijn
180 is nog te veel, als europa morgen beslist om effectief max 130 toe te laten...tabula rasa, en we gaan heel andere auto's krijgen
das niet mijn natte droom ofzo, alleen een gedacht
- Likes 1
Comment
-
Ben het eens met de stap van Volvo. Anyhow, zelfs op de duitse autostrade rij je echt niet zo dikwijls meer dan 180, en zeker niet echt lang tenzij je midden in de nacht gaat rijden.
Er kan inderdaad wat bespaard worden als je bv geen banden meer nodig hebt die de 240 km/h aan kunnen omdat je auto 200pk heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEr kan inderdaad wat bespaard worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk BerichtenBegrensd of niet, met mijn Dacia Duster rijd ik ALTIJD in de weg, zoals overigens alle Dacia-rijders waarschijnlijk.
Ik maak je wel wakker als ik je tegenkom“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
Comment
Comment