Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • En zo worden Pk-bulkende karren nuttelozer en nuttelozer...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Het einde komt langzaam maar zeker dichterbij.

      https://www.hln.be/auto/europese-par...2022~ad323ad6/
      Einde? Helemaal niet. Gewoon oudere autos kopen
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

        Einde? Helemaal niet. Gewoon oudere autos kopen
        Da's waar. Maar die blijven ook niet bollen tot in het oneindige hé.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

          Ik heb eens ooit een aantal grafieken gezien vroeger op de website van het NIS waarin men kon zien dat het aantal ongevallen van de jaren 70 tot 00 gehalveerd waren, terwijl het wagenpark verdubbeld was. Er waren wel 2 jaren dat het terug steeg, maar weet niet meer welke.
          Dus politiekers gebruiken zoiets natuurlijk graag om aan te tonen dat hun trukjes werken, zoals bv de flitspalen. Maar er stond ook toen bij dat een enorm deel van die daling vooral te wijten is aan de autoconstructeurs door enerzijds wagens minder 'kwetsend' te maken, maar ook door technologieën zoals ABS, airbags, ... . En desondanks we een zeer slechte infrastructuur hebben, zijn er sinds de jaren 70 ook wel verbeteringen aangebracht.

          Dus, alle beetjes helpen.
          De belangrijkste reden dat het aantal verkeersdoden zo spectaculair daalde, in de jaren 60 en 70 is niet door de veiliger auto’s, maar omdat de politiekers toen de eerste snelheid beperkingen invoerden (60 /90 /120 km/u) en nadien door de invoering van het rijexamen.....

          Met al die maatregelen hadden velen toen een probleem, want het beperkte hun vrijheid....maar de geschiedenis herhaald zich....

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

            Da's waar. Maar die blijven ook niet bollen tot in het oneindige hé.
            Nee idd, maar aan het tempo dat ik kilometers doe met onze wagens, kan ik ermee rijden tot in de kist
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

              Nee idd, maar aan het tempo dat ik kilometers doe met onze wagens, kan ik ermee rijden tot in de kist
              Dan verzinnen ze wel weer iets als een retrofit snelheidsbegrenzer ofzo. In onze zakken gaan ze altijd zitten.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                Dan verzinnen ze wel weer iets als een retrofit snelheidsbegrenzer ofzo. In onze zakken gaan ze altijd zitten.
                Het zal moeilijk worden voor de overheid om de huidige melkkoe van de boetes te overtreffen. Dat is ook de reden waarom het er niet zo snel zal doorkomen. Ik ga het flitsen nog als een voordeel beginnen zien
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • Het is vooral de fors gedaalde gemiddelde snelheid die maakt dat er minder doden zijn. In de file vallen er ook geen doden of het moet een hartaanval zijn van ene die zich teveel opwindt. Nog een beetje en dan staan we allemaal stil, hoera...

                  Comment


                  • Trouwens weer een leuk filedagje rond Brussel vandaag. Geen accident en geen regen en toch staat grootbijgaarde-jette en wemmel-grootbijgaarden van 0630-1930 gewoon stil. Tegenwoordig meer regel dan uitzondering.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                      Het is vooral de fors gedaalde gemiddelde snelheid die maakt dat er minder doden zijn. In de file vallen er ook geen doden of het moet een hartaanval zijn van ene die zich teveel opwindt. Nog een beetje en dan staan we allemaal stil, hoera...
                      ik hoop toch over een jaar of 10, terug wat meer filevrij rond apen te kunnen rijden, in bxl is er minder vooruitzicht zeker
                      denk ook dat bewustwording rond alcohol ook veel invloed heeft, er wordt nog veel gezopen en gereden, maar toch niet meer iedereen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                        De belangrijkste reden dat het aantal verkeersdoden zo spectaculair daalde, in de jaren 60 en 70 is niet door de veiliger auto’s, maar omdat de politiekers toen de eerste snelheid beperkingen invoerden (60 /90 /120 km/u) en nadien door de invoering van het rijexamen.....

                        Met al die maatregelen hadden velen toen een probleem, want het beperkte hun vrijheid....maar de geschiedenis herhaald zich....
                        Ik zeg maar wat ik toen in het artikel las. Maar het is 3-ledig. Enerzijds de regels, anderzijds de evolutie in de auto-industrie en (raar, maar waar) ook aanpassingen in de infrastructuur.

                        Er wordt veelal naar de buurlanden gekeken en zeker naar Nederland, maar de mensen die vaak in Nederland komen, zullen het verschil zeker zien. Op bijna elke secundaire weg is het fietspad van de auto's gescheiden door bv borduur, vangrail, bomen, of zelfs meters grasveld. In België maken ze gewoon rode stroken en gebruiken ze de fietser als afremmer In NL moet ge al echt zot doen om ne fietsers van de weg te maaien op een secundaire baan.


                        Comment


                        • Volvo is sneller en durft meer als politici....

                          https://www.autocar.co.uk/car-news/n...top-speed-2020

                          https://www.irishtimes.com/life-and-style/motors/volvo-to-impose-180km-h-speed-limit-on-all-its-cars-from-2020-1.3813604
                          Last edited by quovadis; 04/03/2019, 13:32.

                          Comment


                          • Lexus hybride is, denk ik al jaren 180, toch de SUV en ct


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • of je nu 200 of 180 rijdt zal niet veel verschil uitmaken zeker (tenzij verbruik) Lijkt me meer reclamestunt. Hopelijk komt hier geen opbod tussen de constructeurs

                              Comment


                              • een ontwerp tegen 250 of meer stabiel laten rijden, zorgen dat de ramen niet uit de kaders worden gezogen, geen spiegels toeklappen, de vegers hun werk nog doen, kost duur gewicht, dure research, duur bandenrubber...allemaal om ze autobahn gepruft te maken waar 95% van de mensen au fond geen ruk meer mee zijn

                                180 is nog te veel, als europa morgen beslist om effectief max 130 toe te laten...tabula rasa, en we gaan heel andere auto's krijgen

                                das niet mijn natte droom ofzo, alleen een gedacht

                                Comment


                                • Ben het eens met de stap van Volvo. Anyhow, zelfs op de duitse autostrade rij je echt niet zo dikwijls meer dan 180, en zeker niet echt lang tenzij je midden in de nacht gaat rijden.

                                  Er kan inderdaad wat bespaard worden als je bv geen banden meer nodig hebt die de 240 km/h aan kunnen omdat je auto 200pk heeft.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Er kan inderdaad wat bespaard worden.
                                    das enorm te noemen, verschil van auto tegen 180 of 250, de g-classe bvb is begrensd op 210, tuners zullen die makkelijk kunnen losmaken, maar no way dat benz de kost wil investeren om die auto - veilig aanvoelend - 250 te laten rijden, uren aan een stuk (ook al kan dat nergens nog reeel, en slaat het nergens op), en dat zijn de duitsers op dit moment verplicht, noblesse oblige

                                    Comment


                                    • Ja voor volvorijders is da inderdaad nie slecht een strenge maximum limiet alleen rijden ze dan verzeker nog meer in de weg. Misschien da volvo gewoon nie meer op de snelweg kan,zou nog veiliger zijn...zal es een mailke doen naar volvo


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                      Comment


                                      • Begrensd of niet, met mijn Dacia Duster rijd ik ALTIJD in de weg, zoals overigens alle Dacia-rijders waarschijnlijk.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                          Begrensd of niet, met mijn Dacia Duster rijd ik ALTIJD in de weg, zoals overigens alle Dacia-rijders waarschijnlijk.
                                          Hahaha zalig
                                          Ik maak je wel wakker als ik je tegenkom
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X