Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    De tijd is gekomen om terug te gaan dieselen en SUV's buiten te gooien!

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03...-niet-moeilij/
    aha! De droom voor een 3.0TDI Quattro is weer een stap dichter
    Ondanks ik content ben van mijn 1.5TSI mis ik echt wel den duw van een diesel motor op één van mijn lange ritjes. koppel

Comment

• Drukte op de Vlaamse wegen: "De tijd van de fileloze vakantie is helaas voorbij"

Werven rond Brussel, ongevallen op de snelweg en het bouwverlof dat nog moet starten. De files in Vlaanderen nemen weer grote proporties aan.

Comment

• En dit ook:

“Belgen hebben nu eenmaal moeite met rijden in de regen”

Ipv extra snufjes te verplichten voor nieuwe auto’s waardoor de mensen nog minder met autorijden moeten bezig zijn onderweg, zouden ze beter de rijopleidingen eens een pak verzwaren, mensen verplichten een slipcursus te doen e.d.

Ik heb een auto met een autopilot systeem. Dat is perfect om alles te doen onderweg (eten, facebook, netflix,...) zonder nog maar 1x op te kijken wat er rondom aan het gebeuren is.

BMW X5 45e

Comment

• geen weerlegging kefkie, wel bedenking

facebooken, sms (soms pics pakken, ik beken) etc doen de verslaafden ze sowieso, dus het wordt er veiliger door

rijden in de regen in be tov nl, fr...in be zie je geen flikker meer door spray, in nl valt het nog geeneens op dat't regent door het ander asfalt

Comment

• Als het haast compleet verzadigd is in het droge, dan is het dat helemaal in het natte. Zoals bobo al zegt, je ziet op sommige stukken geen hol voor je ogen met die waterspray. Ze kletsen al elke dag op mekaar in het droge op een ring van Antwerpen. Laat ze 't zelfde rijden bij nat en het hek is helemaal van de dam.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              En dit ook:

“Belgen hebben nu eenmaal moeite met rijden in de regen”

Ipv extra snufjes te verplichten voor nieuwe auto’s waardoor de mensen nog minder met autorijden moeten bezig zijn onderweg, zouden ze beter de rijopleidingen eens een pak verzwaren, mensen verplichten een slipcursus te doen e.d.

Ik heb een auto met een autopilot systeem. Dat is perfect om alles te doen onderweg (eten, facebook, netflix,...) zonder nog maar 1x op te kijken wat er rondom aan het gebeuren is.
              Ik ben altijd voorstander geweest van het verplichten van de slipcursus. Echter was ik er nooit geraakt, totdat we een 2-tal jaar van onze baas een slipcursus cadeau kregen en meteen ook een teambuildingdagje hadden. Enorm veel van bijgeleerd, en van mijn part zouden ze dat verplicht om de 5 jaar moeten herhalen.

Bij die Clio's konden ze alle hulpmiddelen uitschakelen zodat ge het echt kunt leren, maar op het laatste zetten ze alles terug aan zodat ge het verschil merkt. En die snufjes dragen echt wel enorm bij heb ik gemerkt.

Comment

• Allemaal goed en wel het verplichten van een slipcursus. Maar wat gaat dat weer allemaal gaan kosten? Een rijbewijs halen kost al stukken van mensen.

Comment

• Hier in België valt de kost echt goed mee... Is eigenlijk peanuts.

Je zou overigens ook kunnen stellen dat de verplichte slipcursus op termijn alles goedkoper maakt doordat er minder ongevallen gebeuren.

Comment

Allemaal goed en wel het verplichten van een slipcursus. Maar wat gaat dat weer allemaal gaan kosten? Een rijbewijs halen kost al stukken van mensen.
                    Wat kost het tegenwoordig om een rijbewijs te halen? Ik heb er geen idee van.

In "mijnen tijd" was dat nog 6 lesuren voor een paar honderd euro en dan verder oefenen met de ouders en zo examen gaan doen.

Ik heb vorige jaar een antislipcursus gedaan, 1 dag, enkele uren theorie, slippen, eten, nog meer slippen en nog wat theorie. voor € 200;

Daarna heb ik nog een opfriscursus gedaan om het driften terug onder de knie te krijgen, dat was heel de dag driften, rallycross rijden en nog wat eten. Dat was ook iets van een € 200.

Was enorm verfrissend en welkom na 2-3 jaar geen cursussen of trackdays te hebben gedaan imo.
                    BMW X5 45e

Comment

• rjbewijs halen in belgië is in vergelijking met de ons omringende landen heel goedkoop. Het europees gemiddelde qua gevolgde rijlesuren ligt op 36. In België mag ik als instructeur iemand alleen laten rijden na amper 20 uur les... Wij zijn buiten Ierland het enigste land waar ouders hun kinderen ook mogen leren rijden. Het is er dan vaak ook aan te zien.
                      Bij ons kost 20 uur 1100 euro plus 45€ adminstratiekosten.
                      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                        Hier in België valt de kost echt goed mee... Is eigenlijk peanuts.

Je zou overigens ook kunnen stellen dat de verplichte slipcursus op termijn alles goedkoper maakt doordat er minder ongevallen gebeuren.
                        Een rijbewijs is 'goedkoop' als je kiest voor de vrije begeleiding, wat voorlopig nog mag. Maar een bijkomende verplichte slipcursus gaat sowieso niet onder een vrije begeleiding gevolgd kunnen worden.

En als ze een slipcursus gevolgd hebben denken ze dat ze een halve rallypiloot zijn. Vergeet het maar minder ongevallen. Dat is zoals met winterbanden, er wordt gewoon harder gereden met winterbanden = net zoveel ongevallen. Zijn al verschillende studies van geweest.

Comment

• Beste is een vader/moeder hebben die altijd defensief heeft gereden denk ik

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Van mij mogen ze een slipcursus ook verplicht maken. Ja, dat gaat wat kosten, maar een rijbewijs moet toch niet gratis zijn ook...
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              Van mij mogen ze een slipcursus ook verplicht maken. Ja, dat gaat wat kosten, maar een rijbewijs moet toch niet gratis zijn ook...
                              Ja want nu kost het niks.

Comment

• Zolang je onbeperkt mag blijven proberen, zowel theoretisch als praktijk, lijkt het alsof het een geldkwestie is.

Dat ze eerst eens beginnen om daar een maximum aan vast te plakken.
                                Als je na x-aantal keren nog faalt, hoor je niet thuis op de weg.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Ja want nu kost het niks.
                                  Neen, maar als het om die drogreden niet duurder mag worden...

Als je het rijbewijs al niet kan betalen, hoe ga je dan een auto in goede staat op de baan houden?

Als het op 200 euro aankomt, betwijfel ik of velen van hen tijdig remmen/banden/... vervangen.

Die mensen heb ik liever van de baan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                    Zolang je onbeperkt mag blijven proberen, zowel theoretisch als praktijk, lijkt het alsof het een geldkwestie is.

Dat ze eerst eens beginnen om daar een maximum aan vast te plakken.
                                    Als je na x-aantal keren nog faalt, hoor je niet thuis op de weg.
                                    Of toch minimum een serieuze wachttijd, gekoppeld aan een minimum aantal uren extra les door een rijschool.

Comment

Als je het rijbewijs al niet kan betalen, hoe ga je dan een auto in goede staat op de baan houden?

Als het op 200 euro aankomt, betwijfel ik of velen van hen tijdig remmen/banden/... vervangen.

Ik heb toch niks gezegd van niet kunnen betalen?

Comment

• Als ge overal de toegelaten snelheid rijdt dan moet ge al dom doen om de wagen te laten slippen... In de meeste gevallen komt dit gewoon door overdreven snelheid.
                                        Neemt niet weg dat het natuurlijk interessant is van zo een cursus gevolgd te hebben in geval van. Maar voor mezelf, ik rij nu bijna 20 jaar met de wagen en heb die nog nooit zomaar weten slippen ook al rij ik soms te snel, ook als het nat is of regent.
                                        Dat sommige al is leren hoe ze een bocht moeten pakken, da zou ook al veel schelen, of gewoon leren rijden...
                                        De staat van de banden doet ook veel natuurlijk zoals reeds gezegd.
                                        Last edited by ; 10/04/2019, 23:49.

Comment

Die zijn daar niet mee bezig, denken aan maar een ding, rijden.

Op het werk nog gemerkt.. Zoon van de baas, 18, na 3 keer theorie en rijschool, mag hij nu met een L rondrijden.
                                          Rijden op zich geen probleem, maar als je vraagt op welke druk zijn banden staan, laat staan dat hij dat na 5000km al eens heeft nagekeken, of zijn oliepijl? Vergeet dat maar, denkt maar aan een ding, rijden en dan nog best als papa de naftbak vol giet.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Working...
                                          X