Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik heb dat altijd fascinerend gevonden hoe relatief weinig ongevallen er eigenlijk gebeuren dagelijks.
    Het aantal "bijna" moet toch echt hoog liggen en daar zit dan nog volgens mij een aanzienlijke groep bij die het niet eens in de gaten heeft gehad.

    Comment


    • das de ongevallenpiramide, van de 30000 bijna-ongevallen, heb je 1 dode te betreuren

      Comment


      • ik denk dat ge zou verschieten hoeveel er gebeuren per dag. Met 60.000 gewonden op jaarbasis in het verkeer zijn dat er al 164 per dag met gewonden. Dan spreken we nog niet over de ongevallen waar er geen gewonden gevallen zijn.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

          Ik spreek eigenlijk meer algemeen, niet speciaal voor mezelf.
          Ik haalde u ook alleen maar als voorbeeld omdat ge nu met kinderen zit die nu net een rijbewijs gaan halen of het pas hebben.
          Vandaar.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            1 keer geslipt (op 29 jaar) op de parallele treinsporen aan een brugdek van een sluis (waar ik toen al 16 jaar over reed) - niet door snelheid maar gewoon lomp verkeerd opgereden bij regen, had toen net een wagen met esp - oef - en die trok dat gelijk recht...was direct overtuigd van dat veiligheidssysteem
            vandaag in de frut

            https://www.gva.be/cnt/dmf20190411_0...r-motorrijders

            ook voor auto's

            Comment



            • Dat ze al eens beginnen met in elke wagen verplicht een GSM verstoringssysteem te plaatsen , er gaan van vandaag op morgen 30% minder ongevallen gebeuren... als het al niet meer gaat zijn... Kijk , ik rij op vandaag nog zo'n 40.000km op jaarbasis ongeveer ( en gelukkig kan ik die hoofdzakelijk filevrij rijden ) maar wat ik tegenwoordig zie aan dwaze stoten doordat ze keihard verslaaft zijn aan die smartphone tart alle verbeelding. Van mij mogen ze daar direct een jammer in laten bouwen... En ik begrijp zeker dat het soms verleidelijk kan zijn om vlug even wat na te kijken maar ga daarvoor gewoon even aan de kant. Ik los dat gewoon simpelweg op door mijn GSM steevast zonder fout altijd gewoon in mijn tas te steken als ik met de wagen rij , die staat dan meestal achter mijn stoel of zelfs in de koffer.

              Comment




              • Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                  Ik heb dat altijd fascinerend gevonden hoe relatief weinig ongevallen er eigenlijk gebeuren dagelijks.
                  Het aantal "bijna" moet toch echt hoog liggen en daar zit dan nog volgens mij een aanzienlijke groep bij die het niet eens in de gaten heeft gehad.
                  Klopt inderdaad!
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                    vandaag in de frut

                    https://www.gva.be/cnt/dmf20190411_0...r-motorrijders

                    ook voor auto's
                    Amai, na 5 jaar wordt er ééntje wakker. Want zo lang staan die bruggen daar al in de stijgers vermoed ik.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • veel meer moto's ook op die baan (en fietsers), is veel meer kans vandaag de dag natuurlijk

                      Comment


                      • Alle opleidingen, slipcursussen, terugkommomenten,... zullen hun nut hebben.
                        Maar dé grootste oorzaak van ongevallen is gewoon de overmoed en arrogantie in het verkeer. Het 'ik kan toch goed rijden' gevoel. Ik wel, maar al die andere...
                        Ik heb vandaag eens de proef op de som genomen en overal waar ik 70 mocht, ben ik 80 gaan rijden. Continu werd ik ingehaald. Want die 70, dat geldt toch niet voor mij. En dan écht snel aankomen en op het allerlaatste moment pas naar links uitwijken. Of continu zigzaggen.

                        Ik ben op die 20+ jaar één keer geslipt . Aan 30 per uur op een spiegelgladde ijsplek. Sindsdien altijd winterbanden.
                        Verder geen enkel incident gehad waar ik in fout was.
                        Veel hangt af van de ingesteldheid.

                        Want ik heb de juisteingesteldheid, maar al die anderen...

                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                          Dat ze al eens beginnen met in elke wagen verplicht een GSM verstoringssysteem te plaatsen , er gaan van vandaag op morgen 30% minder ongevallen gebeuren... als het al niet meer gaat zijn... Kijk , ik rij op vandaag nog zo'n 40.000km op jaarbasis ongeveer ( en gelukkig kan ik die hoofdzakelijk filevrij rijden ) maar wat ik tegenwoordig zie aan dwaze stoten doordat ze keihard verslaaft zijn aan die smartphone tart alle verbeelding. Van mij mogen ze daar direct een jammer in laten bouwen... En ik begrijp zeker dat het soms verleidelijk kan zijn om vlug even wat na te kijken maar ga daarvoor gewoon even aan de kant. Ik los dat gewoon simpelweg op door mijn GSM steevast zonder fout altijd gewoon in mijn tas te steken als ik met de wagen rij , die staat dan meestal achter mijn stoel of zelfs in de koffer.
                          Sorry, maar dat is zever op verschillende niveau’s.

                          - ik gebruik mijn smartphone in de wagen op
                          een legale manier, voor het streamen van muziek, navigeren, bellen (handenvrij), Coyote/Waze,... gezien mijn toestel via Apple CarPlay verbonden is, raak ik mijn toestel op geen enkel moment aan.

                          - mijn passagiers mogen toch hun smartphone of tablet gebruiken? Daar sta je dan met je jammer...

                          Ik ben trouwens de eerste om eerlijk en open te vinden dat een smartphone gebruiken voor een gesloten slagboom niet echt een probleem hoeft te zijn. De wagen voorziet het zelfs zelf (functie wordt uitgeschakeld als je aan het rijden bent). Alleen kan ik dat legaal, ik moet de telefoon niet vastnemen maar kan ‘m met het scherm van de wagen en/of stem bedienen.
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • Voor de rode lichten en een slagboom moet je er niet op bezig zitten.
                            Ze zijn nu al niet alert als ze terug mogen rijden.

                            Elke dag hetzelfde liedje aan het ziekenhuis ook.
                            Bij direct vertrekken en aansluiten kunnen er 8 a 10 wagens bij groen doorrijden en oversteken.
                            Jammer genoeg zijn het er altijd maar 3 die over geraken.

                            Vraag mij af of ze daar nog controleren want in dat deel van Gent zie je 7 op 10 man op de gsm bezig.
                            9 op 10 geen gordel dragen en heel veel volk die door het rood rijdt.
                            Fietsers en voetgangers worden beschouwd als parasieten en moeten volledig wijken of incasseren.

                            Jij doet het waarschijnlijk wel op de goede manier maar voor 1 goede heb je honderd “minder goede” en je weet dat de goede het altijd moeten bekopen.

                            Ik gebruik ook al sinds het begin het handsfree bellen, nu ook CarPlay.
                            Zou niet willen dat die gejamd wordt.
                            Zat toevallig net in de auto toen mijn ma mij belde en zei dat er iets niet klopte met haar en ze toen flauw viel.
                            Gelukkig hadden we geen jammer en kon ik meteen de ambulance bellen en leeft ze nu nog.
                            Last edited by Gixxer; 13/04/2019, 09:47.
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                              Alle opleidingen, slipcursussen, terugkommomenten,... zullen hun nut hebben.
                              Maar dé grootste oorzaak van ongevallen is gewoon de overmoed en arrogantie in het verkeer. Het 'ik kan toch goed rijden' gevoel. Ik wel, maar al die andere...
                              Ik heb vandaag eens de proef op de som genomen en overal waar ik 70 mocht, ben ik 80 gaan rijden. Continu werd ik ingehaald. Want die 70, dat geldt toch niet voor mij. En dan écht snel aankomen en op het allerlaatste moment pas naar links uitwijken. Of continu zigzaggen.

                              Ik ben op die 20+ jaar één keer geslipt . Aan 30 per uur op een spiegelgladde ijsplek. Sindsdien altijd winterbanden.
                              Verder geen enkel incident gehad waar ik in fout was.
                              Veel hangt af van de ingesteldheid.

                              Want ik heb de juisteingesteldheid, maar al die anderen...
                              Op sommige plaatsen is het gewoon tegendraads zijn. R6 in Mechelen bv. Je hebt een stuk 90 waar een groot deel rond de 70km/h rijd en beetje verder word het 70 (dus ik rem af), dan steken diegene die 70 reden je voorbij aan 90/h ... om dan allemaal aan te schuiven aan het rondpunt.

                              Comment


                              • Wat de GSM betreft, ligt die altijd vooraan onder het infotainmentsysteem. Steek hem ook altijd in zodat ik altijd een volle batterij heb en natuurlijk muziek kan beluisteren via spotify. Interface daarvoor is op het scherm via carplay. Dus hoef er verder ook niet mee bezig te zijn.

                                Maar mijn gsm in de koffer laten liggen of in een valies op de achterbank, no way. Desondanks ge geen afleiding hebt, heeft het toch wel wat nadelen, al dan niet te ver gezocht, maar wel mogelijk:
                                - kans op vergeten (wat soms ook een voordeel kan zijn) Maar dan ook kans dat ze inbreken in de auto, ge uwe gsm kwijt zijt.
                                - Bij carjacking kunt ge er nooit van zijn leven nog bij, terwijl die in uw zakken sowizo mee is en als hij vooraan ligt, ge hem ook nog makkelijk kunt mee gritsen.
                                - Bij een zwaar en afgelegen ongeval waarbij ge niet meer geheel mobiel zijt, is het dan toch handig dat ge op 1 of andere manier toch mss nog kans maakt om uwe telefoon bij de hand te krijgen, wat in de koffer of op de achterbank quasi onmogelijk is.

                                Het lijkt wat ver gezocht, maar de kans bestaat dat het voorvalt en dan heb ik liever wel mijn toestel bij de hand.

                                Denk dat die boetes op gebruik van de telefoon achter het stuur nog steeds veel te laag zijn. Ik kan mij sowizo al eraan storen dat ik enorm vaak mensen met een Cayenne, X5 of Range Rover met hunne telefoon aan hun oor zie bellen. Kan me moeilijk voorstellen dat bluetooth bij deze auto's een enorm dure optie is dat het er niet meer vanaf zou kunnen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

                                  Op sommige plaatsen is het gewoon tegendraads zijn. R6 in Mechelen bv. Je hebt een stuk 90 waar een groot deel rond de 70km/h rijd en beetje verder word het 70 (dus ik rem af), dan steken diegene die 70 reden je voorbij aan 90/h ... om dan allemaal aan te schuiven aan het rondpunt.
                                  Is daar dan ook zéér verwarrend en een voorbeeld van geen uniformiteit in Vlaanderen/België. Je mag daar op sommige stukken 90 of 70, maar aan de lichten mag je maar 70, daar waar er op diverse andere plekken in Vlaanderen aan ringwegen overal 90 is, ook als je een kruispunt nadert.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                    Is daar dan ook zéér verwarrend en een voorbeeld van geen uniformiteit in Vlaanderen/België. Je mag daar op sommige stukken 90 of 70, maar aan de lichten mag je maar 70, daar waar er op diverse andere plekken in Vlaanderen aan ringwegen overal 90 is, ook als je een kruispunt nadert.
                                    Ja hoor heel verwarrend..., was er maar op de 1 of andere manier aangegeven wat de snelheidslimiet was...
                                    Ringweg overal 90? Zoals?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

                                      Ja hoor heel verwarrend..., was er maar op de 1 of andere manier aangegeven wat de snelheidslimiet was...
                                      Ringweg overal 90? Zoals?
                                      True, maar wel belachelijk als je 70 mag, vervolgens 500m 90, vervolgens 70 aan de lichten, en nogmaals opnieuw, enz..Maak daar dan overal 70 van hé. (zelf voorkeur voor 90 overal uiteraard) Wat heb je daar nu aan?!
                                      Ringweg tussen Geel & Mol is alvast 90 aan de lichten.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

                                        Op sommige plaatsen is het gewoon tegendraads zijn. R6 in Mechelen bv. Je hebt een stuk 90 waar een groot deel rond de 70km/h rijd en beetje verder word het 70 (dus ik rem af), dan steken diegene die 70 reden je voorbij aan 90/h ... om dan allemaal aan te schuiven aan het rondpunt.
                                        Da's wel herkenbaar
                                        Zoals aan 50 tuffen in zone 30, zone 50 én zone 70. Op je stuur van op te fretten

                                        Maar toch geen reden om agressief te gaan bumperkleven of in te halen in waar je geen fluit ziet.
                                        Onlangs langs m'n vaste route naar het werk (de hele tijd 70). Ik reed dus mooi 75-80. Je kan inhalen maar het is heel nipt.(https://www.google.com/maps/@51.0218...7i13312!8i6656)
                                        De hele godganse tijd een vrouw achter me die helemaal links reed. Ik reed rechts maar niet uiterst rechts. Waar je normaal rijdt op zo'n weg. Bij iedere tegenligger moest ze ook naar rechts om daarna meteen weer naar links te gaan. Uiterst links. Op geen enkel moment haar richtingsaanwijzer uitgestoken. De hele tijd nét te dicht achter me blijven rijden. Ik had gerust plaats willen maken maar 1. steek dan even je pinker uit en 2. ik vertrouwde haar stuurmanskunsten voor geen meter. Zo'n type die met één wiel van de weg afschiet en dan mega corrigeert. Gevolg is een duw tegen Hayes en Hayes in de (diepe) gracht.

                                        Zo'n zever zorgt voor (blikschade)ongevallen.

                                        Soit, onlangs beslist om te tweede auto te verkopen en nog meer naar het werk te fietsen. Beter voor de rust in het kopke
                                        Last edited by Hayes; 16/04/2019, 21:04.
                                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                        Comment


                                        • Kreeg een tip van een Hollandse kennis mbt bumperklevers. Effekes uw 4 pinkers opzetten, dan snappen ze het wel, en het werkt.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X