Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • dat van die 4 pinkers doe ik de hele tijd met de lesauto

    maar dat ze ons inhalen in een onoverzichtelijke bocht... zucht... dagelijkse kost. En vooral dat we die zelfde zotten dan gewoon aan het volgende verkeerslicht terug tegen komen.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Kreeg een tip van een Hollandse kennis mbt bumperklevers. Effekes uw 4 pinkers opzetten, dan snappen ze het wel, en het werkt.
      als het een mooi gewassen auto is, zet ik eens de ruitensproeiers aan. Is plezant om die automatische ruitewissers dan in gang te zien schieten

      Comment


      • Bumperklevers worden door mij getrakteerd door op de teller precies de max. toegelaten snelheid te rijden.

        Comment


        • dat doe ik eigenlijk altijd
          ...en ik vind intussen toch veel (de meeste ) mensen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            dat doe ik eigenlijk altijd
            ...en ik vind intussen toch veel (de meeste ) mensen
            Ik rijd nagenoeg altijd de toegelaten max. snelheid +10 per uur op de teller. Als ik merk dat de situatie het toelaat en er geen tot weinig kans op controle is, kan dat wel sneller zijn.

            Comment


            • Werk in Brussel maar ga heel zelden met de wagen. Vandaag nog eens. Een stuk of twintig bijna-accidenten tegenkomen, maar dat is normaal . Ergernis is echter het complete gebrek aan wegwijzers daar! Af en toe zie je zoiets staan van ‘Kunst-wet’ of ‘Hallepoort’ of zoiets, maar wat heb je daaraan. Een pijl naar Luik, Leuven of Gent, Oostende of zo zou toch meer van pas komen. Zelfs voor mij die de stad dan toch wat kent, absoluut niet evident. Gps ook niet zo simpel te volgen met al die tunnels en voorsorteerstroken die je goed op tijd moet kiezen of je raakt er nooit meer tussen. Het strafste vind ik die Belliardtunnel die dan plots na een bocht splitst, zonder enige wegwijzer . Ben daar vandaag wéér verkeerd naar rechts gegaan ipv links.
              Moeten ze toch opzettelijk doen, nee? Zo van, als we de toevallige automobilist wat verloren laten rijden in ons onoverzichtelijke kluwen, dan komt hij vast nooit meer terug!

              Comment


              • Wie een oldtimer kan betalen kan ook dagpassen kopen, die heeft geld genoeg volgens Tine Heyse

                Mateloze arrogantie dit.

                “Het is die mensen hun hobby, maar het is ook een dure hobby. Ze kunnen nog in de LEZ door een dagpas (35 euro per stuk, maximaal acht keer per jaar; nvdr) te kopen.”

                Na het circulatieplan start de Stad op 1 januari 2020 met de uitvoering van een ander groot mobiliteitsdossier: de lage-emissiezone (LEZ). Daarmee wil het stadsbestuur de meest vervuilende wagens weren uit het centrum. Schepen van Milieu Tine Heyse (Groen) gaf dinsdagavond tijdens de commissie Milieu tekst en uitleg.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                  Werk in Brussel maar ga heel zelden met de wagen. Vandaag nog eens. Een stuk of twintig bijna-accidenten tegenkomen, maar dat is normaal . Ergernis is echter het complete gebrek aan wegwijzers daar! Af en toe zie je zoiets staan van ‘Kunst-wet’ of ‘Hallepoort’ of zoiets, maar wat heb je daaraan. Een pijl naar Luik, Leuven of Gent, Oostende of zo zou toch meer van pas komen. Zelfs voor mij die de stad dan toch wat kent, absoluut niet evident. Gps ook niet zo simpel te volgen met al die tunnels en voorsorteerstroken die je goed op tijd moet kiezen of je raakt er nooit meer tussen. Het strafste vind ik die Belliardtunnel die dan plots na een bocht splitst, zonder enige wegwijzer . Ben daar vandaag wéér verkeerd naar rechts gegaan ipv links.
                  Moeten ze toch opzettelijk doen, nee? Zo van, als we de toevallige automobilist wat verloren laten rijden in ons onoverzichtelijke kluwen, dan komt hij vast nooit meer terug!
                  Dat is een kwestie van gewoonte. Ik kwam vroeger gewoon nooit in Brussel. Maar 12 jaar geleden moest ik voor mijne huidige werkgever geregeld in Brussel zijn. Daarvoor was ik mss eens 2 x met de auto in Brussel geweest en dan wss nog op een zondag. De eerste keer in de spits kwam ik lijkbleek aan op de werf en na mijne uitleg moesten de arbeiders er hartelijk om lachen.

                  Nu kom ik daar dus al 12 jaar zo goed als wekelijks 1 à 2 x en ben het nu gewoon. Rij er in principe met mijn ogen dicht door.
                  Hetzelfde doe ik in Antwerpen. En als ik mag kiezen, rij ik liever in de spits door Brussel, dan door Antwerpen. Brussel zit nog structuur in. Als ge daar mis rijdt, neemt ge gewoon de volgende straat

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                    Wie een oldtimer kan betalen kan ook dagpassen kopen, die heeft geld genoeg volgens Tine Heyse

                    Mateloze arrogantie dit.

                    “Het is die mensen hun hobby, maar het is ook een dure hobby. Ze kunnen nog in de LEZ door een dagpas (35 euro per stuk, maximaal acht keer per jaar; nvdr) te kopen.”

                    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190416_04334378
                    Ahja, en dus als je als eigenaar van zo'n auto daar woont mag je daar dan maximaal 8 dagen mee buiten komen, waarvan 1 keer om naar de keuring te gaan ..

                    Comment


                    • En er zijn ook mensen die het probleem gewoon aanpakken
                      Op 1 januari 2020 krijgt ook Gent een Lage Emissiezone en die zal zowat 25 procent van de Gentse automobilisten treffen. Sommigen kunnen of willen geen afstand doen van hun auto en dus is het aanpassen of zoeken naar een creatieve oplossing. Een wagen langs een knip duwen bijvoorbeeld. “Duwen? Nee, ook dat mag niet, wij registreren sowieso de nummerplaat”, klinkt het bij de stad.


                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                        En er zijn ook mensen die het probleem gewoon aanpakken
                        Op 1 januari 2020 krijgt ook Gent een Lage Emissiezone en die zal zowat 25 procent van de Gentse automobilisten treffen. Sommigen kunnen of willen geen afstand doen van hun auto en dus is het aanpassen of zoeken naar een creatieve oplossing. Een wagen langs een knip duwen bijvoorbeeld. “Duwen? Nee, ook dat mag niet, wij registreren sowieso de nummerplaat”, klinkt het bij de stad.

                        Gewoon even duwen
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                          Wie een oldtimer kan betalen kan ook dagpassen kopen, die heeft geld genoeg volgens Tine Heyse

                          Mateloze arrogantie dit.

                          “Het is die mensen hun hobby, maar het is ook een dure hobby. Ze kunnen nog in de LEZ door een dagpas (35 euro per stuk, maximaal acht keer per jaar; nvdr) te kopen.”

                          https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190416_04334378
                          Als het aan de groene en sossen ligt in Gent dan is autorijden nog exclusief voor degene die zich een moderne wagen kunnen permiteren. De oldtimer eigenaars , tja dit is een spijtige zaak, maar wat met alle mensen ( en dat zijn er nog pakken meer volgens mij ) die hun oude wagen die nog perfect voor hun noden voldoet mogen nu diep in de geldbeugel tasten willen ze nog kunnen autorijden... Aan de andere kant , de Gentenaars hebben er al jaren zelf voor gestemd, nu dragen ze de gevolgen...
                          Last edited by Audidriver; 18/04/2019, 17:54.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

                            Als het aan de groene en sossen ligt in Gent dan is autorijden nog exclusief voor degene die zich een moderne wagen kunnen permiteren. De oldtimer eigenaars , tja dit is een spijtige zaak, maar wat met alle mensen ( en dat zijn er nog pakken meer volgens mij ) die hun oude wagen die nog perfect voor hun noden voldoet mogen nu diep in de geldbeugel tasten willen ze nog kunnen autorijden... Aan de andere kant , de Gentenaars hebben er al jaren zelf voor gestemd, nu dragen ze de gevolgen...
                            Er zit een grote waarheid in maar dat laatste is toch je reinste onzin.
                            Er bestaat veel kans dat die oldtimer eigenaren NIET op groen hebben gestemd tijdens de laatste verkiezingen maar toch zitten ze nu, willens-nillens, met de gebakken peren.
                            Zelfs mocht er 51% tegen gestemd hebben ben je helemaal nog niet zeker in dit apenland dat zulke belachelijke beslissingen er niet doorkomen.



                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            Last edited by Metaxa; 19/04/2019, 09:16.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • en uiteindelijk, kijk naar Antwerpen. Met NVA ben je niet veel beter af (erger eigenlijk want zij waren de eerste en meteen de strengste voorwaarden).

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                Er zit een grote waarheid in maar dat laatste is toch je reinste onzin.
                                Er bestaat veel kans dat die oldtimer eigenaren NIET op groen hebben gestemd tijdens de laatste verkiezingen maar toch zitten ze nu, willens-nillens, met de gebakken peren.
                                Zelfs mocht er 51% tegen gestemd hebben ben je helemaal nog niet zeker in dit apenland dat zulke belachelijke beslissingen er niet doorkomen.
                                Idd. Ik heb er sowieso NIET op gestemd
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • Het probleem is dat ge in dit apenland niet "goed" kunt kiezen, want die zijn er niet.
                                  We hebben alleen de keuze tussen slecht, slechter en rampzalig.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • Denk dat dit niet alleen in België zo is...


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • denk dat het tijd wordt dat er zich sommigen hier verkiesbaar stellen :-)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                        Is daar dan ook zéér verwarrend en een voorbeeld van geen uniformiteit in Vlaanderen/België. Je mag daar op sommige stukken 90 of 70, maar aan de lichten mag je maar 70, daar waar er op diverse andere plekken in Vlaanderen aan ringwegen overal 90 is, ook als je een kruispunt nadert.
                                        Je mag daar op sommige stukjes zelfs 120, op voorwaarde dat je de afrit en oprit neemt langs de rotonde die onder de R6 ligt

                                        Comment


                                        • Grootste ergernis de laatste weken zijn de talrijke buitenlanders op onze wegen. Voornamelijk NL-GB-DE'ers, die lekker aan 90 voorbij tuffen. Liefst op het midden of linkervak, en zonder pinkers.
                                          Precies of ze sturen uit die landen hun minst bekwame chauffeurs ze zouden hier beter ipv ons een kilometerheffing door ons strot te duwen een wegenvignet voor de buitenlandse personenwagens/trekcaravans invoeren. 80 % van wat ik vandaag gezien heb op een stuk van 100 km was allemaal buitenlands.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X