Ik haat deze mensen niet. Zolang ze zich netjes gedragen kan het zeker voor mij. Als je in de Vlaamse Ardennen woont, zijn ze onvermijdelijk. Maar de idioten die het voor de rest verzieken mogen ze gerust eens op hun nummer zetten. Pak die kerels hun fiets af en geef ze aan paar loopschonen. Is ook gezond en kost geen stukken van mensen aan carbonfietsen en dergelijke ( de spreekwoordelijke toogrenners met hun fortuinen). Win-win dus.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Ik heb een hekel aan mensen die op iedereen zitten te zeiken.
Vergeet niet, de automobilist is diegene die het MEEST met de vinger wordt gewezen en volledig terecht.
Meer asociale personen ga je niet vinden.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Ik fiets zelf ook, zowel met gewone als koersfiets. Ik erger mij vooral aan studenten met de fiets en groepen wielertoeristen, je hebt er altijd bij die denken dat ze de koning zijn.. Moest iedereen beetje rekening houden met iedereen tzou al een pak beter zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenIk heb een hekel aan mensen die op iedereen zitten te zeiken.
Last edited by Utah; 14/05/2019, 16:59.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIeder zijn hobby, maar eerst met 2 naast elkaar gaan rijden, als ik erachter kom met 2 te breed gaan rijden zodat ik zeker niet kan passeren.
En dit terwijl ernaast een mooi breed nieuw fietspad ligt en nog een paar meter verder ligt de schelde waar een mooi jaagpad ligt. Maar ja das te makkelijk he en kunnen ze niemand ambeteren.
En dan maar zwaaien en roepen als ik ze voorbijsteek
Ik heb in uw verhaal sterk het gevoel dat je niet alles zegt. Ik zeg ook niet dat die groep fietsers heiligen zijn. Het spijtige is dat we weer enkel één kant van het verhaal horen... .
En hier lees je ook altijd van die dingen als: "Ik haat wielertoeristen, sproeiers opzetten,...". Ik kan me moeilijk inbeelden dat als je zulke dingen denkt en zegt, dat je groepen wielertoeristen rustig en respectvol zou naderen. Vooringenomenheid en vooroordelen lijken me dan wel de juiste woorden te zijn. En dat draait zelden juist uit.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenIk heb een hekel aan mensen die op iedereen zitten te zeiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Lijkt me de Zoutestraat te zijn. Ik geloof dat dat jaagpad naast de dokken er nu niet al te best bijligt. Nu, dat speelt ook geen rol, iedereen mag rijden waar ie wilt rijden hé. En als ze met meer dan 15 zijn mogen ze op de rijweg rijden. Ik vind het ook altijd raar van die verhalen van: "Ik kwam er achter met m'n auto en plots begonnen ze breder te rijden en toen ik ze voorbij stak roepen en zwaaien". Ik rijd ook dikwijls met de fiets, en in groep. Ik heb nog NOOIT meegemaakt dat we breder gingen rijden als een auto ons langs achter naderde. Ik heb ook nog NOOIT meegemaakt dat we zonder één enkele reden of aanleiding een voorbijstekende auto trakteerden op een hoop snot, gebaren, roepen,... . Als we letterlijk half van de baan geramd worden, al meermaals meegemaakt (ja, ook zonder reden!), zelfs ooit met een zware valpartij tot gevolg. Tja, dan wordt er wel eens geroepen en getierd. Waarmee ik niet wil zeggen dat wielertoeristen allemaal rondrijden met een aureool boven hun hoofd. Maar dat doen die autobestuurders ook niet. En denk eraan, een auto kan een letaal wapen worden, een fiets niet hoor. Ik heb het hier al dikwijls gezegd. Ik rijd 10.000 km per jaar met de fiets. Je wilt echt niet weten wat ik allemaal al heb meegemaakt. Van ellende haspel ik m'n meeste km's langs de jaagpaden af, daar kom ik geen auto's tegen.
Ik heb in uw verhaal sterk het gevoel dat je niet alles zegt. Ik zeg ook niet dat die groep fietsers heiligen zijn. Het spijtige is dat we weer enkel één kant van het verhaal horen... .
En hier lees je ook altijd van die dingen als: "Ik haat wielertoeristen, sproeiers opzetten,...". Ik kan me moeilijk inbeelden dat als je zulke dingen denkt en zegt, dat je groepen wielertoeristen rustig en respectvol zou naderen. Vooringenomenheid en vooroordelen lijken me dan wel de juiste woorden te zijn. En dat draait zelden juist uit.
Dus omdat jij het nooit meemaakt komt het niet voor?
Ik snap beide partijen goed, autochauffeurs zijn geen heiligen, net zoals wielrenners dat ook niet altijd zijn, en (foute) actie = reactie, maar in dit geval was ik zeker niet in fout.
Ik hield makkelijk 1,5 wagenlengte afstand, ik bleef erachter hangen tot ik aan het stuk kwam kwam waar de zoutestraat parkeervrij is dus dat er terug 2 baanvakken zijn. Als je die situatie daar kent, passeren daar 2 bussen makkelijk langs elkaar, dus er is plek genoeg om in te halen.
Vanaf dat moment dat de mogelijkheid tot inhalen er was beginnen die laatste fietsers zoals je ziet op de foto gewoon over het andere baanvak te rijden. Waarom?
Die kan perfect rechts rijden naast zen mederijders waar een heel gat is.
Is het mss omdat zij op zondagochtend niets te doen hebben en de mensen die gaan werken ff willen ambeteren? Heeft hem niet gemogen van zijn madam mss? Kan ook , maar dan moeten die frustraties niet mee op de fiets genomen worden.
En het is ook niet dat ze aan het doorrijden waren, want ze haalden nog geen 30km/u.
Dus ik heb mij inderdaad ernaast gezet, met mijn linkerwielen bijna in de graskant om zo breed mogelijk te rijden. Als het dan nog kantje boordje is, is het IMO niet mijn schuld want ik hield mijn uitsterste baan en de fietser niet. Ik ga niet blijven wachten tot meneer eens goesting heeft om op te schuiven, zeker niet aan hun lage snelheid. En het kan allemaal goed zijn dat hij reglementair rijdt, maar met een beetje verstand rijdt hij imo gewoon rechts bij z'n maten.
Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat ik iets fout deed op de baan. Ik al serieus wat stommiteiten gedaan .
Ik heb ooit eens een baan verkeerd ingeschat en relatief vlak voor een bende wielermannen (+- 35-40 meter denkik) een bocht van 90° moeten nemen, daar heb ik mij ook voor verontschuldigd, dat was mijn fout.
Los van deze situatie is het probleem van de fietsers is IMO dat zij altijd gelijk krijgen in een zaak. En sommige durven dat te misbruiken ( staat los van deze foto of wat dan ook ).
Situatie, ik kom van rechts uit een voorrangsbaan om een bocht van 180° te nemen. Ik kijk zelf naar rechts of ik geen voorrang moet geven. Ik zet aan en van links komt er een fietser (nen agent) die erna zei, ja ik zag u komen maar ja ik ben toch in mijn recht
Resultaat:
2 combi's, 2 anonomie wagens en 2 motards en ik was de grootste crimineel van Stabroek.Last edited by kefkie; 15/05/2019, 14:55.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Idd de Zoutestraat. Bij mijn weten ligt het jaagpad er deftig bij. Ik rij daar zelf met de fiets geregeld over, weliswaar met een MTB maar soit. Het fietspad op de foto is in goede staat trouwens.
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenDus omdat jij het nooit meemaakt komt het niet voor?
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIk snap beide partijen goed, autochauffeurs zijn geen heiligen, net zoals wielrenners dat ook niet altijd zijn, en (foute) actie = reactie, maar in dit geval was ik zeker niet in fout.
Ik hield makkelijk 1,5 wagenlengte afstand, ik bleef erachter hangen tot ik aan het stuk kwam kwam waar de zoutestraat parkeervrij is dus dat er terug 2 baanvakken zijn. Als je die situatie daar kent, passeren daar 2 bussen makkelijk langs elkaar, dus er is plek genoeg om in te halen.
Vanaf dat moment dat de mogelijkheid tot inhalen er was beginnen die laatste fietsers zoals je ziet op de foto gewoon over het andere baanvak te rijden. Waarom?
Die kan perfect rechts rijden naast zen mederijders waar een heel gat is.
Is het mss omdat zij op zondagochtend niets te doen hebben en de mensen die gaan werken ff willen ambeteren? Heeft hem niet gemogen van zijn madam mss? Kan ook , maar dan moeten die frustraties niet mee op de fiets genomen worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk heb ook nog NOOIT meegemaakt dat we zonder één enkele reden of aanleiding een voorbijstekende auto trakteerden op een hoop snot, gebaren, roepen,... .
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
Excuses Jakkel, ik had mijn ongenoegen laten blijken door te claxonneren. Dan kreeg ik de lading vuil als antwoord. Nogmaals, het merendeel gedraagt zich wel en is geen probleem. Maar het zijn deze uitzonderingen die het voor de rest naar de kl@ten maken.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHet jaagpad lijkt me een omweg.
mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
Maar het zijn deze uitzonderingen die het voor de rest naar de kl@ten maken.
Gelukkig hebben wij meer manieren hè.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
euhm, ik dacht dat de zondag de wielertoeristen gingen gaan fietsen om kilometers af te malen? dan bestaat er toch geen omweg?
Comment
-
Ik begrijp beide partijen hoor.
De situatie op de foto is wel herkenbaar. Dikwijls kijken degenen die in de laatste posities rijden zelfs enkele keren om, maar geven niet door dat er één of meerder auto's zitten.
Het lijkt hier perfect mogelijk om met twee naast elkaar te rijden met voldoende veiligheidsmarge, én toch achteropkomend verkeer door te laten.
Ik fiets veel, maar bijna nooit in groep. Rijders in groep lijken elkaar op te jagen, en de anonimiteit van een groep verbetert meestal de hoffelijkheid niet.
Als fietser begrijp ik echter ook de fietsers zelf. Je wordt als fietser net iets te veel (letterlijk) in de verdediging gedrongen. En daardoor ga je soms overreageren.
De reacties hier ('k weet het wel, het is een autoforum) dat wielertoeristen gehaat worden is hetzelfde als zeggen dat alle BMW-rijders aso's zijn en ze dus ook gehaat moeten worden.
Iemand 'haten' omdat hij wat in je weg rijdt en vloekt is trouwens overkill. tenzij je het woord 'haten' heel licht gebruikt. Maar dan nog, de toon is gezet.
Dat een fietser nooit in fout is, is dikke kwatsch. En dat weet intussen iedereen. Enkel lichamelijke schade wordt vergoed. De fiets zelf niet. En geloof me, als fietser ga je niet bewust lichamelijke schade oplopen
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
- Likes 1
Comment
-
Ik kom hier in de streek regelmatig profrenners tegen die aan het trainen zijn, alleen of met een groepje van 4-5.
Je mag eens raden, nog nooit enige hinder van ondervonden, vloeit soms nog een aangenaam gesprek uit voort ook. Ze mogen die knoeiers ook eens laten blazen trouwens, de helft kan te voet gaan werken de volgende dag..
Comment
-
Comment