Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als ik met de 125 cc scooter op de baan ben erger ik mij eigenlijk het minst, auto's zullen mij ook al sneller is doorlaten, ook al hebben ze voorrang...
    Voordeel is dat ik overal tussen, over en door kan zonder iemand in de weg te moeten rijden.
    Heb het nogal gezegd wsl, maar het is nu eenmaal zo, vlotter kan het volgens mij niet worden.

Comment

• Toch toch
      Met de elektrische fiets heb je nergens geen last van en moet je ook niet tussen het verkeer rijden. Ik beweeg, haal toch geregeld 40-45 waar het veiling kan, en heb een actieradius van 120km/u. En laden doe ik op het werk
      In de zomer lekker in short, hemdje en met lage schoenen.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
        nergens geen last van
        Overal en van alles last dus...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Overal en van alles last dus...
          Veel minder frustratie dan in de auto, files...
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• nog geen ergernis maar één die zal wel komen, iemand die iets weet van mobiele flitsauto's ? Die kunnen/mogen flitsen terwijl ze zelf aan het rijden zijn ?
            Denk dat ik gisteren weer zo'n prototype zien rijden heb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
              nog geen ergernis maar één die zal wel komen, iemand die iets weet van mobiele flitsauto's ? Die kunnen/mogen flitsen terwijl ze zelf aan het rijden zijn ?
              Denk dat ik gisteren weer zo'n prototype zien rijden heb
              Gaat er bij niemand een belletje rinkelen? Zwarte Volvo V60 D4 ? met flikken achter het stuur ? Niemand die die wagen al opgemerkt heeft hier ?
              De wagen ziet er normaal uit behalve dat er 2 redelijk opvallende 'organen' uit de motorkap steken

Comment

• Is al jaren in gebruik op de Brusselse binnenring. Was de laatste keer met een fiat panda.
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Is dat al toegelaten in België?
                  BMW X5 45e

Comment

• Zou het niet weten. Maar op Brusselse kleine ring toch al gezien. Reed gewoon mee met het verkeer.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Foto’s trekken kan ook voor andere doelstelling zijn. ANPR gedoe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Is dat al toegelaten in België?
                        da's wat ik me ook afvraag. Volgens mij is daar nog niks over verschenen. Als je geflitst wordt staat het er toch bij op welke manier en welk systeem.
                        Dat onbekende systeem op die wagens heb ik nog nergens vermeld zien staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                          Foto’s trekken kan ook voor andere doelstelling zijn. ANPR gedoe.
                          denk je dat het foto's zijn ? Ik denk dat het een radar is, want weet toevallig dat die volvo aangepast/ingebouwd geweest is bij een firma die het onderhoud van de flitstoestellen doet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                            Foto’s trekken kan ook voor andere doelstelling zijn. ANPR gedoe.
                            om een foto te nemen heeft men maar één lens nodig. Op de wagens waar ik over spreek staan er 2 objecten. Da's om snelheid te meten denk ik. Een signaal uitzenden en terug ontvangen. Uit die tijd berekent men de snelheid van het voorwerp. Volgens mij is men bezig met wagens te testen die rijdend tussen het verkeer snelheden meet. En uiteraard bekeuringen opstellen
                            Gedaan met te kijken of je ergens een flitsbak ziet staan of vallende sterren die bekend zijn; Je zal overal en altijd tegen de lamp kunnen lopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              Is dat al toegelaten in België?
                              ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

Gaat er bij niemand een belletje rinkelen? Zwarte Volvo V60 D4 ? met flikken achter het stuur ? Niemand die die wagen al opgemerkt heeft hier ?
                                De wagen ziet er normaal uit behalve dat er 2 redelijk opvallende 'organen' uit de motorkap steken
                                De Kamer heeft gisteren groen licht gegeven voor het gebruik van mobiele camera's met nummerplaatherkenning of de anpr-camera's. Die worden al langer ingezet, maar konden als onwettig worden beschouwd onder de vorige camerawet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

De Kamer heeft gisteren groen licht gegeven voor het gebruik van mobiele camera's met nummerplaatherkenning of de anpr-camera's. Die worden al langer ingezet, maar konden als onwettig worden beschouwd onder de vorige camerawet.

dat is niet wat ik gezien heb, zag er totaal anders uit

Comment

• Gisteren een leuke discussie gehad met een anonieme. Aangezien hij enkel een waarschuwing gaf en mijn nummerplaat in het systeem ging zetten voor z’n collega’s voor extra controle denk ik wel dat hij weinig had om een zaak van te maken.

Situatie: 2 baanvakken per richting in een zone 50. Rechts rijdt een bmw tegen ong 40-45 (de anonieme), links daarvoor rijdt een camionette tegen dezelfde snelheid. De afstand schuin tussen beide was ruim genoeg om mijn boot daartussen te zetten.

Dus ik nader de camionette, ben voorbij de bmw, ik pink naar rechts en het moment dat ik wil aanzetten om te wisselen van baan geeft de bmw gas bij zodat het gat kleiner wordt.

Mijn geen probleem, ik verander nog altijd van baanvak, hetzij iets dichter tegen de camionette en wat bruusker in mijn beweging en ik rij verder. En natuurlijk de lichtjes aan bij de bmw

Soit het eerste wat die zei, “ah jongen met de auto van de papa op stap en we gaan eens de grote jan uithangen op straat”

Dat zijn dus dingen dat men niet moet zeggen tegen mij.

Dus mijn antwoord was heel simpel, nee meneer als u de verkeersregels zou kennen dan zou u weten dat ge als ingehaald voertuig niet mag versnellen en dan zaten we niet in deze situatie waar uw afgunst tegen werkende mensen naar boven zou komen.

Hij wist even niet wat zeggen en zei dan maar dat hij het bij een waarschuwing ging laten en zijn collega’s verwittigen van mijn druk rijgedrag

Hoeveel agenten er zijn die ter plaatse wetten verzinnen.

Overlaatst nog ene gehad aan een rondpunt. Ik was frieten gaan halen en aan een open rondpunt moest ik gewoon rechtdoor. Dus ik rij 50 het rondpunt over, volg mooi de bocht en ga verder.

Uit een zijstraatje dus een combi die mij tegenhield en volgens die man is de snelheid beperkt op een rondpunt tot 15/u.

Ik zeg nee, de snelheid wordt bepaald door hetgeen mogelijk is voor de veiligheid en omgeving en de geldende snelheidslimiet. Is hem dat moeten opzoeken in zijn wetboekske en heeftem toegegeven dattem verkeerd was
                                    Last edited by kefkie; 23/05/2019, 08:04.
                                    BMW X5 45e

Comment

• ik stel me twee vragen bij u verhaal :-))

Soit het eerste wat die zei, “ah jongen met de auto van de papa op stap en we gaan eens de grote jan uithangen op straat”
                                      was je met de bmw van de papa

Ik was frieten gaan halen en aan een open rondpunt moest ik gewoon rechtdoor. Dus ik rij 50 het rondpunt over, volg mooi de bocht en ga verder.

Uit een zijstraatje dus een combi die mij tegenhield en volgens die man is de snelheid beperkt op een rondpunt tot 15/u.
                                      waren je frieten hier koud bij het opeten .

verder wete mijn idee over onze blauwe smurfen he
                                      Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• 15 km/u op een rond punt

dat die flik maar geen goeie vriendjes is met weyts of er komen nog schitterende wetsvoorstellen uit voort

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten
                                          ik stel me twee vragen bij u verhaal :-))

was je met de bmw van de papa

Ik was frieten gaan halen en aan een open rondpunt moest ik gewoon rechtdoor. Dus ik rij 50 het rondpunt over, volg mooi de bocht en ga verder.

waren je frieten hier koud bij het opeten .

verder wete mijn idee over onze blauwe smurfen he
                                          Aangezien mijn pa met een peugeot rijdt en mijn ma met een audi, denk ik niet dat dat zo speciaal is

Nee, was met mijn auto op stap, een V90.

oké, ik ben een twintiger en rij met een V90 rond, maar ik werd tegengehouden in Schoten. Dat is vlak naast Brasschaat, dus ze moeten toch wel wat gewoon zijn van jonge mensen dat met dure auto's rondrijden . En dan bedoel ik echt dure auto's zoals een 911 of M3 oid.

En idd, dan zouden mijn frieten koud zijn geweest

BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X