Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik woon in een wijk met pleintjes, mini-ronde-punten, speeltuinen, voetpadloze straten
    hier zijn geen zebrapaden, fietsen kinderen in het midden van de straat, blinde bochten, beperkt zicht door struiken en bomen
    hier mag je ook 50, maar ge voelt aan de toppen van uw tenen dat dat in feite niet juist is

dat komt nu vlak na uwe post kefkie, ik kan geen oordeel vellen over situaties ik ni ken...maar als ge op niet al te lange termijn een paar keer wordt aangesproken op dat rijgedrag...stemt dat niet tot nadenken

onaangepast rijgedrag is enorm moeilijk te bewijzen en wordt meestal geseponeerd omdat het ook subjectief is

als ge hier zelf met je nageslacht in een buggy op straat aan het wandelen zou zijn en er komt er éne of één tegen 50 achter een blinde bocht 'aangescheurd' ga je dan denken - die heeft nogal stuurmankunsten, of - halve gare, waarom is dat nu nodig
    Last edited by bobo; 23/05/2019, 20:51.

Comment

• Goh, het rond punt was niet gelegen in een woonwijk, het was 12u ‘s avonds en er was perfecte zichtbaarheid van de ene kant tot de andere kant. Was nu wel meer dan 1 jaar geleden gebeurd denkik want ik reed nog met mijn zwarte leon en dat is toch al 2 auto’s terug.

En de situatie van gisteren had niet plaatsgevonden als de agent zijn regels kende en niet meeversnelde. Imo he.

En de ergernis was niet zozeer dat hij mee versnelde maar dat hij direct de slimme wilde uithangen en wat belachelijk deed over papa’s auto.

Mijn rijstijl is trouwens veeeel kalmer dan het ooit geweest is. Ik rij wel nog relatief vlot qua acceleratie maar zone 30 = zone 30 bv.

Enige waar ik me relatief weinig aantrek qua snelheid is de autostrade. V90 is op z’n best bij 150+ dus dat komt nog wel veel voor.

Voor zoveel als nodig dat ik mij hier moet verantwoorden
      BMW X5 45e

Comment

• Persoonlijk hecht ik bitter weinig geloof aan al die stoere verhalen van mensen die de zogezegd domme flik eens goed van antwoord hebben gediend.
        Ik heb al 40+ jaren mijn rijbewijs, heb nog de glorietijden van de Rijkswacht gekend , NOOIT ben ik op een ongepaste manier aangesproken geweest door een gendarm of een flik. Ik maak natuurlijk niet de statistiek uit, maar het is toch een opvallend feit dat op een autoforum er een abnormaal hoog aantal mensen zitten die dit wel meemaken. Toevallig zijn dat mensen die het niet te nauw nemen met verkeersregels in situaties waarvan zij vinden dat de regels niet voor hen gelden of in hun ogen onterecht zijn.
        Sommige regels of plaatselijke beperkingen zijn misschien wel bediscuteerbaar maar dat is nog geen vrijgeleide om er uw klak aan te vegen.
        Fouten maken we allemaal, leer er mee leven dat als men u daarop betrapt je de gevolgen moet dragen en probeer er iets van op te steken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
          Persoonlijk hecht ik bitter weinig geloof aan al die stoere verhalen van mensen die de zogezegd domme flik eens goed van antwoord hebben gediend.
          Ik heb al 40+ jaren mijn rijbewijs, heb nog de glorietijden van de Rijkswacht gekend , NOOIT ben ik op een ongepaste manier aangesproken geweest door een gendarm of een flik. Ik maak natuurlijk niet de statistiek uit, maar het is toch een opvallend feit dat op een autoforum er een abnormaal hoog aantal mensen zitten die dit wel meemaken. Toevallig zijn dat mensen die het niet te nauw nemen met verkeersregels in situaties waarvan zij vinden dat de regels niet voor hen gelden of in hun ogen onterecht zijn.
          Sommige regels of plaatselijke beperkingen zijn misschien wel bediscuteerbaar maar dat is nog geen vrijgeleide om er uw klak aan te vegen.
          Fouten maken we allemaal, leer er mee leven dat als men u daarop betrapt je de gevolgen moet dragen en probeer er iets van op te steken.

"Flink van antwoord heb gediend". Ik weerleg gewoon de feiten. Ik ken mijn rechten want dat is een van mijn beroepen, dus ik kan ze wel iets sneller van antwoord dienen ja

En niet te nauw nemen met de verkeersregels. Wat doe ik verkeerd in de situatie?

Het is een zone 50, langs rechts mag er voorbij gereden (niet ingehaald) worden binnen de BBK, en een ingehaald voertuig mag niet mee versnellen. Ik zie niet in wat daar fout aan is?

Last edited by kefkie; 24/05/2019, 10:42.
          BMW X5 45e

Comment

• Jaren geleden voer ik mijn vrouw naar de bakker. Komt ook een combi toe. Ik zeg nog : kijk, de flikken komen ook koeken halen op zaterdagmorgen! Zij komt terug buiten, ik heb geen aandacht meer voor de combi, maar voor het verkeer. Ik wil de straat uitrijden, en zie net op tijd dat het einde van de straat eenrichtingsverkeer is geworden door werken aan de rechterkant van de straat. Ik stop dus vrij bruusk om rechtsomkeer te maken. Staat die combi daar plots in mijn hol alsof ze Dutroux gevangen hebben. Meneer, u bent gestopt, omdat u ons zag, maar u ging anders doorrijden he! Neen meneer, ik had het nog net op tijd gezien. -flik pakt zijn boekske- Ah meneer als we gaan liegen, dan zal het anders aflopen. Ik : ok meneer, je hebt gelijk, ik zag jullie, en ben gestopt (zever natuurlijk, ik had ze echt niet gezien, maar stopte zelf). Flik : ah zie je wel meneer, zo moeilijk is dat niet om eerlijk te zijn. Dan gaan we het zo laten, rij maar door...

Moraal van het verhaal : liegen is blijkbaar altijd de beste keuze!
            Last edited by order66; 24/05/2019, 10:51.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ik heb enkel mijn mening/ervaring met politie weergegeven, dus kefferke, ge moet u niet persoonlijk aangevallen voelen.
              Ik noem niemand in het bijzonder; ik stel enkel vast dat het , laat ons zeggen, het een bepaald type weggebruikers is die telkens met zo'n verhalen over politie afkomen, meestal op allerhande autofora en ook soms aan de toog.
              Ik vermoed dat hun verhalen soms een (klein) beetje waarheid kunnen bevatten omdat ik me kan voorstellen dat hun rijgedrag op zijn zachtst uitgedrukt een ietsje pietsie meer de aandacht trekt van onze blauw geüniformeerde vrienden.

Comment

• Zo kunnen we blijven doorgaan he. Een bepaald type die altijd op het 2de vak blijft, 40-50 waar je 70 mag, verkeersregels niet kennen... ook een bepaald type met meestal bepaalde types wagen

Btw ik voel mij niet aangesproken
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Er bestaan ook types die in vele topics ambras gaan maken ook, ik wil geen namen noemen...

Flikken zijn over het algemeen bruut en onvriendelijk.
                  Last edited by ; 24/05/2019, 15:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                    Er bestaan ook types die in vele topics ambras gaan maken ook, ik wil geen namen noemen...

Ik denk dat die mensen gewoon al een muur voor zich opgebouwd hebben op voorhand. Vroeger was er meestal nog respect naar hen toe, nu heel ver te zoeken. Het is allemaal een beetje een sneeuwbaleffect.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Moraal van het verhaal : liegen is blijkbaar altijd de beste keuze!
                      Moet je politieker niet wijsmaken.

Comment

Er bestaan ook types die in vele topics ambras gaan maken ook, ik wil geen namen noemen...

Nu voel je ogen in mijne rug se , er bestaat zo iets als je krijgt wat je geeft (ni persoonlijk pakken he )
                        Een hond als je die een koekske geeft die bijt ook ni stampt die tegen zijn kloten en die bijt in u vingers
                        Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• Flikken van tegenwoordig zijn doorgaans best oké. De tijd, generatie van de vooral gefrustreerde gemeentepolitie flikjes met rollekes in de combi lijkt me toch wel grotendeels voorbij. Rijkswachters waren vroeger doorgaans ook redelijker, maar wel streng en gedisciplineerd (militaire opleiding). Hielden zich ook bezig met de meer serieuze inbruekn op de wetgeving. Maar daar hadden de meeste mensen dan ook respect voor. Ik ken nu genoeg flikken, van lokale wijkagenten in Antwerpen tot federale verkeersflikken op den buiten. Echt geen verkeerde gasten hoor. Als je maar al te dikwijls aangesproken wordt door flikken op uw rijgedrag. dan moet je jezelf toch wel eens afvragen of het niet aan jezelf ligt. Ik ben ook niet altijd even heilig in 't verkeer, zeker met de moto niet. Maar ik heb in de bijna 30 jaar dat ik m'n rijbewijs heb nog nooit zever gehad in 't verkeer met flikken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten

Nu voel je ogen in mijne rug se , er bestaat zo iets als je krijgt wat je geeft (ni persoonlijk pakken he )
                            Een hond als je die een koekske geeft die bijt ook ni stampt die tegen zijn kloten en die bijt in u vingers
                            Ik ben altijd vriendelijk en kom enkel in contact als ik is moet blazen ofzo, maar dan nog, die denken dat ze het zijn... doe normaal e seg, het zijn tenslotte ook maar mensen.

Comment

Ik ben altijd vriendelijk en kom enkel in contact als ik is moet blazen ofzo, maar dan nog, die denken dat ze het zijn... doe normaal e seg, het zijn tenslotte ook maar mensen.
                              Onlangs nog alcoholcontrole gehad aan een afrit van de autosnelweg. Die flik (jong gastje) was zenuwachtiger dan mij.
                              Ik heb al veel alcoholcontroles gehad in die 30 jaar dat ik met de auto rijd. Nooit onvriendelijk behandeld geweest. Kan ook zijn dat ik altijd vriendelijke flikken tegen 't lijf loop.

Comment

• Qua alcoholcontroles is het geen probleem.

Ik woon tegen de nederlandse grens en het is hier geregeld grote controle voor drugsrunners aan de afrit.

Altijd vriendelijke mannen/dames bij die controles.
                                BMW X5 45e

Comment

• Zo'n aflevering van Alloo biedt een mooie inkijk en zegt genoeg eigenlijk.

Comment

• Er zijn ook degene die denken dat ze boven de wet staan. Maar vergeten dat ze in de weekend ook buitenkomen en daar dezelfde mensen tegenkomen.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Flikken van tegenwoordig zijn doorgaans best oké. De tijd, generatie van de vooral gefrustreerde gemeentepolitie flikjes met rollekes in de combi lijkt me toch wel grotendeels voorbij. Rijkswachters waren vroeger doorgaans ook redelijker, maar wel streng en gedisciplineerd (militaire opleiding). Hielden zich ook bezig met de meer serieuze inbruekn op de wetgeving. Maar daar hadden de meeste mensen dan ook respect voor. Ik ken nu genoeg flikken, van lokale wijkagenten in Antwerpen tot federale verkeersflikken op den buiten. Echt geen verkeerde gasten hoor. Als je maar al te dikwijls aangesproken wordt door flikken op uw rijgedrag. dan moet je jezelf toch wel eens afvragen of het niet aan jezelf ligt. Ik ben ook niet altijd even heilig in 't verkeer, zeker met de moto niet. Maar ik heb in de bijna 30 jaar dat ik m'n rijbewijs heb nog nooit zever gehad in 't verkeer met flikken.
                                      Zo ervaar ik het dus ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten

Inderdaad, en eerlijk, de meeste flikken kunnen zich dan nog zeer goed beheersen, ook daarop zijn ze getraind.
                                        Ik zou in sommige situaties zoveel geduld niet kunnen opbrengen... (Zoals soms bij Luk Alloo te zien was)

Comment

Ge moogt gerust een mening hebben, maar als je die op internet verkondigt moet je ook kunnen verdragen dat anderen een andere mening hebben.
                                          Als ge dat ambras maken wil noemen .
                                          Jij vindt flikken bullebakken, ik niet.
                                          Jij maakt proefritten met auto's op PS4 en vindt dat een goede methode om een oordeel te vellen, ik niet en heb er een grapje over gemaakt.
                                          Mijn excuses.

Comment

Working...
                                          X