Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Je trekt het nu wel in het belachelijke, maar er zijn hier genoeg plaatsen in een cirkel van 5 km waar de snelheidslimiet vroeger 70 (en vaak 90) was, en nu 50. Plaatsen waar zware ongevallen gebeurden en waar ze nu nog gebeuren, omdat mensen die daar een zwaar ongeval hebben uit de bocht gaan tegen 110 km/h in het nat, ongeacht of de snelheidslimiet nu 90, 70 of 50 is.

Mijn streven zou trouwens zijn om fietsers gescheiden ge houden op een deftig fietspad, om geparkeerde wagens van de weg te houden, en inderdaad voor een vlotte doorstroom te zorgen met groene golven, zo weinig mogelijk conflicten en op gevaarlijke punten niet zomaar 30 zetten (omdat je denkt dat je de zotten zal tegenhouden die. Bij 70 als limiet 120 doen... die gaan dat nog steeds doen) als limiet, maar wel een normale snelheidslimiet en die gewoon afdwingen met trajectcontrole (neen, niet populair hier).

Verder ook nog eens weg met die absurde regel dat
    vrachtwagens maar 60 km/h mogen op secundaire wegen (elk inhaalmanoeuvre dat dit met zich meebrengt is potentieel een risico).

Ik ben geen ‘racepiloot’,verre van, 1 snelheidsboete op 14 jaar (+ 1 jaar met ‘L’) van €50 en verder niets (zal 350.000 tot 400.000 km zijn) en ik acht mezelf absoluut geen ‘topchauffeur’ die alle wijsheid in pacht heeft (het enige waar ik trots op ben is mijn kunde om zeer zuinig te rijden... wedden dat ik je klop? ).

Soms is het er gewoon over. Als we naar hardhandig gelimiteerde auto’s gaan op 5 km/h valt er geen enkele dode meer in het verkeer. Ik wandel dan wel...
    Toch een iemand die mij begrijpt! Zo zie ik het ook eigenlijk.
    Ben ook verre van een racepiloot, maar ik rij graag vlot in het verkeer, sommige snelheidslimieten zijn echt belachelijk geworden op bepaalde plaatsen en voor het minste moeten stoppen ja...
    Je kan borden zetten zoveel je wil, er zullen er altijd zijn die te snel rijden, onder invloed, tijdens het gsm'en,... meer controles is dan de enige optie, maar laat dit net hetgeen zijn waar we allemaal tegen zijn. Idem alcoholcontroles... totaal geen problemen mee, ik drink nooit als ik met de wagen moet rijden en anders rijdt de vriendin wel.

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Een groene golf gaat al veel oplossen.

De noorderlaan hier is volledig heraangelegd en je mag er 70. Rij je er 70 van begin tot einde heb je elke rood licht. Rij je er minstens 100 heb je de groene golf . Alleja heb ik horen zeggen

En zo zijn er wel meer banen waar ze de lichten wat beter mogen afstellen.
    Ik ken 2 expreswegen, een van 70 waar je vroeger 90 mocht en een van 90 en moet zeggen, als je bij beide de toegelaten snelheid rijdt, je meestal groen hebt.
    Als je het eerste licht rood hebt ja dan is de kans wel groot dat de volgende ook rood zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
      Al wat in de weg staat van autoverkeer opruimen met een bulldozer; moeten stoppen voor iets dat in de weg staat is toch ongehoord, die belachelijke borden met snelheidsbeperkingen de schroothoop op en om het milieu te sparen het rempedaal uit alle vrachtwagens verwijderen.
      Fietsers en voetgangers bannen van de openbare weg en iedereen die trager rijdt dan jijzelf, onmiddellijk rijbewijs intrekken.
      Dat er nog niemand op deze lumineuze maatregelen gekomen is, is onbegrijpelijk!
      Statistieken is zever in pakjes, de echte oorzaak van ongevallen kan je beter raadplegen bij zelfverklaarde ervaren racepiloten die hun hobby en beroep uitoefenen op de openbare weg. Dat is pas een betrouwbare bron!
      Als gij graag stopt voor de minste onnozelheid dat op de baan staat ja... en met statistieken hou ik mij eerlijk gezegd niet bezig.
      Ik weet wel dat ik vaak moet remmen of stoppen voor chauffeurs die denken dat ze alleen op de baan zijn, idem met fietsers en voetgangers, de hoeveelheid accidenten die ik al vermeden heb zijn op 2 handen niet meer te tellen. Als ik mij in het verkeer begeef zal ik er altijd voor zorgen dat ik niemand in de weg rij, de dag van vandaag komt iedereen straat opgereden zonder kijken, durft te claxonneren en je hebt er nog een middenvinger bovenop...

Mja een oplossing zie ik ook niet direct, want met de politiek hier in België heb ik het helemaal gehad, zijn alleen maar bezig met hoe ze hun eigen zakken nog verder kunnen vullen. Denkt ge nu echt dat die me ons inzitten? Wa kan hun da schelen dat er zich dagelijks mensen dood rijden, je ziet het vaak genoeg dat er eerst dode moeten vallen alvorens men er iets aan doet, terwijl het al ver op voorhand door anderen werd gezegd dat er zich ooit iets zal voordoen... Kijk al jaren geen nieuws meer ook, om depressief van te worden, veel blabla, maar daar blijft het meestal bij.
      Last edited by ; 21/06/2019, 00:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
        Het is gelijk in welke auto ik zit, ik maak mij altijd druk. Dus ik kan zowel in een BMW zitten
        Loooooooool
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Helemaal waar!

Dat is nu net het probleem, overal de banen smaller maken door er wagens gaan op te zetten (horen daar ni thuis trouwens!), bloembakken, paaltjes. Ipv de banen gewoon te laten zoals ze zijn en gewoon meer controles uit te voeren, nu staat ge bijna overal in de file met al hun wegversmallingen, hier in ons straat dagelijkse kost! Komt er dan nog is bij dat onze wagens steeds groter worden en het snelheidsgevoel veel lager ligt, maw we zouden de dag van vandaag net sneller moeten rijden in onze wagens vol veiligheidssystemen!

Zou het milieu trouwens ook ten goede komen!
          Een vrachtwagens die voor het minste moet stoppen en terug optrekken, of gewoon zijn constante snelheid kan aanhouden, wa is het beste denk je? Idem voor onze wagens!

Als het iets is waar ik een hekel aan heb dan is het dat ik voor de zoveelste keer moet stoppen omdat er een wagen op de weg geparkeerd staat... soms kunnen ze ni anders, maar het zou ten alle tijde vermeden moeten worden!
          Je hebt de situatie duidelijk niet begrepen.
          Ik zal het aan je jeugdige leeftijd wijten.

Verder zie ik een groot verschil tussen uw mening en deze van Timothy.
          Last edited by Gixxer; 21/06/2019, 08:40.
          den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
            Ons aanpassen aan de stommeriken onder ons, omgekeerde wereld noem ik dat.
            Wie geen snelheid kan inschatten is volgens mij ni bekwaam om met een voertuig te rijden en sowieso een gevaar in het verkeer. Maar uiteindelijk moeten voetgangers en fietsers dat ook kunnen doen, steek over wanneer het verkeer niet gehinderd wordt, wat ik meestal doe, en laat ni een hele rij auto's speciaal voor u moeten stoppen, wacht gewoon iets langer, veel fietsers en voetgangers denken dat ze altijd voorrang hebben, zelf als er haaientanden staan durven ze nog van hun oren maken...

Ben mij hier weer druk aan het maken... Komt gewoon omdat ik er dagelijks mee te maken heb natuurlijk.
            Sorry,maar dat wordt stilaan een beetje afgezaagd.
            Fietsers en voetgangers houden zich echt niet meer of minder aan verkeersregels dan auto.
            Ik merk op de fiets meer en meer coulance is van chauffeurs tegenover fietsers. Maar er is nog een lange weg te gaan.

Onze infrastructuur is 95% op auto's gericht. Als fietser mag je bv om een kruispunt linksaf te slaan dikwijls twee keer voor het licht wachten, fietspaden zijn laad en los- of parkeerzones, uitritten van winkels worden gewoon over het fietspad gelegd,... Even moeten stoppen of vertragen als auto zal je echt geen 5 minuten tijd kosten.

En er op rekenen dat mensen hun snelheid zelf gaan aanpassen in een utopie. Want iedereen vindt zichzelf net een betere chauffeur dan die andere.
            Ik woon in een dorpskern. Vroeger lagen hier kleine kasseitjes (lawaai!). De school ligt hier in de straat. Er zijn toeristen, winkelende bewoners,... Zelden werd hier 50 gereden. Dat zorgde voor heel veel lawaaioverlast (denderende vrachtwagens op kasseitjes), gevaarlijk toestanden aan het zebrapad,... 90% past zich niet aan. Een zone 30 instellen zou er misschien voor zorgen dat er 40-50 gereden wordt

Last edited by Hayes; 21/06/2019, 09:55.
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Probleem imo met fietsers en voetgangers is dat die soms of toch vaak maar oversteken waar en hoe ze willen want "de auto ziet hun wel".

Vant weekend nog zo een meegemaakt. Ik rij mooi de snelheid voor de verandering. en tussen 2 geparkeerde camionetten komt er ineens een klein manneke met zijn step overgestoken zonder omkijken met zijn koptelefoon op. Ik had mijn pedaal bijna door den auto kunnen trappen

En het strafste was dat de ouders van die kleine mijn in het Arabisch wat begonnen uit te schelden als zot . Ze verschoten wel even dat ik in het Arabisch begon terug te roepen.

Maar zoals hierboven idd gezegd, autochauffeurs kunnen er ook wat van.

Voor het niet gebruiken van spiegels en denken dat pinken gelijk staat aan voorrang is wel een mode.

En het valt mij op dat je op de autostrade aan de snelheid rijdt (pakweg 120-130) je meer last hebt van zo'n sufferds achter het stuur dan dat je ofwel 100-110 rijdt of 140-150.
              Last edited by kefkie; 21/06/2019, 10:28.
              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Een maandje later, zelfde plek een daar reden ze weer met hetzelfde gedrag

Dit keer was ik met een volgeladen camionette dus kon er netjes achter blijven hangen.
                Last edited by kefkie; 21/06/2019, 10:20.
                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Loooooooool
                  Ik erger mij vooral aan mensen die zich ergeren en intussen met een BMW rijden.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

Ik erger mij vooral aan mensen die zich ergeren en intussen met een BMW rijden.
                    Ik rij ze allemaal van de baan als ze niet aan de kant gaan!
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Ik merk op de fiets meer en meer coulance is van chauffeurs tegenover fietsers. Maar er is nog een lange weg te gaan.
                      Ik moet dit beamen. Ik ervaar bv. regelmatig dat als ik als fietser een baan moet oversteken en ik geen voorrang heb, ik in 80% van de gevallen door een vriendelijke automobilist wordt voorgelaten.
                      Ik moet er wel eerlijkheidshalve bij vermelden dat ik telkens aanstalten maak om te stoppen en niet als een halve gare kom aangereden en zo de indruk wek de automobilist zijn voorrang te willen ontnemen, wat vele fietsers wel doen.
                      Wederzijds begrip en respect helpen dus wel, maar van mensen die vinden dat alles en iedereen hen hindert in het verkeer kunt ge dat natuurlijk niet verlangen.
                      Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 21/06/2019, 10:41.

Comment

Probleem imo met fietsers en voetgangers is dat die soms of toch vaak maar oversteken waar en hoe ze willen want "de auto ziet hun wel".

Vant weekend nog zo een meegemaakt. Ik rij mooi de snelheid voor de verandering. en tussen 2 geparkeerde camionetten komt er ineens een klein manneke met zijn step overgestoken zonder omkijken met zijn koptelefoon op. Ik had mijn pedaal bijna door den auto kunnen trappen

En het strafste was dat de ouders van die kleine mijn in het Arabisch wat begonnen uit te schelden als zot . Ze verschoten wel even dat ik in het Arabisch begon terug te roepen.

Maar zoals hierboven idd gezegd, autochauffeurs kunnen er ook wat van.

Voor het niet gebruiken van spiegels en denken dat pinken gelijk staat aan voorrang is wel een mode.

En het valt mij op dat je op de autostrade aan de snelheid rijdt (pakweg 120-130) je meer last hebt van zo'n sufferds achter het stuur dan dat je ofwel 100-110 rijdt of 140-150.
                        Ik ben van mening dat een overgrote meerderheid niet weet waarvoor je moet pinken. Dan kom je er inderdaad aangereden, smijten ze hun pinker op terwijl ze al naar het ander vak uitwijken. Ipv op voorhand hun pinker te zetten. Dan kan je tenminste al wat plaats voorzien/zelf al uitweiken naar het ander vak.

Comment

Vant weekend nog zo een meegemaakt. Ik rij mooi de snelheid voor de verandering. en tussen 2 geparkeerde camionetten komt er ineens een klein manneke met zijn step overgestoken zonder omkijken met zijn koptelefoon op. Ik had mijn pedaal bijna door den auto kunnen trappen :roll
                          Misschien toch de wetgeving hieromtrent even nalezen, en pas dan commentaar leveren op andermans kennis van de verkeersregels:

Je moet altijd je snelheid aanpassen aan:
                          • de andere weggebruikers, in het bijzonder de meest kwetsbaren (kinderen, senioren, personen met een beperking)
                          • de weersomstandigheden
                          • de plaatsgesteldheid en eventuele belemmeringen (bijvoorbeeld wegenwerken)
                          • de verkeersdrukte
                          • het zicht
                          • de staat van de weg
                          • de staat en de lading van je voertuig
                          En wat dat Arabisch terzake doet, snap ik ook niet goed.

Comment

Misschien toch de wetgeving hieromtrent even nalezen, en pas dan commentaar leveren op andermans kennis van de verkeersregels:

• de andere weggebruikers, in het bijzonder de meest kwetsbaren (kinderen, senioren, personen met een beperking)
                            • de weersomstandigheden
                            • de verkeersdrukte
                            • het zicht
                            • de staat van de weg
                            Ah ja? En wat heeft kefkie hier dan verkeerd gedaan? Dat hij zijn kristallen bol niet mee had?
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• de weersomstandigheden
                              • de verkeersdrukte
                              • het zicht
                              • de staat van de weg
                              Je moet inderdaad kunnen verwachten dat er een jong ventje tussen 2 camionetten komt uitgesprongen zonder omkijken. Je moet kunnen verwachten dat mensen op hun elektrieke fietsen u broek afrijden tegen 45km/u, enzovoort enzovoort.

Doe je dat in de praktijk kan je beter overal tegen 10km/U rondrijden.

Ik ken de wetgeving goed genoeg
                              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Ah ja? En wat heeft kefkie hier dan verkeerd gedaan? Dat hij zijn kristallen bol niet mee had?
                                Het staat er toch?
                                Uw snelheid aanpassen is niet gelijk aan de max toegelaten snelheid rijden.
                                Kinderen die met een step op het voetpad rijden, lopen, spelen of wat dan ook, daarvan wordt verondersteld dat je als automobilist toch wel kan weten dat die zeer onverwachte manoeuvres kunnen doen, en daarom moet je dus je snelheid aanpassen. Toch niet moeilijk?

Comment

Het staat er toch?
                                  Uw snelheid aanpassen is niet gelijk aan de max toegelaten snelheid rijden.
                                  Kinderen die met een step op het voetpad rijden, lopen, spelen of wat dan ook, daarvan wordt verondersteld dat je als automobilist toch wel kan weten dat die zeer onverwachte manoeuvres kunnen doen, en daarom moet je dus je snelheid aanpassen. Toch niet moeilijk?
                                  Is het niet duidelijk dat hij gewoon de toegelaten snelheid reed, maar dat dat kind met step en koptelefoon plots uit het niets opdook? Hij heeft het kind niet aangereden, dus zijn snelheid was duidelijk aangepast. Simpel toch!

Wat niet uitlaat dat IEDEREEN iemand kan aanrijden die plots voor je auto springt. Of je nu 30 rijdt of 50.

Comment

• Punt 1

In principe moet je voor elke onverwachte gebeurtenis kunnen stoppen.
                                    Dus als het vol camionetten staat en je hebt geen zicht op het voetpad moet je de snelheid verlagen.

Punt 2

Kefkie krijgt maar gelijk eens hij 30 is en met een Volvo SUV rijdt.

den borre

Int3x0r

Comment

Punt 1

Dus als het vol camionetten staat en je hebt geen zicht op het voetpad moet je de snelheid verlagen.

Punt 2

Kefkie krijgt maar gelijk eens hij 30 is en met een Dacia Dutser rijdt.

Comment

Punt 1

Punt 2

Kefkie krijgt maar gelijk eens hij 30 is en met een Volvo SUV rijdt.
                                        Moh

Die 30 haal ik wel eind dit jaar, de volvo SUV niet aangezien die vanaf volgend jaar allemaal op 180 worden gelimiteerd
                                        BMW X5 45e

Comment

• Altijd datzelfde gezaag over hoe slecht fietsers wel zijn. Afgezaagd hoor. Overal zitten onnozelaars tussen. Persoonlijk heb ik wel een pak meer problemen met onnozele autobestuurders dan met onnozele fietsers. Simpelweg omdat een auto met een debiel achter 't stuur veel dodelijker kan zijn dan een onnozelaar op een fiets. Als ik hier moet komen vertellen wat ik op m'n fiets (10.000 km/jaar) al allemaal heb meegemaakt met van die onnozelaars in een auto. Maak maar een paar topics bij dan.

Comment

Working...
                                          X