Oorspronkelijk geplaatst door kefkie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAltijd datzelfde gezaag over hoe slecht fietsers wel zijn. Afgezaagd hoor. Overal zitten onnozelaars tussen. Persoonlijk heb ik wel een pak meer problemen met onnozele autobestuurders dan met onnozele fietsers. Simpelweg omdat een auto met een debiel achter 't stuur veel dodelijker kan zijn dan een onnozelaar op een fiets. Als ik hier moet komen vertellen wat ik op m'n fiets (10.000 km/jaar) al allemaal heb meegemaakt met van die onnozelaars in een auto. Maak maar een paar topics bij dan.
Plezant om af en toe een steekhoudende mening te lezen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Je hebt de situatie duidelijk niet begrepen.
Ik zal het aan je jeugdige leeftijd wijten.
Verder zie ik een groot verschil tussen uw mening en deze van Timothy.
Maar wat je daar zegt van situatie duidelijk niet begrepen, die snap ik niet, idem van mijn mening tegenover die van Timothy, maar het zal aan mij liggen zeker?
Ieder zijn mening e, ik weet wel, als iedereen zou rijden, stappen, fietsen zoals het moet, het zou al veel aangenamer zijn in het verkeer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAltijd datzelfde gezaag over hoe slecht fietsers wel zijn. Afgezaagd hoor. Overal zitten onnozelaars tussen. Persoonlijk heb ik wel een pak meer problemen met onnozele autobestuurders dan met onnozele fietsers. Simpelweg omdat een auto met een debiel achter 't stuur veel dodelijker kan zijn dan een onnozelaar op een fiets. Als ik hier moet komen vertellen wat ik op m'n fiets (10.000 km/jaar) al allemaal heb meegemaakt met van die onnozelaars in een auto. Maak maar een paar topics bij dan.
Persoonlijk ben ik 100x meer geërgerd door debiele fietsers dan debiele idioten met een auto of moto, en hoe dat komt weet ik niet, het is gewoon zo. Onlogisch en irrationeel, ongetwijfeld.
Misschien omdat ik nooit met de fiets rij. Ik verwens die dingen nogal snel. Beseffende dat ze nochtans de baan op een zekere manier 'vrij' houden voor mij en anderen door er niet met hun auto op te gaan rijden op dat moment.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
- Likes 1
Comment
-
ge moet idd eens met de fiets rijden, tis omdat het zo fijn is...maar ik besef in feite elke rit goed genoeg dat het je laatste kan zijn ;silly: dat heb ik in de auto of als voetganger niet zo
ik laat me daar niet door verlammen, maar voel met 10 keer veiliger om dat vergelijk te maken in een kartonnen doos van een mobilhome en accepteer dat risico
op de motovespa die ik niet meer gebruik had ik datzelfde gevoel
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenge moet idd eens met de fiets rijden, tis omdat het zo fijn is...maar ik besef in feite elke rit goed genoeg dat het je laatste kan zijn ;silly: dat heb ik in de auto of als voetganger niet zo
ik laat me daar niet door verlammen, maar voel met 10 keer veiliger om dat vergelijk te maken in een kartonnen doos van een mobilhome en accepteer dat risico
op de motovespa die ik niet meer gebruik had ik datzelfde gevoel
Ik zit veel liever in mijn auto, die toch nog iets of wat beschermt tegen alle gevaren die er zijn.
Met mijn scooter had ik hetzelfde gevoel. O zo defensieve benadering van het verkeer, en toch continu die 'vrees' dat iemand je niet ziet, aantikt, wegduwt, ...
Een ijsplek met de auto kan even schrikken zijn, een ijsplek met de fiets/moto is op je gezicht gaan.
Een tikje krijgen zoals ik met mijn wagen voorgehad heb in februari (aangereden in de flank tegen pakweg 30-40 km/h) is blikschade, eens hard vloeken en een paar dagen een stramme arm. Met de fiets of moto wil ik het niet weten...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Als fietser merk ik dat ik toch beter andere fietsers kan inschatten als ik met de auto rij en omgekeerd. Langs beide kanten zitten egoisten en idioten... Of het ligt aan mij met ouder worden of het ligt aan de andere mensen maar tis toch erger geworden met de jaren.
Wat voor nut hebben borden/ strepen op de grond als men er niet naar kijkt? Ik stop waar ik moet stoppen/voorrang verlenen.
Auto's stoppen nu wel veel meer voor fietsers waar fietsers eigenlijk moeten wachten, wat ik eigenlijk verkeerd vind. Ik doe het zelf niet, maar als fietser stop ik wel. De gemiddelde fietser heeft het gevoel van ik mag hier alles en moet niet meer stoppen voor niets. Met die elektrische fietsen gaan nog veeel ongevallen gebeuren.
- Likes 1
Comment
-
kwa hoffelijkheid van de auto tov fiets heb ik absoluut niet te klagen, net als voetganger
maar vooral zijstraten of uitritten parkings van winkels waar auto's met hun snuit op het fietspad gaan staan om te zien of er autoverkeer aankomt is voor mij het grootste probleem, omdat ze erop rekenen dat er toch op die moment geen fietser komt? of omdat ze het fietspad niet zien liggen idonow...of garages die op fietspad uitkomen en de auto opeens achteruit buiten rijdt...mensen die uit hun voordeur stappen en gelijk op fietspad terechtkomen, een autoportier dat wordt opengetrokken
het is net zoals kefkie en die kleine tss 2 auto's...je kan in feite als voorzichtige mens, nooit doortrappen...gevaar zit overal
Last edited by bobo; 22/06/2019, 13:43.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk BerichtenMet die elektrische fietsen gaan nog veeel ongevallen gebeuren.
het is echt een gezond, en valabel want reistijd stijgt minimaal tov auto (sommige mensen zijn zelfs sneller met de speedpedelec), alternatief
en wat ze beweren dat mensen zich door te fietsen zich beter en gezonder gaan voelen, kan ik helemaal onderschrijven...het doet wat met een mens
effect voor mij door te gaan fietsen is ongeveer gelijk aan stoppen met roken
Comment
-
...en dan nog een toepasselijke - in deze - ergernis
gisteren met de speedpedelec platte band gereden, en de laatste 4km blijven doorrijden want ik moet iemand aflossen die naar huis wil (shiftneger)...met de leasing heb je wel bijstand, die stond na 20 min netjes aan ons bedrijf (te volgen via app, prachtig allemaal) maar die kon nix doen want ik had de buitenband natuurlijk aan gort gereden , fiets is dus getakeld naar de fietsenboer ...maar er zit geen mobiliteitsgarantie bij, dus mag ik beide handjes kussen dat mijn goede baas de taxi huiswaarts (€60) wou betalen allemaal positief
maar ik ga toch veel mogen fietsen om met de subsidies, danku belgie en dus mede-forummers, de kosten terug te kunnen betalen streep(je) door mijn rekening
getekend: de wrek
ik hoop dat ik niet om de 500km plat ga rijden, want das toch een bummer op de feestvreugdeLast edited by bobo; 22/06/2019, 14:17.
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenVandaar toch dat je als automobilist extra waakzaam bent in de buurt van fietsers, moto's en voetgangers.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Zou toch moeten maar heb toch mijn bedenkingen bij sommigen hier.
Dat betekent echter niet - mijn mening - dat ik me niet mag ergeren. Pakweg 3 keer op een week alleen al omdat ze op een zeer smal fietspad (moordstrookje) toch per se met twee naast elkaar willen rijden (Oudenaarde - Brakel) en dan uiteraard continu zwalpen tussen net niet of wel op de rijbaan van de auto’s komen. Je kan die fietsers gewoon niet veilig voorbij dan zonder tegenligger, want anders passeer je ze op minder dan een halve meter. Dat is toch gewoon asociaal?
Het zijn ook quasi altijd wielertoeristen die dit doen, de pendelaar op z’n speedelec rijdt alleen rond heb ik de indruk...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten...en dan nog een toepasselijke - in deze - ergernis
gisteren met de speedpedelec platte band gereden, en de laatste 4km blijven doorrijden want ik moet iemand aflossen die naar huis wil (shiftneger)...met de leasing heb je wel bijstand, die stond na 20 min netjes aan ons bedrijf (te volgen via app, prachtig allemaal) maar die kon nix doen want ik had de buitenband natuurlijk aan gort gereden , fiets is dus getakeld naar de fietsenboer ...maar er zit geen mobiliteitsgarantie bij, dus mag ik beide handjes kussen dat mijn goede baas de taxi huiswaarts (€60) wou betalen allemaal positief
maar ik ga toch veel mogen fietsen om met de subsidies, danku belgie en dus mede-forummers, de kosten terug te kunnen betalen streep(je) door mijn rekening
getekend: de wrek
ik hoop dat ik niet om de 500km plat ga rijden, want das toch een bummer op de feestvreugde
Mijn vrouw heeft zo'n 12.000 km met haar e-bike. Die is één keer lek gereden. Liggen trouwens nog de eerste banden op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Neem een binnenband en pomp mee. Dat is toch snel vervangen?
Mijn vrouw heeft zo'n 12.000 km met haar e-bike. Die is één keer lek gereden. Liggen trouwens nog de eerste banden op.
Is dat achterwiel even vlot los te krijgen als met een koersfiets oid? Of moet daar iets speciaals voor gedaan worden?BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Is dat?
Is dat achterwiel even vlot los te krijgen als met een koersfiets oid? Of moet daar iets speciaals voor gedaan worden?
Comment
-
De wegenwerken in Destelbergen op de E17 richting Antwerpen zijn weer van een bedenkelijk niveau ingericht. Matrixborden die laat ons zeggen, beginnen bij 50 (komende van 120>110>90>70, waar geen mens naar kijkt) overgaan naar 90 om 100m verder weer naar 50 te gaan. Hebben de heren/dames van wegen & verkeer dit traject al wel eens zelf afgereden? Je word daar bijna "overreden" door vrachtwagens, buitenlanders en haastige medeburgers. Controle...0,0. Wanneer je je daar zelf aan de snelheidsbeperking houd, ben je een gevaar voor jezelf.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
...omdat meer volk fietst en de ongevallen gaan ernstigere gevolgen hebben door hogere impact, ons jaarlijks dodencijfer gaat terug de hoogte ingaan...hopelijk tijdelijk want er zal wel op betere infrastructuur worden ingezet
het is echt een gezond, en valabel want reistijd stijgt minimaal tov auto (sommige mensen zijn zelfs sneller met de speedpedelec), alternatief
en wat ze beweren dat mensen zich door te fietsen zich beter en gezonder gaan voelen, kan ik helemaal onderschrijven...het doet wat met een mens
effect voor mij door te gaan fietsen is ongeveer gelijk aan stoppen met roken
Ivm de wegenwerken op e17... tis nog twee maand. Merk toch dat ze redelijk opschieten. Maar het aanschuiven trekt op niets.
Comment
-
Sinds ik recent meer fiets merk ik dat ik me als fietser meer aan andere fietsers-weggebruikers erger dan ik me als autorijder aan andere autogebruikers erger.
Fieters kennen vaak geen voorrang van rechts, geen voorrang van kruisend verkeer bij links inslaan, je oversteken wanneer je zelf te weinig plaats hebt, voor je in komen rijden zonder met je rekening te houden, de baan opkomen rijden vanuit stilstand zonder eerst naar achter komend verkeer te kijken...
Met ebikes ga je inderdaad meer ongevallen hebben, maar ik weet niet of het komt door de hogere gemiddelde snelheid, dan door de traditionele nonchalance in combinatie met die snelheid.
Bij fietsers heerst inderdaad nog vaak een nonnchalante houding van, het is maar wat rondfietsen, de regels steken niet zo nauw...
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk BerichtenAls fietser merk ik dat ik toch beter andere fietsers kan inschatten als ik met de auto rij en omgekeerd. Langs beide kanten zitten egoisten en idioten... Of het ligt aan mij met ouder worden of het ligt aan de andere mensen maar tis toch erger geworden met de jaren.
Wat voor nut hebben borden/ strepen op de grond als men er niet naar kijkt? Ik stop waar ik moet stoppen/voorrang verlenen.
Auto's stoppen nu wel veel meer voor fietsers waar fietsers eigenlijk moeten wachten, wat ik eigenlijk verkeerd vind. Ik doe het zelf niet, maar als fietser stop ik wel. De gemiddelde fietser heeft het gevoel van ik mag hier alles en moet niet meer stoppen voor niets. Met die elektrische fietsen gaan nog veeel ongevallen gebeuren.
Comment
Comment