Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
    Sinds ik recent meer fiets merk ik dat ik me als fietser meer aan andere fietsers-weggebruikers erger dan ik me als autorijder aan andere autogebruikers erger.
    Fieters kennen vaak geen voorrang van rechts, geen voorrang van kruisend verkeer bij links inslaan, je oversteken wanneer je zelf te weinig plaats hebt, voor je in komen rijden zonder met je rekening te houden, de baan opkomen rijden vanuit stilstand zonder eerst naar achter komend verkeer te kijken...

Met ebikes ga je inderdaad meer ongevallen hebben, maar ik weet niet of het komt door de hogere gemiddelde snelheid, dan door de traditionele nonchalance in combinatie met die snelheid.

Bij fietsers heerst inderdaad nog vaak een nonnchalante houding van, het is maar wat rondfietsen, de regels steken niet zo nauw...
    Dat laatste is vooral bij vrijetijdsfietsers het geval. Maw mensen die 10-20 keer op een jaar hun fiets uit de garage halen. En dan gaan ze onthaasten op de fiets: 13-15 per uur, rondkijken, zwalpen over de weg, de hele weg innemen met twee, na drie keer bellen eindelijk doorhebben dat er iemand achterop komt,...

Ik volg je ook wel ergens ivm je eerste zin. Maar het woord fiets kan je door gelijk welk ander voertuig vervangen. Het is de bestuurder die het probleem is. Als die arrogant rijdt op z'n fiets doet die dat gegarandeerd ook met z'n auto. Of met z'n deelstep. Of met...
    Last edited by Hayes; 23/06/2019, 23:02.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Onlangs reed er zelf ne fietser voor mij door het rood licht, kwam van de tegenovergestelde richting en reed rechtdoor terwijl ik links af moest, op dat kruispunt heeft de tegenovergestelde straat op dezelfde moment rood. Is zelf kunnen stoppen want had em net te laat gezien.
      Achteraf bekeken op de dashcam beelden, was eerst aan mezelf aan het twijfelen, maar uiteindelijk was em idd door het rood gereden. Is niet de eerste keer dat ik daar een fietser omver gereden wordt trouwens, zit daar raar in elkaar ook ze, voetgangers hebben op dat ogenblik groen en daar stop je dan ook voor, maar fietsers staan daar op straat en moeten dus als het rood is ook wachten. Zebrapad ligt iets verder achter de hoek, met afzonderlijke lichten. Goed dat je op dat ogenblik wel een dashcam hebt, want bewijs het maar e!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        kwa hoffelijkheid van de auto tov fiets heb ik absoluut niet te klagen, net als voetganger

maar vooral zijstraten of uitritten parkings van winkels waar auto's met hun snuit op het fietspad gaan staan om te zien of er autoverkeer aankomt is voor mij het grootste probleem, omdat ze erop rekenen dat er toch op die moment geen fietser komt? of omdat ze het fietspad niet zien liggen idonow...of garages die op fietspad uitkomen en de auto opeens achteruit buiten rijdt...mensen die uit hun voordeur stappen en gelijk op fietspad terechtkomen, een autoportier dat wordt opengetrokken

het is net zoals kefkie en die kleine tss 2 auto's...je kan in feite als voorzichtige mens, nooit doortrappen...gevaar zit overal
        Als je niets ziet kan je niet anders dan op goedgeluk voorzichtig vooruitkruipen.
        Is iets waar ik meer en meer op let. Er word het merendeel van de tijd op goed geluk gereden. (bv in blinde bocht voorbijsteken, door een fille heen duwen, oversteken zonder te kijken, blijven gas geven terwijl honderd meter verder een camion staat, enkele meters in tegengestelde richting rijden om een zijstraat te nemen,...) en dat geld voor alle weggebruikers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          kwa hoffelijkheid van de auto tov fiets heb ik absoluut niet te klagen, net als voetganger

maar vooral zijstraten of uitritten parkings van winkels waar auto's met hun snuit op het fietspad gaan staan om te zien of er autoverkeer aankomt is voor mij het grootste probleem, omdat ze erop rekenen dat er toch op die moment geen fietser komt? of omdat ze het fietspad niet zien liggen idonow...of garages die op fietspad uitkomen en de auto opeens achteruit buiten rijdt...mensen die uit hun voordeur stappen en gelijk op fietspad terechtkomen, een autoportier dat wordt opengetrokken

het is net zoals kefkie en die kleine tss 2 auto's...je kan in feite als voorzichtige mens, nooit doortrappen...gevaar zit overal
          Helemaal waar!

Ik rijd tegenwoordig geregeld naar Wilrijk met de fiets. Ik neem het liefst de MTB, die heeft door z'n dikke noppenbanden bijzonder veel remvermogen en is heel wendbaar. Wat ik daar al allemaal heb meegemaakt, niet normaal. En niet alleen met auto's, ook met die snelle pedelecs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
            Is iets waar ik meer en meer op let. Er word het merendeel van de tijd op goed geluk gereden. (bv in blinde bocht voorbijsteken,
            TOXOPLASMOSE bij de mens, gene zever

ongeveer 30% van de mensen is besmet en hun inschattingsvermogen aangetast waardoor ze meer risico's nemen
            Verantwortlich für Schizophrenie?

So zeigen Studien unter anderem, dass infizierte junge Frauen häufiger Selbstmord begehen als andere und Toxoplasmose-Opfer zudem öfter in Verkehrsunfälle verwickelt sind – der Erreger scheint die Reaktionszeit zu verlangsamen. Auch Zusammenhänge mit einer erhöhten Risikobereitschaft werden inzwischen vermutet.

Darüber hinaus offenbaren Untersuchungen eine mögliche Verbindung zu psychischen und neurologischen Erkrankungen. Demnach könnte der Toxoplasmose-Erreger bei älteren Menschen Gedächtnisstörungenund Demenz fördern.

wordt veel te weinig aandacht aan geschonken

maar met die fietspaden en kruipen...zolang ze maar kruipen en je ze ziet komen no prob...ik bedoelde op het aantal chauffeurs die gewoon sowieso stoppen op het fietspad

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
              De wegenwerken in Destelbergen op de E17 richting Antwerpen zijn weer van een bedenkelijk niveau ingericht. Matrixborden die laat ons zeggen, beginnen bij 50 (komende van 120>110>90>70, waar geen mens naar kijkt) overgaan naar 90 om 100m verder weer naar 50 te gaan. Hebben de heren/dames van wegen & verkeer dit traject al wel eens zelf afgereden? Je word daar bijna "overreden" door vrachtwagens, buitenlanders en haastige medeburgers. Controle...0,0. Wanneer je je daar zelf aan de snelheidsbeperking houd, ben je een gevaar voor jezelf.
              Het stond in de sterren geschreven...slechts enkele uren later...:

Op de E17 in Lokeren is maandagochtend een vrachtwagenchauffeur zwaargewond geraakt nadat hij inreed op een voorligger in de staart van een file. Het ongeval veroorzaakte heel wat hinder. De midden- en rechterrijstrook waren een tijd lang versperd in de richting van Gent.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                Met ebikes ga je inderdaad meer ongevallen hebben,
                Ik denk dat als 25% van de mensen met de e-bike gaat werken we nogal wat gaan meemaken. De verzekeringsmaatschappijen zullen werk hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                  De wegenwerken in Destelbergen op de E17 richting Antwerpen zijn weer van een bedenkelijk niveau ingericht. Matrixborden die laat ons zeggen, beginnen bij 50 (komende van 120>110>90>70, waar geen mens naar kijkt) overgaan naar 90 om 100m verder weer naar 50 te gaan. Hebben de heren/dames van wegen & verkeer dit traject al wel eens zelf afgereden? Je word daar bijna "overreden" door vrachtwagens, buitenlanders en haastige medeburgers. Controle...0,0. Wanneer je je daar zelf aan de snelheidsbeperking houd, ben je een gevaar voor jezelf.
                  gelijkaardige wegenwerken, nog smallere tijdelijke vakken in D en beperking is 80 !!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

gelijkaardige wegenwerken, nog smallere tijdelijke vakken in D en beperking is 80 !!!!
                    Eeeeeeecht hé! :ROLL:

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Hetzelfde bij regenweer. Controle 0,0. En de snelheidsverlaging naar wegenwerken toe is inderdaad totaal genegeerd door heel wat rijders. Het is zelfs ronduit gevaarlijk deze vertraging consequent toe te passen wegens rijdende chicane voor wagens en vrachtwagens.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• man dat is ergerlijk. Ik rem aan een oranje licht (wie doe dat nu -.-) steekt een hollander mij rakelings voorbij tussen 2 rijvakken en tussen mij en de wagen links van mij (die gelukkig ook door het oranje rijd) en nog geen minuut later rijd een politiewagen het kruispunt over en heeft hij natuurlijk geen kloot gezien of gehoord...

Comment

• Ik erger mij de laatste dagen enorm aan het verkeer... dat haast niet meer beweegt. Rustiger nu het vakantie is? Hier alvast niet,

Comment

• Ik snap dat je een moto koopt om tussen de files door te rijden. Daarnet was het geen file maar was een camion een andere camion aan het inhalen. Ze reden tussen de 90-95. Gaat er een motard gewoon tussen die 2 camions doorrijden

Als je dan zo gehaast bent, pak dan de pechstrook.
                            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Ik erger mij de laatste dagen enorm aan het verkeer... dat haast niet meer beweegt. Rustiger nu het vakantie is? Hier alvast niet,
                              E313 is gewoon een ramp.

Afgelopen zaterdag naar de Nürburgring geweest. Ik heb bijna 1u gedaan om de E313/E314(?) af te rijden. Dat is evenlang als Nederland en Duitsland door te rijden tot aan de 'ring.
                              BMW X5 45e

Comment

• Niet vertragen bij wegenwerken is afgeraden.

Meer en meer zetten zo'n grote LIDAR radar in (op snelwegen).

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                Hetzelfde bij regenweer. Controle 0,0. En de snelheidsverlaging naar wegenwerken toe is inderdaad totaal genegeerd door heel wat rijders. Het is zelfs ronduit gevaarlijk deze vertraging consequent toe te passen wegens rijdende chicane voor wagens en vrachtwagens.

Comment

• Wij worden kapot belast op onze wagens, lez, enz...

Dan moet je eens de laatste zin van dit artikel lezen. Ik ga vandaag eens goed met de M5 blazen denk ik. Ik ben het spuugzat dat ons een schuldgevoel aangepraat wordt!

https://www.hln.be/geld/consument/he...veel~a05c684e/
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• die laatste zin wel in perspectief zien...er zijn 1;3 miljard chinezen, er waren daar 400 miljoen passagiers
                                    er zijn 500 miljoen europeanen, en alleen al ryanair verkocht 147 miljoen tickets

maakt niet uit...het is om zeep en we zijn te laat, blaas maar door

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                      Wij worden kapot belast op onze wagens, lez, enz...

Dan moet je eens de laatste zin van dit artikel lezen. Ik ga vandaag eens goed met de M5 blazen denk ik. Ik ben het spuugzat dat ons een schuldgevoel aangepraat wordt!

https://www.hln.be/geld/consument/he...veel~a05c684e/
                                      En toch verschoot ik ervan dat ik in Nederland 3 keer zoveel zou moeten betalen aan verkeersbelasting. :o

Die laatste zin is zever en een reden om niets te veranderen want hij vervuild dus mag ik ook vervuilen en als je het aan hem vraagt zegt hij het omgekeerde...
                                      Maar ja zoals bobo zegt het is al om zeep en uiteindelijk zolang die pipo's in het chique kantoor het nodig vinden om elkaars oorlogindustrie aan te wakkeren gaat het nooit beteren zelfs al keert het plebvolk (wij) terug naar hun donkere grot... (trouwens in heel die klimaat heisa, heeft er iemand eigenlijk ooit iets over oorlog gezegd? Veel tralala om uiteindelijk te verkondigen dat we het water maar uit onze boot moeten scheppen terwijl er een gigantisch gat in zit.)

Comment

• Was ik gisteren bij de DIV voor 2 platen, komt er vandaag maar ééntje toe. Het was dat speciaal geval in Gent, ik had weer pech.
                                        Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                          Was ik gisteren bij de DIV voor 2 platen, komt er vandaag maar ééntje toe. Het was dat speciaal geval in Gent, ik had weer pech.
                                          Hahaha die is geschift he, wat zegt die allemaal. Precies Flodder 2019

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                                          X