Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Hahaha die is geschift he, wat zegt die allemaal. Precies Flodder 2019
    Jawadde, ik had ze al een klein jaar niet gezien ik dacht yes tot gisteren. Daar zitten meer vijzen aan los dan aan mij auto's. Eens benieuwd of mijn plaat maandag op de post komt.
    Geluk voor haar dat de werkgever federale overheid is (aka onmogelijk om buiten te gooien).
    Polo 6n 1.4

Comment

• Dat zijn zo van die werkgevers waar er buitensporig veel van die speciale gevallen werken. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze allemaal zo zijn, ik heb ook een paar hele klantvriendelijke mensen gekend bij de DIV (en al die andere ex- of pseudo-overheidsbedrijven)
      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
        Dat zijn zo van die werkgevers waar er buitensporig veel van die speciale gevallen werken. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze allemaal zo zijn, ik heb ook een paar hele klantvriendelijke mensen gekend bij de DIV (en al die andere ex- of pseudo-overheidsbedrijven)
        van die rare gevallen zijn misschien niet welkom in de privé en gaan dan aan de dop en dan is het toch ook de staat die betaalt. Dus kan je ze maar beter aan het werk zetten.

Comment

• grrr om een auto te herinschrijven kan je niet via webdiv en moet je een afspraak maken. Streep door de rekening

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

van die rare gevallen zijn misschien niet welkom in de privé en gaan dan aan de dop en dan is het toch ook de staat die betaalt. Dus kan je ze maar beter aan het werk zetten.
            Zolang ze de andere burgers niet teveel last bezorgen
            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

Zolang ze de andere burgers niet teveel last bezorgen
              zolang je er niet van wakker ligt :-)

Comment

• Zal hier nog eens mijn ergernis neerpoten

​​​​​​​Dubbel parkeren, en dan gaat het niet eens daarover, als je der weinig last van hebt heb ik daar niet eens zo'n probleem mee. Wel met mensen (vaak ook nog eens camoinettes) die zich vlak voor of in een bocht naar rechts dubbel parkeren. Waardoor je dus geen hol ziet en je maar op goed geluk moet inhalen, soms met een beetje kaka in de broek achteraf.

Hier is het een tweerichtingsbaan maar je mag maar aan één kant parkeren, hoeveel mensen er zich gewoon aan 'de verkeerde kant' int midden van de baan zetten is niet normaal. En dat terwijl er steeds plaats genoeg is op de reglementaire plaatsen. Zijn we nu al te tam geworden om onze auto gewoon te draaien en hem correct te parkeren? Ajama meneer, tis maar gewoon om efkes de boodschappen uit te laden, ahja want dat lukt niet vanaf de overkant vant straat, tis dat het een halve km wandelen is natuurlijk. ​​​​​​​
                2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Ik volg je 100%...

...maar eerlijk gezegd is het ook de reden dat ik nooit in een stad zou willen wonen (of in een woning zonder oprit of eigen plaats voor de deur).

Ik wil mijn auto altijd op enkele m van mijn woning kunnen zetten. Letterlijk met de koffer tegen de deur zelfs als het uitladen is, zodat ik van binnen in huis in de koffer kan.

Dubbel parkeren is inderdaad dikke merde. Zeker camions of camionetten, daar zie je niet over...
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Goh, zelf waar ik woon, een gemeente met een goeie 1000 inwoners, zetten 80% de auto op het voetpad voor de bank omdat ze anders10, godbetert 20 meter verder moeten parkeren.
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ik ga niet op het voetpad parkeren (of op een gehandicaptenplaats, of het fietspad, of iets anders dat niet mag) maar ik ben zelf ook wel zo. Desnoods rij ik 7 keer door ‘t stad als er geen plaats is maar ik wil echt kortkort parkeren als ik ergens moet zijn.

Ik kies ook m’n winkels (baanwinkels meestal) en dergelijke met de criteria dat er parking voor de deur moet zijn. Betalend parkeren maakt me niet uit maar geen zin om op zondagmorgend 50 meter naar de bakker te wandelen... kan ik niet parkeren, dan rij ik wel naar een andere bakker door.

Comment

• 50 meter, da's toch letterlijk 20-30 seconden stappen
                        Tenzij je een lichamelijk 'probleem' hebt, is dat toch absurd om minuten verder te rijden om geen 50 meter te moeten stappen?
                        Soit, da's een persoonlijk keuze. Al blij dat je niet dubbel parkeert dan
                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• #luiheid...

Neen, dubbel of fout parkeren en dan risico lopen op een boete, daar begin ik echt niet aan.

Comment

• Om nog even terug te komen op het parkeren.
                            Ik woon zelf in een appartement in een doodlopende straat, ruw geschat zijn het +100 appartementen (9 blokken en ieder blok heeft 10 à 12 app + nog een paar huizen) en 16 parkeerplaatsen in de straat (wie verzint het), ik denk dat iedereen zich wel kan inbeelden hoe het hier, zeker in het weekend, serieus foutloopt als het op parkeren aankomt. Er is een redelijk ruime berm in de straat, waar je uiteraard niet mag parkeren. Bij gebrek aan parkeerplaats doen mensen dit toch. Geen probleem, doodlopende straat dus amper verkeer en mensen die zich in die berm parkeren staan totaal niet 'in de weg' je hebt er echt geen last van. Maar als de wijkagent of een parkeerwachter passeert, gegarandeerd hebben ze één voor één een boete.

​​​​​​​Om aan onze straat te komen moet je eerst via een drukke hoofdweg, daar waar constant dubbelgeparkeerde auto's op gevaarlijke punten staan. Weekje geleden stond er weer één zo geparkeerd, combi rijdt er gewoon voorbij zonder er iets aan te doen. Maar ohwee als er in onze straat ene in den berm geparkeerd staat... Dan staan ze er met hun boekje.

Buurtbewoners hebben al vaak aan de gemeente gevraagd om van die berm gewoon extra parkeerplaatsen te maken (je hebt er dan toch al snel 10 bij) maar dat mag niet van de groene rakkers. ​​​​​​​

Comment

• Zo’n dingen irriteren me dus ook mateloos. Ik ben blij met mijn ‘voortuin’ en oprit. Parkeren is het hoofddoel hiervan. De ‘vegetatie’ kan me aan m’n r**t roesten

Comment

• En zo mogen experts nog langs opperen dat in de stad wonen ideaal is. Mij krijgen ze er niet in.
                                Mijn erf, mijn vrijheid (handremmen trekken, wielen lagen slippen, auto laten draaien in de winter... geen kat die het me kan verbieden!).
                                Niet dat ik dat veel doe hè, maar ik weet nu tenminste dat het kan

Comment

• Bij ons ook. Oprit voor de auto’s naast elkaar en klaar. In ons appartement was het ook vechten voor een plek. Wat een luxe om gewoon oprit op en deur toe.
                                  BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    Bij ons ook. Oprit voor de auto’s naast elkaar en klaar. In ons appartement was het ook vechten voor een plek. Wat een luxe om gewoon oprit op en deur toe.
                                    Als ik een huis koop zal dat ook een vereiste zijn. Nu heb ik nog de luxe van een ondergrondse garage te hebben. Maar de persoon die bedacht heeft om 16 parkeerplaatsen te voorzien voor 100 appartementen heeft daar waarschijnlijk ook nog eens jaren voor gestudeerd... En dat terwijl er mogelijkheden genoeg zijn. Maar een verwilderd stuk gras waar ze nooit iets aan doen is blijkbaar belangrijker. Tis door de auto's die erop parkeren dat dat nog iet of wat deftig is, anders zou het onkruid daar al ne meter hoog staan. ​​​​​

Zijn gemeentes trouwens niet verplicht dat te onderhouden? Want het is zeker en vast gemeentegrond.

Comment

• Vreemd dat die daarvoor de toelating heeft gekregen want normaal gezien is het 1,5 parkeerruimte per woonunit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                        Vreemd dat die daarvoor de toelating heeft gekregen want normaal gezien is het 1,5 parkeerruimte per woonunit.
                                        Idd, bij ons ook. Een garage bij elk appartement verplicht tegenwoordig. Maja, misschien oudere appartementen en het hangt ook van gemeente tot gemeente af waarschijnlijk.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Wij moesten voor onze nieuwbouw per slaapkamer + 1 extra voor bezoekers 1,5m2 voorzien voor FIETSEN

Over autoplaatsen werd niet gesproken.

Dat zijn dus 5 plaatsen (weliswaar op plan) voor niks.
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X