Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Vreemd dat die daarvoor de toelating heeft gekregen want normaal gezien is het 1,5 parkeerruimte per woonunit.
    In onze projecten (kapellen, stabroek en omstreken) is het 1 staanplaats per appartement en x% van het totale project als extra plaatsen.
    Last edited by kefkie; 17/08/2019, 20:51.
    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Idd, bij ons ook. Een garage bij elk appartement verplicht tegenwoordig. Maja, misschien oudere appartementen en het hangt ook van gemeente tot gemeente af waarschijnlijk.
      Oudste blok (waar ik woon) staat er sinds 2012, nieuwste blok sinds eind 2018. Er is voor ieder appartement een ondergrondse staanplaats voorzien. Ik heb mij trouwens vergist, net nog eens geteld en het zijn 20 parkeerplaatsen en één gehandicapte plaats. ​​​​​

De doodlopende straat waarin ik woon is er ook nog maar sinds 2011.
      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        Ik ga niet op het voetpad parkeren (of op een gehandicaptenplaats, of het fietspad, of iets anders dat niet mag) maar ik ben zelf ook wel zo. Desnoods rij ik 7 keer door ‘t stad als er geen plaats is maar ik wil echt kortkort parkeren als ik ergens moet zijn.

Ik kies ook m’n winkels (baanwinkels meestal) en dergelijke met de criteria dat er parking voor de deur moet zijn. Betalend parkeren maakt me niet uit maar geen zin om op zondagmorgend 50 meter naar de bakker te wandelen... kan ik niet parkeren, dan rij ik wel naar een andere bakker door.
        Dat doe ik ook niet,ik heb thans altijd een parkeerkaart voor gehandicapten in de auto liggen,maar die word enkel gebruikt als mijne pa d'r bij is.
        Maar mij maakt het echt niet hoe ver ik te voet moet gaan en als het betalend parkeren is, dan ga ik nog liever 1 km verder staan dan te gaan betalen. Ik zal alleen maar betalen om te parkeren als dat echt niet anders kan.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

Als ik een huis koop zal dat ook een vereiste zijn. Nu heb ik nog de luxe van een ondergrondse garage te hebben. Maar de persoon die bedacht heeft om 16 parkeerplaatsen te voorzien voor 100 appartementen heeft daar waarschijnlijk ook nog eens jaren voor gestudeerd... En dat terwijl er mogelijkheden genoeg zijn. Maar een verwilderd stuk gras waar ze nooit iets aan doen is blijkbaar belangrijker. Tis door de auto's die erop parkeren dat dat nog iet of wat deftig is, anders zou het onkruid daar al ne meter hoog staan. ​​​​​

Zijn gemeentes trouwens niet verplicht dat te onderhouden? Want het is zeker en vast gemeentegrond.
          Hier hebben ze veel groen geplaatst en dat wordt door de gemeente ecologisch onderhouden.
          Dat wil zeggen, 4x per jaar gras af rijden en snoeien.
          Tenzij er een bloem of iets anders speciaal op staat.
          Dan slaan ze het over want dat mag niet afgereden worden.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Goh, wat meer groen kan toch geen kwaad? We moeten af van het idee dat een grasperkje max2cm hoog mag staan.
            Dit is het kerkhof waar ik woon. bewust gekozen voor een groen kerkhof. Super toch? Eén centraal pad in tegels en de rest groen!

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ik ben iemand die in files, en bij trager verkeer op de autostrade steeds plaats maakt voor de motorrijders, zodat ze makkelijker tussen het 2de en 3de vak doro kunnen. Regelmatig krijg ik dan een uitgestoken been of duimpje.
              Deze morgen was het verkeer vlot op de autostrade, maar wel goed bereden. Ik reed dus op het 3de vak net boven de 120, en haalde een paar auto's in die iets trager reden. Voor mij een beetje plaats, maar niet dat ik direct naar rechts kon.
              Motard vond het nodig in mijn gat te plakken en zijn grootlicht op te zetten. Ik versnel niet, maar maak mijn inhaalmaneuver af, en ga naar rechts.

Dan vond die het nodig om zeer kort voor mij naar rechts te gaan, en nog even goed te remmen.
              WTF man. Mijn autopilot begon te piepen en gaf al een eerste remstootje voor ik zelf de rem intrapte en de man achter mij nog bijna in gevaar bracht.

Comment

• Zeer domme motard die er zich blijkbaar niet van bewust is dat hij de zwakkere schakel is in het verkeer. Die hoeft maar een keer iemand tegen te komen die gas geeft ipv remt en meneer de motard ligt in het ziekenhuis of in het slechtste geval onder de groene zoden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                  Ik ben iemand die in files, en bij trager verkeer op de autostrade steeds plaats maakt voor de motorrijders, zodat ze makkelijker tussen het 2de en 3de vak doro kunnen. Regelmatig krijg ik dan een uitgestoken been of duimpje.
                  Deze morgen was het verkeer vlot op de autostrade, maar wel goed bereden. Ik reed dus op het 3de vak net boven de 120, en haalde een paar auto's in die iets trager reden. Voor mij een beetje plaats, maar niet dat ik direct naar rechts kon.
                  Motard vond het nodig in mijn gat te plakken en zijn grootlicht op te zetten. Ik versnel niet, maar maak mijn inhaalmaneuver af, en ga naar rechts.

Dan vond die het nodig om zeer kort voor mij naar rechts te gaan, en nog even goed te remmen.
                  WTF man. Mijn autopilot begon te piepen en gaf al een eerste remstootje voor ik zelf de rem intrapte en de man achter mij nog bijna in gevaar bracht.
                  Die kan wel eens een telefoontje naar de zelfmoordlijn gebruiken...

Comment

• Volgende keer uw mistlichten opzetten en uw ruitensproeierreservoir volledig leeg spuiten.

Comment

• Smmige mensen hebben echt geen idee van gevaar en hoe kwetsbaar je bent op een moto. Dat wordt ofwel veeeel chance en verstand krijgen of binnenkort doodsprentje.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        Goh, wat meer groen kan toch geen kwaad? We moeten af van het idee dat een grasperkje max2cm hoog mag staan.
                        Dit is het kerkhof waar ik woon. bewust gekozen voor een groen kerkhof. Super toch? Eén centraal pad in tegels en de rest groen!
                        Dat is nog mooi groen. Ben vrijdag met de zoon gaan wandelen op het kerkhof van Brussel te Evere (klinkt raar), en daar zijn ze het onkruid precies niet meer helemaal de baas. Maar het heeft wel charme tussen die graven volledig met mos bedekt.

Comment

• Een BMW 850i die aan de lichten wou tonen hoe snel hij kan optrekken. Op zich geen ergernis en zeker geen slecht motorgeluid, maar wel dwaas als je dat doet terwijl er 20m verder weer een rood licht is.
                          Hij heeft dus zo hard mogen remmen dat zijn remlichten en richtingsaanwijzers gingen knipperen.
                          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Tja, BMW-rijders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Tja, BMW-rijders.
                              Peebrains

Last edited by order66; 19/08/2019, 17:51.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                                Een BMW 850i die aan de lichten wou tonen hoe snel hij kan optrekken. Op zich geen ergernis en zeker geen slecht motorgeluid, maar wel dwaas als je dat doet terwijl er 20m verder weer een rood licht is.
                                Hij heeft dus zo hard mogen remmen dat zijn remlichten en richtingsaanwijzers gingen knipperen.
                                Nu is er een Bmw rijder die zijn pinkers gebruikt en het is weer niet goed.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Nu is er een Bmw rijder die zijn pinkers gebruikt en het is weer niet goed.
                                  Ja, mensen zijn niet snel tevreden hé, altijd een reden vinden om te klagen ;-)
                                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Gisteren schol het niet veel of er lag een motorrijder onder mijn wiel... Tussen de 2 rijstroken op de bocht van de afrit aan de ring van antwerpen richting Craeybeckxtunnel aan +70km/h iedereen voorbijsteken waarbij hij zo laag moest gaan dat hij bijna met zijn helm de auto's raakte + zwalpen als hij over de voeg van de brug rijd.
                                    'T is spijtig dat ik geen dashcam heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                                      Gisteren schol het niet veel of er lag een motorrijder onder mijn wiel... Tussen de 2 rijstroken op de bocht van de afrit aan de ring van antwerpen richting Craeybeckxtunnel aan +70km/h iedereen voorbijsteken waarbij hij zo laag moest gaan dat hij bijna met zijn helm de auto's raakte + zwalpen als hij over de voeg van de brug rijd.
                                      'T is spijtig dat ik geen dashcam heb.
                                      Schol

Last edited by thor; 30/08/2019, 14:28.

Comment

• Comment

• Begin juni tekenen voor een nieuwe auto uit nationale stock, aanwezig in Le Havre, uiterste leveringsdatum bij onze kleine Renault agent: vandaag (30/0. Op zich al bespottelijk, maar goed. Nu weet ik dat transporteurs erg flexibel kunnen zijn wanneer het voor hun uitkomt, en dat in augustus heel Frankrijk zelf op congé is, maar die ketel staat nog steeds in Le Havre. Na veel peuteren, zelf bellen en ettelijke mails verder, eergisteren te weten gekomen dat de wagen 'geblokkeerd' stond wegens een 'problème de qualité'. Dat kan dan blijkbaar gaan van een slechte amortisseur, een fout in de carrosserie tot 'hij is van de kade geflikkerd'. Enkele vlammende telefoons van de 'chef du baraque' verder, werd de wagen miraculeus vrijgegeven voor transport. In tussentijd - dus tot eergisteren- hoort ge de dan meest creatieve verklaringen gaande van te weinig chauffeurs/vrachtwagens, 'het is zomer hé meneer' (Ah bon, hij is vastgesmolten aan de kade dan ?) of nog erger: 'hij is onderweg en komt vorige week (week 34) aan'. Niet dus.
                                          Geen bezoek aan ouders en familie in België, geen bezoek van mijn ouders hier in Frankrijk - want ze zouden met ons mee terugkomen naar F. en mijn 40ste verjaardag, zonder mijn ouders. Zij vonden dat erger als ikzelf, maar goed, dat ter zijde.
                                          La vie met zoveel Passion, dat den aangetekende voor ontbinding contract dus klaarligt voor maandag op de post te gaan.

Zo, dat is eruit, mijn excuses voor de lap tekst.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Last edited by Fre79; 30/08/2019, 15:38.

Comment

Working...
                                          X