Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten
    Begin juni tekenen voor een nieuwe auto uit nationale stock, aanwezig in Le Havre, uiterste leveringsdatum bij onze kleine Renault agent: vandaag (30/0. Op zich al bespottelijk, maar goed. Nu weet ik dat transporteurs erg flexibel kunnen zijn wanneer het voor hun uitkomt, en dat in augustus heel Frankrijk zelf op congé is, maar die ketel staat nog steeds in Le Havre. Na veel peuteren, zelf bellen en ettelijke mails verder, eergisteren te weten gekomen dat de wagen 'geblokkeerd' stond wegens een 'problème de qualité'. Dat kan dan blijkbaar gaan van een slechte amortisseur, een fout in de carrosserie tot 'hij is van de kade geflikkerd'. Enkele vlammende telefoons van de 'chef du baraque' verder, werd de wagen miraculeus vrijgegeven voor transport. In tussentijd - dus tot eergisteren- hoort ge de dan meest creatieve verklaringen gaande van te weinig chauffeurs/vrachtwagens, 'het is zomer hé meneer', of nog erger: 'hij is onderweg en komt vorige week (week 34) aan'. Niet dus.
    Geen bezoek aan ouders en familie in België, geen bezoek van mijn ouders hier in Frankrijk - want ze zouden met ons mee terugkomen naar F. en mijn 40ste verjaardag, zonder mijn ouders. Zij vonden dat erger als ikzelf, maar goed, dat ter zijde.
    La vie met zoveel Passion, dat den aangetekende voor ontbinding contract dus klaarligt voor maandag op de post te gaan.

Zo, dat is eruit, mijn excuses voor de lap tekst.
    Da's minder zoiets maar vrij normaal tegenwoordig blijkbaar

Welke Renault is het die je besteld had of hebt? Toch maar niet te snel zijn met ontbinden, later heb je misschien spijt.

En een gelukkige nieuwe voordeur trouwens. Proficiat!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Da's minder zoiets maar vrij normaal tegenwoordig blijkbaar

Welke Renault is het die je besteld had of hebt? Toch maar niet te snel zijn met ontbinden, later heb je misschien spijt.

En een gelukkige nieuwe voordeur trouwens. Proficiat!
      Zeg grapjas, drie maand levertijd voor een stockwagen is toch niet normaal tegenwoordig mag ik hopen ? :-)
      We hebben/hadden getekend voor een Koleos (die X-Trail met teveel chroom die niemand wilt, haha)

Wat betreft die voordeur, kan ik die ook niet annuleren ? (Maar toch merci ;-) )

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Comment

Zeg grapjas, drie maand levertijd voor een stockwagen is toch niet normaal tegenwoordig mag ik hopen ? :-)
        We hebben/hadden getekend voor een Koleos (die X-Trail met teveel chroom die niemand wilt, haha)

Wat betreft die voordeur, kan ik die ook niet annuleren ? (Maar toch merci ;-) )
        Ik weet het Fre maar ik bedoelde de manier hoe ze bij sommige merken met een klant omgaan. Een respectloze bende is het vaak

Nu moet je uiteraard opnieuw beginnen met kiezen, kopen en wachten. Ik wou de pil maar wat zachter maken

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ik weet het Fre maar ik bedoelde de manier hoe ze bij sommige merken met een klant omgaan. Een respectloze bende is het vaak

Nu moet je uiteraard opnieuw beginnen met kiezen, kopen en wachten. Ik wou de pil maar wat zachter maken
          Ah ok, die had ik niet door dat ge daarop doelde
          De communicatie is echt om te janken, de enige mail waar ik wel direct telefonisch reactie op kreeg was die waarin in hoofdletters stond dat zelfs bij Fiat de communicatie duidelijker en sneller ging. Gevoelige snaar blijkbaar, haaaahaha.
          Nu, onze kleine agent neem ik niks kwalijk, behalve wederom de bedroevende communicatie, maar ik stond langs hem toen hij in een brullende colère schoot aan de telefoon met de commerciëel verantwoordelijke van de concessie waaronder zij werken, dus zij zitten blijkbaar in dezelfde frustrerende situatie als wij en kunnen enkel 'ondergaan' om het zo maar te zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten

Schol

nee schol de platvis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

nee schol de platvis.
              ik heb liever tournevis (op voorwaarde dat 'm ecologisch gevangen is natuurlijk)

Comment

De communicatie is echt om te janken, de enige mail waar ik wel direct telefonisch reactie op kreeg was die waarin in hoofdletters stond dat zelfs bij Fiat de communicatie duidelijker en sneller ging. Gevoelige snaar blijkbaar, haaaahaha.
                Nu, onze kleine agent neem ik niks kwalijk, behalve wederom de bedroevende communicatie, maar ik stond langs hem toen hij in een brullende colère schoot aan de telefoon met de commerciëel verantwoordelijke van de concessie waaronder zij werken, dus zij zitten blijkbaar in dezelfde frustrerende situatie als wij en kunnen enkel 'ondergaan' om het zo maar te zeggen.

Denk helaas dat veel garagisten en die situatie zitten... uiteindelijk vangen zij de ‘wind’ van hun misnoegde klanten, en kunnen ze er soms ook niets aan doen...
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

ik ben al meer dan 30 j klant bij renault,nooit problemen gehad met dealers,die mensen doen echt wel hun best.
                  wat de communicatie be-fr betreft daar ik ik ook al een paar keer mee in de clinche geleden,blijkbaar zitten er in frankrijk enkele kwibussen die denken dat ze be kunnen behandelen als
                  2de rangs klanten.
                  ik hou me al vast als de dealer zegt 'moet via frankrijk gebeuren'
                  of het nu om documenten of een onnozele update gaat bv telkens weer slagen ze erin de boel te vertragen.
                  soms zou je denken dat het spanjaarden zijn die 20 u /dag siesta nemen

Comment

• Ik had mijn litanie hier anderhalf maand eerder moeten zetten, want het mirakel is geschied.
                    In de late namiddag telefoon van de algemeen directeur van de hoofdconcessie, de auto komt dinsdag binnen en kan vanaf woensdag geleverd worden op een dag naar onze keuze.
                    Nu ik hem toch aan de telefoon had, heb ik hem maar ineens in mijn schoonste Frans mijn gedacht gezegd over hoe ik vind dat zijn barak vierkant draait (het logo is een ruit, ik had het moeten weten, haha) met name op vlak van communicatie.
                    Hij vond mij erg direct (ik ben beleefd gebleven hoor), dus ik zei 'merci beaucoup'.
                    Uiteindelijk blijkt dat veel van de frustraties terug te brengen zijn tot de verkoper die al dan niet bewust (?) wat 'betises' verteld heeft. Misschien omdat hij tegen de offerte van een andere dealergroep moest 'opbieden' zeg maar, voor een wagen die in die concessie ging binnenkomen eind juni, hij mag het zeggen.
                    Volgens de directeur:
                    Stond 'onze wagen' zo begin juni nog op de boot ipv reeds aangekomen, op papier levering 30/08, maar mondeling 17/07-13/08 toezeggen terwijl hij moet geweten hebben dat dat onhaalbaar was, etc.
                    Heb wel gezegd - want we hebben dit nog al eens gehoord - dat die brief blijft klaarliggen en als den auto er dan weer niet is het voor ons stopt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Denk helaas dat veel garagisten en die situatie zitten... uiteindelijk vangen zij de ‘wind’ van hun misnoegde klanten, en kunnen ze er soms ook niets aan doen...
                      Dat heeft onze agent mij ook letterlijk gezegd hoor. Wat ik vooral geapprecieerd heb, in tegenstelling tot heel wat anderen heeft hij eigenlijk al vanaf de aanvraag tot testrit ferm zijn best gedaan voor ons. Dat terwijl ik nog steeds wacht op een telefoontje terug van zijn hoofdconcessie of er eentje beschikbaar is. Ook andere grotere dealers reageerden volkomen ongeïnteresseerd, wat ik nog steeds vreemd vind voor een groter model in hun 'topuitvoering'. Verklaart misschien ook waarom de Koleos het moeilijk heeft, haha

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

ik ben al meer dan 30 j klant bij renault,nooit problemen gehad met dealers,die mensen doen echt wel hun best.
                        wat de communicatie be-fr betreft daar ik ik ook al een paar keer mee in de clinche geleden,blijkbaar zitten er in frankrijk enkele kwibussen die denken dat ze be kunnen behandelen als
                        2de rangs klanten.
                        ik hou me al vast als de dealer zegt 'moet via frankrijk gebeuren'
                        of het nu om documenten of een onnozele update gaat bv telkens weer slagen ze erin de boel te vertragen.
                        soms zou je denken dat het spanjaarden zijn die 20 u /dag siesta nemen
                        Oh, maar dat ze hun best doen geloof ik best hoor, maar ik zou het alleen erg fijn gevonden hebben moesten ze wat vlotter communiceren.
                        Wat Renault als merk betreft, ik 'ken' Renault van de R5'kes van ons mama vroeger toen ik nog een klein ventje was, en van de Clio'kes (2 en 3) van de thuisverpleging in Antwerpen indertijd. Perfect voor over de putten, drempels en kasseien te vegen in het centrum :-)

Comment

• geen ergernis

checken jullie altijd of iemand u inhaalt als je afslaat?

https://www.hln.be/in-de-buurt/retie...norm~a17053ff/

durf zeggen van niet, inhalen blijft onder alle omstandigheden toch een risico, afslaan zonder checken net zo

Comment

• Ik kijk idd altijd. Zelfde meegemaakt als de Porsche. Voor me rijden drie auto's waarvan de 1ste tegen een slakkengang uiterst rechts. Mevrouw was een adres aan het zoeken. Ik ga die rij voorbij en plots besluit mevrouw om te keren zonder de pinkers te gebruiken. Heb dan met de auto van mijn moeder de muur van de plaatselijke dierenarts een kusje gegeven. 220000bef schade destijds. Gelukkig had ze een omnium.

Comment

• Hm, ik denk van wel, maar dat zal ook wel niet 100% van de keren juist zijn.
                              Aan de snelheid waarmee de Porsche aankomt, durf ik denken dat je zelf na kijken gewoon inslaat omdat die snelheid daar onaangepast is.

Ik weet dat het in principe mag, maar meerdere auto's inhalen komt meestal nogal agressief over. Tenzij de eerste 40 rijdt op een baan van 70 en de achterliggers écht niet inhalen, dan wacht ik mijn beurt af.

Edit: ik zie nu maar dat ze achter een tractor zaten. Ik weet dat ik zelf ongeduldig zou worden als5de in de rij, maar op die weg zou ik wel wachten.
                              Last edited by Hayes; 04/09/2019, 21:04.
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ik heb het soms ook moeilijk met dat wachten... daarstraks nog, een Aixam met daarachter een camion. Die gaat gewoon NOOIT over met z’n log ding. Die heb ik ook samen ingehaald.

Afdraaien zonder eerst nog eens links te kijken in de spiegel vind ik thans een zware fout - bestuurder van de Benz in deze mag toch echt wel aansprakelijk zijn wat mijn betreft...

Comment

• Zijn gewoon beide aansprakelijk.

Volgens de letter van de wet. Want je mag in feite niet meerdere voertuigen inhalen. En je moet je pinker gebruiken.
                                  Maar ook gewoon "redelijkerwijs". Tegen hoge snelheid, meerdere auto's inhalen over een kruispunt heen. Lijkt me ook vrij "not done".

Daarnaast, qua spiegelgebruik. Als ik goed zie moet je ook al goed kijken dat er langs twee kanten geen fietsers aankomen op dat stuk. En als de auto recht achter je, geen aanstalten maakt om voorbij te steken, zou je eigenlijk ook niet meer moeten verwachten in je spiegels. Aangezien er niemand anders zou mogen aankomen.

Comment

• Mag dat niet, twee wagens tegelijk inhalen?

Comment

• als je aan het taffelen bent omdat je de buurt niet kent en een u-bocht gaat maken....of zoals in dit geval achter een tractor zit (die meestal intussen wel 50 rijden, geen idee of dit een 50/70 baan is)...vind ik ook wel dat draaien zonder kijken een dikke fout is

maar...als je de toegestane snelheid rijdt...als de porsche onredelijk snel aankomt...en zoals phate zegt: ge moet op sommige banen al op zoveel te verwachten dingen letten dat er wel eens wat wordt vergeten...

onredelijk ook ergens - vind ik - te denken dat je als 5de wagen gelijk heel die rij kunt inhalen en ervan uitgaan dat géén van die vorige chauffeurs gaat proberen

...deed me er alleszins weer aan denken toch spiegels te checken
                                      Last edited by bobo; 04/09/2019, 21:47.

Comment

• Je mag wel meerdere voertuigen na elkaar inhalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          als je aan het taffelen bent omdat je de buurt niet kent en een u-bocht gaat maken....of zoals in dit geval achter een tractor zit (die meestal intussen wel 50 rijden, geen idee of dit een 50/70 baan is)...vind ik ook wel dat draaien zonder kijken een dikke fout is

maar...als je de toegestane snelheid rijdt...als de porsche onredelijk snel aankomt...en zoals ph
                                          Zo ergerlijk... Huisnummertje zoeken vanuit de wagen, ogen op de huizen in plaats van op de weg en liefst 45 rijden waar 70 mag ofzo...

Stap dan even uit...

Comment

Working...
                                          X