Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
ja, ik sprak me uit over de wagens die ze hier vervangen, niet in't algemeen...ik vind de lijst zelfs niet zoveel uiteenlopend kwa grootte, had erger verwacht
ik denk dat iedereen die op die manier kan leasen...en dat potentieel is erg groot he, voor alle partijen goede zaak...behalve voor de sociale zekerheid...niet echt groot gaat kiezen, als je echt maandelijks het bedrag van je pree ziet afgaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten... ik weet ook wel dat de meeste leasers een stuk prestige zijn en hoe hoger op de ladder, hoe groter de...auto...in die bedrijven met die policy zul je geen bazen in een klein autotje krijgen...iets van verworven recht und unterschied muss sein
Daarnaast zijn er ook nog (te?) veel bedrijven waar je als werknemer geen enkele vorm van compensatie krijgt als je maar een deel van je leasing budget opgebruikt, dan krijg je al heel snel de redenering "ik ga voor zo duur mogelijk om mijn budget op te doen". En als je al iets terug krijgt, weegt dat zelden op tegen het verschil in auto; voor een auto die gemakkelijk €10000 minder kost in aankoop, krijg je nog geen € 100 netto extra.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Das waar, al zal mss de mogelijkheid er nu zijn of komen...als ze van goede wil zijn...overleg doet veel met uw bazen, das ni poepen, om verhoogd kindergeld , fiets of internet erin te steken i.p.v. auto
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Met een mobiliteitsbudget is een fiets of iets dergelijks er in steken nu gemakkelijker geworden en financieel even interessant. Geen idee hoe dat werkt voor verhoogd kindergeld of internet?
Wat er meer loon of het verschil uitbetalen ipv een hoger leasebudget zo scheef trekt, is de zware sociale lasten en de bruto-netto kloof.
Van € 100 per maand leasebudget kan een bedrijf nog een deel aftrekken van de belastingen; maar zelfs als je rekent met € 100 per maand, kan je daar bruto € 70 - 75 mee betalen, of netto pakweg € 35 per maand. Terwijl je met dat extra leasebudget wel al snel aan een auto van € 5000 - 10000 meer zit.
VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
De N8 Veurne-Ieper. Ik vermijd die weg als de pest. Eén van de gewestwegen in West-Vlaanderen. Huilen met de pet op. Er wordt al zolang ik weet (ik ben intussen 43 jaar) over die weg gepalaverd. Resultaat? Nog steeds een ellendige weg.
Alle verkeer naar Frankrijk die van de westkust komt en naar Frankrijk moet, gaat langs hier. Helaas ook heel wat landbouwers die deze weg gebruiken.
Ik zat op het moment van deze foto al 10 km aan 30 te tuffen.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Neen. Ik zag sommigen auto's voor me inhalen op een écht onverantwoorde manier, maw met tegenlichters die moesten remmen, claxonneren, flikkerenmet de lichten,...
In principe is dit de weg voor mij van en naar het werk. Ik neem hem nooit.
Bemerk de 'moordstrookjes' links en rechts trouwens. Levensgevaarlijk met de fiets. Iedere vrachtwagen die passeert zuigt je als fietser mee naar het midden.
Eén van de drukke gewestwegen hier in de Westhoek. Helaas ook al heel wat dodelijke ongelukken. Dat heeft men een beetje aangepakt met twee verkeerslichten.
Je kan het de landbouwers ook niet kwalijk nemen. Ze kunnen moeilijk hun dag indelen op basis van hoe druk het op de weg is.
Vandaag voor de 2de keer in 25 jaar moeten blazen. Mag van mij ook meer gebeuren.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenVandaag voor de 2de keer in 25 jaar moeten blazen. Mag van mij ook meer gebeuren.
Comment
-
ben idd blij dat ik niet zo van die strookjes (meer) moet doen, hoewel ik in het middelbaar zo'n 20 km af en toe met de fiets deed, in de tijd dat het nog 90 was buiten bebouwde kom
das iets wat ik me nu niet meer kan voorstellen dat wij dat deden
natuurlijk kadert die aanpak van dat fietspad in de rest van die baan
ben zo trouwens ook langs de n49 apen knokke regelmatig 30 jaar geleden met de Vespa 50cc naar de kust gereden, zonder nadenken op een fietspaddeke waar de auto's 120 bollen...dat voelde allemaal normaal
hier mijn buurt is het op fietsgebied nog lang niet hollands, maar de dorpen en de provincie steken toch de koppen bijeen voor ons comfort en veiligheid
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenben idd blij dat ik niet zo van die strookjes (meer) moet doen, hoewel ik in het middelbaar zo'n 20 km af en toe met de fiets deed, in de tijd dat het nog 90 was buiten bebouwde kom
(deed vroeger dagelijks zo'n traject, zelfs nog deels "verhoogd" fietspad (nog zo'n sjieke uitvinding)
(uiteraard een verhoogd fietspad aan één kant en voor fietsers van uit beiden richtingen)Last edited by Tigra; 22/09/2019, 22:00.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtennet zoals de omtrek van die bomen wrs langs die weg in die 30 jaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
Waarom? Omdat gij nooit zat rondrijdt ofwa ?
Nooit meer dan drie biertjes op een hele avond.
Ik snap dat zo'n weg heraanleggen een huzarenstukje is, mede door de talloze bebouwde kommen die deze weg doorkruist. Maar 30+ jaar lang treuzelenis politieke onwil.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
in se is dat dienstbetoon aan de favoriete burgers van al die gemeentes uiteindelijk politieke onwil, ja
maar de winkeliers willen ook hun inkomen niet kwijt tijdens wegenwerken, niemand wil stuk voorhof afstaan etc etc
de camions zn bussen evenwel 30 jaar geleden, waren even breed !
Comment
-
De wagens worden alsmaar groter. Veel meer SUV’s ook, zie de controverse onlangs. Een 3 reeks van 2019 is gewoon even groot als een 5 reeks van de jaren 90, stel u voorLast edited by order66; 23/09/2019, 10:23.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenDe wagens worden alsmaar groter. Veel meer SUV’s ook, zie de controverse onlangs. Een 3 reeks van 2019 is gewoon even groot als een 5 reeks van de jaren 90, stel u vuurEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenNooit meer dan drie biertjes op een hele avond.
Comment
Comment