Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • A-klasse, X2 en XC40 zijn wel groter dan gemiddeld aangekochte particuliere auto hoor. Genre polo/clio zijn de meest verkochte particuliere wagens.

    Edit: Verschil is zelfs groter dan ik dacht :
    *"De leasingmarkt trekt de Belgische autoverkoop helemaal krom"*, wordt vaak gezegd. Maar is dat ook zo? Laten we eens kijken naar de top 10 verkochte auto's voor de bedrijfs- en privémarkt. Vallen er grote verschillen op?


    Top 10 particulier staat maar één auto tussen die groter is. De Golf.
    Last edited by Phate; 16/09/2019, 18:42.

    Comment


    • ja, ik sprak me uit over de wagens die ze hier vervangen, niet in't algemeen...ik vind de lijst zelfs niet zoveel uiteenlopend kwa grootte, had erger verwacht
      ik denk dat iedereen die op die manier kan leasen...en dat potentieel is erg groot he, voor alle partijen goede zaak...behalve voor de sociale zekerheid...niet echt groot gaat kiezen, als je echt maandelijks het bedrag van je pree ziet afgaan

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        ... ik weet ook wel dat de meeste leasers een stuk prestige zijn en hoe hoger op de ladder, hoe groter de...auto...in die bedrijven met die policy zul je geen bazen in een klein autotje krijgen...iets van verworven recht und unterschied muss sein
        Prestige is één belangrijke reden.
        Daarnaast zijn er ook nog (te?) veel bedrijven waar je als werknemer geen enkele vorm van compensatie krijgt als je maar een deel van je leasing budget opgebruikt, dan krijg je al heel snel de redenering "ik ga voor zo duur mogelijk om mijn budget op te doen". En als je al iets terug krijgt, weegt dat zelden op tegen het verschil in auto; voor een auto die gemakkelijk €10000 minder kost in aankoop, krijg je nog geen € 100 netto extra.
        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

        Comment


        • Das waar, al zal mss de mogelijkheid er nu zijn of komen...als ze van goede wil zijn...overleg doet veel met uw bazen, das ni poepen, om verhoogd kindergeld , fiets of internet erin te steken i.p.v. auto


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment


          • Met een mobiliteitsbudget is een fiets of iets dergelijks er in steken nu gemakkelijker geworden en financieel even interessant. Geen idee hoe dat werkt voor verhoogd kindergeld of internet?

            Wat er meer loon of het verschil uitbetalen ipv een hoger leasebudget zo scheef trekt, is de zware sociale lasten en de bruto-netto kloof.
            Van € 100 per maand leasebudget kan een bedrijf nog een deel aftrekken van de belastingen; maar zelfs als je rekent met € 100 per maand, kan je daar bruto € 70 - 75 mee betalen, of netto pakweg € 35 per maand. Terwijl je met dat extra leasebudget wel al snel aan een auto van € 5000 - 10000 meer zit.
            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

            Comment


            • De N8 Veurne-Ieper. Ik vermijd die weg als de pest. Eén van de gewestwegen in West-Vlaanderen. Huilen met de pet op. Er wordt al zolang ik weet (ik ben intussen 43 jaar) over die weg gepalaverd. Resultaat? Nog steeds een ellendige weg.

              Alle verkeer naar Frankrijk die van de westkust komt en naar Frankrijk moet, gaat langs hier. Helaas ook heel wat landbouwers die deze weg gebruiken.
              Ik zat op het moment van deze foto al 10 km aan 30 te tuffen.

              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

              Comment


              • het is idd soms wraakroepend hoe alle verschillende belangengroepen in belgie (en wrs ook nl fr de) alles kunnen tegenhouden of op de veel te lange baan schuiven

                Comment


                • Awel, op zo een baan zet ge uwe auto toch gewoon in de 'R' van Racing en gaan met die banaan

                  Comment


                  • Neen. Ik zag sommigen auto's voor me inhalen op een écht onverantwoorde manier, maw met tegenlichters die moesten remmen, claxonneren, flikkerenmet de lichten,...
                    In principe is dit de weg voor mij van en naar het werk. Ik neem hem nooit.
                    Bemerk de 'moordstrookjes' links en rechts trouwens. Levensgevaarlijk met de fiets. Iedere vrachtwagen die passeert zuigt je als fietser mee naar het midden.
                    Eén van de drukke gewestwegen hier in de Westhoek. Helaas ook al heel wat dodelijke ongelukken. Dat heeft men een beetje aangepakt met twee verkeerslichten.

                    Je kan het de landbouwers ook niet kwalijk nemen. Ze kunnen moeilijk hun dag indelen op basis van hoe druk het op de weg is.

                    Vandaag voor de 2de keer in 25 jaar moeten blazen. Mag van mij ook meer gebeuren.
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      Vandaag voor de 2de keer in 25 jaar moeten blazen. Mag van mij ook meer gebeuren.
                      Waarom? Omdat gij nooit zat rondrijdt ofwa ?





                      Comment


                      • ben idd blij dat ik niet zo van die strookjes (meer) moet doen, hoewel ik in het middelbaar zo'n 20 km af en toe met de fiets deed, in de tijd dat het nog 90 was buiten bebouwde kom
                        das iets wat ik me nu niet meer kan voorstellen dat wij dat deden
                        natuurlijk kadert die aanpak van dat fietspad in de rest van die baan

                        ben zo trouwens ook langs de n49 apen knokke regelmatig 30 jaar geleden met de Vespa 50cc naar de kust gereden, zonder nadenken op een fietspaddeke waar de auto's 120 bollen...dat voelde allemaal normaal

                        hier mijn buurt is het op fietsgebied nog lang niet hollands, maar de dorpen en de provincie steken toch de koppen bijeen voor ons comfort en veiligheid

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          ben idd blij dat ik niet zo van die strookjes (meer) moet doen, hoewel ik in het middelbaar zo'n 20 km af en toe met de fiets deed, in de tijd dat het nog 90 was buiten bebouwde kom
                          de breedte van een auto (SUV) is ook wel met gemiddeld 30 cm toegenomen ten opzichte van 30 jaar geleden

                          (deed vroeger dagelijks zo'n traject, zelfs nog deels "verhoogd" fietspad (nog zo'n sjieke uitvinding)

                          (uiteraard een verhoogd fietspad aan één kant en voor fietsers van uit beiden richtingen)
                          Last edited by Tigra; 22/09/2019, 22:00.

                          Comment


                          • ja just tigra + de drukte is ook toegenomen, net zoals de omtrek van die bomen wrs langs die weg in die 30 jaar

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              net zoals de omtrek van die bomen wrs langs die weg in die 30 jaar
                              vergeten !

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

                                Waarom? Omdat gij nooit zat rondrijdt ofwa ?




                                Ik ben 12 jaar geleden gecrasht met mijn moto omdat ik gedronken had. Veel geluk gehad toen. Sindsdien nooit meer zat gereden nee.
                                Nooit meer dan drie biertjes op een hele avond.

                                Ik snap dat zo'n weg heraanleggen een huzarenstukje is, mede door de talloze bebouwde kommen die deze weg doorkruist. Maar 30+ jaar lang treuzelenis politieke onwil.
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                Comment


                                • in se is dat dienstbetoon aan de favoriete burgers van al die gemeentes uiteindelijk politieke onwil, ja

                                  maar de winkeliers willen ook hun inkomen niet kwijt tijdens wegenwerken, niemand wil stuk voorhof afstaan etc etc


                                  de camions zn bussen evenwel 30 jaar geleden, waren even breed !

                                  Comment


                                  • De wagens worden alsmaar groter. Veel meer SUV’s ook, zie de controverse onlangs. Een 3 reeks van 2019 is gewoon even groot als een 5 reeks van de jaren 90, stel u voor
                                    Last edited by order66; 23/09/2019, 10:23.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • welja, auto's zo duur is relatief he in dat opzicht...een 530i 188pk moet je eens gaan configureren met alles wat vandaag standaard is...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                        De wagens worden alsmaar groter. Veel meer SUV’s ook, zie de controverse onlangs. Een 3 reeks van 2019 is gewoon even groot als een 5 reeks van de jaren 90, stel u vuur
                                        Mijn huidige A-klasse neemt in mijn garage ongeveer dezelfde plaats in als mijn W124 van destijds. De huidige E zou er zelfs niet meer in passen en de C nog met veel moeite
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                          Nooit meer dan drie biertjes op een hele avond.
                                          Das ook al te veel hé, zatlap!



                                          Comment

                                          Working...
                                          X