Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Brokstukken verspreid over meer dan 100 meter, een weggeslingerd motorblok en een enorme ravage: bij de frontale aanrijding vrijdagavond in het West-Vlaamse Kortemark had Charlotte Gysel (18) geen schijn van kans. Vlak voor het ongeval belde ze nog naar haar mama, die ontroostbaar is. "Ze was altijd zo voorzichtig."
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...05eb/#comments
Amai 7 a 8 van de tien belgen is bereid van de snelheidslimiet te volgen. Maak dat de kat wijs. Het is al een wonder als er iemand mee afremt als de snelheidslimiet verminderd zonder kwaad te worden...
Ik hou me 95% van de tijd aan de snelheidslimieten, maar als je dan ziet hoeveel er in je gat hangen en voorbij zitten te gaan, en ook vaak onverantwoorde risico's nemen om je voorbij te gaan, dat is echt erg.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
dagelijkse kost voor mij... maak mij er niet druk in dat ze voorbij steken, wel de plek waar. En 9 op de 10 kom ik ze terug tegen bij het volgende verkeerslicht.
Inzicht in het verkeer zoals een wc bril...
Moesten ze iedereen met een gebrek aan verkeersinzicht van de weg halen, het fileprobleem zou direct opgelost zijn!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
dagelijkse kost voor mij... maak mij er niet druk in dat ze voorbij steken, wel de plek waar. En 9 op de 10 kom ik ze terug tegen bij het volgende verkeerslicht.
Inzicht in het verkeer zoals een wc bril...
inderdaad, steek me voorbij en maak da ge zo snel mogelijk weg zijt.
Ik krijg het ervan als ze u voorbijsteken om bij het herhalingsbord 10-20km/h onder de snelheidslimiet terugvallen.
Gisteren een slimmerik in zijn mobilhome dat de omleiding probeert te omzeilen. Komt hem terecht aan een fietsstraat waar hij zich al bijna vastrijd op het kruispunt ( straat is net iets breder als zijne mobilhome) en toch beslist hem dat het een goed idee is om erdoor te racen. Dan denk ik waar ben je toch mee bezig, als er 2 fietsers naast elkaar de bocht omrijden vlieg je er zo op...
dagelijkse kost voor mij... maak mij er niet druk in dat ze voorbij steken, wel de plek waar. En 9 op de 10 kom ik ze terug tegen bij het volgende verkeerslicht.
Inzicht in het verkeer zoals een wc bril...
Dat heeft niet altijd met verkeersinzicht te maken, maar ook met soms gewoon graag vlot willen rijden. Niet iedereen zit op constant op zijn snelheidsmeter of verbruiksmeter te staren. Als ik zin heb om vlot te rijden, dan is dat maar zo. Dan ben ik soms maar een wc bril
Daarentegen moet ik altijd 100% veilig kunnen voorbijsteken, anders blijf ik liever taffelen.
Deze morgen toch ff geërgerd. Ik sta wat aan te schuiven op de weg die sinds Waze populair is, ook over file beschikt Kom ik daar langs een gebouw waar FAST team met takeldienst zit. Komt diene FAST auto naar de weg gereden op zijn dode gemak en een takelwagen die stilaan aan het aansluiten was. Het leek erop dat die wachtte dat de takelwagen achter hem stond om dan op te rijden. Rijdt die paljes gewoon knal voor mij in en begint nog een hoop gebaren te doen. Toen hij zag dat ik zelf van mijn kloten zat te maken, zette 'm ineens zijn zwaailichten pas op. Had beter zijn zwaailichten op voorhand opgezet, maar was het dus blijkbaar vergeten. Maar wel van zijn kloten maken.
Dat heeft niet altijd met verkeersinzicht te maken, maar ook met soms gewoon graag vlot willen rijden. Niet iedereen zit op constant op zijn snelheidsmeter of verbruiksmeter te staren. Als ik zin heb om vlot te rijden, dan is dat maar zo. Dan ben ik soms maar een wc bril
Daarentegen moet ik altijd 100% veilig kunnen voorbijsteken, anders blijf ik liever taffelen.
ah, maar daar maakt ge al het onderscheid met de meeste anderen. Gij haalt in waar het kan. Ik krijg er hier genoeg voorbij in de bocht, vlak voor een tegenligger, kruispunt met voorrang van rechts, veel te smalle straten, enzovoort. Daarmee: inzicht van een wc bril. Die hebben hun rijbewijs bij een pot choco gekregen.
Dat zijn zaken die ik 1 keer per maand tegenkom... Zo’n schering en inslag vind ik dat nu niet eerlijk gezegd.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Wat in Be een ergernis blijft als je wil invoegen op de snelweg blijven ze gewoon rijden (ja i know je hebt voorrang) maar ga toch gewoon eentje naar links als je alle plaats van de wereld hebt.
Dan moet ik me er soms tussen schieten en beginnen ze met de lichten te trekken....
ik doe 100k per jaar en meestal niet op normale plaatsen
Ok, Dan zie je allicht wat meer, maar je mag dat dan ook niet als norm gaan zetten.
De meeste mensen rijden toch gewoon deftig.
Ik zie bijvoorbeeld veel meer mensen echt te traag rijden dan te snel.
Ik haal dagelijks taffelaars in die 60 km/h rijden in een zone 70. Ergerlijk.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
zoals ik al zei: dagelijkse kost voor mij. Gezien het leerplan van de leerling, rijden we niet op de gewone wegen rond. Ik zoek altijd de problemen op om het niveau van de leerling naar omhoog te krijgen. En ja, de meeste chauffeurs reageren geduldig, maar ik kom evengoed elke dag boeren tegen die het nodig vinden om compleet onverwachte dingen te doen. Niet alleen bij mij trouwens, maar ook naar andere weggebruikers toe. Maar ik blijf wel bij mijn stelling dat bij minstens 90% van de mensen iets schort aan hun rijstijl. En dat zijn niet altijd grote dingen, maar die kunnen wel grote gevolgen hebben. Eentje daarvan is bij het linksaf draaien de bocht te kort nemen waardoor ze eigenlijk op het rijvak van de tegenligger zitten in de bocht. En dat zie ik gewoon enorm veel.
Ik zie bijvoorbeeld veel meer mensen echt te traag rijden dan te snel.
Ik haal dagelijks taffelaars in die 60 km/h rijden in een zone 70. Ergerlijk.
Het is ver gekomen dat men mensen die aan 85% van de toegelaten snelheid rijden taffelaars noemt.
Ik zou graag suggesties krijgen om een koosnaampje te verzinnen voor hen die zich opwinden in die zogenaamde taffelaars.
Ik moet dat wel bijtreden. Tegenwoordig zelfs veel mensen die overal 50 rijden uit angst om geflitst te worden, te lui of incompetent om naar de verkeersborden te kijken.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
aantal verkeersdoden terug in stijgende lijn...was te verwachten met het extra aantal fietsers...maar dat het aantal zo hard bij de voetgangers stijgt is wel straf imo
In de eerste zes maanden van het jaar zijn er er 306 doden gevallen in het Belgische verkeer, een stijging met 27 procent tegenover vorig jaar (241). De stijging die reeds was ingezet in het eerste kwartaal, na een lange periode met opeenvolgende dalingen, zet zich zo door. Bovendien waren er nooit eerder zoveel fietsdoden. Dat blijkt uit de nieuwe Verkeersveiligheidsbarometer van Vias.
De stijging bij de fietsers had ik verwacht door de sterke opkomst van de elektrische fiets. Bij de voetgangers zou ik de oorzaak eens willen weten want daar sta ik ook van te kijken.
Ok, Dan zie je allicht wat meer, maar je mag dat dan ook niet als norm gaan zetten.
De meeste mensen rijden toch gewoon deftig.
Ik zie bijvoorbeeld veel meer mensen echt te traag rijden dan te snel.
Ik haal dagelijks taffelaars in die 60 km/h rijden in een zone 70. Ergerlijk.
60km/h = +- 65 op hun teller. Ik ben een "taffelaar" aan 70 in zone 70. Ik kan niemand inhalen tot er iemand mij voorbijsteekt en dan vergeet gas te geven om de brug op te rijden en deze dus terugvalt naar 60km/h...
Comment