Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Sinds kort fiets ik dagelijks, en het probleem is dat veel fietsers nonchalant tot zeer nonchalant rondrijden: zonder kijken het fietspad op komen gereden of gestapt, geen voorrang respecteren, met twee naast elkaar rijden op een te smal fietspad, geen stopborden respecteren, etc.

    In die mate dat ik als fietser veel meer van die zaken meemaak van andere fietsers, dan ik als autobestuurder van andere bestuurders meemaakte.

    Zaken die niet per sé tot een dodelijk ongeval altijd leiden, maar met snel toenemende frequentie van fietsers in veel centrumsteden leidt dit toch wel tot meer gevaarlijke situaties..

    Comment


    • Omgekeerd zijn er ook meer en meer die denken dat ze voorrang hebben omdat ze de snelweg komen opgereden: als de bestuurder op het eerste vak bv. ook niet naar links kan wegens aankomend verkeer, dan moet je je daar ook niet tussenwringen maar vertragen en later invoegen.

      Uiteindelijk ben je verplicht bij wet voorrang te verlenen, al je persoonlijke ergernis daarover terzijde die best terecht kan zijn..dus moet je te allen tijde in de remmen kunnen gaan wanneer je onwettig begint op te dringen..

      Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
      Wat in Be een ergernis blijft als je wil invoegen op de snelweg blijven ze gewoon rijden (ja i know je hebt voorrang) maar ga toch gewoon eentje naar links als je alle plaats van de wereld hebt.
      Dan moet ik me er soms tussen schieten en beginnen ze met de lichten te trekken....

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
        Zwaailichten op of niet, die oranje flikkertoestanden maken er geen prioritair voertuig van.
        Diene dacht blijkbaar van wel.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
          Sinds kort fiets ik dagelijks, en het probleem is dat veel fietsers nonchalant tot zeer nonchalant rondrijden: zonder kijken het fietspad op komen gereden of gestapt, geen voorrang respecteren, met twee naast elkaar rijden op een te smal fietspad, geen stopborden respecteren, etc.

          In die mate dat ik als fietser veel meer van die zaken meemaak van andere fietsers, dan ik als autobestuurder van andere bestuurders meemaakte.

          Zaken die niet per sé tot een dodelijk ongeval altijd leiden, maar met snel toenemende frequentie van fietsers in veel centrumsteden leidt dit toch wel tot meer gevaarlijke situaties..
          Volledig akkoord. In Gent is het echt niet normaal, vooral de jonge gasten rijden er maar op los. Een ander moet maar opletten. Zo veel vertrouwen in de ander, daar komen toch brokken van op een keer.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

            Het is ver gekomen dat men mensen die aan 85% van de toegelaten snelheid rijden taffelaars noemt.
            Ik zou graag suggesties krijgen om een koosnaampje te verzinnen voor hen die zich opwinden in die zogenaamde taffelaars.
            Ik noem dat geen taffelaars. Ik noem ze altijd pattattenplanters of kampeerders. Ik zeg dan altijd tegen mijne zoon in de auto: 'Kijk jongen, die gaat subiet zijn tentje opzetten'.

            De snelheden zijn al belachelijk, en dan zijn er mensen die dan nog eens een pak trager gaan rijden. De snelheid op de coyote is vrij correct en dan ziet ge dat de klok afwijkt. Dus als mijne auto dan al 60 aangeeft, is eigenlijk mijne voorligger maar 55 aant rijden.

            Als ge niet aan de toegelaten snelheid durft te rijden, moet ge ander transport zoeken

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              De stijging bij de fietsers had ik verwacht door de sterke opkomst van de elektrische fiets. Bij de voetgangers zou ik de oorzaak eens willen weten want daar sta ik ook van te kijken.
              Simpel: oortjes, dikke koptelefoons en smartphone

              Comment


              • ge zou denken dat die dingen er vorig jaar ook al waren, maar tis wel 1 van de oorzaken

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  ge zou denken dat die dingen er vorig jaar ook al waren, maar tis wel 1 van de oorzaken
                  Ik zit ook enorm veel op de baan en wat ik dan bij voetgangers zie, is niet normaal. Dikke koptelefoon van Beats op waar ge dus niets anders dan alleen uwe muziek hoort en in hun hand de smartphone. Ze steken dus gewoon op het zebrapad over, kijkend op het scherm. Ok, ge hebt als voetganger wel voorrang op een zebrapad, maar er is nog steeds de regel dat ge eerst moet kijken. Dat kijken doen ze al niet meer. Ze zien naast hun scherm dat er een zebrapad is en zonder verplinken, lopen ze over. Ze kijken niet of er een auto aankomt en of die nog kan remmen. Maar de automobilist is wel in fout.

                  Dat is zowat hetzelfde als die discussies in praatgroepen en forums ivm fietsen met oortjes in. Ik heb dat nog nooit gedaan en zal dat ook nooit doen. Zelfs op skivakantie doe ik dat niet.

                  Als ik gaan MTB'en wil ik enerzijds zoveel mogelijk van de natuur en haar geluiden genieten, en anderzijds wil ik ook een jeep of tractor horen aankomen. Want die komen bij ons in de bossen omdat daar ook akkers en paardenweides tussen liggen.
                  En op de racefiets kunt ge al soms aan het geluid van een auto horen of er iets mis gaat gaan en kunt ge daarop anticiperen. Met oortjes in zijt ge gewoon compleet 1 zintuig kwijt. En in geval van die zombie-voetgangers, zijt ge 2 zintuigen kwijt.

                  Comment


                  • Smartphone en headphone gebruik is inderdaad nog altijd in stijgende lijn als ik dat zo zie bij voetgangers en fietsers.
                    Combineer dat dan nog eens met het stijgend aantal SUVs (lagere overlevingskans van voetgangers bij een ongeval) en elektrische wagens (die je nog veel minder hoort afkomen) en dan verwacht ik wel een stijgende lijn in het aantal verkeersdoden. Ook al bestonden al die factoren vorig jaar ook al
                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      zoals ik al zei: dagelijkse kost voor mij. Gezien het leerplan van de leerling, rijden we niet op de gewone wegen rond. Ik zoek altijd de problemen op om het niveau van de leerling naar omhoog te krijgen. En ja, de meeste chauffeurs reageren geduldig, maar ik kom evengoed elke dag boeren tegen die het nodig vinden om compleet onverwachte dingen te doen. Niet alleen bij mij trouwens, maar ook naar andere weggebruikers toe. Maar ik blijf wel bij mijn stelling dat bij minstens 90% van de mensen iets schort aan hun rijstijl. En dat zijn niet altijd grote dingen, maar die kunnen wel grote gevolgen hebben. Eentje daarvan is bij het linksaf draaien de bocht te kort nemen waardoor ze eigenlijk op het rijvak van de tegenligger zitten in de bocht. En dat zie ik gewoon enorm veel.
                      Gisteren zo bijna omvergereden door een 'sportieve' chauffeur die veel te snel volledig over het linkse rijvak indraaide. En hoge maïs verspert volledig z'n line of sight.
                      https://www.google.com/maps/@51.0176...7i13312!8i6656
                      In dat veld staat de maïs nu anderhalve meter hoog, dus hij kan echt geen fluit zien. Komt daar een auto, knalt hij er aan hoge snelheid op.
                      Ik reed zo'n 6-7 meter voor de haaietanden. Was ik enkele meter verder, kon je me van z'n radiatorrooster schrapen...

                      Je hart mist toch een paar slagen op z'n moment. En als fietser gebeurt dat helaas echt bijna dagelijks.
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                        Smartphone en headphone gebruik is inderdaad nog altijd in stijgende lijn als ik dat zo zie bij voetgangers en fietsers.
                        Combineer dat dan nog eens met het stijgend aantal SUVs (lagere overlevingskans van voetgangers bij een ongeval) en elektrische wagens (die je nog veel minder hoort afkomen) en dan verwacht ik wel een stijgende lijn in het aantal verkeersdoden. Ook al bestonden al die factoren vorig jaar ook al
                        Ik snap nog altijd niet waarom je geen muziek zou mogen aanhebben als fietser. Wat hoor je van het verkeer binnenin je auto?
                        Verlegt gewoon de verantwoordelijkheid naar de fietser.
                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

                          Ik snap nog altijd niet waarom je geen muziek zou mogen aanhebben als fietser. Wat hoor je van het verkeer binnenin je auto?
                          Verlegt gewoon de verantwoordelijkheid naar de fietser.
                          In een auto zit ge nog steeds veiliger voor een aanrijding dan op de fiets, daarom. En ja, ik hoor toch andere voertuigen ronken als ik in mijne auto zit in stadsverkeer, tenzij een EV. Zelfs met de radio op. Tenzij boenke boenke. En als er ineens een auto uitbreekt of de banden beginnen piepen, hoor ik het zeker. Ben niet zeker als ge dat hoort met een Beats koptelefoon op. Bij mijn vrouw zijn dat type koptelefoons heel populair. Die sluiten alle geluiden rondom u af waardoor ge meer geconcentreerd kunt werken, zegt ze.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

                            Ik snap nog altijd niet waarom je geen muziek zou mogen aanhebben als fietser. Wat hoor je van het verkeer binnenin je auto?
                            Verlegt gewoon de verantwoordelijkheid naar de fietser.
                            je hoort ook geen achteropkomende snellere - al dan niet electrische fiets - en dan is het verschieten natuurlijk als je passeert en is de … weer de onverantwoorde hardrijder

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

                              Ik snap nog altijd niet waarom je geen muziek zou mogen aanhebben als fietser. Wat hoor je van het verkeer binnenin je auto?
                              Verlegt gewoon de verantwoordelijkheid naar de fietser.
                              Ik doe het als fietser niet omdat ik geen spiegels heb in tegenstelling tot een auto. En in mijn auto hoor ik effectief nog andere auto's rijden, ook al staat mijn muziek aan. Ik zou dan weer niet met een headphone of oortjes in rijden, omdat ik in dat geval ook niets van het verkeer buiten zou horen.
                              VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                Eentje daarvan is bij het linksaf draaien de bocht te kort nemen waardoor ze eigenlijk op het rijvak van de tegenligger zitten in de bocht. En dat zie ik gewoon enorm veel.
                                Inderdaad zéér ergerlijk en gevaarlijk.
                                Je ziet dat ook bij het links afdraaien met twee rijvlakken waarbij ze hun bocht dan weer te breed nemen en zo twee rijvlakken nodig hebben. Rij daar maar eens rechts van...
                                Mensen zijn te lui geworden om aan hun stuur te draaien.


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  aantal verkeersdoden terug in stijgende lijn...was te verwachten met het extra aantal fietsers...maar dat het aantal zo hard bij de voetgangers stijgt is wel straf imo

                                  https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ijn~a23fbbc67/
                                  Voetgangers? Vind ik niet verrassend. Er lopen er meer door het rood of naast het zebrapad dan dat er naar de kerk lopen.


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                    Ik noem dat geen taffelaars. Ik noem ze altijd pattattenplanters of kampeerders. Ik zeg dan altijd tegen mijne zoon in de auto: 'Kijk jongen, die gaat subiet zijn tentje opzetten'.

                                    De snelheden zijn al belachelijk, en dan zijn er mensen die dan nog eens een pak trager gaan rijden. De snelheid op de coyote is vrij correct en dan ziet ge dat de klok afwijkt. Dus als mijne auto dan al 60 aangeeft, is eigenlijk mijne voorligger maar 55 aant rijden.

                                    Als ge niet aan de toegelaten snelheid durft te rijden, moet ge ander transport zoeken
                                    Inderdaad, begrijp dat ook niet. Ik zie geen enkele reden om trager te gaan rijden dan het Max. aangegeven als het verkeer dat toelaat.
                                    Echt ergerlijk, en veel meer tot last dan ééntje die je te snel voorbij rijdt.
                                    Mij komt het altijd over van: “ik, en de rest kan de pot op”.
                                    Mochten mensen nu al eens rijden wat ze mochten rijden en rijden wat ze moeten rijden, het verkeer zou er gans anders uitzien.
                                    Rij toch gewoon wat je mag rijden daar!
                                    (eindig met een smiley naar Free_ltd gewoonte...).


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                      Inderdaad, begrijp dat ook niet. Ik zie geen enkele reden om trager te gaan rijden dan het Max. aangegeven als het verkeer dat toelaat.
                                      Echt ergerlijk, en veel meer tot last dan ééntje die je te snel voorbij rijdt.
                                      Mij komt het altijd over van: “ik, en de rest kan de pot op”.
                                      Mochten mensen nu al eens rijden wat ze mochten rijden en rijden wat ze moeten rijden, het verkeer zou er gans anders uitzien.
                                      Rij toch gewoon wat je mag rijden daar!
                                      (eindig met een smiley naar Free_ltd gewoonte...).


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Gisteren nog erger. Reed er ineens ne flink in ne 207 2 auto's voor mij tegen 30km/u waar ge 70 mocht. Totaal zonder enige reden.

                                      Comment


                                      • Op mijn ebike heb ik ook een achteruitkijkspiegel en dat ding wil ik gewoon niet meer missen. Met de fiets kan je in principe tegenwoordig door ieder ander soort tweewieler voorbijgestoken worden, welke snelheid je ook rijdt. Dan is het altijd goed toch even te zien wat er achter je aan komt rijden..

                                        Laatst werd ik aan 23 per uur voorbijgestoken door iemand op een step! Dat was volledig verrassend, dus is het goed een achteruitkijkspiegel te hebben.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          aantal verkeersdoden terug in stijgende lijn...was te verwachten met het extra aantal fietsers...maar dat het aantal zo hard bij de voetgangers stijgt is wel straf imo

                                          https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ijn~a23fbbc67/
                                          verwondert me niks, tegenwoordig moet je meer op je kilometriek letten dan op het verkeer rondom jou. En neen ik zeg dat niet om te lachen
                                          En misschien moeten ze nog meer touch-screens inbouwen met leuke applicaties om naar te kijken
                                          Last edited by On_Slow; 03/10/2019, 15:58.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X