Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    laat dat aub iets om over na te denken zijn maar niet de speedpedelec in een slecht daglicht te stellen, infrastructuur dus, scheldelaan is helemaal niet gewoon om fietsen te hebben ik doe ze ook dagelijks

    de P fiets is eindelijk een valabel alternatief voor de auto, milieuvriendelijk en gezond als alles goed gaat
    je verschijt geen extra tijd en het is gewoon fun, je praat met de mensen rond je als je stilstaat en je zit niet in je doos agressief te wezen owv 'de doos' met alle deuren op slot

    ondertussen zijn er spijtig genoeg veel frontale accidenten geweest tussen auto's en dat schijnt niemand te belemmeren, ook niet de mensen met een suv
    Heir Heir.
    Onbekend is onbemind, dus k*kken we al snel op 'die anderen'. Maar we zijn gedoemd om de weg te delen met elkaar, dus verdraagzaamheid moet de norm worden.
    Wat niet wegneemt dat de infrastructuur crap is. En die lokt conflicten uit.

    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

    Comment


    • Mijn ergernis van de laatste zijn de nederlanders op de autosnelweg. Als is er maar 5 cm plaats. Ze gaan 1 naar links, 2 pinken en dan 3 kijken ze maar pas en verwachten ze dat de rest remt voor hen

      Wat mij betreft zet ik mij tussen punt 2 en punt 3 naast hun achterdeur en laat ik aan hen de keuze wat ze doen. Zeker als het al een paar zijn geweest die dan vrolijk tegen 110 links blijven verder bollen.

      En dan de speedpedelecs, die werden hier aangeboden door een grote chemiereus in de buurt. Heel mooi, maar half berendrecht is hier zone 30. Die mannen bollen vlotjes tegen 45 door.

      ‘S morgens tijdens de schooluren beginnen die dan op enkele cm’s van den achterbumper te hangen en te zigzaggen om te kunnen inhalen. Dan zouk toch eens graag ene achter op een bus zien knallen zodat het eens zouden leren dat zij ook wat uit hun ogen mogen kijken

      Enja, dat zijn maar enkelingen maar het zijn die enkelingen die maar eens een overstekend kind moeten omverrijden aan bv een bushalte pet zebrapad waar ze de bussen vlotjes inhalen zonder rondkijken
      BMW X5 45e

      Comment


      • De minste ergernis heb ik nog steeds met de 125cc scooter op de baan, kun je eigenlijk overal doorrijden zonder iemand in de weg te rijden, als iemand te traag rijdt ga ik deze gewoon over en heb ook de indruk dat auto's sneller voorrang verlenen alhoewel het voor mij absoluut niet hoeft, uiteraard krijgen deze mensen een duimpje van mij.

        Deze week is het met de wagen naar het werk, pfff toch veel die te traag rijden naar mijn gedacht, op een afstand van 10 km 2 mensen "moeten" oversteken, eentje die 50 reed waar je 70 mag en dan nog eentje die trager dan 50 reed waar je dus 50 mag. Met de scooter zijn deze snel ingehaald, met de auto is het soms moeilijk en ik vind dat die op dat moment een gevaar creëren op de weg, want maneuvers doen brengt toch altijd gevaar met zich mee, zeker deze avond, nat en donker.

        Wat fietsers en voetgangen betreft, mensen met een elektrische fiets, speedelec, heb ik de indruk dat ze toch de nodige kledij dragen, fluo hesje, helm,... sinds kort extra aandacht voor fietsers want heb al enkele keren geluk gehad, niet alleen door mezelf, maar ook door de fietser die op dat moment toch ook beter zou mogen uitkijken.

        Waarom sommige mensen op bepaalde plaatsen fietsers of voetgangers laten oversteken weet ik ook niet, als er niemand achter mij rijdt en ik wil iemand overlaten geef ik meestal een seintje zodat ik zelf niet volledig tot stilstand hoef te komen. Jammer genoeg wordt het niet altijd goed begrepen. Als fietser of voetganger heb ik eigenlijk liever dat iedereen gewoon doorrijdt, waarom moeten er 2+ wagens stoppen om mij laten over te steken? Ik laat die liever eerst door, mits een beetje wachten komt er altijd wel een gaatje vrij en niemand hoeft te stoppen. Vlotter verkeer...

        Inzicht en ervaring in het verkeer is iets wat bij velen onbreekt blijkbaar, gelijk hoe ze de baan op gaan.

        Met de fiets heb ik ook wel vaak oortjes in, ik luister nu eenmaal graag naar muziek, uiteraard kijk ik dan extra uit.

        Waar ik nog een hekel heb is al die wagens die op de weg staan geparkeerd, terwijl ze vaak plaats genoeg hebben op hun oprit, in onze straat creëert dit vaak files, agressie, bijna ongevallen en uiteindelijk ongevallen! Niet de eerste keer trouwens.

        Maw, moest iederen zijn zoals mij, het verkeer zou er veel aangenamer op worden. Zonder agressie, files,... Een toffe bende!
        Last edited by ; 04/10/2019, 23:59.

        Comment


        • Mijn overbuurjongen is aan zijn einde gekomen door oortjes te dragen op de fiets. Had hij het voertuig horen aankomen, hij was er nog geweest. Dramatisch.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • Blijkbaar begint het toch door te dringen met muziek op de fiets: https://m.hln.be/in-de-buurt/antwerp...iets~af320339/

            Comment


            • Koptelefoon (walkman) en fiets daar maakte ze in de jaren 80 al reclame voor dat dat eigenlijk geen goeie combinatie was !

              Comment


              • Als iedereen de voorrangsregels al eens zou beginnen te respecteren (zowel auto als fiets) stonden we al een pak verder.

                Comment


                • als er niemand de regels controleert, dan wordt er niets gerespecteerd. Ik rijd veel rond, maar zie bitter weinig politie op straat. Heel verschil met het buitenland...
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • Dat hoeft nu ook weer niet, die houden hun toch steeds en alleen met hetzelfde bezig (alcohol en snelheid)

                    Comment


                    • als ze een politieauto zien, dan kent iedereen plots weer wel de regels...
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        als er niemand de regels controleert, dan wordt er niets gerespecteerd. Ik rijd veel rond, maar zie bitter weinig politie op straat. Heel verschil met het buitenland...
                        Zo is dat, steeds meer regels en niemand die ze controleert.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                          Mijn overbuurjongen is aan zijn einde gekomen door oortjes te dragen op de fiets. Had hij het voertuig horen aankomen, hij was er nog geweest. Dramatisch.
                          Jammer om dit te horen, ma ik ben destijds jaren met oortjes naar school gereden, nooit problemen mee gehad, als je niets hoort dan moet je beter kijken en dat is wa ik dan doe. Maar ook, is iets wat ik wsl in het begin niet deed, maar als je elke dag dezelfde weg naar school moet ja, dan weet je uiteindelijk wel waar je moet oppassen. Ik gebruik ook vaak binnenbanen als ik met de fiets op weg ben.

                          Ik zie er vaak met oortjes, maar als ze een maneuver doen met de fiets, ook die gewoon niet kijken en gewoon de straat komen opgereden, ja het is dan aan die personen om toch is even achterom te kijken, wat veel te weinig gebeurd! Als ik met de scooter rij vindt ik dan die zijspiegels wel handig, zouden ze eigenlijk op de fiets ook mogen zetten zodat je ziet wat er achter je gebeurd.

                          Als fietser en voetganger ben je nu eenmaal een zwakke weggebruiker en voor wie zijn leven dierbaar is ja, dan let je toch automatisch beter op?
                          Last edited by ; 05/10/2019, 21:24.

                          Comment


                          • Vandaag 50 km gefietst zonder oortjes. Gemiddeld 30 en er was behoorlijk wat wind.
                            Je hoort echt geen auto's achter je naderen hoor. Steek eens aan 30-35 je hoofd uit de auto als het wat waait en check eens wat je hoort.

                            Wind. Da's alles.

                            Ik zie veel fietsers/voetgangers zonder oortjes die zonder kijken en dus puur op het gehoor oversteken en dan heel hard schrikken als er een fietser komt. Want die hoor je niet uiteraard...
                            Ik rij woonwerk met oortjes. Als compensatie zit ik als een gek rond me te kijken. Uiterst zelden ben ik verrast.
                            Ik blijf erbij. Zelfs met oortjes (niet blok open uiteraard) hoor ik meer dan in m'n auto met muziek aan.

                            Het stijgend aantal fietsers die verongelukken heeft echt niets te maken met oortjes. Verbieden is een makkelijke 'oplossing'. Dan moeten er geen ingrijpende dingen gebeuren qua verkeersopvoeding en infrastructuur. Mevrouw de gouverneur wil gewoon snel scoren en even in de media komen.

                            Wil je echt verkeersdoden naar beneden halen?
                            1. Heel streng straffen.
                            2.opvoeding, opvoeding, opvoeding
                            3. infrastructuur herinrichten. Zwakke weggebrukers en auto's zo veel mogelijk scheiden.

                            En aanvaarden dat die 5 minuten dat je langer onderweg bent, echt geen f*ck uithalen. Tenzij je dringend moeten k*kken ;-)
                            Last edited by Hayes; 05/10/2019, 22:00.
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                              Als ik met de scooter rij vindt ik dan die zijspiegels wel handig, zouden ze eigenlijk op de fiets ook mogen zetten zodat je ziet wat er achter je gebeurd.

                              Als fietser en voetganger ben je nu eenmaal een zwakke weggebruiker en voor wie zijn leven dierbaar is ja, dan let je toch automatisch beter op?
                              Ik denk dat ik gemiddeld elke 20-30 seconden om me heen kijk op de fiets. Ook zonder oortjes in
                              In de bebouwde kom wordt dat nog veel meer. Zo goed als continu eigenlijk. Alles wat een beetje beweegt, heb ik in de gaten. Je moet wel. Je hebt in de gaten of er auto's achter je naderen. Intussen continu kijkend of er iemand in de geparkeerde auto's zit. Want dat betekent dat de deur ieder moment kan openzwaaien. Intussen goed de schoolgaande jeugd in de gaten houden want die zijn nogal onvoorspelbaar. Ook de auto's die je voorbij gereden zijn blijf je in de gaten houden, want die durven nogal eens uitwijken op het fietspad. Nader je een rondpunt, dan hou je alle richtingen in de gaten, want iedereen gaat er van uit aan een rond punt wel door te kunnen rijden. Katten, loslopende honden, duiven die tot het allerlaatste moment blijven zitten,... enz enz...

                              Wat wel heel erg opvalt is dat 95% van de motorrijders heel hoffelijk is. De meesten beseffen ook heel goed hoe kwetsbaar ze zijn.
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                              Comment


                              • Ergernis over auto's... Mijn vast ritje gaan fietsen daarstraks. In een boerenwegel kwam er een aangereden, redelijk vlot... Begint hij al 4x te tuuteren omdat ik niet direct op kant ga.
                                Ik doe teken van 'zot? ' Begint meneer te vertragen en naar rechts uit te wijken. Ik haal mijn gsm boven en vertraag wat. Dan geeft hij gas en tuut nog 4x... Duts

                                25 km verder dwars ik een straat en in de verte komt er ook één af en begint al te pharen, steek ik mijn hand op, pharet hij nog 3x ...

                                Gezellige boel. ( is wel de 1ste x, meestal fiets ik op zondag / door de week ).
                                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                                Comment


                                • Hey jongens ik ben uw pa niet, trek uw plan met oortjes, ieder doet wat hij wil. Maar wie beweert dat het allemaal niet uitmaakt is een zeveraar. Zo simpel is het. Je moet het zo veilig maken als het maar kan als fietser, en oortjes en muziek horen daar niet bij. Je kan gewoon ALLE zintuigen goed gebruiken, ogen en oren al zeker . Maar nogmaals, doe vooral uw goesting!
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • Zal ik doen. Dank je.
                                    Zinvolle argumenten hebben geen zin blijkbaar.

                                    Je moet het niet alleen als fietser zo veilig mogelijk maken. Maar ook als auto zo veilig mogelijk. Dus geen radio, geen touchscreens, geen gsm, niet meer me elkaar praten, geen gps, geen zagende kinderen achteraan, niet handsfree bellen, niet eten of drinken achter het stuur, geen 80 waar je 70 mag,...

                                    Ach, ik wilde geen polemiek ontketenen. Ik ga het dus hierbij laten.

                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                    Comment


                                    • Je wil maar niet begrijpen dat je een fietser en een auto niet kan vergelijken kwa veiligheid, inderdaad, zinvolle argumenten blijken zinloos. Als je aan 50 per uur in je wagen door een ander voertuig aangereden wordt, met muziek aan of een banaan in je oor, je zal het zeker overleven. Op een fiets ben je ongeveer kansloos.
                                      Maar inderdaad, keep the peace
                                      Last edited by order66; 05/10/2019, 23:34.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

                                        Ik denk dat ik gemiddeld elke 20-30 seconden om me heen kijk op de fiets. Ook zonder oortjes in
                                        In de bebouwde kom wordt dat nog veel meer. Zo goed als continu eigenlijk. Alles wat een beetje beweegt, heb ik in de gaten. Je moet wel. Je hebt in de gaten of er auto's achter je naderen. Intussen continu kijkend of er iemand in de geparkeerde auto's zit. Want dat betekent dat de deur ieder moment kan openzwaaien. Intussen goed de schoolgaande jeugd in de gaten houden want die zijn nogal onvoorspelbaar. Ook de auto's die je voorbij gereden zijn blijf je in de gaten houden, want die durven nogal eens uitwijken op het fietspad. Nader je een rondpunt, dan hou je alle richtingen in de gaten, want iedereen gaat er van uit aan een rond punt wel door te kunnen rijden. Katten, loslopende honden, duiven die tot het allerlaatste moment blijven zitten,... enz enz...

                                        Wat wel heel erg opvalt is dat 95% van de motorrijders heel hoffelijk is. De meesten beseffen ook heel goed hoe kwetsbaar ze zijn.
                                        Inderdaad, doe ik ook, met de scooter en met de fiets, je moet ook wel, want gevaar schuilt in een klein hoekje!
                                        Als ik dan met oortjes rij pas ik extra op, maar ik kan voor mezelf niet zeggen dat dit mij ooit al in gevaar heeft gebracht, maakt de saaie ritten naar het werk net iets aangenamer (als ik al is de fiets neem wat zelden gebeurd tegenwoordig )
                                        Als ik gewoon is een toerke maak voor ontspanning dan doe ik het niet, geniet ik van de natuur, vermijd ik drukke wegen.

                                        Comment


                                        • Ergernissen van de laatste maanden:
                                          * Tractoren op de openbare weg zonder nummerplaat
                                          * Tractoren zonder (werkende) verlichting op de aanhanger
                                          * Auto's met slecht afgestelde koplampen, waardoor ze verblinden
                                          * Auto's met aanhangwagen waarbij de lichten van de aanhangwagen niet werken, velen zelfs zonder nummerplaat op de aanhangwagen of een nummerplaat die bij een andere auto hoort
                                          * Mensen die veel trager rijden dan de toegelaten snelheid
                                          * Mensen die in mijn gat komen hangen wanneer ik niet sneller kan door verkeer voor mij, of wanneer ik al aan de max toegelaten snelheid rij
                                          * Tegenliggers die van hun kloten beginnen te maken wanneer ik inhaal en daarvoor ook meer dan ruimte genoeg heb (als ik die ruimte niet heb begin ik er niet aan)
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X