Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Je moet het niet alleen als fietser zo veilig mogelijk maken. Maar ook als auto zo veilig mogelijk. Dus geen radio, geen touchscreens, geen gsm, niet meer me elkaar praten, geen gps, geen zagende kinderen achteraan, niet handsfree bellen, niet eten of drinken achter het stuur, geen 80 waar je 70 mag,...
    Volledig mee akkoord, daar mogen ze voor mij een speciale politie brigade voor uitvinden (ipv altijd maar hetzelfde snelheid en alcohol) die zich bezighoud met dat te controleren, want daar gaan in de toekomst nog veel accidenten door te betreuren vallen. Het loopt toch met momenten de spuigaten uit... en het is zo zichtbaar als iemand dat aan het doen is. Komt mss omdat ik nog van een generatie ben die niet opgegroeid is met heel dien kluts, maar gsm en autorijden het gaat echt niet samen.

Comment

• Ik irriteer mij aan mensen die met andere dingen bezig zijn dan autorijden. Is inderdaad een plaag tegenwoordig, hoeveel keer iemand voor groen blijft staan, het is dagelijkse kost.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
        Ik irriteer mij aan mensen die met andere dingen bezig zijn dan autorijden. Is inderdaad een plaag tegenwoordig, hoeveel keer iemand voor groen blijft staan, het is dagelijkse kost.
        Ahja nog snel even die levensbelangrijke like op fb of instagram sjecken hé !

Comment

• En als je dan aanstalten maakt om hun te verwittigen of even je claxon aanraakt, zijn ze geïrriteerd. En blijven ze dan weer staan. Want ook dat willen ze snel even op smoelenboek delen.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

hoeveel keer iemand voor groen blijft staan, het is dagelijkse kost.
            Dat is wel misschien wel irritant, maar op zich niet gevaarlijk.

Comment

• Achteropkomend verkeer ziet groen, maar verwacht zich niet dat de de rij stil staat. Dus best wel gevaarlijk. Niet?
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• bij groen licht moogt ge doorrijden en moet ge niet doorrijden. Da's een ergernis die ik vaak tegenkom: groen hebben, de weg over het kruispunt staat volledig toe en toch doorrijden zodat heel het kruispunt vastzit en niemand nog door kan.
                www.peugeotforum.be

Comment

• Allemaal goed en wel, maar ik vraag me bijvoorbeeld af wat het gevaar is als ik voor een gesloten slagboom sta, de motor uit staat en ik dan even mijn gsm wil checken... ik denk niet dat het mag?

Dat zijn echt 3-6 minuten van mijn leven in de vuilbak. Die ik kan gebruiken voor iets anders.

Nu zit ik dan maar in de menu’s van de auto te prutsen, of met het infotainment bezig.
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• voor een slagboom bent u een gestopt voertuig dat nog steeds deelneemt aan het verkeer, maw: neen, het mag niet. Ik moet wel nog de eerste slagboom tegenkomen waar ik zo lang moet staan wachten.
                    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                      Dat zijn echt 3-6 minuten van mijn leven in de vuilbak. Die ik kan gebruiken voor iets anders.
                      OMG

Comment

Allemaal goed en wel, maar ik vraag me bijvoorbeeld af wat het gevaar is als ik voor een gesloten slagboom sta, de motor uit staat en ik dan even mijn gsm wil checken... ik denk niet dat het mag?

Nu zit ik dan maar in de menu’s van de auto te prutsen, of met het infotainment bezig.
                        De mensen hebben/willen dus duidelijk geen tijd meer om eens rustig over iets na te denken. Human doings. Not human beings of human thinkings

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          Ik moet wel nog de eerste slagboom tegenkomen waar ik zo lang moet staan wachten.
                          je hebt wel vaker slagbomen vlak na station waar de krokodil om de bomen te openen, na de overweg ligt...'mijn' overweg is zo 1, om over de overwegen langs de sluisdeuren in havengebied nog maar te zwijgen over de duurtijd, de s/s vind het vaak te lang duren

niet om contrair te doen, wel om mijn ergernis met draaiende auto's aan slagbomen te staven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Dat is wel misschien wel irritant, maar op zich niet gevaarlijk.
                            Het zorgt wel voor ellenlange files in de spits, en meestal zijn dat mensen die plots aanzetten en gewoon verder gsmmen.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

De mensen hebben/willen dus duidelijk geen tijd meer om eens rustig over iets na te denken. Human doings. Not human beings of human thinkings

Inderdaad. Neem gewoon uw tijd om eens wat na te denken ipv altijd een handeling moeten stellen. Is een teken van de tijd, mensen moeten altijd afleiding hebben, op elk moment van de dag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                voor een slagboom bent u een gestopt voertuig dat nog steeds deelneemt aan het verkeer, maw: neen, het mag niet. Ik moet wel nog de eerste slagboom tegenkomen waar ik zo lang moet staan wachten.
                                Ik nodig je graag uit, slagboom die ik passeer staat al dicht nog voor de trein stopt in het station. Vervolgens komt de trein aan na 30 seconden, stopt, staat echt een minuut of twee stil, vertrekt rustig weer en als je echt geluk hebt blijft de slagboom ook toe omdat er net van de andere kant ook eentje op komst is...

Comment

Inderdaad. Neem gewoon uw tijd om eens wat na te denken ipv altijd een handeling moeten stellen. Is een teken van de tijd, mensen moeten altijd afleiding hebben, op elk moment van de dag.
                                  Nadenken doe ik wel als ik effectief aan het rijden ben

Ik haat het om het te zeggen (zal niet populair zijn hier!), maar om aan 70/50 km/h per uur naar huis te taffelen, moet je daarvoor evenveel focus aan de dag leggen als Sebastián Vettel die aan z’n kwalificatierondje gaat beginnen?

Het is niet dat ik het ene na het andere ongeval veroorzaak. Ogen op de weg ja, maar de gedachten dwalen vaak af.

Het rare is dat ik dat niet heb wanneer ik 150 + rij op de Duitse autobahn. Dan moet iedereen zwijgen in de auto, mag er geen luide muziek opstaan en zijn er continu twee handen aan het stuur.

Comment

Het rare is dat ik dat niet heb wanneer ik 150 + rij op de Duitse autobahn. Dan moet iedereen zwijgen in de auto, mag er geen luide muziek opstaan en zijn er continu twee handen aan het stuur.
                                    als je meerdere uren naeen +150 rijdt, ga je ook weer nadenken hoor en praten, gewenning speelt
                                    tenzij dat mss in een lichte auto is dat een speelbal is van de wind...dan zul je wel 2 handjes aan het stuur blijven doen

Comment

Je wil maar niet begrijpen dat je een fietser en een auto niet kan vergelijken kwa veiligheid, inderdaad, zinvolle argumenten blijken zinloos. Als je aan 50 per uur in je wagen door een ander voertuig aangereden wordt, met muziek aan of een banaan in je oor, je zal het zeker overleven. Op een fiets ben je ongeveer kansloos.
                                      Maar inderdaad, keep the peace
                                      Het gaat mij niet over in de auto aangereden worden door een andere auto. Het gaat mij over die automobilist die met vanalles bezig is en daardoor knal op een fietser rijdt. En oortje of niet, dat zal het gedrag van die auto niet veranderen.

Blijkbaar gelden dus écht andere normen voor auto's als voor fietsen
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Ik irriteer mij aan mensen die met andere dingen bezig zijn dan autorijden. Is inderdaad een plaag tegenwoordig, hoeveel keer iemand voor groen blijft staan, het is dagelijkse kost.
                                        In holland kost je dat €140 als de politie het ziet. "onnodig stil staan bij groen"
                                        Polo 6n 1.4

Comment

• Je kan ook niet ontkennen dat wanneer je tijdens het fietsen je hoofd wat draait, de wind druk wegvalt en je wel alles hoort.
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X