Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    gij hebt spiegels, een auto of een speedpedelec ook
    een gewone fietser of voetganger tot op heden nog niet
    Ik had spiegels vroeger op mijn fiets. En een politiesirene.

toetershop.nlBack to the 80's jeugdsentimentBrandweer sirene , politie sirene en ambulance sirene.Speelgoed voor op de driewieler, of gewoon op de race fiets...

Comment

Nee das waar, maar die kunnen snel is omkijken als ze een maneuver moeten doen, met een helm op u kop is het nogal moeilijk.
      Zonder een helm op is u gezichtsveld ook veel breder, zie je zelf wat er in u ooghoeken gebeurd.

Als fietser of voetganger ben je een zwakke weggebruiker, moet je zelf maar meer uitkijken, maar auto's moeten idd ook hun snelheid aanpassen
      als er fietsers of voetgangers in de buurt zijn. Als geen van beide dit doet ja...

Oorspronkelijk geplaatst door Bjoxx Bekijk Berichten

Dan kijk je niet genoeg in je spiegels
      Ge kunt moeilijk continu in u spiegels kijken e, moet nog zien wat er voor mij gebeurd ook, maar die enkele personen waren echt aan het knallen, die mag je nog horen aankomen, krijg je zelf de tijd ni voor om te reageren als het nodig is.

Die binnenboerenbaantjes die ik rij mag je eigenlijk maar 50 km/u en ik rij al 70 dusja... ik verwacht mij daar dan ook ni aan want die moeten dan al 90 gaan rijden en dan wordt het gevaarlijk eerlijk gezegd! Sommigen denken wsl dat ik met een 50cc'tje op de baan ben.
      Last edited by ; 10/10/2019, 16:36.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
        Laatste fiets ergernis. Maar volledig op mijn conto te schrijven.
        De fiets waarmee ik naar het werk vertrok en de fiets waarmee ik op het werk aankwam.

Waar blijf je met je verhaal?

Comment

• Ben ik ook wel benieuwd naar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
            vertrokken zonder bel en toegekomen mét. Lijkt me een prima idee
            Die is er wel hoor maar goed weggestopt onder de gps. Het is een Hide My Bell. Ik was het beu van 'pardon' te roepen. Want dan ben je een agressieve wielerterrorist.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            Ik zie veel oudere fietsers met spiegels. Helaas nog nooit gemerkt dat ze er ook effectief in kijken... Zelfs na ettelijke keren bellen. Als je eer dan toch voorbij raakt, schrikken ze zich dood.
            Alé niet dood

Over de damesfiets, ik was plat gereden met de koersfiets in the middle of nowhere. En voor één keer m'n pompje niet bij. 5km verder gesukkeld naar m'n ouders. Ook daar geen pomp te vinden. Maar wel m'n nichtjes fiets. Dus ja... In vol fietsornaat op een te kleine fietsde laatste 7km afgelegd. Hard hopend dat niemand me ging herkennen Er kwam wel wat gevloek bij kijken... Binnensmonds. Om zeker te aandacht niet op me te vestigen

Sorry dat het niet spectaculairder was...
            Last edited by Hayes; 13/10/2019, 22:25.
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• hoeft niet altijd spectaculair te zijn...

na zien van die detailpics, echt goeie cam lijkt...herinner ik me nog een pic van jou, denk ik - met als bijschrift: zie mij gaan jom...ik denk op de Vespa (weet het eigenlijk niet meer), en ik moet daar nog regelmatig om lachen, binnepretje

kanda?

Comment

• Pff, de vespa is toch al een jaar of 13 geleden denk ik. Zo scherp herinner ik me dat niet meer
                Foto's zijn eigenlijk gewoon gsm foto's. Op HDR-stand stond zijn die best wel scherp en levendig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

Ik had spiegels vroeger op mijn fiets. En een politiesirene.

toetershop.nlBack to the 80's jeugdsentimentBrandweer sirene , politie sirene en ambulance sirene.Speelgoed voor op de driewieler, of gewoon op de race fiets...
                  Net dezelfde gehad en vorig jaar bij een garage opruiming bij mijn ma gevonden.
                  Die werkte wel niet meer, anders .....
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Idem hier. Amai, die geluiden katapulteren me direct terug naar m'n jeugd...
                    Dat op m'n fietsje en een kaart tegen de spaken zodat je met een brommer reed.
                    Want zo'n brommer handvat mocht ik niet van m'n ouders.

*zucht*
                    Last edited by Hayes; 14/10/2019, 22:57.

Comment

• haha ja kaarten tegen de spaken. En door die wat te veranderen van stand met de wasspelden kon je het geluid wat variëren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                        haha ja kaarten tegen de spaken. En door die wat te veranderen van stand met de wasspelden kon je het geluid wat variëren
                        En het liefst nieuwe, die kletterden meer.

Mijn ergernis de laatste tijd, de meeste vinden het de dag van vandaag blijkbaar niet meer belangrijk om is even te kijken als ze de straat komen opgereden, hoe vaak ik de laatste tijd er voor in de remmen moet gaan...
                        Als ik de straat op kom kijk ik toch altijd meer dan eens, gewoon voor mezelf, maar ook zodat een ander niet gehinderd wordt.

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Nostalgie.

Comment

• Gisterenavond op terugweg van Duitsland op de E314 eentje tegengekomen met een zeer kort lontje. Bruin getint in een brakke mercedes E klasse van de midden jaren 2000.

Links hangt er een stoet van 10-15 auto's tegen 90-110 te rijden. Ik ga die allemaal vlotjes langs rechts (pakweg 140ish) voorbij en de moment dat ik mij wil invoegen voor de E klasse, schiet die wakker en wilt hij het gat dicht rijden. Dat is toch een ziekte van linksrijders. Slapen tot en met, maar owee als ze ingehaald worden, dan schieten ze allemaal wakker.

Hij was te laat, dus ik hang mee links om een camion in te halen, komt hij rechts naast mij rijden met zijn raam open en wilt hij mijn deurklink vastpakken (denk ik toch aan de manier hoe die uit z'n raam hing).
                              Aangezien ik net aan de achterkant van een camion invoegde die rechts reed moest hij natuurlijk remmen om niet op die camion te rijden. Hij gaat dan langs de pechstrook over de camion en komt terug naast mij hangen om mijn deurklink te willen vastpakken. Wederom moest hij remmen voor de volgende camion en schiet hij naar rechts, de afrit op en los de baan op tussen de 2 bossen in waar soms wegenwerkauto's staan geparkeerd.
                              Last edited by kefkie; 14/10/2019, 18:30.
                              BMW X5 45e

Comment

• Ik begrijp het dat je linksrijders langs rechts wilt voorbij steken. Maar als je 't op zo'n manier doet zoals je beschrijft. Tja, dan kan je zulke reacties wel eens verwachten hé.

En dat links rijden, ik ben ook soms geneigd wat langer links te blijven hangen, zeker als het druk verkeer is. Ik ken de situatie niet waarin je je bevond. Maar dikwijls als je naar rechts gaat laat een ganse sliert die je dan voorbij laat je er uiteindelijk niet meer tussen, en dan hang je daar plots tegen 90 achter een camion met je pinker naar links terwijl de sliert die links rijdt collectief 'fuck you' zegt of denkt.

Comment

• ben geen linksrijder, alleen op de 313 en 314 in dat soort situaties en ze voor mij geen 120 rijden (verwacht ook niet dat al mijn voorgangers voor mij opzij gaan overigens we wachten allemaal op vrije baan), om reden jakkel aangeeft

ik versta dat anderen dat anders zien en dat een overtreding vinden, en ik ga er ook vanuit als je uit duitsland komt, 110 niet genoeg voorruit gaat
                                  ieder zijn mening, nix mis mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Ik begrijp het dat je linksrijders langs rechts wilt voorbij steken. Maar als je 't op zo'n manier doet zoals je beschrijft. Tja, dan kan je zulke reacties wel eens verwachten hé.

En dat links rijden, ik ben ook soms geneigd wat langer links te blijven hangen, zeker als het druk verkeer is. Ik ken de situatie niet waarin je je bevond. Maar dikwijls als je naar rechts gaat laat een ganse sliert die je dan voorbij laat je er uiteindelijk niet meer tussen, en dan hang je daar plots tegen 90 achter een camion met je pinker naar links terwijl de sliert die links rijdt collectief 'fuck you' zegt of denkt.
                                    De moment dat ik invoegde was er nog plek voor 2 auto’s van mijn formaat. De moment dat ik helemaal links was ingevoegd, was er geen plek meer tussen mij en de mercedes.

Zo’n reacties zijn te verwachten, en meestal pharen de ingehaalde mensen eens. Maar zo beginnen zwalpen omdat ge ingehaald wordt en half uit het raam hangen, dat vond ik frappant .

Situatie was dat er 10-15 auto links hingen op redelijke afstand van elkaar, nog voor er een camion in zicht was. Dan steek ik wel langs rechts voorbij, ook al mag het niet. Als dat 2-3-4 auto’s zijn dan wacht ik ook gewoon mee.
                                    BMW X5 45e

Comment

ben geen linksrijder, alleen op de 313 en 314 in dat soort situaties en ze voor mij geen 120 rijden (verwacht ook niet dat al mijn voorgangers voor mij opzij gaan overigens we wachten allemaal op vrije baan), om reden jakkel aangeeft

ik versta dat anderen dat anders zien en dat een overtreding vinden, en ik ga er ook vanuit als je uit duitsland komt, 110 niet genoeg voorruit gaat
                                      ieder zijn mening, nix mis mee
                                      Ik snap helemaal dat je 110 wilt rijden, en ik zeg het. Voor 3-4 auto’s wacht ik ook wel, maar een sliert van 10-15 auto’s, ja dan rij ik wel ff door .

En bwa komende uit duitsland, je moet eerst nog nl door, dus dat is snel aangepast
                                      BMW X5 45e

Comment

• Raar, een sliert van 10-15 auto's die mooi achter elkaar links rijden en er rechts niet onmiddellijk iets rijdt. Ik heb het nog niet meegemaakt in bijna 30 jaar autorijden, jij wel, oké.

Nu, die sliert van 10-15 auto's die links hangen rechts inhalen tegen zo'n 40 per uur sneller, dat komt nogal agressief over. En nog eens, iemand met een wat korter lontje kan dan zo wel eens reageren. Niet dat ik het goedkeur hé, maar zulk rijgedrag kan wel eens het één en het ander uitlokken.

Comment

• Als ik links rij, dan rij ik ook tussen de 120 en de 130, tenzij er trager verkeer voor mij rijdt.
                                          Maar zelfs dan zijn er nog mensen die in mijn gat komen hangen omdat ze vinden dat ik niet snel genoeg rij.
                                          Ook op secundaire wegen, ik rij altijd aan de max toegelaten snelheid, tenzij dat door omstandigheden niet mogelijk is, toch zijn er altijd achterliggers die sneller willen en dan in mijn gat komen hangen of op een gevaarlijke manier beginnen in te halen.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X