Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    soms zin om dat nog eens te doen. Juist zorgen dat de buren het niet zien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Raar, een sliert van 10-15 auto's die mooi achter elkaar links rijden en er rechts niet onmiddellijk iets rijdt. Ik heb het nog niet meegemaakt in bijna 30 jaar autorijden, jij wel, oké.

Nu, die sliert van 10-15 auto's die links hangen rechts inhalen tegen zo'n 40 per uur sneller, dat komt nogal agressief over. En nog eens, iemand met een wat korter lontje kan dan zo wel eens reageren. Niet dat ik het goedkeur hé, maar zulk rijgedrag kan wel eens het één en het ander uitlokken.
      Nog nooit in Nederland gereden? Is nochtans daar dagelijks te aanschouwen op hun tweerijvaks autosnelwegen. Is gewoonlijk (meestal dus) de eerste twee kilometer dan ook geen vrachtwagen te bespeuren.
      Groot verschil wel in Nederland, daar doen ze gewoonlijk wel niet moeilijk als je dan van rechts invoegt. Hier in België proberen ze dan altijd wel de deur dicht te doen. :rolling eyes:
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• België ook hoor. Ik maak dan gebruik van de "druk verkeer" regel en rij aan "aangepaste" snelheid de fille langs rechts voorbij. Als ik dan aan een camion kom zet ik mijn pinker en kan er meestal vrij rap tussen.
        En in de craeybeeckx tunnel (richting brussel vooral) is het altijd druk verkeer aangezien er op elk vak behalve het rechter een auto rijd + extra remmen want je weet nooit dat de flitspaal aan snelheidslimiet 120 gaat flitsen als je 110 rijd... Maar 200m verder zijn ze wel kwaad als je ze inhaalt en voor hun 120 rijd.

Comment

• Voetbal Vlaanderen, een tak van de Belgische Voetbalbond, is een onderzoek gestart naar enkele foto’s en filmpjes van de Beringse club Turkse FC. Daarop is te zien hoe kinderen een militaire groet brengen aan de Turkse vlag. Ze lijken daarmee de soldaten in de Turks-Syrische oorlog te eren.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Rechts rijden, de nationale sport in Frankrijk gezien ze daar niet anders doen dan het linker vak te verstoppen.
            Heb vorig jaar zo de 1000km slalom moeten doen om iet of wat vooruit te geraken.

Het grote verschil is dat het daar blijkbaar wel ok is zolang je niemand in gevaar brengt (nogal wiedes). Geen pharen gezien of een claxon gehoord.

Hier in België is dat vragen om problemen. Eigenlijk ben je best dat je uwe (a)cc op 100 zet en meegaat met de stroom, opt einde van de rit heb je zoveel niet verloren hoor.
            Met ouder te worden ga je dat wel inzien.

Comment

• Ik heb het hier al ergens geschreven, de Turkse populatie in onze gemeente is in hun nopjes. Tot als de grote leider over de plas effectief die economie doet kelderen, dan zal het weer wenen worden.

Comment

• Al diegene die naar ginder gaan voor te vechten moeten hetzelfde lot krijgen als de IS strijders die naar ginder vertrokken zijn!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

Al diegene die naar ginder gaan voor te vechten moeten hetzelfde lot krijgen als de IS strijders die naar ginder vertrokken zijn!
                  Deel die mening.
                  Al zijn de meeste hypocrieten hoor, als ik mijn buren aanspreek waarom ze zo staan te juichen maar zelf hun legerdienst afkopen dan is het kot meestal te klein.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                    België ook hoor. Ik maak dan gebruik van de "druk verkeer" regel en rij aan "aangepaste" snelheid de fille langs rechts voorbij. Als ik dan aan een camion kom zet ik mijn pinker en kan er meestal vrij rap tussen.
                    En in de craeybeeckx tunnel (richting brussel vooral) is het altijd druk verkeer aangezien er op elk vak behalve het rechter een auto rijd + extra remmen want je weet nooit dat de flitspaal aan snelheidslimiet 120 gaat flitsen als je 110 rijd... Maar 200m verder zijn ze wel kwaad als je ze inhaalt en voor hun 120 rijd.
                    Ja inderdaad in België ook, ondanks dat hier iemand beweert het nog nooit gezien te hebben. Maakt niet uit, ieder ondergaat het verkeer anders.

Ik doe het ook zoals jij, gaat het niet bij de eerste dan allicht bij de tweede of derde, één ervan zit meer dan waarschijnlijk toch te slapen en laat een gat waarop ik hem vriendelijk bedank.
                    In ieder geval, alvast niet in Kefkie’s-homemade-style.

En aan de Craeybeckxtunnel zie je inderdaad veel van die stoten. Veronderstel dat er velen denken dat de muren op hen zullen afkomen...

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Deel die mening.
                      Al zijn de meeste hypocrieten hoor, als ik mijn buren aanspreek waarom ze zo staan te juichen maar zelf hun legerdienst afkopen dan is het kot meestal te klein.
                      Die zijn idd zo hypocriet als iets.

Iets wat ik nooit zal snappen. Ge moet eens foto's opzoeken van de jaren 50/60 van Iran, Irak en die landen. Dat was daar even modern als hier. Roken, alcohol, minirokjes, nauwelijks hoofddoeken,... .

En tijdens de moslimrevolutie van de jaren 70 zijn ze daar 500 jaar terug in den tijd gebombardeerd door wat achterlijken.

Wat me nu het meeste stoort is dat veel van die mensen in de jaren 70 dan naar hier zijn gekomen voor een beter leven en dat nu hun kleinkinderen het hier willen maken zoals het daar nu is en waarvoor hun grootouders net gevlucht zijn. Die moesten zich schamen.

Comment

• Op minder dan 3 km van mijn (kantoor)deur!
                        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Nog nooit in Nederland gereden? Is nochtans daar dagelijks te aanschouwen op hun tweerijvaks autosnelwegen. Is gewoonlijk (meestal dus) de eerste twee kilometer dan ook geen vrachtwagen te bespeuren.
                          Groot verschil wel in Nederland, daar doen ze gewoonlijk wel niet moeilijk als je dan van rechts invoegt. Hier in België proberen ze dan altijd wel de deur dicht te doen. :rolling eyes:
                          In België moet je zoveel mogelijk rechts rijden en in principe enkel op het linkervak als je wil inhalen.

Maar in Nederland is dat anders geloof ik. Is het niet zo dat je daar op het linkervak mag rijden, zonder iemand in te halen, zoals in de VS?
                          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten

Maar in Nederland is dat anders geloof ik. Is het niet zo dat je daar op het linkervak mag rijden, zonder iemand in te halen, zoals in de VS?
                            Dat lijkt me sterk!
                            Nou, dat is volgens mij hartstikke verkeerd gedacht van jou!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten

In België moet je zoveel mogelijk rechts rijden en in principe enkel op het linkervak als je wil inhalen.

Dat laatste is een fabel, net als dat ze hun richtingaanwijzers niet zouden moeten gebruiken, ondanks dat veel oudere Hollanders/Nederlanders beweren dat ze dit niet hoeven te doen.

Comment

Ja inderdaad in België ook, ondanks dat hier iemand beweert het nog nooit gezien te hebben. Maakt niet uit, ieder ondergaat het verkeer anders.
                                Uiteraard maak ik het wel mee zo'n lange sliert links. Maar dat is dan omdat er rechts een vrachtwagen of tragere auro rijdt ofzo die de eerste van de sliert aan 't inhalen is, soms tergend traag, dat wel. Maar een sliert van 10-15 auto's die mooi achter elkaar links rijden zonder dat er rechts iets te zien is. Tja, ik heb dat nog nooit gezien, ik kan er ook niet aan doen hé. Heeft geen hol te maken met het verkeer op een andere manier te ondergaan.

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                Ik doe het ook zoals jij, gaat het niet bij de eerste dan allicht bij de tweede of derde, één ervan zit meer dan waarschijnlijk toch te slapen en laat een gat waarop ik hem vriendelijk bedank.
                                In ieder geval, alvast niet in Kefkie’s-homemade-style.

En aan de Craeybeckxtunnel zie je inderdaad veel van die stoten. Veronderstel dat er velen denken dat de muren op hen zullen afkomen...
                                Ik steek ook ooit rechts voorbij, maar dan doe ik dat heel discreet tegen zo'n 5 à 10 per uur sneller en pink dan vriendelijk terug links om in te voegen. Lukt het niet, dan heb ik pech.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Uiteraard maak ik het wel mee zo'n lange sliert links. Maar dat is dan omdat er rechts een vrachtwagen of tragere auro rijdt ofzo die de eerste van de sliert aan 't inhalen is, soms tergend traag, dat wel. Maar een sliert van 10-15 auto's die mooi achter elkaar links rijden zonder dat er rechts iets te zien is. Tja, ik heb dat nog nooit gezien, ik kan er ook niet aan doen hé. Heeft geen hol te maken met het verkeer op een andere manier te ondergaan.
                                  Komt nochtans héél veel voor, zowel in België als Nederland. Als er ééntje 2,5km verder een vrachtwagen ziet rijden gaat die geheid naar links om dan tegen 95 á 100 langzaam een kolonne vrachtwagens te passeren. Al wat er achter komt sluit dan netjes aan. Ha ja, want kudde vorming hé.

Comment

Dat laatste is een fabel, net als dat ze hun richtingaanwijzers niet zouden moeten gebruiken, ondanks dat veel oudere Hollanders/Nederlanders beweren dat ze dit niet hoeven te doen.

Oh dan ben ik slecht ingelicht door een Nederlandse vriend

Zijn ze wel goed in!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

De moment dat ik invoegde was er nog plek voor 2 auto’s van mijn formaat. De moment dat ik helemaal links was ingevoegd, was er geen plek meer tussen mij en de mercedes.

Al je de wagens rechts inhaalt met een snelheidsverschil van +- 40 km/u en je voegt links in, dan moet je toch fel afremmen? Kan het niet zijn dat er daarom plots geen plaats meer was tussen jouw wagen en de Mercedes?

Je ziet dat vaak bij een afrit, auto's die heel lang links blijven rijden (inhalen) om dan ter hoogte van de uitrit al remmend rechts in te voegen om de afrit te nemen. Daarmee hinderen ze dan het rechts rijdend verkeer, meer dan ze denken (hoop ik maar).

Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Halve ergernis vanochtend: een SUV die duidelijk niet genoeg bezig was met het verkeer en/of niet deftig bochten kon nemen. Hij slaat af in een redelijk brede straat en slaagt erin rechts naast de baan terecht te komen met 1 van zijn wielen. Helaas was er daar een put van minstens 5 cm diep naast het wegdek (ook niet logisch, een overblijfsel van recente wegenwerken).
                                        Resultaat: een redelijk luide klap, ik vermoed dat de band beschadigd was of leeg liep want die auto heeft zich direct langs de kant gezet.
                                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Krijg het er van als ze rechts inhalen.
                                          Als je zelf invoegt naar rechts laten ze u er bij de volgende vrachtwagen niet meer tussen.
                                          Als je even links blijft en het verkeer volgt komen ze van rechts.
                                          Niet beseffend dat daarna iedereen in de remmen moet en het derde vak zo weer aan 90 per uur vooruit gaat.
                                          Deze die achteraan aansluit denkt dan....... verdoeme die sukkelaars ga ik rechts voorbij.

Als je op cc rijdt en de wagen automatisch een afstand aanhoud denken ze dat je aan het slapen bent.
                                          Je moet dus even snel rijden maar dan wel al bumper klevend met de pinker naar links op om de indruk te geven dat je goed bezig bent.
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X