Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een lange sliert wagens op de linkerstrook is zo goed als altijd het gevolg van iemand die aan het begin van dat rijtje onnodig te lang links blijft taffelen waardoor de rest er gefrustreerd en onnodig achter blijft hangen. Het komt het vlot verkeer uiteraard niet ten goede.

Het komt er dan eigenlijk op aan dat de rij erachter voldoende "druk" zet (zonder onnodige agressieve handelingen uiteraard) om hem/haar duidelijk te maken dat hij beter naar rechts schuift.

Als je in zo'n rijtje gaat meerijden, wat je goed recht is, moet je natuurlijk geen twee autolengtes of meer tussen jou en de wagen voor je laten, want maak je de zaken alleen maar erger, en kan je net zo goed rechts gaan rijden.

Comment

• die autolengtes zijn een buffer, en 2 is nogal weinig, die zorgt voor vlot verkeer zonder veel gefrein die de vaart uit het linkervak haalt

maar dit is een welles-nietes discussie zo oud als ons forum, hangt van uw ingesteldheid af bij welk kamp je zit

Comment

• Als ze links in een treintje rijden ( voor welke reden ook ) en enkelen in het midden (meestal trager dan 120 ) en rechts geen kat dan ga ik heel die nest voorbij op rechts. Het ergste vanal is dan nog de middenvakplakkers hebben dan meestal nog niet door dat ik passeer ... Oogkleppen op zeker?

Ivm uiterst links rijden en dan in de remmen voor de afrit is idd ergerlijk, er staan genoeg borden voor de afstand van afrit, maak dan dat ge op 400m rechts aan het rijden zijt en niet uiterst links.
        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
          Een lange sliert wagens op de linkerstrook is zo goed als altijd het gevolg van iemand die aan het begin van dat rijtje onnodig te lang links blijft taffelen waardoor de rest er gefrustreerd en onnodig achter blijft hangen. Het komt het vlot verkeer uiteraard niet ten goede.

Het komt er dan eigenlijk op aan dat de rij erachter voldoende "druk" zet (zonder onnodige agressieve handelingen uiteraard) om hem/haar duidelijk te maken dat hij beter naar rechts schuift.

Als je in zo'n rijtje gaat meerijden, wat je goed recht is, moet je natuurlijk geen twee autolengtes of meer tussen jou en de wagen voor je laten, want maak je de zaken alleen maar erger, en kan je net zo goed rechts gaan rijden.
          Als ik achter zo'n lange sliert hang, ga ik zeker geen druk zetten op de auto voor mij, die zit wat mij betreft in precies hetzelfde schuitje en het is een nodeloos risico als al die auto's kort op elkaar gaan rijden in de hoop dat de boosdoener aan het begin van de sliert eindelijk gaat opschuiven.

2 autolengtes is echt wel weinig, zelfs aan slechts 100 km/u
          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• ge zou kunnen stellen wiens acc ingesteld staat op 120, moet opzijgaan voor zij die 140 hebben ingesteld

Comment

• Nog een ergernis aan middenvakplakkers, die halen niet in... Die zitten dan achter je te wachten tot je terug rechts gaat. Om dan net snel genoeg te rijden om je te blokkeren aan het volgend traag rijdend voertuig 500m verder...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                Krijg het er van als ze rechts inhalen.
                Als je zelf invoegt naar rechts laten ze u er bij de volgende vrachtwagen niet meer tussen.
                Als je even links blijft en het verkeer volgt komen ze van rechts.
                Niet beseffend dat daarna iedereen in de remmen moet en het derde vak zo weer aan 90 per uur vooruit gaat.
                Deze die achteraan aansluit denkt dan....... verdoeme die sukkelaars ga ik rechts voorbij.

Als je op cc rijdt en de wagen automatisch een afstand aanhoud denken ze dat je aan het slapen bent.
                Je moet dus even snel rijden maar dan wel al bumper klevend met de pinker naar links op om de indruk te geven dat je goed bezig bent.
                Ik weet niet hoe je rijd maar ik heb zelden problemen om terug in te voegen ALS ik mijn pinker opzet om aan diegene op het tweede of derde vak te laten weten dat ik wil inhalen. Andersom laat ik bestuurders die hun pinkers op tijd opzetten er ook altijd tussen (als ik al ter hoogte van zijn bumper ben lukt dat natuurlijk niet tenzij ik vollenbak in de rem ga)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

Ik weet niet hoe je rijd maar ik heb zelden problemen om terug in te voegen ALS ik mijn pinker opzet om aan diegene op het tweede of derde vak te laten weten dat ik wil inhalen. Andersom laat ik bestuurders die hun pinkers op tijd opzetten er ook altijd tussen (als ik al ter hoogte van zijn bumper ben lukt dat natuurlijk niet tenzij ik vollenbak in de rem ga)
                  Ik ga altijd terug naar het eerste vak en de helft van de tijd haalt er mij ene in die dan blijft hangen en u zo klem rijdt. Zitten allemaal te slapen en diegenen die er u tussen laten bij druk verkeer zijn tegenwoordig serieus in de minderheid.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Hier ook ergernis.
                    Mijne baas stuurt mij een prijsaanvraag door van een syndicus waar we in het verleden al wat werken voor gedaan hebben, maar de laatste jaren komen ze vooral nog af met kleine en snelle prullen. Verandering van personeel daar en ieder heeft zijn eigen favo dakwerker zeker?

Moeten prijs hebben voor kapellen en kroonlijsten te schilderen van een heel groot appartementsblok ... tegen ... maandag Te weten dat ik hiervoor eerst ter plaatse moet gaan kijken met onze onderaannemers (schilder + stellingbouwer). En de schilder is iemand die zelf werkt en niet alles kan neersmijten en gaan kijken.

Dus antwoord ik dat ik geen wonderen kan verrichten naar die syndic en dat ik hem wel een goede prijs kan bezorgen ... indien ik een extra week krijg.

Krijg ik als antwoord:
                    Goedemiddag,

Jammer.
                    Kijk maar wat je zou kunnen doen voor een potentiële nieuwe klant…

Tot snel,

Amai niet. Ten eerste zijn ze geen 'nieuwe' klant. En ten tweede soigneren we elke klant, oud of nieuw. Maar wonderen kan ik echt niet verrichten

Comment

• Hatelijk zo'n mensen.. Hier is dat ook, sturen mailtje dat ze onderdeel X nodig hebben omdat hun machine stilstaat en na 20 min bellen ze al van ja kheb nog geen antwoord..
                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Het is dat ge eerder die syndic een 'hij' genoemd hebt, want afgaand op het antwoord (met de gefakete 'teleurstelling' die er vanaf druipt) zou ik anders gezworen hebben dat het een vrouw was, haha.
                        Het ergste vanal is, dat zijn vaak van die klanten waarvoor ge nooit goed kunt doen. Of ze moeten even wachten, of de offerte is te duur, of.. altijd een 'ja, maar'. Pak dat ge daar nu een antwoord op terugmailt waarin ge uitlegt waarom ge niet zo snel met die offerte kunt komen, dan moet ge uw woorden en intonatie nog vijf keer wikken en wegen dat het niet te droog overkomt, want wat voor ne normale mens gewoon beleefd 'zakelijk' is, komt bij die hypersensitieve trutjes (m/v !) van tegenwoordig over als kortaf en arrogant. Zij 'voelen' dat aan, weet ge wel

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten
                          Het is dat ge eerder die syndic een 'hij' genoemd hebt, want afgaand op het antwoord (met de gefakete 'teleurstelling' die er vanaf druipt) zou ik anders gezworen hebben dat het een vrouw was, haha.
                          Het ergste vanal is, dat zijn vaak van die klanten waarvoor ge nooit goed kunt doen. Of ze moeten even wachten, of de offerte is te duur, of.. altijd een 'ja, maar'. Pak dat ge daar nu een antwoord op terugmailt waarin ge uitlegt waarom ge niet zo snel met die offerte kunt komen, dan moet ge uw woorden en intonatie nog vijf keer wikken en wegen dat het niet te droog overkomt, want wat voor ne normale mens gewoon beleefd 'zakelijk' is, komt bij die hypersensitieve trutjes (m/v !) van tegenwoordig over als kortaf en arrogant. Zij 'voelen' dat aan, weet ge wel

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk
                          Zijn of haar antwoord (is idd niet duidelijk aan de naam) was gebaseerd op mijne uitleg dat ik dat niet op korte termijn kan.

Comment

• convoi exceptionnel met hun heel felle oranje led- knipperlichten als je er een hele tijd achter moet rijden...goed om een epilepsie-aanval uit te lokken
                            vooruitgang is goed, maar doe mij dan toch maar die oude draailampen met een peertje in , bij nacht
                            Last edited by bobo; 17/10/2019, 20:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Hier ook ergernis.
                              Mijne baas stuurt mij een prijsaanvraag door van een syndicus waar we in het verleden al wat werken voor gedaan hebben, maar de laatste jaren komen ze vooral nog af met kleine en snelle prullen. Verandering van personeel daar en ieder heeft zijn eigen favo dakwerker zeker?

Moeten prijs hebben voor kapellen en kroonlijsten te schilderen van een heel groot appartementsblok ... tegen ... maandag Te weten dat ik hiervoor eerst ter plaatse moet gaan kijken met onze onderaannemers (schilder + stellingbouwer). En de schilder is iemand die zelf werkt en niet alles kan neersmijten en gaan kijken.

Dus antwoord ik dat ik geen wonderen kan verrichten naar die syndic en dat ik hem wel een goede prijs kan bezorgen ... indien ik een extra week krijg.

Krijg ik als antwoord:
                              Goedemiddag,

Jammer.
                              Kijk maar wat je zou kunnen doen voor een potentiële nieuwe klant…

Tot snel,

Amai niet. Ten eerste zijn ze geen 'nieuwe' klant. En ten tweede soigneren we elke klant, oud of nieuw. Maar wonderen kan ik echt niet verrichten
                              mensen die kwaliteit willen moeten een beetje geduld hebben hé. 'k Zou het hun rap antwoorden mocht ik zeker zijn dat de baas het niet te weten komt

Comment

• “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Er zijn geen problemen als het om invoegen gaat.

Op dashcambeelden is te zien hoe het haantjesgedrag van twee chauffeurs voor gevaar zorgt op de E19. Gelukkig liep het nog net goed af. Het tafereel speelde zich maandag af op de E19 richting Antwerpen ter hoogte van Machelen. Op de beelden zien we hoe de bestuurder van een witte camionette wil invoegen op de […]
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    convoi exceptionnel met hun heel felle oranje led- knipperlichten als je er een hele tijd achter moet rijden...goed om een epilepsie-aanval uit te lokken
                                    vooruitgang is goed, maar doe mij dan toch maar die oude draailampen met een peertje in , bij nacht
                                    Vanmorgen net hetzelfdegedacht. Een tractor met vooraan twee led zwaailichten. Achteraan nog twee en onderaan de wielkasten (of hoe heet dat bij zo'n ding) nog twee stroboscoop lichtjes.

Jeezus. Dat is gewoon niet vol te houden...

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                      Er zijn geen problemen als het om invoegen gaat.

https://www.zita.be/nieuws/bizar/vid...nvoegen-op-e19
                                      Inderdaad levensgevaarlijk. Zo'n zotten snappen niet dat ze met hun belachelijk gedrag met levens spelen, niet alleen die van hen zelf maar ook van andere weggebruikers.
                                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Om 8.30u toegekomen op kantoor en laptop vraagt om herop te starten na update. Blijkbaar moet hij ook nog update. En zit 1,5u later aan 91%

Nu weet ik weer waarom ik thuis een Mac heb.

Comment

• Lang leve pc's met SSD. Al ons windows pc's op het werk starten binnen de 20 sec op.

Comment

Working...
                                          X