Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Ik liet mijn HP Probook ook 's avonds updaten. Die vroeg 'updaten en afsluiten' en dan klik ik ja. Dat ging vrij snel, maar 's anderendaags met opstarten, loopt ineens pas die update met blauw scherm en dat duurde 1,5u.
    Ah ja maar je moet opnieuw opstarten, dan is ie volledig klaar als je s'ochtends aankomt (of niet maar dan heb je en groter probleem)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

Ah ja maar je moet opnieuw opstarten, dan is ie volledig klaar als je s'ochtends aankomt (of niet maar dan heb je en groter probleem)
      Kan die dan niet uit zichzelfs nog eens opstarten en terug afsluiten daarna? Want ik wil op dat moment naar huis. Moet wel zeggen dat dit de allereerste keer was dat het zo lang duurde.
      Maar nog nooit voorgehad met de Mac. Update zowat elke nieuwe OS en dat is meestal op 30 min gefaxt, waarvan ge 5 min niet kunt werken.

Comment

Update zowat elke nieuwe OS en dat is meestal op 30 min gefaxt, waarvan ge 5 min niet kunt werken.
        Ik heb mijn fax nog nooit moeten updaten, maar toegegeven, ik gebruik dat dan ook niet meer.

Comment

Kan die dan niet uit zichzelfs nog eens opstarten en terug afsluiten daarna? Want ik wil op dat moment naar huis. Moet wel zeggen dat dit de allereerste keer was dat het zo lang duurde.
          Maar nog nooit voorgehad met de Mac. Update zowat elke nieuwe OS en dat is meestal op 30 min gefaxt, waarvan ge 5 min niet kunt werken.
          Je laat die gewoon doen, die zal wel in slaapstand gaan als hem gedaan heeft (de collega's met oudere dozen zetten die nooit af want dan duurt dat een klein half uur voor die opgestart zijn).
          automatisch afsluiten moet ook wel op de 1 of andere manier in te stellen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Ik heb mijn fax nog nooit moeten updaten, maar toegegeven, ik gebruik dat dan ook niet meer.
            Slaat natuurlijk nergens op, maar dat zijn we dan ook gewoon van u

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Zal dan toch maar een zeer kleine update zijn, een grote update, kan al snel een uur en langer duren. Time is money! En laat dat hetgeen zijn wat je met een Windows pc veel verliest.
                en zeggen dat je daar moet voor betalen. Ubuntu is gratis en gaat sneller. Kill Bill

Comment

kan je nochtans gebruiken om je zitje in de auto te verhogen, spaart een suv uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

kan je nochtans gebruiken om je zitje in de auto te verhogen, spaart een suv uit
                    Is gevaarlijk. De drang om een faxje te sturen is dan veel te hoog wat voor extra stress zorgt zolang je weerstand bied tot je onvoorkomelijk uiteindelijk een fax verstuurd.
                    Best een handsfree modeletje laten instaleren!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

Ik heb dat geprobeerd, maar met mijn rug en mijn speen was dat geen optie.

Comment

• Windows 10 besturing systeem is een evolutie vanuit Ms Dos. Zowat alle bestanden van 35 jaar geleden kan je moeiteloos openen en verder bewerken met Windows 10. Dit zorgt ervoor dat Windows iets meer ballast, mee sleurt uit het verleden.
                        • Apple heeft voor zijn PC’s de afgelopen 35 jaar, 3x het besturingssysteem en alle andere software, totaal omgegooid (laatst zowat 15 jaar geleden) waardoor al de bestanden uit de vorige versies, totaal waardeloos zijn, op de huidige iMac. (men voorzag nooit een conversie bij Apple....)
                        Als elke bediende al zijn werk, elke 15 jaar volledig manueel moet overzetten, ben je meer tijd /geld kwijt als 5 minuten…

Vandaar dat Apple zo populair is bij particulieren /artiesten en niet bij bedrijven of overheden (naast de kostprijs uiteraard) + het ziekte verzuim om op een 10”/13” schermpje te kijken…..
                        Iemand in de financiën, werkt ook 25% trager op een IMac, zonder cijfer klavier...

https://www.demorgen.be/tech-wetensc...ogen~bd752904/

Comment

• Heb Windows op men iMac staan (sommige programma's vind ik geen alternatief voor jammer genoeg) en ben nu Windows 10 nog is aan het updaten, alweer meer dan een half uur bezig... gelukkig kan men iMac zowel OS aan als Windows waardoor ik gewoon verder kan blijven werken in OS. Ondertussen nog wa muziek aan het luisteren en het forum aan het lezen... Bij een Windows pc zou ik nu met mijn vingers aan het draaien zijn.

Comment

• Apple gebruikers hebben gelijk.
                            Als ze alles kopen van Apple en uiteraard enkel Apple software gebruiken en al hun huisgenoten/collega's ook, dan werkt het onderling prima.
                            Kom je met iets anders af dan is dat zogezegd 'brol' want ze krijgen het op hun systemen niet of maar half zijn gat aan de praat.

Meestal denken ze dat een PC = Microsoft. Uitleggen dat er ook Linux bestaat als OS heeft geen zin.
                            Hardwarematig bestaan er veel slechtere PC's dan een Mac. De prijs is er dan ook naar: voor 400 euro heb je al een PC.
                            Dat er ook PC's bestaan die een minstens even goede bouwkwaliteit hebben of beter willen ze niet weten.

Zolang ze er gelukkig mee zijn geen probleem, en als een minimum aan compatibiliteit geen issue is, hebben ze gelijk.

Comment

Apple gebruikers hebben gelijk.
                              Als ze alles kopen van Apple en uiteraard enkel Apple software gebruiken en al hun huisgenoten/collega's ook, dan werkt het onderling prima.
                              Kom je met iets anders af dan is dat zogezegd 'brol' want ze krijgen het op hun systemen niet aan de praat.

Meestal denken ze dat een PC = Microsoft. Uitleggen dat er ook Linux bestaat als OS heeft geen zin.
                              Hardwarematig bestaan er veel slechtere PC's dan een Mac. De prijs is er dan ook naar: voor 400 euro heb je al een PC.
                              Dat er ook PC's bestaan die een minstens even goede bouwkwaliteit hebben of beter willen ze niet weten.

Zolang ze er gelukkig mee zijn geen probleem, en als een minimum aan compatibiliteit geen issue is, hebben ze gelijk.
                              Ik denk gewoon daje der geen kloten verstand van hebt en er nog geen sec gebruik van gemaakt hebt... Het is duur ja, ma tis ook mooi, mijn iMac is na al die jaren nog steeds Neemt weinig plaats in, hoor je niet, aluminium ipv plastic,... en het doet gewoon wat het moet doen zonder al de ergernis van een Windows pc. Al mijn Windows documenten van het werk kan ik gewoon openen op de Mac...

Comment

Ik heb dat geprobeerd, maar met mijn rug en mijn speen was dat geen optie.
                                als er nog een rol thermisch papier inzit kan je nagaan of je geen last hebt van flatulentie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Ik denk gewoon daje der geen kloten verstand van hebt en er nog geen sec gebruik van gemaakt hebt...
                                  OK, aangezien jij er dus wel kloten verstand van hebt graag een oplossing voor volgend praktijkvoorbeeld:
                                  Een kennis heeft op zijn bedrijf in de loop der jaren een fotocollectie samengesteld op PC van projecten bij zijn klanten, netjes gesorteerd volgens soort project in een fotomap met submappen tot soms wel 5 niveau's. Om voorbeelden te kunnen tonen aan potentiële nieuwe klanten heeft hij zich een I-pad aangeschaft. Hij heeft zijn foto's gesynchroniseerd naar deze I-pad en die staan er nu netjes door elkaar geklutst op. Omdat een kat daar haar eigen jong niet meer in kan vinden zou hij -uiteraard- graag dezelfde mappenstructuur behouden zoals op zijn pc.

Op een tablet is me dat gelukt: gewoon de volledige map inclusief submappen verslepen van pc naar tablet en klaar.
                                  Vanwege geen kloten verstand is me dat niet gelukt naar zijn I-pad (of i-phone).
                                  Heb jij een oplossing zonder daar enkele weken werk aan te hebben en volledig nieuwe albums te moeten opzetten?

Alvast dank bij voorbaat!

​​

Comment

OK, aangezien jij er dus wel kloten verstand van hebt graag een oplossing voor volgend praktijkvoorbeeld:
                                    Een kennis heeft op zijn bedrijf in de loop der jaren een fotocollectie samengesteld op PC van projecten bij zijn klanten, netjes gesorteerd volgens soort project in een fotomap met submappen tot soms wel 5 niveau's. Om voorbeelden te kunnen tonen aan potentiële nieuwe klanten heeft hij zich een I-pad aangeschaft. Hij heeft zijn foto's gesynchroniseerd naar deze I-pad en die staan er nu netjes door elkaar geklutst op. Omdat een kat daar haar eigen jong niet meer in kan vinden zou hij -uiteraard- graag dezelfde mappenstructuur behouden zoals op zijn pc.

Op een tablet is me dat gelukt: gewoon de volledige map inclusief submappen verslepen van pc naar tablet en klaar.
                                    Vanwege geen kloten verstand is me dat niet gelukt naar zijn I-pad (of i-phone).
                                    Heb jij een oplossing zonder daar enkele weken werk aan te hebben en volledig nieuwe albums te moeten opzetten?

Alvast dank bij voorbaat!

​​
                                    Dat wil dan zeggen dat uwe kennis er geen ballen verstand van heeft. Ik heb die overdracht ook gedaan en nooit problemen mee gehad. Dus geen idee wat hij gedaan heeft.

En nu alles bij mij Apple is, werk ik met de foto app en dat is gewoonweg een zaligheid. Al mijn 40000 foto's staan in een chronologische volgorde. Kan foto's zoeken op naam (door gezichtsherkenning), op locatie, op tijd,... . Daarnaast maak ik mappen en albums waar alles dan netjes aan gelukt wordt. Mooier wordt het niet.

Ik heb al mijn foto's zo in de cloud staan, waarvan de tumbnails in mooi formaat op mijn iDevices staan, zodat ik altijd en ten alle tijde gewoon al mijn 40000 foto's kan bekijken op al mijn toestellen. Zelfs online op mijn windowstoestel

MS is zo ingebakken bij de mensen dat ze bang hebben van iets anders en ik geef toe dat het in het begin ook wat wennen was voor mij. Maar eens ge erin zit, werkt dat gewoon perfect. De enige problemen die hier nog al eens voorvallen is de agenda en dat ligt altijd ofwel aan MS die de invoegtoepassing onterecht stopt, ofwel aan die Google Works dat hier op de achtergrond gebruikt wordt.

Uwe kennis ivm zijn mappen, kan beter gebruik maken van iCloud Drive. Eerst 'icloud for windows' installeren op zijne PC als hij gene Mac heeft, en dan kan hij daar zijn mappen naar kopieren in zijne verkenner. Dan staan zijn foto's enerzijds in de cloud, en anderzijds ook op zijn toestel in voldoende goede kwaliteit om het op zijn iPad te bekijken. Als hij op dat moment ook nog wifi heeft, laadt hij de foto die hij bekijkt, meteen in volle formaat op.

Comment

• Als we het over ergernis hebben.

Gisteren om 16.00u moest ik mijn banden van voor laten wisselen. Kom er 10 min te vroeg aan en ze nemen direct mijn sleutels om eraan te beginnen. Om me na 10 min te roepen dat ze vergeten zijn mijn nieuwe banden te bestellen. Toen ik vroeg om de sleutel, kreeg ik de melding dat ze mijn oude banden er terug op moesten leggen
                                      Vandaag telefoon dat ze binnen zijn en om 13.00u mag ik er achter gaan. Dat was dag 1 van de week.

Dan vandaag dag 2. Moest om 10.00u (volgens hen 10.30u) bij een klant zijn om mijn offerte voor de 2de keer te verdedigen. Eerste keer lieten ze uitschijnen dat de prijzen zeer goed lagen en ze veel vertrouwen hadden in ons. En sta daar om 9.30u al op de parking om alles nog eens door te nemen omdat er ook buitenlanders bij zitten en het dus in het engels gaat. Krijg ik telefoon van mijne contactpersoon dat het niet meer hoeft, omdat ze al 4 concullega's gezien hadden waarvan 3 al goedkoper dan ik En dat termijn ik nog nooit zo goedkoop op dat type geteld heb. Dat dus dag 2. Ben benieuwd wat het morgen gaat geven

Comment

• ** drinkt nog een cara pils **

Comment

Uwe kennis ivm zijn mappen, kan beter gebruik maken van iCloud Drive. Eerst 'icloud for windows' installeren op zijne PC als hij gene Mac heeft, en dan kan hij daar zijn mappen naar kopieren in zijne verkenner. Dan staan zijn foto's enerzijds in de cloud, en anderzijds ook op zijn toestel in voldoende goede kwaliteit om het op zijn iPad te bekijken. Als hij op dat moment ook nog wifi heeft, laadt hij de foto die hij bekijkt, meteen in volle formaat op.
                                          Ja, ik snap wel wat je bedoelt en al zijn foto's staan ook op de ipad... Probleem is: het gaat om een HVAC installatiebedrijf. Die heeft dus mappen gemaakt met bijvoorbeeld een gas cv ketel met boiler. Die moet dus gewoon naar dat mapje kunnen gaan en enkel die foto's snel vinden. Foto's van een vloerverwarming of een ventilatiesysteem hoeven dan niet, die staan elk in een ander mapje met de juiste benaming. En juist dat lukt dus niet... Die is er geen zak mee dat die foto's bv. chronologisch staan.
                                          Google foto's kan je dit evenmin op die manier doen, of je moet mapje per mapje uploaden en eerst een album aanmaken met gelijkaardige naam zoals die originele map.
                                          Dat is dus net hetzelfde probleem. Het gaat hier wel over enkele duizenden foto's... Onbegonnen werk denk ik zo.
                                          Bovendien zou om goed te zijn je een album moeten hebben met sub-albums: bijvoorbeeld CV met daarin tgaskegels en op zijn beurt dan daaronder gaswandketels doorstroom, gaswandketels met boiler, gaswandketels enkel cv, staande ketels met boiler en staande ketels cv.
                                          Op die manier is alles mooi overzichtelijk. In zowel de Apple foto-albums als Google foto kan dit niet.
                                          Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 22/10/2019, 13:45.

Comment

Working...
                                          X