Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toch zou dat via iCloud Drive simpel moeten gaan, maar zou eigenlijk moeten zien wat er gaande is bij hem.

Apple is, zoals google ook, heel vies van mappen.
    Zelf ben ik liefhebber van mappen, maar apple en google werken liever met labels.

Comment

• en ik zit hier rustig te kijken vanop mijn 8 jaar oude dell xps I7 met windows 7 erop. In al die jaren nul problemen gehad. Ik zal volgend jaar wel moeten overschakelen naar een andere windows omdat de updates gaan stoppen.

in het verkeer: mensen die niet kunnen rijden. Rechtdoor zitten ze bijna in uw koffer en bij de eerste bocht zie je ze niet meer. En dat zo een keer of 10 achtereen. En dan toch blijven duwen op de rechte stukken. Goed... dan gaat bij mij de gas eraf en rijd ik exact de snelheid die mag op mijn teller (en reken ik de afwijking van mijn teller er niet meer bij). Ik denk dat de dame achter mij bijna een hersenbloeding kreeg van zich op te jagen. Hopelijk krijgt ze het ook...
      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        Toch zou dat via iCloud Drive simpel moeten gaan, maar zou eigenlijk moeten zien wat er gaande is bij hem.

Apple is, zoals google ook, heel vies van mappen.
        Zelf ben ik liefhebber van mappen, maar apple en google werken liever met labels.
        Via gelijk welke cloud zal dat werken denk ik.
        Niet vergeten: het gaat over een installateur verwarming he, die wilt dat zo simpel mogelijk en zijn systeem met mappen en submappen is dat ook.
        Voorlopig blijft hij het nu op een Android tablet doen: inpluggen in zijn pc en zijn fotomap gewoon naar zijn tablet verslepen, eenvoudiger kan niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Via gelijk welke cloud zal dat werken denk ik.
          Niet vergeten: het gaat over een installateur verwarming he, die wilt dat zo simpel mogelijk en zijn systeem met mappen en submappen is dat ook.
          Voorlopig blijft hij het nu op een Android tablet doen: inpluggen in zijn pc en zijn fotomap gewoon naar zijn tablet verslepen, eenvoudiger kan niet.
          Probleem is dat mensen de werken soms wat onderschatten. Toen ik een ipad kocht en daarna een iPhone kreeg, was dat ook ff zoeken. Alleen al om de foto's van de toestellen te krijgen. Maar naarmate ge ermee bezig zijt, hoe duidelijker dat het wordt. Natuurlijk werkt alles perfect als ge allemaal apple hebt, zoals nu bij ons. Enkel onze werk laptops zijn windows, maar voor de rest is alles apple.

Het zal allemaal zijn voor- en nadelen hebben. Het is een kwestie van gewoonwording. Toen ik de eerste keer die foto app open deed, wist ik ff niet hoe ik dat moest doen. Toen ik wist hoe het moest, was ik verkocht. Ik heb toen heel wat avonden bezig geweest om dat op punt te zetten. Puur omdat ik vroeger een digitaal toestel had en ik nooit oplette of datum en tijd goed stonden. Dus heb ik dat allemaal handmatig moeten aanpassen. Nu dat het op punt staat, loopt dat als een zonnetje. Maar ge moet er wel ff uw werk in steken.

Maar voor die foto app moet ik wel toegeven dat het een pak simpeler is als ge een Mac hebt, maar het gaat ook heel goed met een PC. Hetgeen ik in die app op de iMac doe, kunt ge online met de pc ook doen.

Eens hij dat op punt heeft, werkt dat gewoon zonder enig probleem. Maar het willen op punt zetten, is een ander :-).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            en ik zit hier rustig te kijken vanop mijn 8 jaar oude dell xps I7 met windows 7 erop. In al die jaren nul problemen gehad. Ik zal volgend jaar wel moeten overschakelen naar een andere windows omdat de updates gaan stoppen.

in het verkeer: mensen die niet kunnen rijden. Rechtdoor zitten ze bijna in uw koffer en bij de eerste bocht zie je ze niet meer. En dat zo een keer of 10 achtereen. En dan toch blijven duwen op de rechte stukken. Goed... dan gaat bij mij de gas eraf en rijd ik exact de snelheid die mag op mijn teller (en reken ik de afwijking van mijn teller er niet meer bij). Ik denk dat de dame achter mij bijna een hersenbloeding kreeg van zich op te jagen. Hopelijk krijgt ze het ook...
            Gewoon naar Windows 10 gaan, ik heb mij die overstap nooit beklaagd.

Dat ken ik ook, altijd in u gat komen hangen en bij de eerste bocht kunnen ze al niet meer volgen
            Maar ik jaag me daar niet meer in op, als het te lang blijft duren gewoon effe de rem aanraken en dan houden de meeste wel afstand.
            Ik vind het trouwens ook irritant om achter zo iemand te rijden die bij elk bochtje gas lost of zelfs op de rem gaat staan. Maar daarom ga ik op dat moment nog niet in zijn gat hangen.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
              OK, aangezien jij er dus wel kloten verstand van hebt graag een oplossing voor volgend praktijkvoorbeeld:
              Een kennis heeft op zijn bedrijf in de loop der jaren een fotocollectie samengesteld op PC van projecten bij zijn klanten, netjes gesorteerd volgens soort project in een fotomap met submappen tot soms wel 5 niveau's. Om voorbeelden te kunnen tonen aan potentiële nieuwe klanten heeft hij zich een I-pad aangeschaft. Hij heeft zijn foto's gesynchroniseerd naar deze I-pad en die staan er nu netjes door elkaar geklutst op. Omdat een kat daar haar eigen jong niet meer in kan vinden zou hij -uiteraard- graag dezelfde mappenstructuur behouden zoals op zijn pc.

Op een tablet is me dat gelukt: gewoon de volledige map inclusief submappen verslepen van pc naar tablet en klaar.
              Vanwege geen kloten verstand is me dat niet gelukt naar zijn I-pad (of i-phone).
              Heb jij een oplossing zonder daar enkele weken werk aan te hebben en volledig nieuwe albums te moeten opzetten?

Alvast dank bij voorbaat!

​​
              Gewoon gebruik maken van een cloud service. Doe ik ook. Foto’s die ik met de iPhone trek haal ik er elk jaar af en zet ik dan in een map met jaartal enzo op een eigen server die ik thuis staan heb en op een gratis cloud service. De 200gb iCloud die ik heb is te weinig voor al de foto’s die ik heb. Zo kan ik altijd en overal aan mijn foto’s. Ook die van men fototoestel staan daar per datum en jaar op in mappen. Jaartal en dan dag van wanneer de foto’s getrokken zijn.

Icloud gebruik ik dan om de getrokken foto’s meteen overal te kunnen bekijken, iPad, iMac en dus iPhone. Met al die toestellen kan ik ook via een app naar de foto’s die dan op de server staan. Ook met Windows pc indien nodig.
              Last edited by ; 22/10/2019, 16:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Gewoon naar Windows 10 gaan, ik heb mij die overstap nooit beklaagd.

Dat ken ik ook, altijd in u gat komen hangen en bij de eerste bocht kunnen ze al niet meer volgen
                Maar ik jaag me daar niet meer in op, als het te lang blijft duren gewoon effe de rem aanraken en dan houden de meeste wel afstand.
                Ik vind het trouwens ook irritant om achter zo iemand te rijden die bij elk bochtje gas lost of zelfs op de rem gaat staan. Maar daarom ga ik op dat moment nog niet in zijn gat hangen.
                Zo zijn er veel. Bochten pakken is moeilijk geworden de dag van vandaag blijkbaar. Vaak die er op u vak komen rijden ook, claxonneerde is en zijn ze nog dwaas ook.

Wat mij ook stoort is, ze haasten zich om voor u toch nog de baan op te kunnen om dan tegen een slakkehang voor u blijven rijden... duurt meestal ni lang voor ik ze overga dan... idem met vrachtwagens en eer da die snelheid maken... daarjuist nog ene overgevlogen op een verhoogde inrichting.
                Last edited by ; 22/10/2019, 16:36.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Gewoon gebruik maken van een cloud service. Doe ik ook. Foto’s die ik met de iPhone trek haal ik er elk jaar af en zet ik dan in een map met jaartal enzo op een eigen server die ik thuis staan heb en op een gratis cloud service. De 200gb iCloud die ik heb is te weinig voor al de foto’s die ik heb. Zo kan ik altijd en overal aan mijn foto’s. Ook die van men fototoestel staan daar per datum en jaar op in mappen. Jaartal en dan dag van wanneer de foto’s getrokken zijn.

Icloud gebruik ik dan om de getrokken foto’s meteen overal te kunnen bekijken, iPad, iMac en dus iPhone. Met al die toestellen kan ik ook via een app naar de foto’s die dan op de server staan. Ook met Windows pc indien nodig.
                  Maakt gij gebruik van de foto app? Waarschijnlijk niet als ge met externe cloud werkt? Ik heb ook de 200gig, maar ondertussen 150gig vol ervan omdat ik gewoonweg alles op iCloud heb staan. Alle documenten, foto's, muziek,... . Dat maakte het ook gemakkelijker om van 1Terra ATA naar 500GB SSD te gaan. Momenteel staat ook nog alles op de SSD, maar moest het ooit te vol worden, kan ik de foto's laten optimaliseren omdat ze in full size in de cloud staan.
                  Zodra ik aan de 200gig kom, neem ik 1 Terra. Die €9,99/maand is de grote kost nu ook niet en ik zit safe en kan overal op eender welk moment aan al mijn documenten.

Ik heb in de foto app gewoon mappen gemaakt van bv onze zoon, met daar telkens dan het jaartal als 'album'. Voor vakanties heb ik dan een map vakantie en dan nog ondermappen van wintervakanties, trips, zomervakanties,... En daar dan per vakantie een album. Mijn vrouw doet gewoon alles per jaartal.
                  Ik heb ondertussen ook al mijn oude foto's op papier gedigitaliseerd en mee ingevoegd. Dus elke foto die ik ooit had, staat in mijne foto app en in de cloud.

En voor de doemdenkers, de foto's staan ook nog op mijne Mac en die draait een paar keer per dag een backup.

Comment

Maakt gij gebruik van de foto app? Waarschijnlijk niet als ge met externe cloud werkt? Ik heb ook de 200gig, maar ondertussen 150gig vol ervan omdat ik gewoonweg alles op iCloud heb staan. Alle documenten, foto's, muziek,... . Dat maakte het ook gemakkelijker om van 1Terra ATA naar 500GB SSD te gaan. Momenteel staat ook nog alles op de SSD, maar moest het ooit te vol worden, kan ik de foto's laten optimaliseren omdat ze in full size in de cloud staan.
                    Zodra ik aan de 200gig kom, neem ik 1 Terra. Die €9,99/maand is de grote kost nu ook niet en ik zit safe en kan overal op eender welk moment aan al mijn documenten.

Ik heb in de foto app gewoon mappen gemaakt van bv onze zoon, met daar telkens dan het jaartal als 'album'. Voor vakanties heb ik dan een map vakantie en dan nog ondermappen van wintervakanties, trips, zomervakanties,... En daar dan per vakantie een album. Mijn vrouw doet gewoon alles per jaartal.
                    Ik heb ondertussen ook al mijn oude foto's op papier gedigitaliseerd en mee ingevoegd. Dus elke foto die ik ooit had, staat in mijne foto app en in de cloud.

En voor de doemdenkers, de foto's staan ook nog op mijne Mac en die draait een paar keer per dag een backup.
                    Ja maar enkel voor de foto's die gedurende het jaar met onze iPhones getrokken worden, gedeeld met men vriendin. En dan elk jaar backup ik die foto's naar onze nas server, externe HD en dan nog is die gratis cloud van 1 terra. Idd, heb daar 3 backups van.
                    Foto's zet ik nooit op een HD waar een besturingsysteem opstaat, maar met het foto programma kan je niet anders denk ik, misschien dat je de locatie wel kan veranderen van waar de foto's moeten staan. Maar met de foto's programma kan je de foto's gewoon exporteren en ergens anders opslaan en dat is wat ik dan doe met onze iPhones, zijn ze terug is leeg ook.

Al mijn foto's staan gewoon per jaar en dan per datum + klein stukje uitleg van wat. De iPhone foto's staan wel allemaal samen in 1 map, als ik die moet beginnen onderverdelen per dag... daarvan is het wel gemakkelijk als ze geopend zijn in het foto programma.

Misschien dat ik ooit wel alles op iCloud zet, da zou nog het gemakkelijkst zijn, maar voorlopig heb ik nog plaats genoeg op de nas en externe HD, naar de toekomst toe zal toch alles via cloud gaan denk ik.

Die gratis cloud is wel gemakkelijk, heb zo een app op de iMac die gelinkt staat met een map op de externe HD en al wat ik daarin zet wordt automatisch gesynchroniseerd naar die online cloud en nog snel ook! Aleja eigenlijk worden de foto's op die externe HD automatisch gesynchroniseerd naar die cloud.
                    Op die nas staat ook al mijn muziek en films, die ik via ons netwerk overal kan afspelen, destijds is werk van gemaakt, heeft wa tijd gekost, ma eens alles werkt superhandig!
                    Last edited by ; 22/10/2019, 19:39.

Comment

• Ik kan kiezen om de foto's in full size te bewaren op de iPhone of te optimaliseren. Ik neem dat laatste. Ik heb wel zicht op al mijn foto's, maar een paar 100 foto's staan full size en de rest kleiner waardoor mijn 80 gig foto's op de iPhone maar 10 gig is. Bv tijdens onze reis in Florida, maakte ik gewoon volop foto's en telkens hij wifi had, gaat hij die automatisch in de cloud in mijn fotobibliotheek zetten. Daarna kan ik die gewoon naar de album 'florida' slepen. Dus moest ik onderweg met een kapotte, verloren of gepikte iPhone zitten, dan ben ik enkel de foto's kwijt tussen maken en wifi. Zodra er wifi is, zijn ze opgeslagen in de cloud. En op die manier hebt ge ook niet altijd de grootste iPhone nodig. Ik heb nu 128gb, maar zou ook toekomen met 64gb daardoor.

NAS heb ik niet echt nodig. Zo ken ik iemand die zijne NAS netjes in de kelder had staan, maar er nooit bij stil heeft gestaan dat de waterleiding kon springen en zijne kelder onder lopen. En toen was hij alles kwijt.

Comment

• net hetzelfde als android dus...
                        www.peugeotforum.be

Comment

Ik kan kiezen om de foto's in full size te bewaren op de iPhone of te optimaliseren. Ik neem dat laatste. Ik heb wel zicht op al mijn foto's, maar een paar 100 foto's staan full size en de rest kleiner waardoor mijn 80 gig foto's op de iPhone maar 10 gig is. Bv tijdens onze reis in Florida, maakte ik gewoon volop foto's en telkens hij wifi had, gaat hij die automatisch in de cloud in mijn fotobibliotheek zetten. Daarna kan ik die gewoon naar de album 'florida' slepen. Dus moest ik onderweg met een kapotte, verloren of gepikte iPhone zitten, dan ben ik enkel de foto's kwijt tussen maken en wifi. Zodra er wifi is, zijn ze opgeslagen in de cloud. En op die manier hebt ge ook niet altijd de grootste iPhone nodig. Ik heb nu 128gb, maar zou ook toekomen met 64gb daardoor.

NAS heb ik niet echt nodig. Zo ken ik iemand die zijne NAS netjes in de kelder had staan, maar er nooit bij stil heeft gestaan dat de waterleiding kon springen en zijne kelder onder lopen. En toen was hij alles kwijt.
                          Heb maar 64 gb en eigenlijk miskocht want staat snel vol, neem dan ook veel foto's. iCloud werkt wel super idd, die instelling optimaliseren nog ni geprobeerd, zou ik eigenlijk ook is moeten doen, zien hoeveel ruimte ik daarbij win, foto's en muziek nemen de meeste plaats in. Worden de foto's dan enkel in de cloud full size opgeslagen ofzo? Want heb onlangs een nieuwe iPad en daar staan mijn foto's dan ook meteen op, maar neemt amper plaats in. Nog ni gekeken of die instelling optimaliseren daar aanstaat.

Das nu ook ni de ideale plaats om zoiets te zetten, maar idd mijn HD's kunnen ook crashen, daarom die backups op nog een extra externe HD en dan die cloud.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Heb maar 64 gb en eigenlijk miskocht want staat snel vol, neem dan ook veel foto's. iCloud werkt wel super idd, die instelling optimaliseren nog ni geprobeerd, zou ik eigenlijk ook is moeten doen, zien hoeveel ruimte ik daarbij win, foto's en muziek nemen de meeste plaats in. Worden de foto's dan enkel in de cloud full size opgeslagen ofzo? Want heb onlangs een nieuwe iPad en daar staan mijn foto's dan ook meteen op, maar neemt amper plaats in. Nog ni gekeken of die instelling optimaliseren daar aanstaat.

Das nu ook ni de ideale plaats om zoiets te zetten, maar idd mijn HD's kunnen ook crashen, daarom die backups op nog een extra externe HD en dan die cloud.
                            Dan staan ze op de iPad geoptimaliseerd. De ruimte die uw foto’s innemen wordt bepaald door de ruimte op uw toestel. Ik heb een 128gb iPhone en de foto’s nemen bv 10gb in terwijl het op mijn mac en op icloud 80 gig is. Dus had ik een 64gb, was dat mss maar 5gb. De laatste paar 100 foto’s houd hij gewoon bij of hoe dat weer juist zit.

Op mijne mac kan ik kiezen voor ootimaliseren of op toestel bewaren. Voorlopig bewaar ik ze. Als ik optimaliseren neem, gaat hij plaats vrij maken.

Beschouw het gewoon zo dat ge op uw devices dan enkel tumbnails hebt die op dat scherm zeer goed zijn van kwaliteit. Als ge wifi hebt, ziet ge in een hoek een rondje vollopen. Dat wil zeggen dat hij hem op dat moment ff full size ophaalt.

Moest het u interesseren, zijt ge altijd welkom om het eens komen te bekijken. Bier staat altijd koud

Comment

Dan staan ze op de iPad geoptimaliseerd. De ruimte die uw foto’s innemen wordt bepaald door de ruimte op uw toestel. Ik heb een 128gb iPhone en de foto’s nemen bv 10gb in terwijl het op mijn mac en op icloud 80 gig is. Dus had ik een 64gb, was dat mss maar 5gb. De laatste paar 100 foto’s houd hij gewoon bij of hoe dat weer juist zit.

Op mijne mac kan ik kiezen voor ootimaliseren of op toestel bewaren. Voorlopig bewaar ik ze. Als ik optimaliseren neem, gaat hij plaats vrij maken.

Beschouw het gewoon zo dat ge op uw devices dan enkel tumbnails hebt die op dat scherm zeer goed zijn van kwaliteit. Als ge wifi hebt, ziet ge in een hoek een rondje vollopen. Dat wil zeggen dat hij hem op dat moment ff full size ophaalt.

Moest het u interesseren, zijt ge altijd welkom om het eens komen te bekijken. Bier staat altijd koud
                              Zal er deze namiddag is naar kijken, op de Mac laat ik ze ook volledig staan, toch plaats genoeg.
                              Ik weet ongeveer hoe het in zijn werk gaat, maar gebruik die foto's vaak voor Instagram ofzo en dan wil ik goeie kwaliteit, daarom da ik het eigenlijk nog niet geprobeerd heb en ook omdat ik nog plaats heb op de iPhone. Maak ook vaak film'kes als ik naar optredens ga en die nemen wel veel ruimte in.

Waar ist dat het bier koud staat?

Comment

net hetzelfde als android dus...
                                Klopt. Google foto werkt quasi identiek, en opslagruimte is onbeperkt indien max 16 megapixels per foto.

Comment

... in het verkeer: mensen die niet kunnen rijden. Rechtdoor zitten ze bijna in uw koffer en bij de eerste bocht zie je ze niet meer. En dat zo een keer of 10 achtereen. En dan toch blijven duwen op de rechte stukken. Goed... dan gaat bij mij de gas eraf en rijd ik exact de snelheid die mag op mijn teller (en reken ik de afwijking van mijn teller er niet meer bij). Ik denk dat de dame achter mij bijna een hersenbloeding kreeg van zich op te jagen. Hopelijk krijgt ze het ook...
                                  Ja, dat is ook een klassieker tegenwoordig.

Vanochtend ook een mooie gezien: we rijden met een paar auto's aan 65 km/u achter een vrachtwagen, nogal een bochtige weg dus te weinig zicht op tegenliggers om voor te steken. Komt er één vanop de 5e positie volle snelheid de rij voorbijsteken, moet dan vlak voor de volgende bocht zich ertussen wringen omdat er een tegenligger kwam.
                                  En dat terwijl er 3 km verder een 2x2 ligt...
                                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Mensen zijn ook niet meer met autorijden bezig. Vorige week ben ik achteraan aangereden in de file. Madam was met haar jas en gsm bezig
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Mensen aan het tankstation die hun auto aan de pomp laten staan en terwijl jij er achter staat te wachten gewoon in het winkeltje gaan shoppen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                        Mensen aan het tankstation die hun auto aan de pomp laten staan en terwijl jij er achter staat te wachten gewoon in het winkeltje gaan shoppen
                                        Ergerlijk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                          Mensen zijn ook niet meer met autorijden bezig. Vorige week ben ik achteraan aangereden in de file. Madam was met haar jas en gsm bezig
                                          Standaard, het kan hun ook geen zak schelen. Je mag erop toeteren maar verwacht geen reactie...
                                          En als je de commentaren op de artikels van accidenten leest word het ook niet echt zo erg gevonden (vooral toen het zoontje Verhulst was dat op de file was gereden...) maar oh wee als een vrachtwagenbestuurder een accident voorheeft (ze zijn meestal ook niet onschuldig maar het verschil in reactie tussen de 2 is altijd wel opmerkelijk)

Comment

Working...
                                          X