Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

Dat van de jaren '70 wist ik niet, ik denk dat ik iets recentere plannen in gedachten had die afgeblazen zijn ten voordele van investeren in shopping centers. Intussen zijn we bijna 50 jaar verder en geen stap vooruit.
    Moet lukken dat de MIVB/STIB een klant is van ons en ik dus in het verleden veel contact had met die mensen. Mijne vaste ambtenaar daar, heeft er bijna 40 jaar gewerkt en is nu een paar jaar met pensioen. Die heeft mij dat hele verhaal al eens uitgelegd en liet me plannen zien van waar die tunnels heen gingen.

Destijds dachten ze meer te hebben aan die KMO zones ivm jobs, maar wisten ze niet dat het verkeer zo fel zou toenemen. Het had helemaal anders kunnen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Anders wel?
      Aja e, als ik is wa meer slaap heb. Morgen mijne 7sten... de lastigste ploeg voor mij.

Comment

• Ploegen zou niets voor mij zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Ploegen zou niets voor mij zijn
          Met de nacht en namiddag heb ik minder last, die vroeges ja, om 21u al in mijn bed kruipen is niets voor mij, ten vroegste 22u ma da is van de week al meer 23 - 23u30 geweest, op het einde van de week ja, zien da ik morgen mijne wekker ni vergeet af te zetten en als ik dan in mijn bed kruip ja. Daarvoor doe ik het e! NOT!

Edit: BTW nieuwe macOS Catalina, in iets meer dan een half uurtje geïnstalleerd!
          Last edited by ; 24/10/2019, 19:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Met de nacht en namiddag heb ik minder last, die vroeges ja, om 21u al in mijn bed kruipen is niets voor mij, ten vroegste 22u ma da is van de week al meer 23 - 23u30 geweest, op het einde van de week ja, zien da ik morgen mijne wekker ni vergeet af te zetten en als ik dan in mijn bed kruip ja. Daarvoor doe ik het e! NOT!

Edit: BTW nieuwe macOS Catalina, in iets meer dan een half uurtje geïnstalleerd!
            Yep, ik had getimed. 27 min bij mij.

Comment

• smeerlappen, sinds kort is het elke dag hetzelfde liedje bij ons in't dorp. afremmen als het groen is en vol op de gas staan als het op oranje springt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                smeerlappen, sinds kort is het elke dag hetzelfde liedje bij ons in't dorp. afremmen als het groen is en vol op de gas staan als het op oranje springt.
                Haha, ik ken da en doe het zelf ook op 1 plaats, als je dat niet doet, sta je telkens voor rood... auto's of geen auto's! Vré irritant eigenlijk...

Comment

Haha, ik ken da en doe het zelf ook op 1 plaats, als je dat niet doet, sta je telkens voor rood... auto's of geen auto's! Vré irritant eigenlijk...
                  Het helpt misschien als je gewoon blijft gas geven i.p.v. te remmen zolang het groen is

Comment

Het helpt misschien als je gewoon blijft gas geven i.p.v. te remmen zolang het groen is
                    Afremmen doe ik nu ook ni, maar gewoon laten uitbollen. Je mag daar maar 30 en ik denk als je iets sneller rijdt, het gewoon rood wordt. Als het school is ok, maar zeer vroeg en zeer laat is het ook en dan doe ik het op die manier. Lichten blijven ook maar meestal enkele seconden rood waardoor ik het nutteloos stoppen vind. Pestlichten noem ik da!

Comment

In belgië komt ge dat niet zo veel tegen. Ik kom dat vooral in Rumst tegen. Maar in Nederland is dat al zeer goed ingeburgerd. 'Als u rood hebt, hebt u wellicht te hard gereden'.

Comment

• wij hebben hier ook zo'n lichten...sneller als 50 geeft rood staat er bij die lichten...aan beide zijden voorafgegaan door een ledbord dat aangeeft hoe snel je rijdt
                        als je 50 rijdt op teller geven die borden 48 aan...en sta je voor rood, pas vanaf 47 hou je groen

pas dan die borden aan bij de lichten he...SNELLER ALS 47 GEEFT ROOD

...en soms heb ik het gevoel dat er mensen zijn die erop kicken dat ze 5 of 6 auto's hebben kunnen doen ophouden, denk ik soms...macht over een ander

Comment

Afremmen doe ik nu ook ni, maar gewoon laten uitbollen. Je mag daar maar 30 en ik denk als je iets sneller rijdt, het gewoon rood wordt. Als het school is ok, maar zeer vroeg en zeer laat is het ook en dan doe ik het op die manier. Lichten blijven ook maar meestal enkele seconden rood waardoor ik het nutteloos stoppen vind. Pestlichten noem ik da!
                          Ja 't is vooral dat afremmen dat mijn keel uithangt. Dan kon je er nog met 2 door het groen ipv 1 door oranje.

Groot gelijk, die pestlichten zijn nutteloos ze zouden er een bareel moeten zetten met een betaalautomaat, als je te snel rijd onmiddelijke inning of je mag er niet door + in het groot meedelen aan de achterliggers wie de schuldige is.

Comment

Ja 't is vooral dat afremmen dat mijn keel uithangt. Dan kon je er nog met 2 door het groen ipv 1 door oranje.

Groot gelijk, die pestlichten zijn nutteloos ze zouden er een bareel moeten zetten met een betaalautomaat, als je te snel rijd onmiddelijke inning of je mag er niet door + in het groot meedelen aan de achterliggers wie de schuldige is.
                            Ik vind daar 50km/u rijden zeker ni teveel als er geen school is, tis lachen als ik daar alleen tegen 30 km/u moet zitten rijden om de lichten groen te houden... Ma als ik dus rond de 40 km/u rij dan blijven ze net lang genoeg groen om nog door te zijn. Op dat moment vind ik "het systeem" idd nutteloos, geen kat rijdt daar dan 30 km/u, daarvoor zijn auto's niet gemaakt trouwens, neem dan paard en kar of uwe fiets ofzo...
                            Als mens zou je zelf maar moeten weten wanneer je de snelheid moet aanpassen, maw als het school is!

Als het milieu dan toch zo een issue is, laat mij dan niet voor niets tot stilstand komen en terug optrekken, das ook milieu vervuiling, idem al de geparkeerde wagens die op de weg staan geparkeerd, deze morgen reed er bijna iemand op mij door een geparkeerde wagen over te steken! Had mij thans van ver zien aankomen, maar eerlijk gezegd, ik stop ook ni graag voor al die geparkeerde wagens op de weg! Das alles behalve vlot rijden.
                            Last edited by ; 25/10/2019, 12:46.

Comment

Ik vind daar 50km/u rijden zeker ni teveel als er geen school is, tis lachen als ik daar alleen tegen 30 km/u moet zitten rijden om de lichten groen te houden... Ma als ik dus rond de 40 km/u rij dan blijven ze net lang genoeg groen om nog door te zijn. Op dat moment vind ik "het systeem" idd nutteloos, geen kat rijdt daar dan 30 km/u, daarvoor zijn auto's niet gemaakt trouwens, neem dan paard en kar of uwe fiets ofzo...
                              Als mens zou je zelf maar moeten weten wanneer je de snelheid moet aanpassen, maw als het school is!

Als het milieu dan toch zo een issue is, laat mij dan niet voor niets tot stilstand komen en terug optrekken, das ook milieu vervuiling, idem al de geparkeerde wagens die op de weg staan geparkeerd, deze morgen reed er bijna iemand op mij door een geparkeerde wagen over te steken! Had mij thans van ver zien aankomen, maar eerlijk gezegd, ik stop ook ni graag voor al die geparkeerde wagens op de weg! Das alles behalve vlot rijden.
                              Ik vind, ik vind, ik vind. Dutroux vond dat hij kindjes in zijn kelder mocht opsluiten. De enige die hun vindingen mogen doorduwen zijn de politiekers die op de 1 of andere manier een postje hebben en in de meeste gevallen behoren ze dan tot een meerderheid.

Als jouw auto niet gemaakt is om 30 te rijden heb je de verkeerde auto gekocht, dat is zoals een zwembroek kopen om te gaan skiën.

Als mens zou je vanalles moeten kunnen, maar veel zie ik er toch niet van.

Er zijn veel issue's dat is nog geen reden om ongestraft je goesting te doen.

Waar moeten die wagens dan geparkeerd worden? Een oprit zullen ze niet (mogen) hebben (of niet groot genoeg) en het fietspad moet enkele meters breed zijn.

Comment

Ik vind, ik vind, ik vind. Dutroux vond dat hij kindjes in zijn kelder mocht opsluiten. De enige die hun vindingen mogen doorduwen zijn de politiekers die op de 1 of andere manier een postje hebben en in de meeste gevallen behoren ze dan tot een meerderheid.

Als jouw auto niet gemaakt is om 30 te rijden heb je de verkeerde auto gekocht, dat is zoals een zwembroek kopen om te gaan skiën.

Als mens zou je vanalles moeten kunnen, maar veel zie ik er toch niet van.

Er zijn veel issue's dat is nog geen reden om ongestraft je goesting te doen.

Waar moeten die wagens dan geparkeerd worden? Een oprit zullen ze niet (mogen) hebben (of niet groot genoeg) en het fietspad moet enkele meters breed zijn.
                                Gaan we die weg weer op. Wete heb het hier al genoeg gezegd wat mij ergert op de baan, ik ben ni altijd akkoord met wat de politiek beslist en ik ni alleen trouwens als ik is ga lezen op sociale media. Ik hou u ni tegen om u overal aan de regeltjes te houden, ik gebruik mijn gezond verstand en dat heeft me tot nu toe nog geen problemen opgebracht.

Als ge nen auto wil maakt dan dage em kunt parkeren ook, simpel toch? Ikzelf zet mijn spaargeld ook ni op straat...

Comment

Gaan we die weg weer op. Wete heb het hier al genoeg gezegd wat mij ergert op de baan, ik ben ni altijd akkoord met wat de politiek beslist en ik ni alleen trouwens als ik is ga lezen op sociale media. Ik hou u ni tegen om u overal aan de regeltjes te houden, ik gebruik mijn gezond verstand en dat heeft me tot nu toe nog geen problemen opgebracht.

Als ge nen auto wil maakt dan dage em kunt parkeren ook, simpel toch? Ikzelf zet mijn spaargeld ook ni op straat...
                                  Zeg dat maar eens tegen al die mensen die willen showen met een auto die langer is dan hun huis breed is
                                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Dat niemand met de politiek akkoord is is algemeen gekend.
                                    Jij misschien niet anderen wel (of zelf niet in de problemen maar de andere in problemen brengen).

bedrijfswagens zijn niet hun spaargeld, soms is het van moeten niet van willen, zou me verwonderen dat iedereen familie kan ontvangen zonder de auto's op straat te zetten (vroeger hadden we ook maar plek voor 2 wagens waar er op het einde zelfs 5 stonden)

MAAR als we spreken over bedrijfen/winkels geef ik je 100% gelijk. Als je geen parking kunt voorzien in een woonbuurt moet je daar geen winkel beginnen (is trouwens verplicht om minstens 3 plaatsen te voorzien).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

Zeg dat maar eens tegen al die mensen die willen showen met een auto die langer is dan hun huis breed is
                                      Zo zijn er in de stad genoeg, maar die hebben meestal een plaats voor hun woning en niet op straat. Aleja in Aalst is het toch zo.
                                      ​​​​​​

Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

Dat niemand met de politiek akkoord is is algemeen gekend.
                                      Jij misschien niet anderen wel (of zelf niet in de problemen maar de andere in problemen brengen).

bedrijfswagens zijn niet hun spaargeld, soms is het van moeten niet van willen, zou me verwonderen dat iedereen familie kan ontvangen zonder de auto's op straat te zetten (vroeger hadden we ook maar plek voor 2 wagens waar er op het einde zelfs 5 stonden)

MAAR als we spreken over bedrijfen/winkels geef ik je 100% gelijk. Als je geen parking kunt voorzien in een woonbuurt moet je daar geen winkel beginnen (is trouwens verplicht om minstens 3 plaatsen te voorzien).
                                      Van thuis naar het werk zijn er verschillende plaatsen waar wagens op de weg staan, terwijl ze wel een oprit hebben en het is vooral daar dat ik mij aan stoor, daarnet stonden er zelf links en rechts op de baan geparkeerd, enkele meters van elkaar... En dan hier iets verder staat er altijd een camionette op straat, net na een bocht en voor een verhoogd inrichting, het was nu al aanschuiven, in de spits ja, staan ze daar soms 100'en meters aan te schuiven, juist voor die ene camionette.
                                      Als er nu camionettes ofzo op straat staan omdat daar moet gewerkt worden ja, da kan ik het nog begrijpen, maar da is daar niet het geval. Is daar een boerenhof, zou mij verwonderen da daar geen plaats is om te parkeren.

Comment

Jouw vrijheid stopt bij de vrijheid van een ander.
                                        Als iedereen naar goeddunken de wetgeving interpreteert, zijn we ver van huis.
                                        Doe vooral je eigen zin, maar kom niet klagen als er maatregelen genomen worden om dat tegen te gaan. Cru gezegd, ik weet het, maar in se wel waar.
                                        Ik ben ook niet perfect, maar ga niet zeuren als ik geflitst ben, of een opmerking krijg van mijnheer de agent. Ik vind 70 op de meeste grote gewestwegen ook irritant traag, En toch probeer ik me daar aan te houden? Met een uitzondering hier en daar. Dan 'durf ik' 80 rijden.

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          wij hebben hier ook zo'n lichten...sneller als 50 geeft rood staat er bij die lichten...aan beide zijden voorafgegaan door een ledbord dat aangeeft hoe snel je rijdt
                                          als je 50 rijdt op teller geven die borden 48 aan...en sta je voor rood, pas vanaf 47 hou je groen

pas dan die borden aan bij de lichten he...SNELLER ALS 47 GEEFT ROOD

...en soms heb ik het gevoel dat er mensen zijn die erop kicken dat ze 5 of 6 auto's hebben kunnen doen ophouden, denk ik soms...macht over een ander
                                          Als je daar snel genoeg rijdt haal je het groen/oranje nog wel
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X