Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
...dan moet je toch 100+ rijden...meestal komen ze aangescheurd van hoevenen richting dorp...laten ze lichten op rood springen en gaan zij sluipwegen rijden via de nachtwinkel om zo naar putte te rijden
Vandaag tot 3 maal toe nipt een ongeval kunnen vermijden.
Twee keer op de N80, ik was links rond de 120 km/h aan het rijden en twee keer kwam er een auto van het rechter vak voor mij in gereden, maar echt juist voor mijne bumper, terwijl er echt geen plaats was om tussen te voegen. Dan reden die ook nog eens een stuk trager waardoor ik ook serieus in de remmen moest gaan.
Dan een tijdje later zit ik aan een kruispunt met een voorrangsweg met druk verkeer op. Ik moest naar links de voorrangsweg op en een auto die aan de overkant uit de andere zijweg kwam wou recht over rijden. Recht over rijden heeft voorrang op links afslaan, dus ik wacht en er was al 5 keer voldoende ruimte geweest om over te steken (of voor mij om de weg op te rijden), maar die andere bleef maar wachten. Dus de 6de keer dat er ruimte is vertrek ik om linksaf te gaan, komt die koe op die moment ook ineens over gereden.
Ik weet dat ik in fout was als er een botsing was geweest, maar je kan gvd toch ook geen eeuwigheid blijven wachten, de bestuurder achter mij was zich ook al aan het opjagen.
Dan nog een 4de ding van vorige week, ik sta te wachten aan een rotonde om op te rijden, links van mij komt een auto de rotonde op gereden met de pinker naar rechts aan, wat dus aanduid dat hij de eerste afslag wilt nemen. Ik rij dus ook op, maar die bestuurder slaat niet aan de eerste afslag in en moet dus remmen voor mij. Op die moment begin die van zijn kloten te maken, terwijl het hij is die een fout heeft gemaakt door bij het oprijden direct de pinker naar rechts op te zetten.
Sommige chauffeurs zou ge toch echt achter hun stuur uit trekken en eens een goed pak rammel geven!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ook al veel ongevallen vermeden door stommiteiten van een ander, maar gisteren had ik iets voor dat ik eigenlijk nog nooit heb voorgehad. Moest met de vriendin bij de dokter en wou mij parkeren, ik kijk in mijn zijspiegel en zie een struikje met daarnaast dus de parking, blijkbaar was het het padje dat ik zag en was er achter mij nog een struikje, ma dan met een paaltje tussen, kunt al raden... Ik rij achteruit, hoor de parkeersensoren en voor ik het goed en wel besef, BAM! Gvd, gelukkig geen schade door de lelijke zwarte bumper (zo zegt men vriendin het altijd) op onze Peugeot 2008. Je ziet het juist een beetje waar ik het paaltje geraakt heb, de plastic beetje zo ja, vervormd. De 2de keer dat ik haar wagen beschadig, de vorige keer ook tijdens het parkeren met de velg tegen een hoge borduur, toen was ik pas PO! De volgende keer dat ik haar wagen parkeer ga ik dus eerst 2x nadenken.
Prijs je gelukkig, vriendin van me, heeft zo vorige week haar Opel Mokka over zo'n paaltje geparkeerd... bumper net genoeg terug geplooid zodat het kleine paaltje achter haar voorbumper stak.
Was dan nog's aan een kiss en ride van het station, dus politie erbij met zwaailampen. Totdat een naburige garagist met een grote rolkrik het ding terug op zijn plaats heeft gekregen.
Ze had zich nog nooit zo blond gevoeld, zei ze LOL.
Prijs je gelukkig, vriendin van me, heeft zo vorige week haar Opel Mokka over zo'n paaltje geparkeerd... bumper net genoeg terug geplooid zodat het kleine paaltje achter haar voorbumper stak.
Was dan nog's aan een kiss en ride van het station, dus politie erbij met zwaailampen. Totdat een naburige garagist met een grote rolkrik het ding terug op zijn plaats heeft gekregen.
Ze had zich nog nooit zo blond gevoeld, zei ze LOL.
Aj, ja dan blijf je best staan of je trekt de bumper eraf.
Mijn vriendin heeft toen toegegeven dat ze al is tegen een bankje had gereden op de parking van haar werk.
Heb gisteren nog een hele dag lastig gelopen, van hoe kan dit nu? Waarom? Stommerik! Als dit met de Mazda zou geweest zijn ja... Ook al een paar keer geluk gehad ze, ma soms zie je de paaltjes ni echt goed. Altijd gezegd, hoe kan da nu als ge parkeersensoren hebt? Gisteren dus ondervonden hoe het kan...
Parkeersensoren pikken niet alles op, zeker een risico als het iets laag is dat net niet onder je bumper past.
Een ex-collega van mij heeft zo eens met zijn voorbumper boven een uitstekende boomwortel geparkeerd; bij het vertrekken rijdt hij achteruit en zijn ganse bumper bleef achter.
@Geert: velgen zijn altijd delicaat, nog een reden waarom ik nu voor 18" gekozen heb in plaats van 20-21" die er veel mooier uit zien. Het risico op schade met die grotere formaten is gewoon zoveel groter met al die hoge borduren overal, liefst nog in combinatie met extra smalle parkeerstroken...
VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
@Geert: velgen zijn altijd delicaat, nog een reden waarom ik nu voor 18" gekozen heb in plaats van 20-21" die er veel mooier uit zien. Het risico op schade met die grotere formaten is gewoon zoveel groter met al die hoge borduren overal, liefst nog in combinatie met extra smalle parkeerstroken...
Was per ongeluk op de borduur gereden en het was eigenlijk met er af te glijden dat de velg de rand geraakt had.
Vandaag terug gereden van Brabant (Nederland) naar de verre Westhoek. De hele tijd héél druk en vanaf Gent blok/harmonica rijden tot Oostende. Bovendien de hele tijd lichte regen met heel veel spray tot gevolg.
Man man man. Hoeveel opgefokte mannen/vrouwen er rondrijden, niet normaal Of geen lichten aan. Of net voor je invoegen zodat je plots niets meer ziet. Of 140willen rijden terwijl iedereen 100-110 rijdt. Of een treintje auto's doorbreken zodat iedereen weer in de remmen moet en je nog 80 rijdt plots. Of...
dat van die lichten heb ik gisteren ook opgemerkt... regenachtig weer, volop schemering en toch zonder licht rijden. Als die dan tussen een treintje van andere auto's rijden die wel hun lichten aan hebben, dan merk je dat voertuig gewoon niet op.
en die opgefoktheid: vrijdagavond. Niets meer achter zoeken. Ook al was het feestdag gisteren, mensen zitten zo met het einde van de werkweek in hun koppeke. Ik zie het elke vrijdag opnieuw: de vlucht uit Egypte... anders dan dat kan ik het niet meer omschrijven. Iedereen moet en zal zo rap mogelijk naar huis rijden want het weekend begint. Elke minuut dat men langer in de auto zit, is een minuut kwijt van hun weekend.
Vandaag terug gereden van Brabant (Nederland) naar de verre Westhoek. De hele tijd héél druk en vanaf Gent blok/harmonica rijden tot Oostende. Bovendien de hele tijd lichte regen met heel veel spray tot gevolg.
Man man man. Hoeveel opgefokte mannen/vrouwen er rondrijden, niet normaal Of geen lichten aan. Of net voor je invoegen zodat je plots niets meer ziet. Of 140willen rijden terwijl iedereen 100-110 rijdt. Of een treintje auto's doorbreken zodat iedereen weer in de remmen moet en je nog 80 rijdt plots. Of...
Ja het was erg gisteren tussen Brussel en de kust op de E40. Ik heb nog geluk gehad, was daar voor 11:00h richting BRUGGE/Zeebrugge. Nadien zag ik het bij het terugkomen alleen maar erger worden op de overkant.
Niet te begrijpen feitelijk. Blijkbaar kunnen de mensen er geen genoeg van krijgen om in de file te gaan staan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Gisteren was het duidelijk welke mentaliteit er op de ring van Antwerpen heerst: "Mijn tijd is belangrijker dan jouw leven". Linkervak was afgesloten voor medisch transport (Doen ze niet zomaar zou ik denken) en toch een 20tal bestuurders gezien die hier een snelle weg naar huis zien, dat het medisch transport daardoor vertraging opliep kon hun geen reet schelen. (en als het convoy in 1 zen gat was gereden zal het de schuld van de hulpdiensten zijn geweest...)
Daar hangen toch camera's?
Hopelijk krijgen die dan allemaal een dikke boete.
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Bij ons zijn ze héél de straat (1km lang) aan het openbreken, nieuwe rioleringen, fietspaden, voetpad, toplaag, verlichting, enz...
Eerste brief was van de gemeente (een maand voor de start van de werken) volgende aankondigingen waren van de aannemer die zijn werk uit de doeken deed met wanneer, waar de hinder ging zijn en hoelang we de op&uitritten niet konden gebruiken.
Gelukkig is nu voor ons deel het ergste voorbij. De eerste 250m van de 1000m zijn nu bijna volledig af op de toplaag na dan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment