Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ik veronderstel dat vliegen zonder licentie ook nog steeds gaat...
    Laten we het maar op een veronderstelling houden. De feiten zijn iets anders. De regulering in de luchtvaart is toch net iets anders dan
    het rijden over een Belgische weg. Bij mijn weten word je bij dat laatste van begin tot einde nog steeds niet gemonitord (al scheelt het in sommige streken niet veel meer) .

Toch al verschillende niet zo brave burgers gezien die graag de grote Jan uithingen en als het er op aankwam gewoon in hun broek plasten (en dan letterlijk en niet figuurlijk zoals hun brave tegenhangers). Het gaat duizend keer goed. Tot het één keer grondig fout gaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Kan de brave man in de BMW ook overkomen zijn.
      Toch niet volgens de foto die hier gepost werd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
        Dat neem ik van U aan (over een percentje meer of minder wil ik niet vitten).
        Zelf zou ik niet voortdurend het risico willen lopen tegen die 1% of 40% aan te lopen. Dood moeten we allemaal en dat doe ik dan liever in vrijheid (en ik kan toch ook maar met één auto gelijktijdig rijden, één maaltijd per keer nemen en een buitenverblijf was op den duur ook al te veel zever aan mijn hoofd).
        Gewoon van dag tot dag leven loont voor mij al meer dan genoeg.
        Als ze in België al nauwelijks loordenaars opsluiten, moogt ge gerust zijn dat ze u voor wat steekpenningen een tik op de vingers geeft

Comment

• Bwa, ieder zijn ding.
          Als jij met een gerust hart steekpenningen ontvangt, mij niet gelaten.
          Ik ga mijn slaap niet laten voor wat extra zwart geld. Brengt toch niets meer op en volkomen legaal kom ik ook al niets tekort.
          En, persoonlijke visie, meenemen kan ik toch niets.

Dat het hier vol zou lopen met ongestrafte moordenaars, daar ben ik het ook niet mee eens.
          Heb je al ooit binnen in een gevangenis geweest? Iedere dag daar is er, in mijn opinie, al één te veel.

Comment

• de schrik van de gevangenis lijkt mij vooral ingegeven hoeveel je te verliezen hebt, het gemis vrijheid, comfort en familie
            maar als je zulke zaken al ontbeert...

ik denk niet dat langere straffen, afschrikkend werken
            ik zag toevallig een stukje ooit kom ik vrij...of hoe noemt het programma...en zag net op dat moment een mens die schrik had om vrij te komen die berustte in zijn geregeld leven

en als je in een goeie 'gang' zit, en aanzien hebt, binnen...

vrienden van me hebben ooit - jeugdzonde - ons kaffee in de fik gestoken en gezeten, voor hen was dat vreselijk, ze hadden schrik etc
            maar dat geldt niet voor iedereen

soit, ik probeer zo te leven ik er niet in hoef, en das geen probleem om zo te leven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
              Bwa, als ge geld genoeg hebt, dan is €100 boete voor er te staan een goedkoop parkeerticket om niet te ver hoeven te lopen. Zo denken die dus werkelijk.

Mijne buur iets verder woont in Monaco, heeft bij ons iets verder 2 helicopters, heeft heel wat exclusieve wagens (waaronder een McLaren) en dat is ook zo een type.

Vertelde mij eens iemand dat hij eens ergens naartoe vloog met zijne helicopter met vrienden om te gaan eten en gewoon pal bij het restaurant neerzette. Wel geen hinder voor het verkeer, maar die mocht daar gewoon niet landen, noch staan. Toen de politie kwam, zei die gewoon: 'Sleep hem maar af en stuur mij de boete maar'. Daar staat ge dan, want zoek maar eens iemand voor een helicopter te komen slepen.

Ni vragen wat een arrogantie daarin zit.

Ik persoonlijk lach meestal ook met boetes. Het is spijtig van het geld, maar moet er gene boterham voor laten. 'Gegokt en verloren', zeg ik altijd. Maar zal nooit parkeren op een gehandicaptenparking uit respect voor gehandicapten. Op een parking voor EV's ga ik ook niet staan, maar daar ben ik nog niet aan uit waarom ik dat doe
              vandaar dat ze andere middelen moeten gebruiken,afslepen,en enkele dagen aan de ketting+boete en sleepkosten
              mss dat ze dat wel beu worden

Comment

Of gehandicapt of chauffeur van?
                (Aan de achterkant van de auto kan je dat niet uitsluiten.)
                dan ga jij ervanuit dat david 67 een leugenaar is?
                dat kan natuurlijk ook,maar dan gaat hij toch snel door de mand vallen als hij dergelijke stunten herhaald.
                persoonlijk geloof ik niets van die stelling,
                het is niet de eerste keer dat dergelijke showgastjes hier betrapt worden ....
                Last edited by ; 07/11/2019, 20:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

dan ga jij ervanuit dat david 67 een leugenaar is?
                  dat kan natuurlijk ook,maar dan gaat hij toch snel door de mand vallen als hij dergelijke stunten herhaald.
                  persoonlijk geloof ik niets van die stelling,
                  het is niet de eerste keer dat dergelijke showgastjes hier betrapt worden ....
                  Nee, ik ga nergens van uit. Ik kan alleen maar afgaan op de foto die hiervoor staat.
                  Op de foto die hier staat kan ik niet zien of er vooraan een pasje ligt voor gehandicapten. Ik kan ook niet weten of wie dan ook dat gecontroleerd heeft (want, behoudens ik er over gelezen heb, wordt dat hier nergens vermeld). Het kan ook zijn dat hij er gewoon niet aan gedacht heeft dat te controleren?
                  Ik geef toch liever iemand het voordeel van de twijfel (tot het tegendeel bewezen is) ipv hem te veroordelen op basis van beschuldigingen via het internet. En al heel zeker niet omdat hij "een schowgastje" zou zijn. Dat doe tnl. niet ter zake (al gelukkig voor hem dat hij niet in een Tesla reed. ).

Comment

de schrik van de gevangenis lijkt mij vooral ingegeven hoeveel je te verliezen hebt, het gemis vrijheid, comfort en familie
                    maar als je zulke zaken al ontbeert...

ik denk niet dat langere straffen, afschrikkend werken
                    ik zag toevallig een stukje ooit kom ik vrij...of hoe noemt het programma...en zag net op dat moment een mens die schrik had om vrij te komen die berustte in zijn geregeld leven

en als je in een goeie 'gang' zit, en aanzien hebt, binnen...

vrienden van me hebben ooit - jeugdzonde - ons kaffee in de fik gestoken en gezeten, voor hen was dat vreselijk, ze hadden schrik etc
                    maar dat geldt niet voor iedereen

soit, ik probeer zo te leven ik er niet in hoef, en das geen probleem om zo te leven
                    Persoonlijk ken ik niemand die zich gelukkig voelt/voelde in de gevangenis. Ongeacht zijn afkomst en verleden. Toch niet in een Belgische. Ons juridisch systeem is zeker niet het meest performante ter wereld (integendeel) maar onze gevangenissen zijn, naar Westers normen, wel degelijk een hellhole.
                    Je kan een mening niet baseren op die ene uitzonderlijke kwiet die het binnen beter verging dan er buiten. Uitzonderingen zijn er om de regel te bevestigen. Ze zijn de regel niet.
                    Last edited by ivob2; 07/11/2019, 21:27.

Comment

• ik zei het hierboven al he, ons systeem is vooral voor de brave belg een afschrikking
                      er zijn er veel die zouden kunnen uitgeleverd worden maar toch zijn er weinig - ik denk geen 1 - die ervoor kiest om in land van van 2de nationaliteit zijn straf uit te zitten, tenzij mss een nederlander

ik baseer mijn mening daar niet op, maar het was ook de keuze van de programmamakers die kant te laten zien, dus die éne kwiet zal niet de uitzondering zijn al ga ik er natuurlijk wel vanuit dat de overgrote, zeg maar 95% of meer meerderheid liever thuis bij vrouw en kind ev op de bank zit

een straf mag een straf blijven, niet elke gevangenis is een hellhole, tel daarbij dat ze 1/3 moeten zitten, voor langer is geen geld en ook niet voor meer comfort...je kan elke € maar 1 keer uitgeven en er zijn dringender noden

maar ik denk niet dat langere straffen afschrikken² en ik kan maar hopen dat luxehotels met betaalde ziekenzorg niet gaan aantrekken

ieder zijn geventileerde mening
                      recidive is 60%
                      Last edited by bobo; 07/11/2019, 21:57.

Comment

Nee, ik ga nergens van uit. Ik kan alleen maar afgaan op de foto die hiervoor staat.
                        Op de foto die hier staat kan ik niet zien of er vooraan een pasje ligt voor gehandicapten. Ik kan ook niet weten of wie dan ook dat gecontroleerd heeft (want, behoudens ik er over gelezen heb, wordt dat hier nergens vermeld). Het kan ook zijn dat hij er gewoon niet aan gedacht heeft dat te controleren?
                        Ik geef toch liever iemand het voordeel van de twijfel (tot het tegendeel bewezen is) ipv hem te veroordelen op basis van beschuldigingen via het internet. En al heel zeker niet omdat hij "een schowgastje" zou zijn. Dat doe tnl. niet ter zake (al gelukkig voor hem dat hij niet in een Tesla reed. ).
                        awel,het siert je dan weer wel dat je'het voordeel van de twijfel hanteert.
                        helaas wordt ik al te vaak met dergelijk gedrag gekonfronteert.
                        spijtig genoeg moet ik regelmatig aan het rusthuis zijn,er zijn daar 2 extra brede gehandicapten parkeerplaatsen voorzien dicht aan de ingang.(leuk voor rolstoelpatienten)
                        je moet voor de lol eens noteren hoe vaak er wagens geparkeerd staan die er niet mogen staan,en wie telkens de regels aan hun laars lappen....
                        gisteren toevallig nog gezien,op 1 brede gehandicaptenplaats stonden er zelfs 2......!!!
                        terwijl op 100 m een grote openbare parking is waar slecht enkele wagens stonden(waaronder de mijne)

Comment

• De foto van de BMW 8 die hier gepost werd is natuurlijk niet die van de gehandicaptenparkeerplaats. En nee, er lag geen mindervalidekaart op z'n dash, toch niet toen ik er op 1m langs liep.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            De foto van de BMW 8 die hier gepost werd is natuurlijk niet die van de gehandicaptenparkeerplaats. En nee, er lag geen mindervalidekaart op z'n dash, toch niet toen ik er op 1m langs liep.
                            Bedankt voor de verduidelijking. Vandaar de verwarring bij mij. Kwam zo over door de opeenvolging van posts.
                            (Nu kan ik helemaal niet meer volgen wat die BMW 8 in het verhaal kwam doen, laat dus maar zitten. )

Comment

spijtig genoeg moet ik regelmatig aan het rusthuis zijn,er zijn daar 2 extra brede gehandicapten parkeerplaatsen voorzien dicht aan de ingang.(leuk voor rolstoelpatienten)
                              je moet voor de lol eens noteren hoe vaak er wagens geparkeerd staan die er niet mogen staan,en wie telkens de regels aan hun laars lappen....
                              gisteren toevallig nog gezien,op 1 brede gehandicaptenplaats stonden er zelfs 2......!!!
                              terwijl op 100 m een grote openbare parking is waar slecht enkele wagens stonden(waaronder de mijne)
                              Je moet de zaken niet door elkaar halen. Ik beweer nergens dat mensen verkeerd parkeren.
                              Het ging over die specifieke foto die hier gepost werd. Dat kon ik daar niet uit opmaken.
                              Maar dat is inmiddels al rechtgezet. Het een blijkt niet met het ander te maken te hebben.

Comment

een straf mag een straf blijven, niet elke gevangenis is een hellhole, tel daarbij dat ze 1/3 moeten zitten, voor langer is geen geld en ook niet voor meer comfort...je kan elke € maar 1 keer uitgeven en er zijn dringender noden

maar ik denk niet dat langere straffen afschrikken² en ik kan maar hopen dat luxehotels met betaalde ziekenzorg niet gaan aantrekken

ieder zijn geventileerde mening
                                recidive is 60%
                                Voor mij is elke gevangenis een hellhole. Hoe de rest er over denkt (hopelijk met de nodige eigen persoonlijke ervaring) daar kan ik inderdaad niet over oordelen. Er zijn mensen die zich overal thuis voelen.

Dat "ze" 1/3 moeten zitten is dan weer een misvatting en eerder de uitzondering dan de regel. De regel is eerder 2/3.

Het hoge recidivisme is juist te wijten aan het falend systeem en bestraffen zonder visie en zonder begeleieing met het oog op herintegratie. Door er juist zo weinig mogelijk geld in te steken denkt men dat dit een besparing is maar juist daardoor, en de daaruit vloeiende recidive, kost het op termijn juist meer. Er zijn voorbeelden genoeg waar de gevangenis geen soort vergeetpunt is maar inderdaad heel veel geld kost in begeleiding doch resulteert in kortere gevangenisstraffen maar uiteindelijk veel minder recidive en uiteindelijk minder kosten voor de maatschappij.
                                En deze "luxehotels" doen dan ook nog eens de criminaliteit dalen.
                                Maar het blijft een moeilijke oefening waar geen voor de hand liggende oplossingen zijn die voor iedereen gelden.

Comment

Wel ja, ik zie heel vaak hetzelfde, maar de afgelopen maand is me ook wel opgevallen dat aan het revalidatiecentrum waar mijn vader zit tot nu toe altijd mensen met kaart op de voorbehouden plaatsen staan. (en dat zijn daar meer dan 10 plaatsen)
                                  Of het effectief mensen met een handicap zijn, of familie van mensen in het revalidatiecentrum die de kaart va deze persoon gebruiken kan je natuurlijk niet zien.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• dat is inderdaad moeilijk te controleren,indien ze een kaart hebben kan je er ook moeilijk iets tegen inbrengen,
                                    excuses zoals ik moest mijn vader afzetten zullen er natuurlijk altijd wel zijn...
                                    minstens even verwerpelijk dan diegenen die zonder kaart de plaatsen innemen.
                                    helaas tegen dergelijke egoisten kan je weinig beginnen.

Comment

• Geen ergernis maar vond geen topic direct...

Donderdag op e40 richting Gent vlogen 2 audi a8 ( van rond de jaren 95) met kleine zwaailichten ons voorbij, beiden op het linkervak. De ene uiterst links en de ander op nog geen meter rechts achter.

Enig idee wie die mannen zijn? Speciale politie ofzo?
                                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• gevangenistransport, dat zijn gepantserde a8, die na de w126 zijn gekomen

Comment

• Dat is ook wel een dure aankoop geweest voor gevangenistransport
                                          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Working...
                                          X