denk dat dat sinds dutroux een beetje onvermijdelijk was geworden
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
-
...ik weet dat er lang gepantserde rookzilvere 126 hebben gereden, dan waren het die zilvere a8 d2 (eerste gen)
maar ik denk dat die ondertussen ook weg zijn
was het er geen uit deze vloot?
De federale politie zet vanaf vandaag nieuwe auto's in voor het vervoer van gevaarlijke gevangenen. De gepantserde Audi's A8 met een gewicht van 3,1 ton zijn uitgerust met een 4,2 l V8-motor, goed voor 310 pk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichtenvoor transport van gevangenen gebruiken ze toch gepantserde camionettes ? Of is dat voor dure gevangenen die A8 ?
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten...ik weet dat er lang gepantserde rookzilvere 126 hebben gereden, dan waren het die zilvere a8 d2 (eerste gen)
maar ik denk dat die ondertussen ook weg zijn
was het er geen uit deze vloot?
De federale politie zet vanaf vandaag nieuwe auto's in voor het vervoer van gevaarlijke gevangenen. De gepantserde Audi's A8 met een gewicht van 3,1 ton zijn uitgerust met een 4,2 l V8-motor, goed voor 310 pk.
Comment
-
Kom niet vaak in dit topic maar vandaag kan ik het toch niet laten
Vandaag teruggekeerd uit een mistig Duitsland, in de bergstreken toch. Automatische lichten springen niet aan omdat het niet donker genoeg is en de meesten zijn dat 'automatisch' zo gewoon dat ze blijven doorrijden zonder verlichting achteraan, vooraan enkel de leds. Levensgevaarlijk! Serieus geluk gehad bij een noodstop.
Mistlamp(en) achteraan kennen de meesten blijkbaar ook niet. Die het wel kennen rijden nadien dan nog een paar dagen bij normaal weer met die verblindende boel ingeschakeld
Het waren vooral Belgen en Hollanders die zich hieraan bezondigden net zoals aan overdreven snelheid in de wegwerkzaamheden en dat zijn er nogal veel daar tegenwoordig. Die Polizei heeft weer gouden zaken gedaan vandaag want flitsers waren er genoegEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Viel me onlangs ook op in heftige regen. Door de spray was het zicht echt abominabel. Geen 5% stak mistlichten aan terwijl het in dit geval echt wel nodig was. Je zag bijna niets.
Het feit dat auto's bijna alles automatisch zelf kunnen, zorgt ervoor dat veel chauffeurs echt wel apatisch achter het stuur zitten. Met vanalles bezig behalve met rijden en zeker niet nadenken achter het stuur...Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
- minder dan 100
- verplicht bij hevige regenval (en daar wordt niet over een afstand gesproken)
Comment
-
ja weinig landen hebben ook een verplichting voor mistlicht, in belgie als 1 der eersten verplicht
daarmee ben je in be (historisch door de erg dichte mist in wallonie in de steilste autostrades ter wereld) sneller verplicht om uw ambetant sterk schijnend achterlicht aan te steken
Comment
-
het zijn en blijven abstracte begrippen want zo'n afstand is rijdend moeilijk te bepalen... zeker bij die omstandigheden. Je hebt wel de 100 meter bordjes aan de kant van de weg hier in België, maar bij mist en regen is dat het laatste waar ik naartoe kijk. Beetje gezond boerenverstand dus, maar da's precies niet genoeg als je Jocar en Hayes hun uitleg lees.
Heb zelf zo eens 2 uur in de file aangeschoven/stil gestaan achter iemand met zijn mistlampen aan. Wat ik ook deed van signalen, die gingen niet uit. Heb na verloop van tijd mijn zonnebril moeten opzetten om geen schele koppijn te krijgen.
Ik spreek tegen mijn eigen winkel, maar voor 90% van de chauffeurs zou een volledig zelfrijdende en zelfbeslissende auto geen overbodige luxe zijn. Spijtig voor die andere 10% die het wel deftig doen...
Comment
-
Het probleem is ook wel dat de regels per land al verschillend, in België is het minder dan 100 meter en in Nederland minder dan 50 meter. Vandaar David67 zijn fout misschien?
Dergelijke regels zouden toch Europees vastgelegd moeten worden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Hah Europese regels dat elk land toepast, een mooie utopie.
Vorige week nog maar eens het bewijs dat je niet op je gsm bezig kunt zijn en rijden tegelijk. Pipo haalt mij op het middenvak in tegen +120km/h. Ik nader een vrachtwagen dus wil opzij. Pipo valt naast mij terug naar 100km/h... Ik toeter erop, nul komma nul reactie
Comment
-
Het is iets dat de moderne mens nooit meer gaat opgeven, z'n slimme telefoon. De boetes in NL zijn een pak hoger dan hier maar ook daar zie ik ze evenveel rijden met zo'n ding aan hun oor.
Volgens mij moeten de boetes drastisch omhoog (richting 500€) gecombineerd met een rijverbod van een maand. Ik weet het, nogal drastisch maar als ge zo'n slechte gewoonte er niet uit krijgt moet de bestraffing dusdanig zijn dat ge twee keer nadenkt om u slimme telefoon te gebruiken achter het stuur.
Comment
Comment