Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Het is iets dat de moderne mens nooit meer gaat opgeven, z'n slimme telefoon. De boetes in NL zijn een pak hoger dan hier maar ook daar zie ik ze evenveel rijden met zo'n ding aan hun oor.

Volgens mij moeten de boetes drastisch omhoog (richting 500€) gecombineerd met een rijverbod van een maand. Ik weet het, nogal drastisch maar als ge zo'n slechte gewoonte er niet uit krijgt moet de bestraffing dusdanig zijn dat ge twee keer nadenkt om u slimme telefoon te gebruiken achter het stuur.
    Persoonlijk vind ik bellen aan het stuur ook een no-go. Zeker als ge weet dat alle nieuwe auto's over BT beschikken. En moest de wagen er niet over beschikken, een BT oortje kost €15.
    Maar de meesten die ik met de telefoon aan hun oor zie rijden, zijn chauffeurs van Range Rovers en X5'en. Auto's die zelfs niet verkrijgbaar zijn zonder BT Snap niet waarom die mensen geen gebruik maken van handsfree bellen.

Dus de boetes voor bellen mogen omhoog, maar als bij aanhouding blijkt dat de auto ook nog eens over BT beschikt en ze er geen gebruik van maken, de boete x 2. Dat zal hen dan pas leren. Die x 2 voor de lompigheid of de moedwilligheid. Kies maar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      blijft ook economisch afwegen van de wetgever...mensen moeten op hun werk geraken...niet iedereen kan zomaar de auto een maand opgeven, komen drama's van
      voor drinken achter het stuur wordt intrekken aanvaard, voor bellen denk ik, nog niet
      Juist ermee. Nu krijg je een boete van 110euro ALS ze je pakken, ja daar overtuig je niemand mee om te stoppen. + Het is je eigen keuze! Je weet van te voren waar je aan begint. (en bellen is 1 ding, sms'en/sociale media is nog een pak erger)

Comment

• Hoge boetes en mensen die ze meermaals pakken, gsm afgeven!
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Dikke boetes en rijbewijs afpakken, er zijn vervoersmiddelen genoeg om op het werk te geraken... hoe deden ze het vroeger? Er is ook gewoon veel te weinig controle op. Ik begrijp ook niet wat die allemaal zo te vertellen hebben tijdens het rijden. Die van mij doet da soms ook, mij bellen terwijl ze naar huis aant rijden is, zeg ik meteen, komt naar huis en stopt me bellen! Zij gebruikt uiteraard bluetooth, ze moet ook van mij! Het is zo gemakkelijk... Weten die rijke mensen dan echt ni hoe zo iets werkt? In de garage krijg je toch ook veel info mee bij aankoop van een nieuwe wagen? Als je het vraagt doen ze het wel even voor u trouwens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
            Dikke boetes en rijbewijs afpakken, er zijn vervoersmiddelen genoeg om op het werk te geraken... hoe deden ze het vroeger?
            Vroeger was er voldoende werk in de buurt. Nauwelijks iemand van putteke Limburg die in Brussel ging werken Iedereen werkte bijna in een straal van 5 tot 10 km rond zijn woning.

Comment

er zijn vervoersmiddelen genoeg om op het werk te geraken...
              ja met het openbaar vervoer bijvoorbeeld

begin jij maar eerst die in ploegen staat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Vroeger was er voldoende werk in de buurt. Nauwelijks iemand van putteke Limburg die in Brussel ging werken Iedereen werkte bijna in een straal van 5 tot 10 km rond zijn woning.
                nu moet je ook niet terug gaan naar voor den oorlog hé

Comment

• Maar ik ben ook tegen die gsm achter het stuur hoor, laat dat duidelijk zijn!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    voor drinken achter het stuur wordt intrekken aanvaard, voor bellen denk ik, nog niet
                    Durf bijna stellen dat beide inbreuken even gevaarlijk zijn... dus wat mij betreft... laat ze maar intrekken.

Comment

• Awel dan, ik neem dan liever hun wagen af dan dat ik later op het nieuws moet lezen dat ze iemand dood hebben gereden... dan wordt er ineens anders gesproken. Geen compassie met zulke mensen! Voor sommige is een boete betalen peanuts en die lachen daar gewoon mee, me mijn eigen ogen al gezien trouwens...

Ik wil het eerlijk gezegd niet meemaken dan een familielid of vriend dood wordt gereden door iemand onder invloed of gsm gebruik...
                      Last edited by ; 18/11/2019, 17:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Persoonlijk vind ik bellen aan het stuur ook een no-go. Zeker als ge weet dat alle nieuwe auto's over BT beschikken. En moest de wagen er niet over beschikken, een BT oortje kost €15.
                        Maar de meesten die ik met de telefoon aan hun oor zie rijden, zijn chauffeurs van Range Rovers en X5'en. Auto's die zelfs niet verkrijgbaar zijn zonder BT Snap niet waarom die mensen geen gebruik maken van handsfree bellen.

Met de telefoon aan het oor rijden vind ik alvast een pak minder erg dan social media checken, en dat zie ik, jammer genoeg, nog veel te veel gebeuren in het verkeer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

nu moet je ook niet terug gaan naar voor den oorlog hé
                          Hij sprak over vroeger toen er nog niet veel auto's waren. Vanaf de jaren 50 had bijna elk huishouden een auto.

Comment

Awel dan, ik neem dan liever hun wagen af dan dat ik later op het nieuws moet lezen dat ze iemand dood hebben gereden... dan wordt er ineens anders gesproken. Geen compassie met zulke mensen! Voor sommige is een boete betalen peanuts en die lachen daar gewoon mee, me mijn eigen ogen al gezien trouwens...

Ik wil het eerlijk gezegd niet meemaken dan een familielid of vriend dood wordt gereden door iemand onder invloed of gsm gebruik...
                            Ik bel niet achter het stuur, maar betaal mijn boetes meestal ook met een glimlach. Gelukkig valt dat niet zo heel veel voor.

Comment

Awel dan, ik neem dan liever hun wagen af dan dat ik later op het nieuws moet lezen dat ze iemand dood hebben gereden... dan wordt er ineens anders gesproken. Geen compassie met zulke mensen! Voor sommige is een boete betalen peanuts en die lachen daar gewoon mee, me mijn eigen ogen al gezien trouwens...

Als dat gebeurt heeft die een probleem.

Comment

• Hierzie, eergisteren in het naar huis rijden... Als ik niet reageer ja. Dame had duidelijk gedronken.
                                Gewoon op mijn naam klikken of het eerste film'ke.
                                38 Likes, 8 Comments - Geert

Comment

• of met gsm bezig..
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Hierzie, eergisteren in het naar huis rijden... Als ik niet reageer ja. Dame had duidelijk gedronken.
                                    Gij ziet dat zomaar??

Kan toch vanalles zijn... Bestuurder was duidelijk niet met het verkeer bezig...

Comment

• Ik zag haar goed zitten, aja want ze is mij rakelings gepasseerd en aan haar gezicht te zien... Was niet op de gsm bezig en had zelf beide handen aan het stuur. Ik kan niet anders denken dan dat ze gedronken had, ofwel zeer vermoeid was. Enkele sec eerder en die was wsl gewoon in mijn flank gereden in die bocht.

Comment

• 't Is maar dat zelfs de Politie er een ademtest voor moet afleggen...

Soms zie je wel eens iemand zwalpen, maar een bocht missen kan zoveel redenen hebben..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          het zijn en blijven abstracte begrippen want zo'n afstand is rijdend moeilijk te bepalen... zeker bij die omstandigheden. Je hebt wel de 100 meter bordjes aan de kant van de weg hier in België, maar bij mist en regen is dat het laatste waar ik naartoe kijk. Beetje gezond boerenverstand dus, maar da's precies niet genoeg als je Jocar en Hayes hun uitleg lees.

Heb zelf zo eens 2 uur in de file aangeschoven/stil gestaan achter iemand met zijn mistlampen aan. Wat ik ook deed van signalen, die gingen niet uit. Heb na verloop van tijd mijn zonnebril moeten opzetten om geen schele koppijn te krijgen.

Ik spreek tegen mijn eigen winkel, maar voor 90% van de chauffeurs zou een volledig zelfrijdende en zelfbeslissende auto geen overbodige luxe zijn. Spijtig voor die andere 10% die het wel deftig doen...
                                          Geen idee wat de afstand was. Maar een auto die je voorbijstak, zag je ettelijke seconden later al helemaal niet meer. Het stuk tussen Gent en Jabbeke is gewoon abominabel. Eens Jabbeke voorbij bijna geen spray meer, enkel en alleen door het wegdek.
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                                          X