Oorspronkelijk geplaatst door Inventief
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Altijd diezelfde negativiteit over de toekomst van mensen zonder kinderen. Jammer. Maar ik begrijp waar het vandaan komt.
1 ik heb bewust gekozen voor geen kinderen
2ik heb heel mijn leven bij gedragen voor mensen met kinderen , ook de die dat kwikken als konijnen 3000 euro kinder geld trekken en in Marokko een villa hebben
3 tis altijd heel mooi tot ze in de miserie zitten en dan zijn wij de kinderloze op deze bol wel goed genoeg om de kosten mee te dragen
4Een mooi voorstel schaf kindergeld compleet af , want ne kinderloze met 10 paarden en 5 honden trekt ook gene bal voor zijn dieren en voor die man of vrouw zijn dat ook zijn kinderen
Mijn alter ego Willy met ne Toyota
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten't Is daar fijn in Antwerpen.
Top 5 van filesteden ter wereld.
Van de ongezondste lucht van Vlaanderen.
Drugshoofdstad van Europa.
De meest bescheiden bevolking van Vlaanderen ;-)
Amper Nederlands op straat.
When can I move?
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten(ge kunt technische profielen ook in hogeschool of unief studeren he, die multikul waarover ik spreek zijn allemaal ingenieurs of graduaat)
nogmaals wie zich aanpast en schikt naar onze normen en waarden,en de zijne niet opdringt hoeft in be niets te vrezen,integendeel.
Comment
-
maar andre, ik wou just zeggen dat deze gestudeerde multikul er ook is, en dat wij in de haven, en in de enregiesector, onze 2 pollen mogen kussen dat die er zijn, want we hebben te weinig techische ingenieurs (das ni sexy genoeg voor de ouders van de witneuzen, zoals ge zelf kwam te zeggen aha)
om wat tegengas te geven tov andere probleemgevallen
- Likes 1
Comment
-
...das tenminste jakkel, imo he...een richting, waar werkzekerheid en das de toekomst, van die studenten zullen we het moeten hebben vooruitgang
wat ik een beetje bedoel...een vriendin van me studeerde psychologie rond 2000, ze waren toen met minder als 100 in de aula...nu doet haar dochter hetzelfde...ze zijn met 600...zelfde met kine...dierenverzorging
tis hun allemaal gegund hee, versta me niet verkeerd, maar daar smeken ze dus niet om volk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten
verduidelijk u is aub , "waar het vandaan komt"
1 ik heb bewust gekozen voor geen kinderen
Mensen zonder kinderen gaan sneller focussen op het negatieve in de maatschappij. Kinderen behoeden u van verzuring. Door hen en hun omgeving zie je dat het ook anders kan. Zonder kinderen ga je snel vervreemden van nieuwe generaties. Je verlies contact en hebt er ook geen goed beeld op. Enkel wat je in de gazetten leest. En dat is niet bepaald positief.
2ik heb heel mijn leven bij gedragen voor mensen met kinderen , ook de die dat kwikken als konijnen 3000 euro kinder geld trekken en in Marokko een villa hebben
Je hebt niet alleen bijgedragen aan ouders die kweken als konijnen en dan in Marokko wonen. Erg eenzijdige en enge kijk. Ook voor ouders en kinderen die het goed proberen doen. Aan uw 50 ste is dat trouwens uw investering in de toekomst. Wie zal u verzorgen in het ziekenhuis, uw kot komen kuisen, uw pakjes komen brengen, (veel) later uw pamper verversen, enz... Vergeet niet dat je geen tijd en energie in deze mensen hebt moeten stoppen, maar wel van hun diensten zal genieten.
3 tis altijd heel mooi tot ze in de miserie zitten en dan zijn wij de kinderloze op deze bol wel goed genoeg om de kosten mee te dragen
Same as above.
4Een mooi voorstel schaf kindergeld compleet af , want ne kinderloze met 10 paarden en 5 honden trekt ook gene bal voor zijn dieren en voor die man of vrouw zijn dat ook zijn kinderen
Volledig akkoord. Al zullen die 10 paarden en 5 honden later onze pamper niet verversen.Last edited by order66; 10/12/2019, 19:07.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Eerst een dialect leren dat de doorsnee Vlaming verstaat, anders behoor je ook tot de categorie van 'amper Nederlands op straat'!Last edited by Hayes; 10/12/2019, 21:45.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten
When can I move?
binnen de twee dagen schijt jij uwe pamper vol en spurt je met u elentrieken kanon terug richting "bachte de kuppe"
[/QUOTE]
Oh nee, beste Inventief. Wat een kwetsende opmerking.
Verwijten, roepen,... is een teken van zwakte. Aangezien je niet veel anders doet, moet ik concluderen dat je gewoon een lege doos bent. Vandaar ook het vele lawaai, dat weerkaatst hard in zo'n doos.
Geef het op. Bij deze ga je weer fijn achter de 'Ignore'-knop.
Tip: probeer toch eens één zin juist te schrijven.
Men zal je iets serieuzer nemen. Anderen. Ik niet.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Populistisch gekwek. Meer is het niet. Zaken zoals kindergeld afschaffen leidt alleen tot meer kinderarmoede. Wat op lange termijn veel meer geld kost.
Of van appeltans, valt toch niets goeds over te zeggen? Of zou jij het fijn vinden dat de aannemer die je aanneemt je gewoon in het zak zet, je buurman een steenkoolcentrale zet die alle rook gewoon op jou stuk op blaast en je andere buur al zijn afval op uw grond gooit. Want ja, das goed gezien, want dan zijn zij beter af...
Moet mij eens zeggen waar dat op slaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichtenmeer kinderarmoede. Wat op lange termijn veel meer geld kost.
het volk mort, er zijn gepensioneerden die nauwelijks rondkomen, een kamer in een rvt kost meer als het maximum pensioen van een niet-ambtenaar
allemaal voeding voor VB, terecht of niet, dat beslis jij zelf
in een tijd van mondiale overbevolking, mag er een rem opstaan op kindergeld...als iemand 20 kinderen bij verschillende vrouwen wil (al dan niet eigen bloed of afgesproken uitkeringsfraude), moet be niet voor opdraaien
Comment
-
Ik heb altijd graag naar professor Vermeersch geluisterd. Overbevolking en beperking ervan was zijn stokpaardje. En gelijk had hij.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten4Een mooi voorstel schaf kindergeld compleet af , want ne kinderloze met 10 paarden en 5 honden trekt ook gene bal voor zijn dieren en voor die man of vrouw zijn dat ook zijn kinderen
Waarom geen kinderen? Als ik er zelf niet voor kan zorgen laat ik het liever zo... En de dag van vandaag is het toch ni zo vanzelfsprekend.
Op het werk zijn er ook veel die 4/5 werken, maar wie is daar de dupe van? Diegene die geen kinderen hebben uiteraard.
Vind het multicultureel gedoe ook maar niets.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
zeggen dat er meer kinderarmoede is, en tegelijk armoede binnenlaten (wat onze plicht is van europa, en deels moreel ook natuurlijk) is wel dweilen met de kraan open
het volk mort, er zijn gepensioneerden die nauwelijks rondkomen, een kamer in een rvt kost meer als het maximum pensioen van een niet-ambtenaar
allemaal voeding voor VB, terecht of niet, dat beslis jij zelf
in een tijd van mondiale overbevolking, mag er een rem opstaan op kindergeld...als iemand 20 kinderen bij verschillende vrouwen wil (al dan niet eigen bloed of afgesproken uitkeringsfraude), moet be niet voor opdraaien
Daarnaast, het "dweilen met de kraan open" en het hele immigratie-probleem is enkel wat er van gemaakt wordt. Fincancieel is AMPER impact hiervan op korte termijn, laat staan op lange termijn. Dit is gewoon een "scapegoat". Dat er een probleem kan zijn qua integratie, daar ga ik zeker mee akkoord, maar dat wordt enkel VERERGERD door dergelijk gedrag dat sommigen hier tentoonspreiden. Het is reeds aangetoond dat immigranten in België veel slechter geïntegreerd zijn tov. de meeste andere Europese landen. Dan ligt dat echt niet aan de immigranten zelf als dat elders veel beter lukt he...
Edit:
Iets wat ik zelf wel interessant vond om dingen eens in perspectief te zetten, komt van elders:
Aangezien er ook zoveel over geld gepraat wordt, vond ik het, vooral voor mezelf, het ook eens interessant om dingen eens in een ander perspectief te bekijken.
Ik heb de cijfers allemaal van verscheidene Europese (eurostat ed.) sites gehaald, maar ze schommelen wel naargelang waar je kijkt. Dus pin je niet te hard vast op de absolute cijfers, maar vooral de grootteorde ervan. Alsook niet teveel naar een link tussen de twee zoeken, want op zich heeft het niets met elkaar te maken. Maar anyway, ik kom tegen de volgende cijfers voor de EU :
In 2015 1.3 miljoen asielaanvragen in Europa.
In 2016 1.25 miljoen asielaanvragen in Europa.
In 2017 728 470 miljoen asielaanvragen in Europa.
In 2018 581 000 miljoen asielaanvragen in Europa.
+- 37% wordt in eerste aanleg toegestaan, nogmaals +-37% van wie overblijft in tweede aanleg/beroep. Voor een totaal van zo'n 60% goedgekeurd. Dat wil zeggen respectievelijk ongeveer 780 000, 750 000, 437 082 en 348 600 goedgekeurde asielaanvragen in Europa van 2015-2018, voor een totaal van +- 2 315 682. Dit op een Europese bevolking van 741.4 miljoen. (= 0.3%) (Denk nu ook nog eens terug aan die 1.5 miljoen vluchtelingen in Libanon met zijn 4.4 miljoen inwoners.)
Anyhow, ik wou het over het geld hebben. Dus we gaan eens kijken wat er binnen Europa nog gebeurd is, toevallig in ongeveer dezelfde periode. Quantitative Easing door de ECB. In dezelfde periode van 2015-2018 (QE begon in Maart 2015).
Dit heeft geen waarde "an sich" wat ik nu ga doen, maar dit wilt dus zeggen dat er PER goedgekeurde asielaanvraag in de periode 2015-2018 zo'n 1 122 779 euro aan QE gedaan is.
Nogmaals, die vergelijking is op zijn eigen waardeloos. Maar vooral om even voor vele mensen duidelijk te maken dat "1000 euro per persoon" voor een beperkte groep, peanuts is op beleidsniveau. Men vindt het gewoon belangrijker om banken en grote bedrijven te laten doen wat men wilt en te redden, dan mensen te redden. (En ja, dit is ook wat kort door de bocht, en het zit veel ingewikkelder in elkaar. Daar niet van.)
Last edited by Phate; 11/12/2019, 01:32.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenDaarnaast, het "dweilen met de kraan open" en het hele immigratie-probleem is enkel wat er van gemaakt wordt. Fincancieel is AMPER impact hiervan op korte termijn, laat staan op lange termijn.
Daarna komen alle andere kosten, waarvan de uitgaven enkel een veelvoud van het Fedasil-budget kunnen zijn.
Amper impact.... ?
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
Clarinval heeft enkele dagen geleden verklaard dat enkel voor Fedasil de uitgaven voor 2020 alleen al op 449 miljoen zijn geraamd.
Daarna komen alle andere kosten, waarvan de uitgaven enkel een veelvoud van het Fedasil-budget kunnen zijn.
Amper impact.... ?
ik kan iedereen aanraden eens een kleine test te doen,
ga gewoon met iemand met minimum inkomen eens langs voor een sociaale woonst.
om te beginnen,kijk rond je,welke groep is er oververtegenwoordigd in de wachtzaal?
dan kom je binnen bij een medewerker,na de nodige vragen papperassen en standaard gezever krijg je 1 belangrijke mededeling....
min wachttijd 3JAAR!
wacht die 'andere groep' ook drie jaar op een woonst?
racisme en discriminatie,??????????????????????
hier draagt de politiek in het algemeen,en bepaalde nietsnutten in het bijzonder een verpletterende verantwoordelijkheid,
door zich altijd maar te verstoppen onder 'het moet van europa' en meer van die onzin.
zorg eerst voor uw eigen mensen,dan is er geen racisme.
- Likes 3
Comment
Comment