Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Das waar, ik heb ook geen kinderen, wel een paard (van de vriendin) en een hond. En voor ons zijn da ook onze kinderen.
    Waarom geen kinderen? Als ik er zelf niet voor kan zorgen laat ik het liever zo... En de dag van vandaag is het toch ni zo vanzelfsprekend.
    Op het werk zijn er ook veel die 4/5 werken, maar wie is daar de dupe van? Diegene die geen kinderen hebben uiteraard.

Vind het multicultureel gedoe ook maar niets.
    Geert jij snapt het helemaal , maar als je dat verkondigt zo als ik dan word je als ne asociale zak aan zien .
    maar zoals ik en jij zijn er veel hoor die zo denken
    mvg
    Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
      Populistisch gekwek. Meer is het niet. Zaken zoals kindergeld afschaffen leidt alleen tot meer kinderarmoede. Wat op lange termijn veel meer geld kost.

Of van appeltans, valt toch niets goeds over te zeggen? Of zou jij het fijn vinden dat de aannemer die je aanneemt je gewoon in het zak zet, je buurman een steenkoolcentrale zet die alle rook gewoon op jou stuk op blaast en je andere buur al zijn afval op uw grond gooit. Want ja, das goed gezien, want dan zijn zij beter af...

Moet mij eens zeggen waar dat op slaat.
      Toen de muur viel in de voormalige DDR verklaarde ik als jonge knaap met een groot bakkes aan iedereen die het horen wilde DIT WORD DEN ONDERGANG VAN EUROPA /dan is er de vluchtelinge invoer gekomen wel een ding kan ons redden EEN NUCLEAIRE OORLOG der moeten op deze bol der minsten 5 miljaard dood anders is de mens en dier aan zijn laatste 50 jaar bezig wij graven onze ondergang
      een klein vb china bbp plus 8.6 procent
      india en heel die nest langs die kant iemand daar al is geweest dat boemt met de dag , dat kan niet blijven duren , en noem mij maar ne zwart kijker ,
      ik weet als ik mijne geest laat ik laat geen sukkelaars achter /maar mensen met kinderen ocharme die gaan nog wat mee maken
      Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• Kindergeld afschaffen lijkt me geen goed idee, wekt de kans op armoede enkel maar aan. De grootte van het bedrag koppelen aan de inkomens van de ouders of ouder zou misschien wel beter zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

Clarinval heeft enkele dagen geleden verklaard dat enkel voor Fedasil de uitgaven voor 2020 alleen al op 449 miljoen zijn geraamd.
          Daarna komen alle andere kosten, waarvan de uitgaven enkel een veelvoud van het Fedasil-budget kunnen zijn.

Amper impact.... ?
          Peanuts dus...
          De Europese lidstaten lopen elk jaar bijna 825 miljard euro aan inkomsten mis als gevolg van belastingontduiking. In België gaat het om een bedrag van 30,4 miljard euro. Dat blijkt uit een studie in opdracht van de sociaaldemocratische fractie in het Europees Parlement.

Ga het geld misschien halen bij mensen die echt iets mis doen, ipv mensen die helemaal niets hebben.

Dat is financieel dubbel interessant, want als je mensen die hier aankomen gewoon op straat laat leven kost minstens evenveel aan interventies politie, overlast, opruimen, ziekenzorg,... Daar lijken de meeste mensen ook blind voor te zijn. "stop gewoon met hun iets te geven" dat lost het probleem niet op. Dat doet het probleem niet weggaan. Dat verergert het probleem alleen maar.

Comment

• Je kan toch niet ontkennen dat immigratie op deze manier een probleem is? Zowel op financieel gebied als op cultureel gebied? Er zijn geen sociale woningen genoeg, sommige politici vinden het goed dat de thuishaal op school gesproken wordt, enz...
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Peanuts dus...
              De Europese lidstaten lopen elk jaar bijna 825 miljard euro aan inkomsten mis als gevolg van belastingontduiking. In België gaat het om een bedrag van 30,4 miljard euro. Dat blijkt uit een studie in opdracht van de sociaaldemocratische fractie in het Europees Parlement.

Ga het geld misschien halen bij mensen die echt iets mis doen, ipv mensen die helemaal niets hebben.

Dat is financieel dubbel interessant, want als je mensen die hier aankomen gewoon op straat laat leven kost minstens evenveel aan interventies politie, overlast, opruimen, ziekenzorg,... Daar lijken de meeste mensen ook blind voor te zijn. "stop gewoon met hun iets te geven" dat lost het probleem niet op. Dat doet het probleem niet weggaan. Dat verergert het probleem alleen maar.
              De overgrote meerderheid die toekomt, komt allesbehalve uit oorlogsgebied en zijn gewoon economische migranten, geen vluchtelingen.
              Ze zijn dus illegaal en hebben hier niets te zoeken.
              Wat jij voorstelt, zorgt er enkel voor dat er nog meer komen want ze krijgen toch alle hulp... En, in tegenstelling tot wat de ngo's ons voorliegen, er zit geen enkele hersenchirurg of burgerlijk ingenieur tussen.
              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Er is ook totaal geen beleid naar?

Daarnaast, kijk nog eens naar de verwijzijng hier eerder :

Dat wil zeggen respectievelijk ongeveer 780 000, 750 000, 437 082 en 348 600 goedgekeurde asielaanvragen in Europa van 2015-2018, voor een totaal van +- 2 315 682. Dit op een Europese bevolking van 741.4 miljoen. (= 0.3%) (Denk nu ook nog eens terug aan die 1.5 miljoen vluchtelingen in Libanon met zijn 4.4 miljoen inwoners.
                Hier zit men moeilijk te doen over 0.3% van de totale bevolking (dat was in volle vluchtelingencrisis), terwijl er in een land gelijk Libanon met 4.4 miljoen inwoners, 1.5 miljoen vluchtelingen zitten, bijna evenveel als over heel Europa.

Ook al die zwans over "de meesten zijn economische 'vluchtelingen' ". Ahja, van waar weet je dat? En op zich is er ook geen probleem moest er eens een BELEID gevormd worden. Hier is echter GEEN beleid. Er zijn toch ook Nederlanders die in België komen wonen of werken. Is dat ook een probleem?

Daarnaast is er al lang aangetoond dat er helemaal geen aanzuig-effect bestaat. En ook niet vergeten dat het DOOR heel veel westerse landen vaak verkloot is geweest he. Congo door België zelf. Maar veel andere landen zijn ook gewoon uitgebuit door Westerse landen. En dan achteraf wat ijdel en verbaasd gaan reageren wanneer er hulpkreten van daar komen? Bende hypocrieten allemaal ja. Die multinationals die daar met goedkeuring van overheden de boel verzieken, dat die maar eens aangepakt worden.
                Last edited by Phate; 11/12/2019, 12:46.

Comment

• . . . . in een ideale wereld . . . . Maar tot dan regeert geld.

Comment

• Nederlanders - vluchtelingen kan je totaal niet vergelijken. Die Nederlanders hebben kwalificaties en komen hier WERKEN. Dwz dat ze bijdragen aan onze samenleving op alle gebied. Dan mag je blauw of paars zien van mij, maakt niet uit. Mensen die niets anders bijdragen dan hun gewicht, en verwachten van de maatschappij waar zij aankomen dat alles van de boom valt... een verschil. Er zijn er natuurlijk bij die wel wil.en werken weet ik ook. Maar ik kan u direct een volle blok aanwijzen waar de gordijnen maar rond 10-11u opengaan.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Nog een mooi voorbeeldje van gemorrel :

De Amerikaanse krant The Washington Post heeft documenten over de oorlog in Afghanistan vrijgegeven die aantonen dat de Amerikaanse bevolking misleid werd over het conflict.

Dus massa's geld (voor de Amerikanen) voor de oorlog, massa's vluchtelingen daardoor natuurlijk ook, en een verdere instabiliteit in de regio natuurlijk ook.

Maar als er dan mensen naar een Westers land zouden vluchten, worden ze NOGmaals scheef bekeken. Top ja. That's the way to go.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                        Nederlanders - vluchtelingen kan je totaal niet vergelijken. Die Nederlanders hebben kwalificaties en komen hier WERKEN. Dwz dat ze bijdragen aan onze samenleving op alle gebied. Dan mag je blauw of paars zien van mij, maakt niet uit. Mensen die niets anders bijdragen dan hun gewicht, en verwachten van de maatschappij waar zij aankomen dat alles van de boom valt... een verschil. Er zijn er natuurlijk bij die wel wil.en werken weet ik ook. Maar ik kan u direct een volle blok aanwijzen waar de gordijnen maar rond 10-11u opengaan.
                        WTF he man. Alsof die mensen VERWACHTEN hier zomaar alles te krijgen? Kruip es uit uwe kokon.

Het SYSTEEM zit fout he. Misschien moeten ze eens stoppen met kakken op mensen die niet eens MOGEN werken volgens het systeem. En daarnaast ook nog niet vergeten hoe vaak het al aangetoond is hoeveel discriminatie er wel niet is op de arbeidsmarkt.

Wat stel je zelf voor? Van al degenen die hier zo hard afgeven wil ik graag horen wat de CONCRETE problemen en CONCRETE oplossingen zijn die zij voorstellen. Begint maar...

Comment

• Waar woon jij? In een witte wijk? Ik niet, dus bol het af met uw cocon.

Comment

Waar woon jij? In een witte wijk? Ik niet, dus bol het af met uw cocon.
                            Verft ze wit als dat het probleem is.

Comment

Verft ze wit als dat het probleem is. Racist.
                              Dat is het probleem met uw soort. Als het niet volgens hun gedacht is ben je direct een racist. Triestig persoon gij.

Comment

Dat is het probleem met uw soort. Als het niet volgens hun gedacht is ben je direct een racist. Triestig persoon gij.
                                Ik heb het "racist"-woordje weggelaten. Maar volgens jouw is het ENIGE probleem dat de wijk NIET wit is. Wat moet ik daar anders uit verstaan? Kijk eens naar je eigen inborst voordat je mij triestig gaat noemen met zo'n gedrag. Mijn excuses als het triestig is als ik verder kijk dan naar de huidskleur van mensen? Ik ben niet elitair of arisch opgegroeid.

Ik zou graag de concrete problemen benoemd zien alsook de concrete oplossingen hiervoor.
                                Last edited by Phate; 11/12/2019, 13:08.

Comment

Ik heb het "racist"-woordje weggelaten. Maar volgens jouw is het ENIGE probleem dat de wijk NIET wit is. Wat moet ik daar anders uit verstaan? Kijk eens naar je eigen inborst voordat je mij triestig gaat noemen met zo'n gedrag.
                                  Dat zeg ik dus NIET. Als je kan lezen, en alle vorige posts leest, daar zeg ik dat het ook anders kan. Ik ken hier zwarten die wel werken, enz... maar zelfs zij geven het probleem aan. Misschien kan je hen ook racisten noemen? Ik blijf u triestig noemen, als je meteen naar “racist” grijpt in een gesprek. Vies gewoon. Getuigt van onmacht en een houding van iemand waar niet mee te praten valt op een rationale manier. Dan eindigt het voor mij. Doe gerust verder, voor mij eindigt het hier. Tijdverspilling.

Comment

Dat zeg ik dus NIET. Als je kan lezen, en alle vorige posts leest, daar zeg ik dat het ook anders kan. Ik ken hier zwarten die wel werken, enz... maar zelfs zij geven het probleem aan. Misschien kan je hen ook racisten noemen? Ik blijf u triestig noemen, als je meteen naar “racist” grijpt in een gesprek. Vies gewoon. Getuigt van onmacht en een houding van iemand waar niet mee te praten valt op een rationale manier. Dan eindigt het voor mij. Doe gerust verder, voor mij eindigt het hier. Tijdverspilling.
                                    Ik had het woordje zelfs al weggehaald zoals ik hierboven zelfs aangaf. Maar als ik duidelijk de discussie wil aangaan en om iets concreets vraag, dan is het plots daardoor dat je niet wilt discussiëren omdat IK niet rationeel zou zijn. Dat is pas triestig. Dan is kleingeestige racist misschien correcter.

Comment

Dat is in het algemeen zo. Als je over iets wat vandaag de dag zogezegd 'maatschappelijk aanvaard' zou moeten zijn, durft te zeggen 'hey ik vind dat toch niet helemaal normaal' (zonder er 'tegen' te zijn). Duwen ze je meteen in een hokje. En dan verschieten ze ervan dat er een Trump aan de macht komt, en er tijdens verkiezingen een bepaalde partij plots veel stemmen krijgt..
                                      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

Dat is in het algemeen zo. Als je over iets wat vandaag de dag zogezegd 'maatschappelijk aanvaard' zou moeten zijn, durft te zeggen 'hey ik vind dat toch niet helemaal normaal' (zonder er 'tegen' te zijn). Duwen ze je meteen in een hokje. En dan verschieten ze ervan dat er een Trump aan de macht komt, en er tijdens verkiezingen een bepaalde partij plots veel stemmen krijgt..
                                        Is dat niet zo omdat iemand die "uitgemaakt wordt voor racist", juist zelf een hele grote categorie ZELF in één hokje duwt?

Ik vraag hier meermaals wat CONCREET het probleem is. Maar men blijft alles gewoon uitvergroten en in één hokje duwen?

Comment

Kleingeestige racist dan. Ik had het woordje zelfs al weggehaald zoals ik hierboven zelfs aangaf. Maar als ik duidelijk de discussie wil aangaan en om iets concreets vraag, dan is het plots daardoor dat je niet wilt discussiëren omdat IK niet rationeel zou zijn. Dat is pas triestig.
                                          Je bewijst jezelf weer. Discussiëren is een gesprek zonder scheldwoorden. Een geladen scheldwoord weghalen is zinloos. Je hebt het gebuikt, dus gemeend. I.p.v. je te verontschuldigingen ga je weer in de aanval. Tot zelfs opnieuw schelden. Dit was mijn laatste post met jou. Een prettige dag nog!

Comment

Working...
                                          X