Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Je bewijst jezelf weer. Discussiëren is een gesprek zonder scheldwoorden. Een geladen scheldwoord weghalen is zinloos. Je hebt het gebuikt, dus gemeend. I.p.v. je te verontschuldigingen ga je weer in de aanval. Tot zelfs opnieuw schelden. Dit was mijn laatste post met jou. Een prettige dag nog!
    Ahja, want jouw post was zonder oordelen en scheldingen... Lol. Daarnaast begint het al fout als je "racist" als een scheldwoord beschouwd. De manier waarop je over "witte wijk" sprak, was duidelijk zeer racistisch, daar moet je niet verbaasd van opkijken. Als je woorden al niet meer in hun context mag gebruiken, DAN zit je pas fout. Dat je ook gewoon daar over blijft doordrammen maakt ook duidelijk hoe kleingeestig je bent en zelfs niet wilt discussiëren.

Anyway, terug over de cijfertjes :

In het huidige klimaat ten aanzien van migratie wekt het wellicht verwondering, maar veel studies tonen aan dat migratie op lange termijn lonend is voor de gastlanden. De Nationale Bank raamde dat de vluchtelingencrisis van 2015 tegen 2020 al een positief effect van 0,17 procent zou hebben op onze welvaart. De OESO schat de impact van migratie in België op plus 0,5 à 0,75 procent van het bruto nationaal product. Dat is 2 à 3 miljard euro. Aanvankelijk is dat effect te wijten aan stijgende overheidsuitgaven, daarna aan meer consumptie en deelname aan de arbeidsmarkt.
    Geen enkele Europese lidstaat scoort zo slecht op het vlak van de tewerkstelling van allochtonen. Van de niet-EU-migranten werkte in 2018 in Vlaanderen amper 54 procent. Voor de totale bevolking was dat 70 procent. Volgens de OESO zou België elk jaar 0,9 procent meer welvaart boeken als immigranten dezelfde werkzaamheidsgraad hadden als autochtonen. Dat is bijna 4 miljard euro per jaar.
    Er moet vooral een BELEID komen ipv een WANbeleid of NONbeleid. Want ja natuurlijk zijn er problemen aan immigratie. Maar dan moeten die problemen aangepakt worden ipv de mensen te verketteren.

Comment

• vandalisme, branden, accidenten, zware stormen....alles wat mis gaat heeft ook een positief effect op ons bbp

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

De overgrote meerderheid die toekomt, komt allesbehalve uit oorlogsgebied en zijn gewoon economische migranten, geen vluchtelingen.
        Ze zijn dus illegaal en hebben hier niets te zoeken.
        Wat jij voorstelt, zorgt er enkel voor dat er nog meer komen want ze krijgen toch alle hulp... En, in tegenstelling tot wat de ngo's ons voorliegen, er zit geen enkele hersenchirurg of burgerlijk ingenieur tussen.
        Ik kom voor mijn werk al 20 jaar in asielcentra en ge haalt snel de economische en oorlogsvluchtelingen eruit. De economische zijn vrij agressief, lopen continu te zaniken over papieren, richten geen knijt uit.
        De oorlogsvluchtelingen helpen mee in de centra, zijn zeer beleefd en dankbaar en proberen zoveel mogelijk de situatie in hun thuisland te volgen om te zien wanneer ze weer naar huis mogen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Ik kom voor mijn werk al 20 jaar in asielcentra en ge haalt snel de economische en oorlogsvluchtelingen eruit. De economische zijn vrij agressief, lopen continu te zaniken over papieren, richten geen knijt uit.
          De oorlogsvluchtelingen helpen mee in de centra, zijn zeer beleefd en dankbaar en proberen zoveel mogelijk de situatie in hun thuisland te volgen om te zien wanneer ze weer naar huis mogen.
          En, heb je zowat zicht op de balans, of een percentage? Jij bent duidelijk ervaringsdeskundige op dat gebied
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
            Ook al die zwans over "de meesten zijn economische 'vluchtelingen' ". Ahja, van waar weet je dat?

For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten

Geert jij snapt het helemaal , maar als je dat verkondigt zo als ik dan word je als ne asociale zak aan zien .
              maar zoals ik en jij zijn er veel hoor die zo denken
              mvg
              Ze kunnen hier in België nog geen regering vormen, laat staan een land leiden. Is hier al een tijdje een apenland en ik moet het voor mezelf achter mij laten of ik kom er zelf zot van. Het wordt tijd dat er is geregeerd wordt door mensen me ballen aan hun lijf, maar dat is net het probleem hier. Als je je gedacht zegt en het klopt ook dan wordt je gewoon ism de sociale media aan de schandpaal genageld!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

En, heb je zowat zicht op de balans, of een percentage? Jij bent duidelijk ervaringsdeskundige op dat gebied
                Dat hangt van de periode af. Laatste keer wad alweer een 3 tal jaar terug toen we 3600m2 aan daken vernieuwd hadden in Kapellen.
                Als ge aan het personeel vraagt goe het zit, vermelden ze meestal hetzelfde dat ik voorheen schreef.

Den tijd toen het mij de eerste keren opviel, was tijdens de oorlog in Kosovo. Toen zaten er enorm veel oorlogsvluchtelingen in Brustem en zaten massaal aan de tv’s de hele situatie te volgen. Personeel zei toen al tegen mij dat die mensen gewoon elke dag hoopten te zien dat ze terug konden. Logisch dat die mensen ook een andere ingesteldheid hebben, want die willen gewoon terug. De anderen willen vooruit, maar worden flink afgeremd in soms uitzichtsloze situaties.

Comment

• Ok thanks. Ik dacht dat je effectief in de sector werkte. Je hebt dus ook maar een fragmentair beeld van de toestand.
                  Last edited by order66; 11/12/2019, 16:13.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• in België is er op weinig vlakken 'beleid'.

Er wordt hier boven gesproken over sociale huisvesting. Als je het woord neemt zoals het is, is het eigenlijk bedoeld voor mensen die tijdelijk geen woonst hebben of er door werkomstandigheden geen normale kunnen betalen. Eens een woning stopt de opvolging. Dus iemand die daarna werk vindt met voldoende inkomsten blijft hangen in het traject van sociale woning. Maw die houden aan het einde van de maand een mooi bedrag over waarmee vaak andere zaken bekostigd kunnen worden. Verdient ge meer, dan zou men opzeg moeten geven vanwege de sociale huisvestingsmaatschappij en zou de bewoner zelf op zoek moeten gaan naar een normale woning op de huur- of koopmarkt... maar dat gebeurt dus niet. En schieten de wijken als paddenstoelen uit de grond om aan de grote vraag te blijven voldoen.
                    Mijn schoonmoeder woont in zo'n wijk. Zij kan niet anders wegens pensioenaanvullend inkomen. En hoewel het huisje waar ze woont niet de crème de la crème is, is ze er wel fier op en wordt het dan ook bijzonder goed onderhouden door haar. Dat in tegenstelling tot anderen in de wijk (blank of zwart, maakt niet uit), die de inboedel afbreken, tuin niet onderhouden enzovoort. Mijn schoonmoeder wordt 78 dit jaar en doet nog zelf het gras af... ook al lukt dat niet meer zo goed. Een paar huizen verder wordt het gras afgedaan door het ocmw want de inwoners doen het niet en men wil de wijk uiterlijk niet laten verloederen. Vraagt mijn schoonmoeder eens in een zeldzaam geval om hulp... krijgt ze dat niet omdat ze het nog zelf kan. Begrijpen wie kan...
                    Ik moet vaak spijtig genoeg vaststellen dat er heel wat moeite vloeit naar mensen die eigenlijk geen kloten willen uitsteken. En naar wie er moeite zou moeten gaan, die er geen krijgen. Beleid begint daar om dat onderscheid te kunnen maken en zo al heel wat onvrede bij de bevolking weg te nemen. En dat heeft met de kleur van de huis niets te maken.
                    Een van mijn vaste postbodes hier is 'ne zwarte'. Praat perfect vlaamsch, draait zijn kloten evengoed af zoals de normale mensen. Al genoeg gekleurde medemensen gehad als leerling in de lesauto en quasi allemaal willen ze vooruit geraken (dus niet met de auto...). Krijg er ook genoeg uit de 'wijken' en daar zit heel wat blank krapuul bij. Complete normvervaging, asociaal, te lui om te gaan werken... maar ze willen allemaal dikke kar voor de deur en zitten voortdurend te zeuren over migranten dit en migranten dat. Terwijl ze zelf op geen enkel moment een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij.
                    Ik ga de zwartjes zeker niet voortrekken tov de eigen belg... maar enkel de problemen enkel langs ene kant willen zien... dat is kijken met oogkleppen op.
                    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

WTF he man. Alsof die mensen VERWACHTEN hier zomaar alles te krijgen? Kruip es uit uwe kokon.

Het SYSTEEM zit fout he. Misschien moeten ze eens stoppen met kakken op mensen die niet eens MOGEN werken volgens het systeem. En daarnaast ook nog niet vergeten hoe vaak het al aangetoond is hoeveel discriminatie er wel niet is op de arbeidsmarkt.

Wat stel je zelf voor? Van al degenen die hier zo hard afgeven wil ik graag horen wat de CONCRETE problemen en CONCRETE oplossingen zijn die zij voorstellen. Begint maar...
                      Ik woon in een multiculturele wijk in een Oost-Vlaams dorp, waarvan 45% van de Turkse gemeenschap is. Ik woon hier graag maar ik kan alleen maar bevestigen wat Order66 zegt.

Twee wijken verder is het een sociale wijk waar het percentage Turken 70% is. Werken doet men amper in die wijk, wel tijd maken om de (cliché cliché) dikke Duitse bak te wassen om te gaan patsen tijdens het weekend. Het zijn jammerlijke feiten.

Dus ik stel voor dat je eens verder kijkt dan u neus lang is, want aan u opmerking te lezen kan ik moeilijk geloven dat jij dat doet.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• dus wat wilt ge nu eigenlijk zeggen?
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          dus wat wilt ge nu eigenlijk zeggen?
                          Dat het er te hard zit ingebakken om maximaal te kunnen profiteren van het sociaal vangnet. Ze kennen de regels beter als jij en ik.

Ik kom goed overeen met die mensen, als persoon zijn die top. Maar ik kan mij totaal niet vinden in de manier van leven om zo min mogelijk te doen en zoveel mogelijk te krijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Ik woon in een multiculturele wijk in een Oost-Vlaams dorp, waarvan 45% van de Turkse gemeenschap is. Ik woon hier graag maar ik kan alleen maar bevestigen wat Order66 zegt.

Twee wijken verder is het een sociale wijk waar het percentage Turken 70% is. Werken doet men amper in die wijk, wel tijd maken om de (cliché cliché) dikke Duitse bak te wassen om te gaan patsen tijdens het weekend. Het zijn jammerlijke feiten.

Dus ik stel voor dat je eens verder kijkt dan u neus lang is, want aan u opmerking te lezen kan ik moeilijk geloven dat jij dat doet.

Ik ontken nergens dat er problemen zijn. Maar de perceptie is veel erger, drastischer, radicaler, dan het probleem werkelijk is. Dat is wat ik tracht aan de man te brengen. In de Turkse maatschappij specifiek, is perceptie ook een heel belangrijk gegeven. En daar wordt er inderdaad veel gepatst, uitgedost, ... En dan is dit sowieso veel zichtbaarder voor buitenstaanders ook. Dat er hier ook voor gewerkt moet worden, dat zie je inderdaad ook niet altijd. Die dikke bakken worden vaak ook "gedeeld". Zodat iedereen om beurten wat kan gaan patsen. Ik zelf werk op een plaats met een grote Turkse gemeenschap, daar zie je dit ook. En natuurlijk, daar zitten ook profiteurs tussen, maar ook genoeg die het wel goed bedoelen.

Want je spreekt van jammerlijke feiten, en ik kan ook beamen dat er bij ons ook mensen zijn al lang "uit" zijn en eerder profiteren. Maar tot nu toe zie ik weinig feiten, en vooral veel perceptie. Ik ben zeer benieuwd of je effectief cijfers hebt van hoeveel mensen er daar al dan niet aan de bak zijn.

En het huidige politieke discours, met de huidige en vorige meerderheidspartijen, verergt alleen de perceptie, maar doet niets om het probleem op te lossen. Nen Theo verergert het probleem alleen maar door mensen die toch al hier zijn op straat te laten slapen. Dat zorgt alleen maar voor een grotere PERCEPTIE van het probleem en vergroot tegelijkertijd andere problemen gelijk overlast.

Edit: Daarnaast, lijkt het me ook weinig met huidskleur en afkomst te maken te hebben. Wat natuurlijk wel zo is, is dat immigranten, ook vele generaties later, vaak nog altijd minder goed afzijn. Dat heeft te maken met sociale mobiliteit, armoedeval, enz. enz. En daar hebben ook autochtonen last van. Maar ook bij autochtonen die minder goed afzijn kom je dezelfde problemen tegen, zoals flappy hierboven ook al kadert. Het systeem zit op sommige vlakken gewoon fout. Als een bedrijf aan winstmaximalisatie doet, dan is het goed bezig. Als je dit als persoon/particulier doet, dan ben je plots een profiteur. Gewoon omdat je inziet dat een werkloosheidsuitkering/leefloon/whatever amper minder is dan een arbeidersloon op sommige plaatsen, zeker als je dan ook nog eens je kinderen naar de opvang moet gaan sturen ed. Als het systeem mensen aanmoedigt om NIET te gaan werken, dan moeten we daar ook niet verbaasd van zijn als mensen dat dan niet doen.
                            Last edited by Phate; 11/12/2019, 16:31.

Comment

• dat heeft niets met huidskleur of afkomst te maken
                              www.peugeotforum.be

Comment

• ik zal dan een voorbeeld geven gebaseerd op feiten.

Mijn vrouw heeft jarenlang voor een organisatie gewerkt welke langdurig werkelozen en zieken terug in het arbeidscircuit probeert te krijgen. Merendeel blanken trouwens...
                                Succespercentage: minder dan 30%, want ondanks de harde arbeid van de organisatie in het zoeken van stageplaatsen (zodat men kan uitproberen wat men misschien wil doen) en uitgebreide begeleiding, wil niemand terug gaan werken want anders is men zijn uitkering kwijt.
                                Dat zijn blanken.

Ander voorbeeld: als een moslim vindt dat onze vrouwen te vrij zijn, staat heel het land op zijn kop. Als een pipo welke dan nog arts is, in wezen hetzelfde zegt... wordt er instemmend mee gelachen. Twee maten... twee gewichten.
                                www.peugeotforum.be

Comment

• Waar is dat politiek gezwets topic als ge het nodig hebt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    Waar is dat politiek gezwets topic als ge het nodig hebt ?
                                    Politiek en grote ergernis, das toch praktisch hetzelfde, niet?

Comment

• Greta Thunberg persoon van het jaar.
                                      fantastisch!
                                      (Hayes duikt weg)

Zo, gedaan met over politiek te kankeren
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                        Greta Thunberg persoon van het jaar.
                                        fantastisch!
                                        (Hayes duikt weg)

Zo, gedaan met over politiek te kankeren
                                        een 'KIND' persoon van het jaar.................
                                        dat moet pikken bij onze hoogeleerde professoren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          ik zal dan een voorbeeld geven gebaseerd op feiten.

Mijn vrouw heeft jarenlang voor een organisatie gewerkt welke langdurig werkelozen en zieken terug in het arbeidscircuit probeert te krijgen. Merendeel blanken trouwens...
                                          Succespercentage: minder dan 30%, want ondanks de harde arbeid van de organisatie in het zoeken van stageplaatsen (zodat men kan uitproberen wat men misschien wil doen) en uitgebreide begeleiding, wil niemand terug gaan werken want anders is men zijn uitkering kwijt.
                                          Dat zijn blanken.

Ander voorbeeld: als een moslim vindt dat onze vrouwen te vrij zijn, staat heel het land op zijn kop. Als een pipo welke dan nog arts is, in wezen hetzelfde zegt... wordt er instemmend mee gelachen. Twee maten... twee gewichten.
                                          ook feiten
                                          ik ben gisteren nog eens langsgegaan bij de kringwinkel,
                                          daar werken dus ook mensen met minder kansen,wit bruin,zwart alles door mekaar.....
                                          1 persoon viel me daar extra op,
                                          een .... dame vet als een varken(van armoede waarschijnlijk) en traag als een slak.
                                          binnen het kwartier heb ik ze niet 1 keer gezien met iets in haar handen,wel 3 keer over en weer lopen
                                          elke normale werkgever die zoiemand een maandloon moet betalen gaat overkop.....
                                          maar ja ze 'werken'
                                          awel dan betaal ik liever belastingen om mensen uit onze eigen omgeving uit de miserie te laten,lui of niet
                                          dat zijn blanken?
                                          dat ze dan maar twee maten twee gewichten roepen.
                                          profiteurs heb je overal.

Comment

Working...
                                          X