Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Ik ontken nergens dat er problemen zijn. Maar de perceptie is veel erger, drastischer, radicaler, dan het probleem werkelijk is. Dat is wat ik tracht aan de man te brengen. In de Turkse maatschappij specifiek, is perceptie ook een heel belangrijk gegeven. En daar wordt er inderdaad veel gepatst, uitgedost, ... En dan is dit sowieso veel zichtbaarder voor buitenstaanders ook. Dat er hier ook voor gewerkt moet worden, dat zie je inderdaad ook niet altijd. Die dikke bakken worden vaak ook "gedeeld". Zodat iedereen om beurten wat kan gaan patsen. Ik zelf werk op een plaats met een grote Turkse gemeenschap, daar zie je dit ook. En natuurlijk, daar zitten ook profiteurs tussen, maar ook genoeg die het wel goed bedoelen.

Want je spreekt van jammerlijke feiten, en ik kan ook beamen dat er bij ons ook mensen zijn al lang "uit" zijn en eerder profiteren. Maar tot nu toe zie ik weinig feiten, en vooral veel perceptie. Ik ben zeer benieuwd of je effectief cijfers hebt van hoeveel mensen er daar al dan niet aan de bak zijn.

En het huidige politieke discours, met de huidige en vorige meerderheidspartijen, verergt alleen de perceptie, maar doet niets om het probleem op te lossen. Nen Theo verergert het probleem alleen maar door mensen die toch al hier zijn op straat te laten slapen. Dat zorgt alleen maar voor een grotere PERCEPTIE van het probleem en vergroot tegelijkertijd andere problemen gelijk overlast.

Edit: Daarnaast, lijkt het me ook weinig met huidskleur en afkomst te maken te hebben. Wat natuurlijk wel zo is, is dat immigranten, ook vele generaties later, vaak nog altijd minder goed afzijn. Dat heeft te maken met sociale mobiliteit, armoedeval, enz. enz. En daar hebben ook autochtonen last van. Maar ook bij autochtonen die minder goed afzijn kom je dezelfde problemen tegen, zoals flappy hierboven ook al kadert. Het systeem zit op sommige vlakken gewoon fout. Als een bedrijf aan winstmaximalisatie doet, dan is het goed bezig. Als je dit als persoon/particulier doet, dan ben je plots een profiteur. Gewoon omdat je inziet dat een werkloosheidsuitkering/leefloon/whatever amper minder is dan een arbeidersloon op sommige plaatsen, zeker als je dan ook nog eens je kinderen naar de opvang moet gaan sturen ed. Als het systeem mensen aanmoedigt om NIET te gaan werken, dan moeten we daar ook niet verbaasd van zijn als mensen dat dan niet doen.

Vooral dat.

Mijn wederhelft werkt nu halftijds en neemt ernaast ouderschapsverlof oid erbij. Ik heb geen idee wat ze allemaal krijgt van premies, maar ik weet wel dat het verschil tussen voltijds werken en halftijds werken amper € 40 is.

Waarom zou ze in godsnaam voltijds moeten gaan werken dan?

Wij hebben ons vorig huis deels vernieuwd. Hoeveel premies dat daar niet voor gebruikt kunnen worden, dat is gewoon belachelijk.
    Er zijn zelfs premies om de wc-pot te vernieuwen

De creche is nog zoiets. Wij hebben een normaal inkomen denk ik. En toch verdienen wij zo weinig dat wij een hoop korting op de prijs van de creche..
    Last edited by kefkie; 13/12/2019, 11:19.
    BMW X5 45e

Comment

• Als je vindt dat je teveel premies krijgt en te weinig moet betalen voor allerlei diensten enzomeer. Je mag het gerust aan mij schenken hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Als je vindt dat je teveel premies krijgt en te weinig moet betalen voor allerlei diensten enzomeer. Je mag het gerust aan mij schenken hoor.
        Dat hoeft niet

Ik verschiet er gewoon van hoeveel premies je voor vanalles kunt krijgen..
        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Ik stel voor dat uw wederhelft dan om de x aantal maanden eens op MyPension gaat kijken wat het verschil maakt. Tenzij ge uw pensioen niet als belangrijk beschouwd. Want dan pas krijgt ge de rekening gepresenteerd van het halftijds werken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Ik stel voor dat uw wederhelft dan om de x aantal maanden eens op MyPension gaat kijken wat het verschil maakt. Tenzij ge uw pensioen niet als belangrijk beschouwd. Want dan pas krijgt ge de rekening gepresenteerd van het halftijds werken.
            Het is voor haar maar halftijds werken van korte duur, niet voor heel haar leven. + ze werkt als leekracht, dat pensioen zit meestal wel oké .

De vraag is natuurlijk of er voor ons nog wel pensioen zal zijn . We zijn nog geen 30 dus hebben nog wel 30-35 jaar te gaan
            BMW X5 45e

Comment

• Ach, toen ik afstudeerde in 89 werd dat al gezegd.... paniekvoetbal allemaal.

Comment

Het is voor haar maar halftijds werken van korte duur, niet voor heel haar leven. + ze werkt als leekracht, dat pensioen zit meestal wel oké .

De vraag is natuurlijk of er voor ons nog wel pensioen zal zijn . We zijn nog geen 30 dus hebben nog wel 30-35 jaar te gaan
                Dat privatiseren ze wel tegen de tijd dat 't voor u zo ver is. Nog zo'n 40 jaar te gaan dan.

Comment

Dan valt dat idd mee. Mijn vrouw werkt vanaf de geboorte van onze zoon, dus al 8 jaar, aan 90%. Elke woensdag namiddag vrij en ze gaat dat doen totdat hij 10 of 12 jaar is. Voor haar scheelt dat toch een paar €100 per maand, maar ook knabbelt dat aan haar pensioen. Maar dat wordt ruimschoots met haar groepsverzekering gecompenseerd.

Comment

Vooral dat.

Mijn wederhelft werkt nu halftijds en neemt ernaast ouderschapsverlof oid erbij. Ik heb geen idee wat ze allemaal krijgt van premies, maar ik weet wel dat het verschil tussen voltijds werken en halftijds werken amper € 40 is.

Wij hebben ons vorig huis deels vernieuwd. Hoeveel premies dat daar niet voor gebruikt kunnen worden, dat is gewoon belachelijk.
                    Er zijn zelfs premies om de wc-pot te vernieuwen

De creche is nog zoiets. Wij hebben een normaal inkomen denk ik. En toch verdienen wij zo weinig dat wij een hoop korting op de prijs van de creche..
                    kefkie
                    ge weet ik heb u graag he
                    maar wat je hier allemaal neer schrijft , dat doet zeer aan mijn ogen hoor.
                    iemand betaald die rekening
                    Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt , als je kunt profiteren , doen ,ieder doet dat op zijn manier , ik ook
                    Maar daarom dat ik voorstander ben zoals ik al is schreef , schaf kindergeld af .
                    laat ieder verantwoordelijk zijn voor zijn eigen kroost, als ik morgen 10 honden heb krijg ik ook geen honden geld.

Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten

Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt , als je kunt profiteren , doen ,ieder doet dat op zijn manier , ik ook
                      Maar daarom dat ik voorstander ben zoals ik al is schreef , schaf kindergeld af .
                      laat ieder verantwoordelijk zijn voor zijn eigen kroost, als ik morgen 10 honden heb krijg ik ook geen honden geld.
                      Vermoedelijk zouden er dan veel minder kinderen gemaakt worden in bepaalde kringen

Comment

kefkie
                        Kinderen met huisdieren gaan vergelijken lijkt me toch een licht manke vergelijking. Kinderen gaan later ook werken en dragen bij aan de maatschappij. Kindergeld afschaffen zwengelt de armoede enkel maar aan. En 't is al zo erg gesteld met de kinderarmoede.

Comment

Kinderen met huisdieren gaan vergelijken lijkt me toch een licht manke vergelijking. Kinderen gaan later ook werken en dragen bij aan de maatschappij. Kindergeld afschaffen zwengelt de armoede enkel maar aan. En 't is al zo erg gesteld met de kinderarmoede.
                          Ik snap het principe van kindergeld goed genoeg. Dat is ingevoerd om de vergrijzing tegen te gaan. En ik volg u ook in de redenering van die kinderarmoede. Maar het is ook te begrijpen dat mensen met en zonder kinderen het nooit over dat kindergeld eens gaan zijn. Voor mijn part mogen ze dat ook afschaffen, desondanks ik een kind heb, maar dan verwacht ik wel dat dit in mijn belastingen verwerkt wordt omdat de kost voor de staat lager is.

Maar gij weet ook goed genoeg dat er bepaalde bevolkingsgroepen er een sport van maken om daarom net veel kinderen op de wereld te zetten. En ook weten we dat een aantal van die kinderen nooit zullen gaan werken voor onze pensioenen.

Wat mij betreft, blijft dat een zeer moeilijke materie. Mss moesten ze het gewoon afschaffen vanaf het 3de kind en de vergrijzing tegen gaan met legale migratie zoals ze dat in bv australië doen? Geen idee. Heb gene glazen bol.

Comment

kefkie
                            Ik zeg niet dat ik volledig akkoord ga met al die premies en regelgevingen hé.

Ze zijn er, en dan gebruiken we ze. Waren die premies er niet, dan zou mijn vrouw nog altijd halftijds werken, zou onze wc-pot nog altijd vervangen zijn geweest en gingen onze 2 jongsten nog altijd naar de creche Maar bij andere gezinnen kan dat mss niet het geval zijn..

Kindergeld afschaffen is een moeilijke zoals jakkel zegt, hoeveel mensen ik in mijn werksfeer niet tegenkomen die echt leven op de laatste centjes in de maand.. Neem je dat kindergeld nog af, gaan ze helemaal eronder door..
                            Langs de andere zijn veel van die koppels ook zelf schuldig aan die problematiek. Auto's op krediet, gsm's op krediet,tv op krediet, een veel te duur huis gekocht,... En dan klagen da ze niet rond komen of niet op verlof kunnen. Het is het een of ander natuurlijk..
                            Last edited by kefkie; 13/12/2019, 14:31.
                            BMW X5 45e

Comment

• Voorspelling is dat bevolking in Afrika nog zal verdubbelen... Die gasten gaan blijven komen en het zal nog verergeren, maak u daar maar geen illusies over. Je kan alleen maar hopen dat het een beetje gecoördineerd zal verlopen en dat een meerderheid met goede bedoelingen komt. Daaronder versta ik zelf actief iets van hun leven maken en een bijdrage leveren aan de maatschappij waarin ze terechtkomen en niet parasiteren. Zo'n stunts als een paar miljard euro's in onbetrouwbare Erdogan zijn pollen stoppen om grenswachter te spelen, dat noem ik nu niet echt een 'immigratiebeleid'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

een 'KIND' persoon van het jaar.................
                                dat moet pikken bij onze hoogeleerde professoren
                                fuckgreta roepen mag ook al niet of je mag bij Dutroux gaan zitten

Comment

ik weet dat mijn vergelijking niet volledig correct is
                                  Maar wie in belgie heeft de meeste kindjes , het gemiddeld belgisch gezin 2
                                  al de andere nest tot wel 15
                                  ik wil ni terug naar de disqussie gaan van die nest dat hier zit ,maar effe heel eerlijk vind jij het normaal dat mohammed met zijn 15 klein mannen 7500 euro kindergeld krijgt , gene dag in zijn leven werkt en zijn vrouw nog zelfs in de meeste gevallen geen 1 woord vlaams spreekt terwijl ze hier al 25 jaar wonen.
                                  Dan praat ik nog niet van alle andere kosten wat kinderen mee brengt.
                                  Ik betaalde vroeger jaarlijks belastingen waar je ne auto kon van kopen, als dat geld dan zou besteed worden aan iets nuttig .
                                  bv deftige straten zonder putten , rusthuizen voor ONZE oude vandagen betaalbaarder maken ,ja zelfs onze eigen kindjes van minder bedeelden eenbeter leven geven , onze EIGEN sukkelaars helpen , maar belgie is door zijn politieke leiding die al maar linkser word ne septische put geworden en de mensen betalen nog alleen voor al die rotte nest dat binnen komt en hier al is .
                                  Nog 1 vb onze gevangenissen zitten over vol meer dan 3/4 is buitenlander , waarom deze in hun eigenland niet hun straf laten uit zitten , hier is dat een hotel voor die ....
                                  Ik weet dat mijn verhaal op een autoforum niks voorsteld , en als kinderloze maak ik me weinig zorgen , maar ongeacht wat er gebeurt , Europa is om zeep en de instroom is niet te stoppen
                                  de kinderen van de toekomst worden allemaal arabieren en zulllen onderdrukt worden want wij blijven geen baas in eigen land
                                  Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

kefkie
                                    ik vind dat we ook auto-geld moeten krijgen. Hoe meer auto's we kopen en mee rondrijden hoe beter voor de economie.

Comment

de kinderen van de toekomst worden allemaal arabieren en zulllen onderdrukt worden want wij blijven geen baas in eigen land
                                      Ik denk het niet hoor. Ik zal van de mijne een klein racistje maken, heb toch al de naam dus who cares
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ik heb 4 kinderen, nu nog maar één in huis.
                                        Al degene die denken dat je van kindergeld rijk wordt...

Ik zal eens de uitreksels van een paar jaar geleden bekijken. Ik doe een voorstel: jij krijgt het kindergeld van die maand, en je krijgt er de rekeningen van die maand bij die direct met de kinderen te maken hebben...
                                        Met studerende kinderen is dat vrij simpel. Met het kindergeld van 4 kinderen heb je net niet genoeg om er één op kot te laten studeren.
                                        Voor je begint te dromen, de hoogste som kindergeld die ik kreeg zat rond de 700€.
                                        Eén studentenkot kost 450€, inschrijvingsgeld is 950€ per jaar, en boeken kosten nog eens 500€ per student...

Ja, ik heb daar zelf voor gekozen, maar je wil toch niet dat mensen hun kinderen gaan tegen houden om te studeren omdat het te duur is. Want dat is wat in de VS en VK gebeurt.

Investeren in onderwijs is het allerbeste wat een maatschappij kan doen, je pakt er armoede, populisme, racisme, fanatisme religie en fundamentalisme mee aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Ik denk het niet hoor. Ik zal van de mijne een klein racistje maken, heb toch al de naam dus who cares
                                          Denk niet dat het de oplossing is om van uw kinderen racisten te maken. Iets wat mijn vader ook bij al zijn kinderen doet. Echter ben ik wat ouder geworden en beseft dat da de oplossing niet is. Ik kijk er realistisch tegenaan, maar met respect voor degene die het goed menen. Dus ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam. Maar jammer zijn de slechte een enorme groep die veeeel te groot is.

Comment

Working...
                                          X