Tegenwoordig is alles verzuring. Is ook een doodsmijter geworden. Zoals bvb racist.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
Voor velen een ergernis minder.
In Frankrijk gaan ze terug van 80 naar 90.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenTegenwoordig is alles verzuring.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
Mijn schoonmoeder is daar de definitie van
Een eeuwenoude volkswijsheid zegt dat als je wil weten hoe je (toekomstige) vrouw er ongeveer zal uitzien als ze ouder gaat worden en welk karakter ze heeft, je heel goed haar moeder moet observeren.
Tot op heden is deze volkswijsheid nog steeds niet ontkracht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Pech voor u!
Een eeuwenoude volkswijsheid zegt dat als je wil weten hoe je (toekomstige) vrouw er ongeveer zal uitzien als ze ouder gaat worden en welk karakter ze heeft, je heel goed haar moeder moet observeren.
Tot op heden is deze volkswijsheid nog steeds niet ontkracht.
Maar van die wijsheid al ik ook al gehoord.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
Ergernissen van de laatste weken:
Auto voor mij die gewoon vol in de remmen gaat omdat er een fietser aangereden komt aan zo een oversteekplaats voor fietsers, waar de fietsers voorrang moeten geven aan de auto's.
Vrachtwagen die van links komt en gewoon voor mij in rijd, ik ben vol in de remmen moeten gaan en heb naar rechts moeten uitwijken, op een fietspad, goed dat er daar op dat moment geen fietsers waren, want dan was het op de vrachtwagen knallen of fietsers aanrijden.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenErgernissen van de laatste weken:
Auto voor mij die gewoon vol in de remmen gaat omdat er een fietser aangereden komt aan zo een oversteekplaats voor fietsers, waar de fietsers voorrang moeten geven aan de auto's.
Vrachtwagen die van links komt en gewoon voor mij in rijd, ik ben vol in de remmen moeten gaan en heb naar rechts moeten uitwijken, op een fietspad, goed dat er daar op dat moment geen fietsers waren, want dan was het op de vrachtwagen knallen of fietsers aanrijden.
Daarjuist me ne middenvakplakker hetzelfde. Duurt hem 5 minuten om in de buurt van mijn achterbumper te komen. Ik kom ondertussen aan een vrachtwagen dus zet mijn pinker op om uit te wijken naar het middenvak. Gaat die peut zeker afremmen ipv A) gas bij te geven of B) naar het volledig lege linkervak uit te wijken.... (Beetje later rijd hij eindelijk naast mij en gaat hem plots vol de rem in want er staat een flitspaal en ze zouden maar eens moeten flitsen als je 120km/h rijd op de autosnelweg...)
Comment
-
Als fietser kan ik alleen maar beamen dat dit heel vervelend is. Ik heb geen voorrang, dus geef er mij geen.
Dikwijls stopt de auto uit de andere richting niet, waardoor ik toch moet wachten. Daardoor begint de auto achter de voorrang verlener te claxonneren en staat iedereen pinnig.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
ik maak een ruim irritant handgebaar dat de auto moet doorrijden... die rijdt dan door en stopt de tweede erachter toch nog
Comment
-
Het was dan ook nog eens iemand met een "L" en je zag duidelijk dat het de begeleider was die hem verplichte te stoppen, vandaar ook het op de laatste moment bruusk remmen.
Als je zelf niet bekwaam bent om fatsoenlijk volgens de regels te rijden, ga dan zeker niemand die aan het leren is begeleiden.
Maar persoonlijk vond het voorval met de vrachtwagen wel erger, dat had veel slechter kunnen aflopen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
les nummer 1: hou heel veel afstand van iemand met een 'L' of een lesvoertuig. De begeleider (ook in een lesvoertuig) kan niet tussenbeide komen als de leerling-chauffeur te hard op het rempedaal duwt.
Comment
-
Nu we het toch over leerling-schauffeurs hebben. Dit weekend nog een voorval gehad. Ik wil een grote rotonde met 2 baanvakken en 5 afritten oprijden, komt op het buitenste vak een lesauto aangereden, ik wacht en rij na hem het binnenste baanvak op aangezien ik de derde afrit moest hebben. Een beetje verder op de rotonde kom ik terhoogte van de lesauto, blijkbaar moest hij dezelfde afrit hebben (wat dus wil zeggen dat hij al minstens de vierde afrit moest nemen). Ik zet mijne pinker op en wil achter de lesauto invoegen om achter hem de rotonde te verlaten. Op dat moment remt de lesauto ook af en neemt belachelijk traag de afrit (geen ergernis, we moeten het allemaal leren) maar omdat ik dat niet verwachtte kwam ik bij het verlaten en het invoegen achter hem even heel kort op zijn achterbumper, heeft letterlijk 2 seconden geduurd en was zeker niet expres. Eenmaal de afrit genomen mij ook meteen laten afzakken tot een veilige afstand. Maar blijkbaar vondt de instructeur dat niet kunnen en gaf mij het welgekende gebaar met de middelvinger.
Nu.. Mij hebben ze altijd geleerd dat je bij een rotonde met 2 baanvakken, ook de middelste band moet nemen als je helemaal rond moet (wat de leerling dus deed). Hij heeft geen één keer op de binnenste band gereden.. Dus wie doet het hier juist en wie fout?
Nogmaals, het was niet de leerling die voor ergernis zorgde, wel het gebaar en de blik van de instructeur.. Leer je leerlingen hoe je een rotonde moet nemen, dan heb je zoiets niet..Last edited by Barie; 28/01/2020, 20:29.2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
middenvinger gebruik ik nooit... mijn claxon daarentegen als men ons inhaalt op plekken waar het helemaal niet hoort...
als we onbewust iemand hebben gehinderd door het remmanoeuvre gaat eerder mijn hand de hoogte in als excuses.
op een rotonde hier in België is er geen enkele wetgeving voorzien. Het komt erop neer dat je dus op een ronde weg rijdt, waar je de hele dag als je wil mag overrijden en dat degene die op de buitenste rand zit voorrang heeft op iedereen (wie de rotonde op wil en die op de binnenste ring zit). Dit in tegenstelling tot de ons omringende landen waar er wel degelijk afspraken en wetten zijn over hoe en waar je er af moet en waar je dan moet rijden. Niet dus in België met als gevolg veel onduidelijkheid en ongevallen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenles nummer 1: hou heel veel afstand van iemand met een 'L' of een lesvoertuig. De begeleider (ook in een lesvoertuig) kan niet tussenbeide komen als de leerling-chauffeur te hard op het rempedaal duwt.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenmiddenvinger gebruik ik nooit... mijn claxon daarentegen als men ons inhaalt op plekken waar het helemaal niet hoort...
als we onbewust iemand hebben gehinderd door het remmanoeuvre gaat eerder mijn hand de hoogte in als excuses.
op een rotonde hier in België is er geen enkele wetgeving voorzien. Het komt erop neer dat je dus op een ronde weg rijdt, waar je de hele dag als je wil mag overrijden en dat degene die op de buitenste rand zit voorrang heeft op iedereen (wie de rotonde op wil en die op de binnenste ring zit). Dit in tegenstelling tot de ons omringende landen waar er wel degelijk afspraken en wetten zijn over hoe en waar je er af moet en waar je dan moet rijden. Niet dus in België met als gevolg veel onduidelijkheid en ongevallen.
Comment
-
Comment
-
zolang ge niet drift, geen andere weggebruikers hindert of in gevaar brengt, kan niemand daar iets van zeggen. Of ge veel fans gaat krijgen is een andere zaak...
Comment
Comment