Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Normaal post ik niets in dit topic maar vanochtend nieuwe a3 van de dochter gevandaliseerd in Brussel centrum. Tol van het leven in de grootstad zeker?
Normaal post ik niets in dit topic maar vanochtend nieuwe a3 van de dochter gevandaliseerd in Brussel centrum. Tol van het leven in de grootstad zeker?
Brussel blijft vreselijk op dat vlak.
Toen ik hier kwam werken hoorde ik zeggen dat het schering en inslag was bij mijne voorganger en mijn (toen nog) 2 bazen. Continu ruit in geslagen en laptop weg. Ik zelf nog nooit aan de hand gehad, maar in risicozone's neem ik wel altijd mijne laptop mee tot bij de klant. Alhoewel dat al lang geleden is.
Jaren terug toen mijn vrouw opnieuw een firmawagen kreeg toen ze bij Dexia werkte, had ze het ook vlaggen. Ze kreeg 's morgens hare A3 uit de pool en had na het werk direct afgesproken om met haar nicht naar de cinema te gaan in Brussel. Ze was ietske te vroeg op de parking van de kinepolis en ging rap wat eten. Maar ze zag al 2 ongure type op de parking lopen. Ze gaat weg en een kwartier later komt ze terug. Jawel, zijruit ingeslagen en koffer doorzocht. Moest lukken dat ze net die dag hare laptop op het werk had laten liggen. In de koffer lag wel mijne toen dure Garmin Zumo, maar die hadden ze laten liggen, per chance. Cinema bezoek dan niet doorgegaan en om 22.00u kon ze nog naar Carglass in Vilvoorde voor een nieuw raam. Fijn dat ge op uw werk moet vertellen dat ge de auto nog maar just hebt en de ruit al is ingeslagen.
Die gasten weten perfect welke wagens ze moeten hebben. Die kijken naar de nummerplaat en zien daar Dexia op staan en weten dat het een bedrijfswagen van daar is waar op dat uur 9/10 een laptop in de koffer steekt.
Ja dochter werkt bij groot consulting bureau. Typische young professional starter leaser hé.
Gelukkig lag er niets in
Normaal gezien zet ze hem in de ondergrondse aan het werk, maar da's dik kwartier wandelen, dus nu stond hij op een openbare parking vlakbij haar huis.
Ja dochter werkt bij groot consulting bureau. Typische young professional starter leaser hé.
Gelukkig lag er niets in
Normaal gezien zet ze hem in de ondergrondse aan het werk, maar da's dik kwartier wandelen, dus nu stond hij op een openbare parking vlakbij haar huis.
Bij mijn vorig werk (ook groot consulting bureau) hadden ze daarom geen aanduiding van de firma op de auto of de nummerplaat. Dat verminderde toch voor een deel het aantal inbraakpogingen.
Wel vrij regelmatig gehoord van collega's wiens ruit werd ingeslagen terwijl ze aan de lichten stonden te wachten, vaak in de buurt van Brussel-Zuid.
VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
zo voorziet het legertje firmawagens ook nog eens een inkomen aan een andere categorie mensen
Zeker als ze stickers hebben of aanwijzingen. Bij de banken is dat steeds op de nummerplaathouder. Bij ons in het bedrijf wil de baas geen verwijzingen naar het bedrijf in de vorm van stickers. Gewoon omdat die wagens achteraf nog verkocht worden en stickers nog sporen nalaten die de waarde van de auto wat laten dalen.
Gij smerige klootzak in uw Peugeot 5008 (1-WKW-XXX) die ofwel dronken achter het stuur zat of op uw smartphone bezig was (al denk ik eerder het eerste gezien ge twee minuten later weer aan het zwalpen waart) en op een haar na een meisje op het fietspad overhoop gereden had.
Het scheelde echt maar centimeters. Man man man, waar zijn sommige mensen toch mee bezig.
Nu.. Mij hebben ze altijd geleerd dat je bij een rotonde met 2 baanvakken, ook de middelste band moet nemen als je helemaal rond moet (wat de leerling dus deed). Hij heeft geen één keer op de binnenste band gereden.. Dus wie doet het hier juist en wie fout?
Nogmaals, het was niet de leerling die voor ergernis zorgde, wel het gebaar en de blik van de instructeur.. Leer je leerlingen hoe je een rotonde moet nemen, dan heb je zoiets niet..
Het zal geen rijschoolinstructeur geweest zijn die u de rotonde heeft uitgelegd?
Zeker bij druk verkeer, lijkt het mij voor beginnende automobilsten zeker niet verkeerd om op die buitenste rijstrook te blijven, ook al moet hij/zij er niet bij de eerste afrit af. Opschuiven naar de binnenste rijstrook zorgt ervoor dat er voorrang verleend moet worden om terug naar buiten te komen, weer extra prikkels....
Nu.. Mij hebben ze altijd geleerd dat je bij een rotonde met 2 baanvakken, ook de middelste band moet nemen als je helemaal rond moet (wat de leerling dus deed). Hij heeft geen één keer op de binnenste band gereden.. Dus wie doet het hier juist en wie fout?
Dan hebt gij het foutief geleerd of begrepen.
Je MAG op een rotonde de linkerrijstrook gebruiken als je niet de eerste afrit moet nemen. Je MOET echter voorrang verlenen aan de voertuigen op de rechterrijstrook als je de rotonde wil verlaten.
Sinds onlangs MOET je de rechterrijstrook gebruiken als je de eerste afrit wil nemen.
Ergerlijk als mensen zich ergeren aan anderen die het wél goed doen en daar commentaar op denken te moeten geven.
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVERBekijk Berichten
Sinds onlangs MOET je de rechterrijstrook gebruiken als je de eerste afrit wil nemen.
Ah, dat heb ik gemist dan precies. Lijkt me dan wel ook weer direct voor onduidelijke/onlogische situaties te leiden, wanneer een tweebaansweg op een rond punt komt waar er alleen "links" een enkelbaansweg bij aansluit. Dan zou je niet gewoon links mogen blijven rijden, de binnenbaan nemen om dan terug "rechtdoor, de eerste afslag" terug op de linkerbaan te komen?
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVERBekijk Berichten
Dan hebt gij het foutief geleerd of begrepen.
Je MAG op een rotonde de linkerrijstrook gebruiken als je niet de eerste afrit moet nemen. Je MOET echter voorrang verlenen aan de voertuigen op de rechterrijstrook als je de rotonde wil verlaten.
Sinds onlangs MOET je de rechterrijstrook gebruiken als je de eerste afrit wil nemen.
Ergerlijk als mensen zich ergeren aan anderen die het wél goed doen en daar commentaar op denken te moeten geven.
Ook ergerlijk als mensen niet kunnen lezen, dat leren ze je nochtans in de lagere school. Ik MAG de binnenste strook nemen, dat doe ik dus ook. Ik geef voorrang (had mij er ook kunnen voor gooien en hem afsnijden, niet gedaan) en verlaat mooi achter hem de rotonde. Dus nogmaals (en nu goed lezen he) het ging mij NIET om de leerling, wél om het gebaar van de instructeur. Ik kan niet voorzien dat iemand net op het moment dat ik erachter invoeg én mijn spiegels in de gaten aan het houden ben op achteropkomend verkeer, bruusk remt en aan 5km/h de rotonde verlaat, ja dan kan het zijn dat ik heel even wat dichter kom dan de normale volgafstand. Sorry
Het idee doet menig automobilist steigeren, maar als we de woordvoerder van de Mechelse politie moeten geloven, geïnterviewd door Sud Presse, zijn ‘burgerflitsers’ al maanden een feit in Vlaanderen…
Zal behoorlijk wat gefrustreerde wereldverbeteraars aantrekken
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
ah ja?? wettekst graag, want anders is dat de zoveelste keer fake news dat over de rotondes wordt verspreid.
Als het foutief of fake zou zijn moet je op VAB schieten, heb het in hun tijdschrift gelezen.
Ik dacht dat die wel correcte info zouden geven, maar heb het ook niet geverifieerd.
Soit, wat wél zeker zo is, is het feit dat je nooit verplicht bent de linker rijstrook te gebruiken op een rotonde, dat was eigenlijk het discussiepunt.
net zoals we te veel bedrijfswagens hebben die duur zijn, hebben we ook te hoge pensioenlasten van de ambtenarij (x3 tov ons), das niet autorelateerd maar das iets om in de weegschaal te leggen kwa verworven rechten
vooral voor jocar met zijn afkeer tov bedrijfswagens
niet persoonlijk
X 3 is lichtjes overdreven, toch?
Ambtenaren hebben bij hun pensioen een 'uitgesteld loon'. Vroeger verdienden die dan ook een stuk minder dan mensen in de privé.
Stilaan zal dit vanzelf ophouden aangezien vaste benoemingen grotendeels verdwijnen.
Comment