Aah ja das toch basis; baas boven baas. Ik zou ook personeel ontslaan met een dikkere auto.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk BerichtenAah ja das toch basis; baas boven baas. Ik zou ook personeel ontslaan met een dikkere auto.Mijn alter ego Willy met ne Toyota
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
En dan heb je nog het kutargument dat sommige bazen er niet tegen kunnen dat mensen uit hun team met een dikkere auto rijden dan zijzelf.
Herkenbaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk BerichtenAah ja das toch basis; baas boven baas. Ik zou ook personeel ontslaan met een dikkere auto.lol, Ik zou beschaamd zijn mocht ik als baas met een voertuig van €100.000+ rijden. Zou mij daar echt niet goed bij voelen, of moest AL mijn personeel €20/u laten verdienen en alle nodige financiële en fiscale voordelen geven. Dan zou ik pas gemoedsrust kunnen hebben.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk BerichtenAah ja das toch basis; baas boven baas. Ik zou ook personeel ontslaan met een dikkere auto.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
lol, Ik zou beschaamd zijn mocht ik als baas met een voertuig van €100.000+ rijden. Zou mij daar echt niet goed bij voelen, of moest AL mijn personeel €20/u laten verdienen en alle nodige financiële en fiscale voordelen geven. Dan zou ik pas gemoedsrust kunnen hebben.
Mijn alter ego Willy met ne Toyota
- Likes 1
Comment
-
lol, Ik zou beschaamd zijn mocht ik als baas met een voertuig van €100.000+ rijden. Zou mij daar echt niet goed bij voelen, of moest AL mijn personeel €20/u laten verdienen en alle nodige financiële en fiscale voordelen geven. Dan zou ik pas gemoedsrust kunnen hebben.
Dan kan je U net een Golf permitteren ipv een Dacia.
Maar ik volg U wel een beetje. Als iemand zichzelf een auto van 100k koopt, en zijn personeel aan minimumlonen laat werken, dan zit er iets scheef.
Anderzijds, de prioriteiten liggen bij iedereen anders.
Mijn zoon krijgt binnenkort een firmawagen en heeft een budget van ca 500€ per maand. De normale auto's die daar in passen zijn een Golf of Oktavia met een deftige uitrusting.
Hij wou er een Audi A1 DSG met toeters en bellen in krijgen, en dat werd toch geweigerd. Starters mochten van de baas geen Audi/BMW/Merc kiezen.
Het heeft ook met maken met de mogelijkheid om een auto door te geven. Stel dat hij vertrekt, dan kan ik me inbeelden dat een opvolger die misschien al een gezin heeft niet veel kan doen met een A1, maar wel met een Oktavia.
En ter zijde. Ik heb ooit een administratieve kracht gehad die kwam werken met een BMW 740d. Was een 'afdankertje' van haar man die een kleine eigen zaak had.
Als je kijkt wat zo'n auto per maand kost, dan bleef er van haar salaris niet veel over. Ik vraag me dan af. Waarom kom jij 40 uur per week werken als er blijkbaar toch geld zat is om met zo'n auto te rijden. Maar ja, mensen maken hun keuzes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten
Das niet om beschaamd over te zijn , als je hard werkt mag je u iets permiteren , maar zoals die kwispel hierboven beschrijft "ik zou personeel" dat met een dikkere wagen rijd dan hem zelf ontslaan, please lord :-)) ik hoop dat jij ooit ne inventief in dienst neemt zonder het te weten .Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
20€ per uur is toch niet zo veel hé.
Dan kan je U net een Golf permitteren ipv een Dacia.
Maar ik volg U wel een beetje. Als iemand zichzelf een auto van 100k koopt, en zijn personeel aan minimumlonen laat werken, dan zit er iets scheef.
Anderzijds, de prioriteiten liggen bij iedereen anders.
Mijn zoon krijgt binnenkort een firmawagen en heeft een budget van ca 500€ per maand. De normale auto's die daar in passen zijn een Golf of Oktavia met een deftige uitrusting.
Hij wou er een Audi A1 DSG met toeters en bellen in krijgen, en dat werd toch geweigerd. Starters mochten van de baas geen Audi/BMW/Merc kiezen.
Het heeft ook met maken met de mogelijkheid om een auto door te geven. Stel dat hij vertrekt, dan kan ik me inbeelden dat een opvolger die misschien al een gezin heeft niet veel kan doen met een A1, maar wel met een Oktavia.
En ter zijde. Ik heb ooit een administratieve kracht gehad die kwam werken met een BMW 740d. Was een 'afdankertje' van haar man die een kleine eigen zaak had.
Als je kijkt wat zo'n auto per maand kost, dan bleef er van haar salaris niet veel over. Ik vraag me dan af. Waarom kom jij 40 uur per week werken als er blijkbaar toch geld zat is om met zo'n auto te rijden. Maar ja, mensen maken hun keuzes.
Jou tweede alinea vooral. Ik zou het er minder moeilijk mee hebben als ik goed personeel heb dat ik ruim kan betalen en die dagelijks met de glimlach komen werken omdat ze het zelf ook goed hebben. Maar om daar nu iets beters of groters voor te moeten hebben...van mij gaat die zeker mogen blijven. Trouwens andermans rekening kan je toch niet maken.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
- Likes 1
Comment
-
Gemiddeld brutoloon in België is 3200€, dat is 20€ per uur. Over nettolonen kan je niet praten, dat is afhankelijk van de gezinssituatie.
Waar ik werk is er niemand die minder verdient. Maar hier zijn dan ook geen arbeiders of lagere bedienden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenGemiddeld brutoloon in België is 3200€, dat is 20€ per uur. Over nettolonen kan je niet praten, dat is afhankelijk van de gezinssituatie.
Waar ik werk is er niemand die minder verdient. Maar hier zijn dan ook geen arbeiders of lagere bedienden.
Best met beiden voeten op de grond blijven dan.
Sorry maar jou bijdrage is dan ook niet representatief.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenHet zou mij echt geen bal kunnen schelen dat er personeel rondrijdt met iets dat duurder/beter is dan wat ik heb.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDe baas waar ik werk rijd met een Dacia Logan mcvEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenGemiddeld brutoloon in België is 3200€, dat is 20€ per uur. Over nettolonen kan je niet praten, dat is afhankelijk van de gezinssituatie.
Bij bv van hool waar och 2000 werkt begin je aan een euro of 14 ,als je las school volgt krijgde erna iets meer , das metaal dacht ik
In de sector van de bouw moet je de uurlonen der is bij nemen der is maar ene die 20 euro haalt das een ploegbaas klasse a
Ik kijk af en toe is op de site van de vdab , doet me terug denken aan mijn jonge tijd , en ook uit nieuwschierigheid welke werkgevers altijd op nieuw op zoek zijn ,zodat als we mekaar is tegen komen op cafe en ze veel show verkopen ik hun van antwoord kan dienen.
Conclutie niet ENE arbeider haalt u gemiddeld 20 euro per uur loon een gemiddelde van 14 zal veel meer in de buurt zijn
Ga is in een garage vragen wat ne mekanieker verdiend ? je zou verschieten
Mijn alter ego Willy met ne Toyota
- Likes 2
Comment
-
Sorry maar jou bijdrage is dan ook niet representatief.
Wereldvreemdheid
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk BerichtenToch een paar bemerkingen over u 20 euro
Bij bv van hool waar och 2000 werkt begin je aan een euro of 14 ,als je las school volgt krijgde erna iets meer , das metaal dacht ik
In de sector van de bouw moet je de uurlonen der is bij nemen der is maar ene die 20 euro haalt das een ploegbaas klasse a
Ik kijk af en toe is op de site van de vdab , doet me terug denken aan mijn jonge tijd , en ook uit nieuwschierigheid welke werkgevers altijd op nieuw op zoek zijn ,zodat als we mekaar is tegen komen op cafe en ze veel show verkopen ik hun van antwoord kan dienen.
Conclutie niet ENE arbeider haalt u gemiddeld 20 euro per uur loon een gemiddelde van 14 zal veel meer in de buurt zijn
Ga is in een garage vragen wat ne mekanieker verdiend ? je zou verschieten
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
Wereldvreemdheid
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Als ge dat van die €20 op HLN zou laten verschijnen op FB, is het kot te klein. Naar hogere bedienden toe is dat geen probleem. Maar ge gaat weinig arbeiders vinden die aan die €20/u bruto zitten in normale omstandigheden. Dat zijn dan vooral de speciale arbeiders die specifieke taken uitvoeren waarvoor veel geld wordt betaald en mensen die in vol continu systeem werken omdat die nog bijkomende toelages op hun shiften hebben.
Maar ne gewone bouwvakker bv. gaat daar niet aan komen.
Het gemiddelde is idd €3200 bruto, maar dat wordt vooral omhoog getrokken door de grootverdieners.
Comment
-
Is misschien een politieker?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Likes 1
Comment
Comment