Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
    https://statbel.fgov.be/nl/themas/we...uto-maandlonen

Staat een schoon grafiekske met hoeveel mensen er in welke looncategorie zit.
    Ja, idd. Gemiddelde is zelfs 3500€, de mediaan zit op 3200€. Dat betekent dat de helft van de bevolking meer verdient dan 3200€ bruto.

Dus als je op straat 10 mensen tegen komt zijn er 5 die meer verdienen dan 3200€ bruto per maand.

Tigra Nee, ik ben geen politieker.

Inventief Van Hool was vroeger een klant van mij. Die waren absoluut niet gekend als goede betalers. Ik kende daar verschillende bedienden (Ingenieurs), en die hadden nog nooit gehoord van een hospitalisatieverzekering of groepsverzekering. Velen die daar op pensioen gingen verschoten zich een bult als ze het verschil zagen met hun laatste loon.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      maar dat wordt vooral omhoog getrokken door de grootverdieners.
      Inderdaad! Geen probleem mee maar die denken dat Jan en alleman dat heeft. Dat is hier nog maar eens duidelijk.

Ik ken ook zo’n koppel hoor, hij is gewoon magazijnier in een bedrijf en zij is kaderlid bij een groot farmaceutisch bedrijf. Krijgt daar elk jaar nog prachtige bonussen bovenop haar al niet mager loon. Moet kunnen uiteraard, het is hem gegund.
      Maar tja, zo kom je natuurlijk aan een mooi gemiddeld inkomen.
      Vrees echter dat die man mocht die met iemand anders samen zijn ver onder dat het gemiddelde gaat uitkomen.
      En laat ons er maar van uitgaan dat dit net juist een meer correct beeld zal zijn in onze samenleving.
      Ik had misschien beter €30 geschreven, dan hadden de grootverdieners allicht niet gereageerd...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Inventief Van Hool was vroeger een klant van mij. Die waren absoluut niet gekend als goede betalers. Ik kende daar verschillende bedienden (Ingenieurs), en die hadden nog nooit gehoord van een hospitalisatieverzekering of groepsverzekering. Velen die daar op pensioen gingen verschoten zich een bult als ze het verschil zagen met hun laatste loon.
        Dus...het leven zoals het is!

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Dus...het leven zoals het is!

Tja, en daarom moet je op tijd denken hoe je die gap gaat sluiten. Als je op je 55 merkt dat je staatspensioen onvoldoende is, dan is het ruim te laat om daar iets aan te doen.
          Deze week nog in de krant: als een bediende met een gemiddeld loon hetzelfde pensioen wil als een ambtenaar die vergelijkbaar werk deed had een zelfde levensstandaard wil houden na zijn pensioenleeftijd, dan is er een kapitaal nodig van 360.000€.
          Dat is (zonder rente) gedurende 30 jaar 1000€ per maand opzij leggen....
          Nu kan ik me inbeelden dat een ambtenaar een iets lager loon heeft dan in de privé, maar het is in elk geval GEEN 1000€ netto per maand.

Nu, als al die lonen zo laag liggen, waarmee worden dan al die dikke auto's betaald. Ik ga heel eerlijk zijn, maar als ik geen firmawagen had, dan zou ik zeker en vast niet met dezelfde auto rijden. Dat heb ik er in elk geval niet voor over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Inderdaad! Geen probleem mee maar die denken dat Jan en alleman dat heeft. Dat is hier nog maar eens duidelijk.

Ik ken ook zo’n koppel hoor, hij is gewoon magazijnier in een bedrijf en zij is kaderlid bij een groot farmaceutisch bedrijf. Krijgt daar elk jaar nog prachtige bonussen bovenop haar al niet mager loon. Moet kunnen uiteraard, het is hem gegund.
            Maar tja, zo kom je natuurlijk aan een mooi gemiddeld inkomen.
            Vrees echter dat die man mocht die met iemand anders samen zijn ver onder dat het gemiddelde gaat uitkomen.
            En laat ons er maar van uitgaan dat dit net juist een meer correct beeld zal zijn in onze samenleving.
            Ik had misschien beter €30 geschreven, dan hadden de grootverdieners allicht niet gereageerd...

Punt is dat tegenwoordig een minimuminkomen ergens rond de €1300 netto per maand gaat zitten. Denk dat netto het gemiddelde rond de €2000 gaat zitten. Dat is maar €700 verschil. Lager gaat dat niet tenzij part time. Maar hoger wel, want er zijn in België ook CEO's in loonsverband die meer dan €100 à €150000/maand verdienen.

Zelf zit ik wel boven die €20, maar kan me nog herinneren dat ik in den tijd op de Ford aan 397fr/u bruto stond Aan het einde van de maand had ik 41000fr en daar zaten dan nog de shiftenpremies in van 6,25% op ochtendpost en 12,50% op middagpost.

Moet eerlijk zeggen dat ik momenteel niet weet hoeveel onze arbeiders hebben bij ons in het bedrijf.
            Ik zelf kom wel aan die €20/u bruto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Ja, idd. Gemiddelde is zelfs 3500€, de mediaan zit op 3200€. Dat betekent dat de helft van de bevolking meer verdient dan 3200€ bruto.

Dus als je op straat 10 mensen tegen komt zijn er 5 die meer verdienen dan 3200€ bruto per maand.
              het gemiddelde loon van een ambtenaar is €4950 (die zitten niet in die berekening van de werknemers) en vermits 1 op 3 in belgie ambtenaar is, zijn er dus 7 die meer als 3200 bruto hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

het gemiddelde loon van een ambtenaar is €4950 (die zitten niet in die berekening van de werknemers) en vermits 1 op 3 in belgie ambtenaar is, zijn er dus 7 die meer als 3200 bruto hebben
                Ik weet niet welke ambtenaren gij kent, maar dat moeten dan toch hoge pieten zijn.

​​​​​​Een qoute van Jobat Salarisoppas: en het gaat over hoger opgeleiden met 20 jaar dienst!

Een voltijds tewerkgestelde (gehuwde) ambtenaar – functie administratief bediende – met een diploma hoger onderwijs/bachelor en 20 jaar ervaring bij de overheid:

Brutowedde: 3.035 euro

Bruto vakantiegeld: 2.792 euro

Bruto eindejaartoelage: 1.841 euro

Comment

• uit datzelfde compas

2. Een gehuwde bediende van 45 jaar met een diploma hoger onderwijs/bachelor en met 20 jaar anciënniteit in de privésector: Brutoloon: 2.514 euro.

ik heb het hieruit

maar het is enorm moeilijk te vinden itt werknemers uit de prive...lijkt wel het best bewaarde geheim

Comment

• overheid werkt vaak via barema's en die kan je in principe vrij vinden
                    www.peugeotforum.be

Comment

• barema's zijn makkelijk te vinden...maar zoals bij de werknemers er om de haverklap in de pers een gemiddelde wordt gemaakt (waarom weet ik ook niet echt, om mensen te motiveren meer te gaan verdienen, of reden te geven blij te zijn of net ongelukkig...idonow), vind je het gemiddelde of de mediaan bij de overheid nooit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Ik weet niet welke ambtenaren gij kent, maar dat moeten dan toch hoge pieten zijn.

​​​​​​Een qoute van Jobat Salarisoppas: en het gaat over hoger opgeleiden met 20 jaar dienst!

Een voltijds tewerkgestelde (gehuwde) ambtenaar – functie administratief bediende – met een diploma hoger onderwijs/bachelor en 20 jaar ervaring bij de overheid:

Brutowedde: 3.035 euro

Bruto vakantiegeld: 2.792 euro

Bruto eindejaartoelage: 1.841 euro
                        Je weet ne man liegt over twee dingen :-)) de lengte van zijne lul en zijn pree

UIt ervaring een amtenaar met 28 jaar dienst niveau C dus geen diensthoofd of chef of afdelings hoofd , komt aan 2600 netto nen B zal 150 euro meer hebben en wilde echt dat dik bruto loon ben je diensthoofd

Ne goeie bouwvakker zonder kinderen 2de graad , dus ene dat zijne plan kan trekken 1700 euro per maand en daar moogde 21 dagen u kloten voor afwringen uwe rug krom werken , en alst tegen slaagt drie uur per dag BIJNA gratis voor in dat busje zitten.

Heb ooit voor vooruitzicht gewerkt in antwerpen , had ne ploegbaas uit heist op den berg en de werf was in oostende, smorgens 4 u bed uit half vijf wast busje daar zodat we als we geluk hadden 7 begonnen te werken we werkte 10 en zo een vier dagen week alle dagen rond 20.00 thuis en !!! de kut vakbond keurde dat allemaal goed .
                        ik wil ze geen eten geven die geen 1500 euro permaand hebben .

Maar als je als koppel 3000 per maand netto hebt kunde "leven"

Ik raad elke jonge gast het volgende aan , probeer 250 kilo coke in antwerpen binnen te krijgen als ze u pakken zit je max 5 jaar en vanaf u 25 ste is u leven een feest
                        kijk naar inventief , met ne goeie avocaat zit je 3.5 jaar woehoe :-))))))))))) sorry gasten als ik zie wat mijn leven gebracht heeft ik deed het allemaal direct terug .

en op u 51 ste zit je op een forum u leven te vertellen en jonge mensen goeie raad te geven :-))
                        Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• de barema's worden vaak toegekend op basis van anciënniteit niet op basis van vakkundigheid. automatische promotie dus. Vindt ge de gemiddelde leeftijd van de ambtenarij dan kunt ge al een goed beeld krijgen over het gemiddeld loon.
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Barema's hangen zeker bij ons aan het gemeentebestuur gewoon af van je diploma. Af en toe komt er iemand binnen die dankzij jarenlange ervaring/kennis boven z'n diploma gezet wordt, maar da's echt miniem. Er zijn er zelfs meer die onder hun diploma werken. Zeker bij een stad/gemeente hangt het dan af van wie je steunt You know what I'm saying...

In principe kan ik redelijk precies van elke collega uitrekenen wat hij netto overhoudt.
                            Ambtenaren worden nu ook niet meer vast benoemd, of zelden. Dus dat dik pensioen valt weg.

Dat hoge gemiddelde komt volgens mij vooral door federale ambtenaren.
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Hihihi
                              Precies serieuse knuppel in het hoenderhok gehooid ! Was een grapje he pipo’s.

Comment

• Gegooid sorry zit niet in de landbouw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
                                  Gegooid sorry zit niet in de landbouw
                                  Kon ook West-Vlaams zijn

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten
                                    UIt ervaring een amtenaar met 28 jaar dienst niveau C dus geen diensthoofd of chef of afdelings hoofd , komt aan 2600 netto nen B zal 150 euro meer hebben en wilde echt dat dik bruto loon ben je diensthoofd
                                    Welke ervaring is dat dan?
                                    In zijn dromen misschien, maar in werkelijkheid: https://fedweb.belgium.be/sites/defa...s/bareme_C.pdf
                                    Dus 22.024,41 x 1,7069 (index) = 37.593,46 bruto jaarwedde
                                    Netto betekent dat (afhankelijk van de gezinssituatie) voor een niveau C met 28 jaren dienst ongeveer 2.050 euro netto per maand.
                                    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                      Dat hoge gemiddelde komt volgens mij vooral door federale ambtenaren.
                                      Net omgekeerd, de barema's van de Vlaamse ambtenaren liggen hoger dan de federale... en ze hebben meer verlof en extralegale voordelen.
                                      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• tja we kunnen nu beginnen nee , ja nee ja ikke gij ,
                                        Tot nu toe ben ik niet blind en ik praat zelfs van een paar maand terug wat ik met mijn eigen ogen heb gezien , omdat deze persoon man /vrouw speelt geen rol naar een systeem van 4/5 is gegaan en we tijdens een gesprek over het loon zijn beginnen praten die 2050 euro is wat die persoon nu verdiend met 4/5
                                        ik heb die 2600 afgerond , het juiste bedrag was dacht ik 2568 , om daar ook niet over beginnen te discuteren
                                        Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten
                                          tja we kunnen nu beginnen nee , ja nee ja ikke gij ,
                                          Tot nu toe ben ik niet blind en ik praat zelfs van een paar maand terug wat ik met mijn eigen ogen heb gezien , omdat deze persoon man /vrouw speelt geen rol naar een systeem van 4/5 is gegaan en we tijdens een gesprek over het loon zijn beginnen praten die 2050 euro is wat die persoon nu verdiend met 4/5
                                          ik heb die 2600 afgerond , het juiste bedrag was dacht ik 2568 , om daar ook niet over beginnen te discuteren
                                          Heb gewoon de barema's toegepast volgens de gegevens die je gaf, met de cijfers die je geeft.
                                          Als die persoon effectief dat bedrag verdient, krijgt hij/zij wel meerdere toelagen (bv. taalpremie, uitzonderlijke prestaties, competentieontwikkeling, …).
                                          Als het een Vlaamse i.p.v. federale ambtenaar is, liggen de barema's inderdaad hoger.

Zoals Hayes al aangaf, gaan nieuwe ambtenaren deze bedragen nooit verdienen omdat ze meestal worden aangeworven als contractueel en dus altijd in de basisgraad blijven. Ze krijgen evenmin een ambtenarenpensioen.
                                          Last edited by N-D-D-V-D-B; 14/02/2020, 09:59.

Comment

Working...
                                          X