Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Menen jullie dat nu echt? In Vlaanderen leeft 10% onder de armoededrempel. Lees= nul overschot, zelfs te kort per maand.
    Hoeveel procent net boven die grens zit? Ik schat een 20-tal.
    Die kunnen echt geen 25% inleveren. En dat heeft niets met rechtse reactie te maken, maar gewoon met empathie. Je kunnen inleven in een situatie anders dan jezelf.
    Hier wordt ik oprecht boos over.
    Klopt helemaal. Vooral alleenstaanden moeten dikwijls zwoegen om rond te komen. Die zijn al blij dat ze ooit iets opzij kunnen zetten.

Comment

• En omdat iedereen over corona en de gevolgen bezig is : de regering wrijft in zijn handjes :ze hebben de werkloosheidsperiode ingekort. En het zou kunnen dat ze daar binnenkort de vruchten van plukken
      Jammer voor al die Belgen die daarvoor gestemd hadden, omdat er teveel profiteurs rondliepen. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze zichzelf niet allemaal in de voet geschoten hebben als de economie stagneert of achteruit gaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Klopt helemaal. Vooral alleenstaanden moeten dikwijls zwoegen om rond te komen. Die zijn al blij dat ze ooit iets opzij kunnen zetten.
        Waarbij :

Singles en eenoudergezinnen maken liefst 45 procent van huishoudens in België uit
        België telt maar liefst 2,2 miljoen huishouden die bestaan uit alleenwonenden of alleenstaande ouders. Dat zijn er meer dan een half miljoen meer dan twintig jaar geleden. De twee categorieën samen zijn intussen goed voor 45 procent van de huishoudens in ons land.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
          Ahja, ook nog een ergernis :

Blijkbaar is men aan het nadenken over een taks op autobanden ter compensatie van lagere inkomsten op de verkeersbelasting. Achterlijke idioten.

https://www.vroom.be/nl/nieuws/reger...p-banden-22980
          Ze proberen overal geld uit te halen, vraag me al af wat het volgende gaat zijn.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
            En omdat iedereen over corona en de gevolgen bezig is : de regering wrijft in zijn handjes :ze hebben de werkloosheidsperiode ingekort. En het zou kunnen dat ze daar binnenkort de vruchten van plukken
            Jammer voor al die Belgen die daarvoor gestemd hadden, omdat er teveel profiteurs rondliepen. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze zichzelf niet allemaal in de voet geschoten hebben als de economie stagneert of achteruit gaat
            Dat coronavirus gaat ons allemaal nog heel veel geld kosten.
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              en hopelijk het meest voor de grote inkomens....maar dat zal wel weer niet lukken waarschijnlijk. De bankensector moest gered worden, hopelijk kunnen zij nu iets terug doen, maar dat zal wel ijdele hoop zijn

Comment

• Keep on dreaming. Gaat nooit gebeuren.

Comment

• ...das een beetje tegen de realiteit, de rijkste 50% belgen betaalt 93% van de alle lasten

maar we zullen het allemaal gaan voelen, daar kun je donder opzeggen...van krapte op de jobmarkt zal geen sprake meer zijn, en ontslagen gaan vallen bij mensen met een laag en hoog inkomen...maar rijke stinkerds gaan ook failliet draaien...en zelfstandigen hebben geen recht op dop of zoiets (al is er recent toch wel een regeling om mensen aan te zetten zelfstandig te worden)

Comment

• En vooral, aangezien het gat on de begroting serieus zal groeien, serieus wat meer belastingen in de toekomst.
                    Op welke manier ze dat juist allemaal gaan doen is nog wel de vraag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      ...das een beetje tegen de realiteit, de rijkste 50% belgen betaalt 93% van de alle lasten

maar we zullen het allemaal gaan voelen, daar kun je donder opzeggen...van krapte op de jobmarkt zal geen sprake meer zijn, en ontslagen gaan vallen bij mensen met een laag en hoog inkomen...maar rijke stinkerds gaan ook failliet draaien...en zelfstandigen hebben geen recht op dop of zoiets (al is er recent toch wel een regeling om mensen aan te zetten zelfstandig te worden)
                      Het verschil tussen rijk en arm, is dat rijk dikwijls overschotten heeft en zich falingen of extra belastingen kan permitteren zonder er haast iets van te voelen.

Comment

• we zullen zien, als onze europesche banken vallen geraken we in venezolaanse toestanden en is iedereen terug gelijk met nix, alle hens aan dek dat we het zover niet laten komen probeer uw werk te blijven doen voor u eigen, uw baas en ons land en daarmee de zwaksten (zolang we nog mogen natuurlijk)...tis te hopen dat dat virus ons niet kleinkrijgt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                          Hier zat vrijdag de baas samen met de grote baas, krijgen maandag alles te horen. Tzal wel niet goed zijn ( Kinepolis )
                          Iedereen bij ons thuis, alleen managers werken nog aan 50% van hun pree.. Voorlopig eind maart maar ik zie het nog lopen tot april/mei.
                          Thuis net een huis gekocht, kunnen er nog wel even tegen maar het moet toch ook geen jaar duren.
                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• pffft charlie sterkte man, die onzekerheid moet wegen

Comment

• d
                              Last edited by Inventief; 16/03/2020, 08:40.
                              Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Yep, als ik mijn aandelen bekijk, dan ben ik al een schone Porsche kwijt.
                                Maar ik panikeer niet, Binnen een paar maanden herstelt de economie wel.

Ik zit meer in met mensen die in horeca etc werken. Daar gaan er velen terug vallen op een lager inkomen door technische werkloosheid, of simpelweg omdat flexijobbers niet meer opgeroepen worden.
                                En als je dan net een huis gekocht hebt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Het is ook compleet debiel om scholen open te houden. Organiseer opvang voor kinderen van mensen in de zorg. Niet meer, niet minder. Geef DUIDELIJKE richtlijnen. Nu doen scholen maar whatever, allemaal iets anders. Prutsers bij de regering.
                                  Alleen voor de zorg?
                                  Ik denk dat politie, vuilophaling, winkelpersoneel, kinderopvang, nutsvoorzieningen, koeriers etc etc even vitaal zijn. Als die kinderen hebben en zelf niet voor opvang kunnen zorgen, dan moet daar ook voor gezorgd worden, en dat is de reden waarom scholen open blijven voor opvang. Anders gaan die allemaal naar de bomma.

Comment

• Voor iedereen dus. Denk je dat je zo een virus kan bedwingen? Iedereen zal zijn UITERSTE best moeten doen om zijn kinderen thuis te houden. Daar wordt te weinig op ingezet. Kinderen zijn het aangewezen vehikel om het virus te verspreiden. Dan nog onder de radar, want zij hebben er veelal niet veel last van. Wat ik bvb al niet begrijp, is dat middelbare scholen opvang moeten organiseren. Kinderen vanaf 12jaar kunnen gerust alleen thuis blijven. Maar neen, ALLE onderwijspersoneel moet aanwezig zijn. Hallo broedhaard!
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Als je dat niet kan, dan heb je niet vooruit gekeken. Als je zo op je tandvlees zit, moet je dringend een andere levensstijl gaan aannemen. Ik kan heel wat bedenken wat je kan afschaffen, iedereen. Wil je solidariteit en overleven of moet het van een ander komen? Ik ben ook maar een gewone werknemer. Mensen die van het OCMW leven of een minimumloon hebben moeten niets afstaan natuurlijk.
                                      ik had het niet over mijn situatie,maar wel over verschillende personen in mijn omgeving.
                                      ja ik kijk nu en dan ook eens naar anderen.
                                      diegenen die het met een kleiner loon moeten stellen en dan ook nog eens 25% moeten inleveren raken gegarandeerd in de problemen,gewone werknemer of niet.
                                      solidariteit?prima,maar dan wel naar ieders mogelijkheden.
                                      wanneer jij vind dat wanneer iemand geen 25%kan misssen hij/zij op zen tandvlees zit dan raad ik u toch aan eens serieus rond je te kijken,
                                      ik denk dat de meerderheid geen 25% spaart.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Je zal het wel weer als een rechtse reactie opzijzetten, maar wie niet enkele maanden met 25% minder loon kan leven, is toch echt niet goed bezig. Dat wil zeggen dat je er elke maand je volledige loon doorjaagt én dat je geen buffer hebt... Als je niet moet werken kan je alvast gewoon binnen blijven en 0 brandstof verrijden. Dat scheelt weeral een stuk.

Wees blij dat we in BE wonen. Ik zit, omwille van mijn passie voor USA, op verschillende fora. Mensen worden er gewoon ontslagen, met de mededeling dat ze misschien gebeld zullen worden als alles weer normaal is. Dat kan daar perfect.
                                        Kijk eens een keer GOED rondom u,je zal ervan versteld staan hoeveel het er niet zo breed hebben,
                                        dat kan hier perfect
                                        wie bv met een netto loon van 1700e(en zo zijn er genoeg) een huishuur en alle vaste kosten moet betalen,en daar nog eens 25% van moet missen klomt in de problemen.
                                        sommige groepen(!!!!!!om geen namen te noemen) worden met open armen onvangen en ondersteund,anderen worden kompleet genegeerd
                                        dat kan hier perfect
                                        en dat heeft niets met links of rechts te maken
                                        Last edited by ; 16/03/2020, 12:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

Kijk eens een keer GOED rondom u,je zal ervan versteld staan hoeveel het er niet zo breed hebben,
                                          dat kan hier perfect
                                          wie bv met een netto loon van 1700e(en zo zijn er genoeg) een huishuur en alle vaste kosten moet betalen,en daar nog eens 25% van moet missen klomt in de problemen.
                                          sommige groepen(!!!!!!om geen namen te noemen) worden met open armen onvangen en ondersteund,anderen worden kompleet genegeerd
                                          dat kan hier perfect
                                          en dat heeft niets met links of rechts te maken
                                          Cijfers van 2017:
                                          Steeds de bovengrens van het deciel, volgens Netto belastbaar inkomen :
                                          10% 7 274 -2,1% 12 618,8962 0,75 464,1721
                                          20% 14 774 0,5% 12 1225,011 0,75 918,7581
                                          30% 18 094 4,8% 12 1435,457 0,75 1076,593
                                          40% 21 762 10,1% 12 1630,337 0,75 1222,752
                                          50% 26 019 16,1% 12 1819,162 0,75 1364,371
                                          Eerste kolom is het deciel, 2de kolom is de bovengrens van dat deciel. Dus 10% van de mensen heeft maar netto belastbaar inkomen van 7274 of minder, 50% zit aan 26019 of minder. In 2017.

Derde kolom is gemiddelde aanslagvoet voor deze groep in %.
                                          Vijfde kolom is het nettoloon per maand. (Netto belastbaar - gemiddelde aanslagvoet en dan per maand.)
                                          Laatste kolom is dan hier nog eens 25% vanaf.

Natuurlijk, dit zijn maar benaderingen. (Cijfers van 2017, voor 2020 zal dit mss een 5% hoger liggen door inflatie? Als het dat al is, met de lage inflatiecijfers van de afgelopen jaren.) (Aanslagvoet is gemiddelde, kan niet zomaar doorgetrokken worden voor de bovengrens van dit deciel. Normaal zal de aanslagvoet dus hoger liggen voor de bovengrens van het deciel, wat de cijfers zou moeten verlagen. Aan de andere kant, als je 25% moet inleveren, val je weer in een lagere aanslagvoet.) Ik zou dit veel gedetailleerder kunnen gaan berekenen. Maar geeft wel al een goede indicatie. Dat voor meer dan 50% van de Belgen, 25% inleveren allesbehalve een lachertje is.

Bron : https://statbel.fgov.be/nl/themas/hu...-inkomens/plus

Edit: Moest eigenlijk niet als reactie op, maar goed, sluit er bij aan.
                                          Last edited by Phate; 16/03/2020, 12:55.

Comment

Working...
                                          X