Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• net wat ik probeer duidelijk te maken.
    helaas zitten er hier precies nogal wat in hun ivoren toren die niet kunnen begrijpen dat er anderen zijn die het niet zo breed hebben.
    helaas.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      pffft charlie sterkte man, die onzekerheid moet wegen
      thx bobo. Kan mij wel nog een week of twee bezig houden. Maar met een kleine van 16 maanden thuis en madam die in een ziekenhuis werkt, verre van ideaal.
      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
        net wat ik probeer duidelijk te maken.
        helaas zitten er hier precies nogal wat in hun ivoren toren die niet kunnen begrijpen dat er anderen zijn die het niet zo breed hebben.
        helaas.
        Ik werk al 32 jaar in de sociale sector, en een straat verder staan blokken met sociale woningen. Kom anders eens kijken, je kan hier uw ogen open trekken. Ik zal eens foto’s maken van de wagens die daar staan. Ik zal eens een lijst maken van mensen die de rekeningen voor hun kinderen niet betalen, maar wel met dure smartphones rondlopen, en wel reizen maken. Roken. Drinken. Daar gaat veel geld naar toe. Maar dat zal weer populisme zijn volgens u. Doe uw oogkleppen af. En natuurlijk zijn er anderen die het echt verdienen om uitkeringen en sociale woningen te krijgen. Maar de selectie wordt veel te gemakkelijk gemaakt.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Groter probleem is gewoon dat, hoewel het hier in België nog meevalt, de middenklasse gewoon aan het afzwakken is. Het verschil tussen een arbeidersloon en een uitkering is gewoon minimaal. Als je ziet hoe weinig men als arbeider soms kan betekenen, hoe weinig men soms kan bereiken, dan snap ik de reactie wel om er van te genieten in de mate dat het kan. Men krijgt niet echt de indruk dat het uberhaupt iets uitmaakt wat men doet.

Comment

• ik zie die wijken ook (omdat ik er veel doorrijd) maar ik wil zo niet zijn. Ik wil een voorbeeld zijn voor de kinderen en hen leren dat als ge iets wilt bereiken er moeite voor gedaan moet worden. Straks gaan die mij mee helpen de dode bomen die gerooid zijn een paar maanden geleden mee helpen opruimen. Morgen krijgen ze hun taken van hun school en gaan ze daar moeite in moeten steken. Niet niks doen. Ik inclusief.
            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Yep, als ik mijn aandelen bekijk, dan ben ik al een schone Porsche kwijt.
              Maar ik panikeer niet, Binnen een paar maanden herstelt de economie wel.

Ik zit meer in met mensen die in horeca etc werken. Daar gaan er velen terug vallen op een lager inkomen door technische werkloosheid, of simpelweg omdat flexijobbers niet meer opgeroepen worden.
              En als je dan net een huis gekocht hebt...
              Ik had het nu niet direct over aandelen, die zullen idd wel weer stijgen, eigenlijk is het nu de moment om in aandelen te investeren (als je wat geld hebt dat je een tijdje kan missen). Al denk ik dat "binnen een paar maanden" toch wel snel gaat zijn, ik een dat het eerst nog een stuk meer gaat zakken voor we een herstel gaan zien.
              Ik heb geen aandelen, enkel pensioensparen, maar daar valt het ook serieus op.

Ik doelde er meer op dat we in de toekomst met zen allen heel wat meer belastingen gaan moeten betalen, want dat gat in de begroting gaat serieus groeien vrees ik.
              Last edited by knight-rider; 16/03/2020, 16:22.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                Groter probleem is gewoon dat, hoewel het hier in België nog meevalt, de middenklasse gewoon aan het afzwakken is. Het verschil tussen een arbeidersloon en een uitkering is gewoon minimaal. Als je ziet hoe weinig men als arbeider soms kan betekenen, hoe weinig men soms kan bereiken, dan snap ik de reactie wel om er van te genieten in de mate dat het kan. Men krijgt niet echt de indruk dat het uberhaupt iets uitmaakt wat men doet.
                Ik ben nu 1 jaar in ziekenverlof, normaal zit mijn nettoloon als arbeider (4/5de) tussen de 1.300 en de 1.400 euro, nu zit ik tussen de 800 en de 900 euro.
                Dan hoor ik mensen zeggen dat ik een profiteur omdat ik al zo lang in ziekenverlof ben, ik zou gvd veel liever gaan werken!
                Met het geld dat ik het afgelopen jaar "verloren" heb kan je een kleine auto kopen.
                Nu ben ik overgegaan op invaliditeit, ik ben benieuwd hoeveel ik nu ga krijgen.
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Ik ben nu 1 jaar in ziekenverlof, normaal zit mijn nettoloon als arbeider (4/5de) tussen de 1.300 en de 1.400 euro, nu zit ik tussen de 800 en de 900 euro.
                  Dan hoor ik mensen zeggen dat ik een profiteur omdat ik al zo lang in ziekenverlof ben, ik zou gvd veel liever gaan werken!
                  Met het geld dat ik het afgelopen jaar "verloren" heb kan je een kleine auto kopen.
                  Veel sterkte er mee, en veel beterschap.

Comment

Jij bent een van die mensen die meer steun verdient op alle gebied, dan je krijgt. Ik hoop dat het beter wordt voor je met de invaliditeit!
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ik weet niet hoe oud je bent, maar kan je geen job zoeken die wel te doen is met je invaliditeit? Ik dacht dat het je rug is waarmee je sukkelt, dan moeten er toch werkbare dingen zijn, niet?

Comment

• het is al bewonderenswaardig dat jij uberhaupt (haatdatwoord ) gaat werken voor dat beetje meer

weet het niet zeker, maar vlg mij ben je beter af met dop of een leefloon voor je pensioen, want door je 4/5 is het mogelijk dat je maar 80% pensioen krijgt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ik weet niet hoe oud je bent, maar kan je geen job zoeken die wel te doen is met je invaliditeit? Ik dacht dat het je rug is waarmee je sukkelt, dan moeten er toch werkbare dingen zijn, niet?
                          Waar denk je aan bij werkbare dingen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Werk dat niet al te belastend is voor z'n rug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Voorbeelden?

Comment

• gigolo reverse cowgirl lijkt mij het enige, maar ook ni voltijds

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                  Veel sterkte er mee, en veel beterschap.
                                  Dank u, normaal gezien zou ik geopereerd moeten worden, maar dat coronavirus gooit nu roet in het eten.

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                  Jij bent een van die mensen die meer steun verdient op alle gebied, dan je krijgt. Ik hoop dat het beter wordt voor je met de invaliditeit!
                                  Het is nu al beter, ik heb bijna een jaar met een hernia gezeten, infiltraties die niet geholpen hebben.
                                  Dan beslist om te opereren, waarna er wat beterschap was en er geen operatie kwam.
                                  Dan weer stabiel, toch terug een operatie, dan weer beter, weer geen operatie, ...
                                  Uiteindelijk eind vorig jaar toch een operatie, toen was het ineens veel beter waarna ik terug onder de scanner moest.
                                  Resultaat daarvan, hernia volledig weg (toch die waarvan ik zoveel last gehad heb, want heb er nog een paar).
                                  Maar er zit een serieuze vernauwing die toch geopereerd moet worden, een vernauwing die er al was maar het laatste jaar veel erger is geworden.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Ik ben nu 37, ik werk al in een sociale werkplaats door de problemen met mijn rug, ook het feit dat ik 4/5de werk komt daardoor.
                                  Het is nog altijd mijn bedoeling om na mijn operatie terug aan het werk te gaan.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  het is al bewonderenswaardig dat jij uberhaupt (haatdatwoord ) gaat werken voor dat beetje meer
                                  weet het niet zeker, maar vlg mij ben je beter af met dop of een leefloon voor je pensioen, want door je 4/5 is het mogelijk dat je maar 80% pensioen krijgt
                                  Beetje meer? Ik vind dat toch wel een serieus verschil.
                                  Ik werk 4/5de met behoud van rechten, wat wel voor een volledig pensioen zou moeten zorgen dacht ik.

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  gigolo reverse cowgirl lijkt mij het enige, maar ook ni voltijds
                                  Lijkt me ook nogal rugbelastend werk te zijn?

Comment

• Bedrijven, winkels en andere zaken : altijd kakken op de overheid, maar zijn ze de eerste om met het handje open te staan.

Comment

• en dat zal moeten, want anders kunnen wij niet meer gaan winkelen en gaan we werken om voor heel wat mensen hun werkeloosheidsuitkering te kunnen betalen
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        en dat zal moeten, want anders kunnen wij niet meer gaan winkelen en gaan we werken om voor heel wat mensen hun werkeloosheidsuitkering te kunnen betalen
                                        Volledig akkoord, ik kan alleen de dubbele moraal niet waarderen. Hopelijk brengt het wat minder gezaag op de overheid achteraf,

Comment

• Ik vrees enkel maar voor meer gezaag achteraf (en tijdens), als er achteraf minder werkers zijn...minder schouders om onze dure overheid te onderhouden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X